הניו יורק טיימס
צילום: iStock

מנוע הצמיחה של הניו יורק טיימס: הכנסות מפרסום בפודקאסט

הכנסות החברה מפעילויות פרסום אונליין שאינן פרסום מסורתי, שבו נכללת גם פעילות הפודקאסטים עלתה ב-68% לעומת הרבעון הראשון אשתקד
משה בנימין | (1)

האם פודקאסטים יכולים לשמש כתרופה למצבה הקשה של העיתונות שאיבדה את אחיזתה בקרב המפרסמים? לפחות על פי דו"חות הניו יורק טיימס מדובר בכלי שיכול לשמש כמנוע צמיחה להכנסות מפרסום דיגיטלי, בעידן שבו עולם הפרסום אונליין נשלט על ידי הדואופול של גוגל ופייסבוק, ואמזון בעקבותיהן. 

אם כבר שאלנו מושגים מעולם הרפואה, אפשר לומר שהפודקאסטים הם מעין רפואה אלטרנטיבית משלימה. על פי דו"חות הטיימס לרבעון ה-1 של 2019, ההכנסות מפרסום אונליין היו נקודת האור של החברה עם צמיחה של 19%, לעומת הרבעון הראשון של 2018, שהסתכמו להכנסות של 55 מיליון דולר.

בחברה מציינים שתרומה רבה לצמיחה זו הגיעה מפעילות הפודקאסט, בדגש על The Daily - פודקאסט יומי שמתואר על ידי הטיימס כך: "כך צריכות להישמע החדשות. 20 דקות ביום, 5 ימים בשבוע, בהגשת מייקל בארבארו ובתמיכת הניו יורק טיימס". הכנסות העיתון ממנויים בתשלום ופרסום עלו ב-16% ל-165.4 מיליון דולר, כאשר החברה לא חושפת את רכיב ההכנסות מפודקאסטים בלבד. 

בניתוח של חברת המחקר WARC, הכנסות החברה מפעילויות פרסום אונליין שאינן פרסום מסורתי, שבו נכללת גם פעילות הפודקאסטים עלתה ב-68% לעומת הרבעון הראשון אשתקד, 2018 - רחוק מאוד מצמיחת כל תחום הפרסום באונליין שעמד על 18.9%. 

התחזיות העולמיות לשוק הפרסום בפודקאסט עומדות על הכפלה של הנתח עד ל-2022, כשמספר היעד הוא 1.6 מיליארד דולר. בעוד שגופים כגון ספוטיפיי שמים את כל כובד משקלם על תחום הפודקאסטים ומסמנים אותו כזירת האודיו-דיגיטל המרכזית לשנים הבאות, שאלת המדידה הנכונה של ביצועי הפרסום בפודקאסטים נחשבת לסוגיה המרכזית בעיני המפרסמים.  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עיתון גוסס, כמו רוב עמיתיו שם ופה. זמנו נגמר (ל"ת)
    FAKE 16/05/2019 06:47
    הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.