אודיותר

פחות פולשני, יותר מעניין: מחקר חדש על פרסום בפודקאסטים

מחקר של Adobe Digital Insights חושף נתונים מעניינים על "הקהל החדש" שמצטרף להאזנה לפודקאסטים, מה התחומים הכי מעניינים, וכמה אפקטיבי הפרסום בהם

דרור גנות | (3)

על פי נתוני TGI האחרונים, 37.4% מהאוכלוסייה הבוגרת מאזינה לתוכן באינטרנט בשידור חי, סטרימיניג, תכני אונדימנד ופודקאסטים. מדובר בצמיחה נאה בתחום זה. עכשיו מעניין לעיין במחקר על צריכת הפודקאסטים שערך Adobe Digital Insights מבית Adobe Analytics, שפורסם לפני פחות משבועיים, ומציג את הרגלי ההאזנה ובוחן את אפקטיביות הפרסום בפודקאסטים.
 

הדוח שסקר 1,008 בוגרים מארה"ב, משקף את הרגלי ההאזנה לפודקאסטים בנוסף לניתוח מקיף של דאטה מנתוני Comscore הכולל 193 מיליון יוניקים באפליקציות סלולריות אמריקאיות (ינואר 2018 עד מאי 2019). הנה המצגת המלאה.

 

 

שימושים והרגלי האזנה לפודקאסטים

 

 

על פי המחקר, השימוש באפליקציות לפודקאסט במכשירים הניידים גדל ב-60% מאז ינואר 2018, כאשר רבע מהמאזינים מתחברים לראשונה בחצי השנה האחרונה של תקופת הבדיקה. הצוות מעריך שמגמת הצמיחה הזו תימשך, שכן 45% מהמאזינים אמרו שהם מתכננים להאזין לעוד פודקאסטים בעתיד.

 

גילוי פודקאסטים חדשים מתקיים בעיקר באמצעות בלוגים ומאמרים אונליין (41%), כמו כן, גם התפיסה לגבי איכות הפודקאסטים עולה - כמעט שלושה-רבעים מהמאזינים טוענים שהתכניות הולכות ומשתפרות.

* לשאר הכתבות בסדרה אודיוטר של דרור גנות - לחצו כאן

 

בסיס המאזינים הגדול ביותר לפודקאסטים הוא דור Y המילניום (Millennials). בנוסף הפודקאסטים הופכים להיות פופולאריים יותר גם בקרב דור ה-Z. על פי הנתונים עולה כי דור המילניום מאזין ל-5 פודקאסטים או יותר בכל שבוע. רוב הנסקרים (67%) מתכוונים להאזין לפודקאסטים נוספים.

יותר ממחצית מהמאזינים (52%) אמרו שהם מאזינים לפודקאסטים בדרך לעבודה או בזמן העבודה; 42% מאזינים ברכב; 18% בזמן טיולים / טיסות; 16% בחופשות; ו-16% בפעילות ספורט.

בניגוד להאזנה לשידור חי ברדיו, האזנה לפודקאסטים בצמיחה שכן היא מספקת למאזינים חוויה משנית טובה ומאפשרת למשתמשים לבחור את תכני האודיו אותם הם מעדיפים, לקחת אותם לכל מקום בו הם נמצאים ולהקשיב בכל זמן שהם בוחרים - האזנה לפודקאסט עוזרת להעביר את הזמן במהירות במיוחד בזמן נהיגה / נסיעה.

 

קומדיה, חינוך, היסטוריה ודוקו על פשע הם הז'אנרים המועדפים, כאשר מרבית המאזינים מעדיפים פודקאסטים שאורכם לא עולה על שעה. עוד ברשימה: פודקאסטים על פוליטיקה, ספורט וכמובן גם משחקי וידאו. 

אפקטיביות הפרסום

 

 

על פי נתוני המחקר, הפרסום בפודקאסטים הוא דרך יעילה להגיע לבסיס לקוחות רלוונטי. המחקר מצא כי פודקאסטים הם פלטפורמה יעילה ואפקטיבית לפרסום: 60% מהמאזינים דווחו כי הם חיפשו מוצר או שירות לאחר ששמעו מודעה בפודקאסט, 25% רכשו מוצר שגילו באמצעות מודעה בפודקאסט, 58% מודים כי דילגו על המודעה.

 

מבין 72% מהמאזינים לפודקאסט ששמעו מודעה בזמן האזנה לפודקאסט, שליש טוענים שמודעות מעוררות עניין יותר מאשר בפורמטים אחרים. בנוסף, 40% מוצאים שהפרסום בפודקאסט פחות פולשניות מאשר סוגים אחרים של מודעות.

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    דיי מעניין (ל"ת)
    די מעניין 26/11/2019 09:54
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קליפורניה 25/08/2019 21:09
    הגב לתגובה זו
    פחות פולשני זה למצוא את החיובי בעובדה שקשה לאסוף דאטה לגבי המאזינים
  • 1.
    מתי נפסיק עם פרופגנדת הפודקאסטים הזו? (ל"ת)
    יקי 25/08/2019 14:46
    הגב לתגובה זו
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.