הניו יורק טיימס
צילום: iStock

מנוע הצמיחה של הניו יורק טיימס: הכנסות מפרסום בפודקאסט

הכנסות החברה מפעילויות פרסום אונליין שאינן פרסום מסורתי, שבו נכללת גם פעילות הפודקאסטים עלתה ב-68% לעומת הרבעון הראשון אשתקד
משה בנימין | (1)

האם פודקאסטים יכולים לשמש כתרופה למצבה הקשה של העיתונות שאיבדה את אחיזתה בקרב המפרסמים? לפחות על פי דו"חות הניו יורק טיימס מדובר בכלי שיכול לשמש כמנוע צמיחה להכנסות מפרסום דיגיטלי, בעידן שבו עולם הפרסום אונליין נשלט על ידי הדואופול של גוגל ופייסבוק, ואמזון בעקבותיהן. 

אם כבר שאלנו מושגים מעולם הרפואה, אפשר לומר שהפודקאסטים הם מעין רפואה אלטרנטיבית משלימה. על פי דו"חות הטיימס לרבעון ה-1 של 2019, ההכנסות מפרסום אונליין היו נקודת האור של החברה עם צמיחה של 19%, לעומת הרבעון הראשון של 2018, שהסתכמו להכנסות של 55 מיליון דולר.

בחברה מציינים שתרומה רבה לצמיחה זו הגיעה מפעילות הפודקאסט, בדגש על The Daily - פודקאסט יומי שמתואר על ידי הטיימס כך: "כך צריכות להישמע החדשות. 20 דקות ביום, 5 ימים בשבוע, בהגשת מייקל בארבארו ובתמיכת הניו יורק טיימס". הכנסות העיתון ממנויים בתשלום ופרסום עלו ב-16% ל-165.4 מיליון דולר, כאשר החברה לא חושפת את רכיב ההכנסות מפודקאסטים בלבד. 

בניתוח של חברת המחקר WARC, הכנסות החברה מפעילויות פרסום אונליין שאינן פרסום מסורתי, שבו נכללת גם פעילות הפודקאסטים עלתה ב-68% לעומת הרבעון הראשון אשתקד, 2018 - רחוק מאוד מצמיחת כל תחום הפרסום באונליין שעמד על 18.9%. 

התחזיות העולמיות לשוק הפרסום בפודקאסט עומדות על הכפלה של הנתח עד ל-2022, כשמספר היעד הוא 1.6 מיליארד דולר. בעוד שגופים כגון ספוטיפיי שמים את כל כובד משקלם על תחום הפודקאסטים ומסמנים אותו כזירת האודיו-דיגיטל המרכזית לשנים הבאות, שאלת המדידה הנכונה של ביצועי הפרסום בפודקאסטים נחשבת לסוגיה המרכזית בעיני המפרסמים.  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עיתון גוסס, כמו רוב עמיתיו שם ופה. זמנו נגמר (ל"ת)
    FAKE 16/05/2019 06:47
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.