פודקאסט
צילום: iStock
אודיותר

פחות פולשני, יותר מעניין: מחקר חדש על פרסום בפודקאסטים

מחקר של Adobe Digital Insights חושף נתונים מעניינים על "הקהל החדש" שמצטרף להאזנה לפודקאסטים, מה התחומים הכי מעניינים, וכמה אפקטיבי הפרסום בהם

דרור גנות | (3)

על פי נתוני TGI האחרונים, 37.4% מהאוכלוסייה הבוגרת מאזינה לתוכן באינטרנט בשידור חי, סטרימיניג, תכני אונדימנד ופודקאסטים. מדובר בצמיחה נאה בתחום זה. עכשיו מעניין לעיין במחקר על צריכת הפודקאסטים שערך Adobe Digital Insights מבית Adobe Analytics, שפורסם לפני פחות משבועיים, ומציג את הרגלי ההאזנה ובוחן את אפקטיביות הפרסום בפודקאסטים.
 

הדוח שסקר 1,008 בוגרים מארה"ב, משקף את הרגלי ההאזנה לפודקאסטים בנוסף לניתוח מקיף של דאטה מנתוני Comscore הכולל 193 מיליון יוניקים באפליקציות סלולריות אמריקאיות (ינואר 2018 עד מאי 2019). הנה המצגת המלאה.

 

 

שימושים והרגלי האזנה לפודקאסטים

 

 

על פי המחקר, השימוש באפליקציות לפודקאסט במכשירים הניידים גדל ב-60% מאז ינואר 2018, כאשר רבע מהמאזינים מתחברים לראשונה בחצי השנה האחרונה של תקופת הבדיקה. הצוות מעריך שמגמת הצמיחה הזו תימשך, שכן 45% מהמאזינים אמרו שהם מתכננים להאזין לעוד פודקאסטים בעתיד.

 

גילוי פודקאסטים חדשים מתקיים בעיקר באמצעות בלוגים ומאמרים אונליין (41%), כמו כן, גם התפיסה לגבי איכות הפודקאסטים עולה - כמעט שלושה-רבעים מהמאזינים טוענים שהתכניות הולכות ומשתפרות.

* לשאר הכתבות בסדרה אודיוטר של דרור גנות - לחצו כאן

 

בסיס המאזינים הגדול ביותר לפודקאסטים הוא דור Y המילניום (Millennials). בנוסף הפודקאסטים הופכים להיות פופולאריים יותר גם בקרב דור ה-Z. על פי הנתונים עולה כי דור המילניום מאזין ל-5 פודקאסטים או יותר בכל שבוע. רוב הנסקרים (67%) מתכוונים להאזין לפודקאסטים נוספים.

יותר ממחצית מהמאזינים (52%) אמרו שהם מאזינים לפודקאסטים בדרך לעבודה או בזמן העבודה; 42% מאזינים ברכב; 18% בזמן טיולים / טיסות; 16% בחופשות; ו-16% בפעילות ספורט.

בניגוד להאזנה לשידור חי ברדיו, האזנה לפודקאסטים בצמיחה שכן היא מספקת למאזינים חוויה משנית טובה ומאפשרת למשתמשים לבחור את תכני האודיו אותם הם מעדיפים, לקחת אותם לכל מקום בו הם נמצאים ולהקשיב בכל זמן שהם בוחרים - האזנה לפודקאסט עוזרת להעביר את הזמן במהירות במיוחד בזמן נהיגה / נסיעה.

 

קומדיה, חינוך, היסטוריה ודוקו על פשע הם הז'אנרים המועדפים, כאשר מרבית המאזינים מעדיפים פודקאסטים שאורכם לא עולה על שעה. עוד ברשימה: פודקאסטים על פוליטיקה, ספורט וכמובן גם משחקי וידאו. 

אפקטיביות הפרסום

 

 

על פי נתוני המחקר, הפרסום בפודקאסטים הוא דרך יעילה להגיע לבסיס לקוחות רלוונטי. המחקר מצא כי פודקאסטים הם פלטפורמה יעילה ואפקטיבית לפרסום: 60% מהמאזינים דווחו כי הם חיפשו מוצר או שירות לאחר ששמעו מודעה בפודקאסט, 25% רכשו מוצר שגילו באמצעות מודעה בפודקאסט, 58% מודים כי דילגו על המודעה.

 

מבין 72% מהמאזינים לפודקאסט ששמעו מודעה בזמן האזנה לפודקאסט, שליש טוענים שמודעות מעוררות עניין יותר מאשר בפורמטים אחרים. בנוסף, 40% מוצאים שהפרסום בפודקאסט פחות פולשניות מאשר סוגים אחרים של מודעות.

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    דיי מעניין (ל"ת)
    די מעניין 26/11/2019 09:54
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קליפורניה 25/08/2019 21:09
    הגב לתגובה זו
    פחות פולשני זה למצוא את החיובי בעובדה שקשה לאסוף דאטה לגבי המאזינים
  • 1.
    מתי נפסיק עם פרופגנדת הפודקאסטים הזו? (ל"ת)
    יקי 25/08/2019 14:46
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.