מנוע הצמיחה של הניו יורק טיימס: הכנסות מפרסום בפודקאסט
האם פודקאסטים יכולים לשמש כתרופה למצבה הקשה של העיתונות שאיבדה את אחיזתה בקרב המפרסמים? לפחות על פי דו"חות הניו יורק טיימס מדובר בכלי שיכול לשמש כמנוע צמיחה להכנסות מפרסום דיגיטלי, בעידן שבו עולם הפרסום אונליין נשלט על ידי הדואופול של גוגל ופייסבוק, ואמזון בעקבותיהן.
אם כבר שאלנו מושגים מעולם הרפואה, אפשר לומר שהפודקאסטים הם מעין רפואה אלטרנטיבית משלימה. על פי דו"חות הטיימס לרבעון ה-1 של 2019, ההכנסות מפרסום אונליין היו נקודת האור של החברה עם צמיחה של 19%, לעומת הרבעון הראשון של 2018, שהסתכמו להכנסות של 55 מיליון דולר.
בחברה מציינים שתרומה רבה לצמיחה זו הגיעה מפעילות הפודקאסט, בדגש על The Daily - פודקאסט יומי שמתואר על ידי הטיימס כך: "כך צריכות להישמע החדשות. 20 דקות ביום, 5 ימים בשבוע, בהגשת מייקל בארבארו ובתמיכת הניו יורק טיימס". הכנסות העיתון ממנויים בתשלום ופרסום עלו ב-16% ל-165.4 מיליון דולר, כאשר החברה לא חושפת את רכיב ההכנסות מפודקאסטים בלבד.
בניתוח של חברת המחקר WARC, הכנסות החברה מפעילויות פרסום אונליין שאינן פרסום מסורתי, שבו נכללת גם פעילות הפודקאסטים עלתה ב-68% לעומת הרבעון הראשון אשתקד, 2018 - רחוק מאוד מצמיחת כל תחום הפרסום באונליין שעמד על 18.9%.
- מניית ניו יורק טיימס נופלת ב-7% - העובדים פתחו בשביתה
- רעידת אדמה בעולם ה-AI: הניו יורק טיימס תובעים את OpenAI ומיקרוסופט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התחזיות העולמיות לשוק הפרסום בפודקאסט עומדות על הכפלה של הנתח עד ל-2022, כשמספר היעד הוא 1.6 מיליארד דולר. בעוד שגופים כגון ספוטיפיי שמים את כל כובד משקלם על תחום הפודקאסטים ומסמנים אותו כזירת האודיו-דיגיטל המרכזית לשנים הבאות, שאלת המדידה הנכונה של ביצועי הפרסום בפודקאסטים נחשבת לסוגיה המרכזית בעיני המפרסמים.
- 1.עיתון גוסס, כמו רוב עמיתיו שם ופה. זמנו נגמר (ל"ת)FAKE 16/05/2019 06:47הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
