פודקאסט
צילום: iStock
אודיותר

פחות פולשני, יותר מעניין: מחקר חדש על פרסום בפודקאסטים

מחקר של Adobe Digital Insights חושף נתונים מעניינים על "הקהל החדש" שמצטרף להאזנה לפודקאסטים, מה התחומים הכי מעניינים, וכמה אפקטיבי הפרסום בהם

דרור גנות | (3)

על פי נתוני TGI האחרונים, 37.4% מהאוכלוסייה הבוגרת מאזינה לתוכן באינטרנט בשידור חי, סטרימיניג, תכני אונדימנד ופודקאסטים. מדובר בצמיחה נאה בתחום זה. עכשיו מעניין לעיין במחקר על צריכת הפודקאסטים שערך Adobe Digital Insights מבית Adobe Analytics, שפורסם לפני פחות משבועיים, ומציג את הרגלי ההאזנה ובוחן את אפקטיביות הפרסום בפודקאסטים.
 

הדוח שסקר 1,008 בוגרים מארה"ב, משקף את הרגלי ההאזנה לפודקאסטים בנוסף לניתוח מקיף של דאטה מנתוני Comscore הכולל 193 מיליון יוניקים באפליקציות סלולריות אמריקאיות (ינואר 2018 עד מאי 2019). הנה המצגת המלאה.

 

 

שימושים והרגלי האזנה לפודקאסטים

 

 

על פי המחקר, השימוש באפליקציות לפודקאסט במכשירים הניידים גדל ב-60% מאז ינואר 2018, כאשר רבע מהמאזינים מתחברים לראשונה בחצי השנה האחרונה של תקופת הבדיקה. הצוות מעריך שמגמת הצמיחה הזו תימשך, שכן 45% מהמאזינים אמרו שהם מתכננים להאזין לעוד פודקאסטים בעתיד.

 

גילוי פודקאסטים חדשים מתקיים בעיקר באמצעות בלוגים ומאמרים אונליין (41%), כמו כן, גם התפיסה לגבי איכות הפודקאסטים עולה - כמעט שלושה-רבעים מהמאזינים טוענים שהתכניות הולכות ומשתפרות.

* לשאר הכתבות בסדרה אודיוטר של דרור גנות - לחצו כאן

 

בסיס המאזינים הגדול ביותר לפודקאסטים הוא דור Y המילניום (Millennials). בנוסף הפודקאסטים הופכים להיות פופולאריים יותר גם בקרב דור ה-Z. על פי הנתונים עולה כי דור המילניום מאזין ל-5 פודקאסטים או יותר בכל שבוע. רוב הנסקרים (67%) מתכוונים להאזין לפודקאסטים נוספים.

יותר ממחצית מהמאזינים (52%) אמרו שהם מאזינים לפודקאסטים בדרך לעבודה או בזמן העבודה; 42% מאזינים ברכב; 18% בזמן טיולים / טיסות; 16% בחופשות; ו-16% בפעילות ספורט.

בניגוד להאזנה לשידור חי ברדיו, האזנה לפודקאסטים בצמיחה שכן היא מספקת למאזינים חוויה משנית טובה ומאפשרת למשתמשים לבחור את תכני האודיו אותם הם מעדיפים, לקחת אותם לכל מקום בו הם נמצאים ולהקשיב בכל זמן שהם בוחרים - האזנה לפודקאסט עוזרת להעביר את הזמן במהירות במיוחד בזמן נהיגה / נסיעה.

 

קומדיה, חינוך, היסטוריה ודוקו על פשע הם הז'אנרים המועדפים, כאשר מרבית המאזינים מעדיפים פודקאסטים שאורכם לא עולה על שעה. עוד ברשימה: פודקאסטים על פוליטיקה, ספורט וכמובן גם משחקי וידאו. 

אפקטיביות הפרסום

 

 

על פי נתוני המחקר, הפרסום בפודקאסטים הוא דרך יעילה להגיע לבסיס לקוחות רלוונטי. המחקר מצא כי פודקאסטים הם פלטפורמה יעילה ואפקטיבית לפרסום: 60% מהמאזינים דווחו כי הם חיפשו מוצר או שירות לאחר ששמעו מודעה בפודקאסט, 25% רכשו מוצר שגילו באמצעות מודעה בפודקאסט, 58% מודים כי דילגו על המודעה.

 

מבין 72% מהמאזינים לפודקאסט ששמעו מודעה בזמן האזנה לפודקאסט, שליש טוענים שמודעות מעוררות עניין יותר מאשר בפורמטים אחרים. בנוסף, 40% מוצאים שהפרסום בפודקאסט פחות פולשניות מאשר סוגים אחרים של מודעות.

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    דיי מעניין (ל"ת)
    די מעניין 26/11/2019 09:54
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קליפורניה 25/08/2019 21:09
    הגב לתגובה זו
    פחות פולשני זה למצוא את החיובי בעובדה שקשה לאסוף דאטה לגבי המאזינים
  • 1.
    מתי נפסיק עם פרופגנדת הפודקאסטים הזו? (ל"ת)
    יקי 25/08/2019 14:46
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.