קרן ההון סיכון שהחליטה לתת חסות שנתית לפודקאסט ישראלי
תחום הפודקאסטים הוא מהלוהטים בעולם התקשורת הישראלי המדשדש. יותר ויותר פודקאסטים ודקות שידור, חלק מהם של גופי שידור שונים ואחרים עצמאים, ובמגוון נושאים ותחומים.
התפתחות זו היא גם כר פורה לחדירתם של נותני חסויות ומפרסמים, שמשלמים בעסקות פר תכנית או חודש. ולכן עסקה החסות של קרן ההון סיכון האמריקאית SGVC של דובי פרנסס, מכוכבי התכנית 'הכרישים', עם הפודקאסט '30 דקות או פחות' של אביב פרנקל ונבות וולק, היא יוצאת דופן בשל אורכה – שנה.
הפודקאסט של פרנקל (לשעבר מגיש וכתב בערוץ עשר וכיום מנכ"ל חברת הסטרטאפ ENROUTE, א"כ) ו-וולק (איש הייטק ותיק ומוכר בתעשייה, א"כ) מארח מדי שבוע דמויות בכירות בעולם ההייטק הישראלי. מאז עלה לאוויר לפני כשנה וחצי, התארחו בו בין היתר ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו; הישראלי אמיר פיינטוך - מבכירי אינטל העולמית; זוהר זיסאפל; מנכ"ל ומייסד מלנוקס איל ולדמן; גיגי לוי; משה ליכטמן; אור עופר; מולי אדן ועוד.
דובי פרנסס, אחד מצוות התכנית 'הכרישים', הוזמן להתראיין ב'30 דקות או פחות', ושם נוצר הקשר בין הצדדים שהוביל למתן החסות לפודקאסט. לדבריו, "אני מתרגש לחבור לנבות ואביב לשיתוף פעולה ארוך טווח בפודקאסט המוביל בישראל בתחום הטכנולוגיה והיזמות, ולעזור ליזמים צעירים בצעדים הראשונים שלהם".
הצדדים מסרבים לחשוף את סכומי הכסף המדוברים, אבל מדובר בתחום שמצליח יותר ויותר להוות פלטפורמה לחסויות ופרסומות. לדברי דרור גנות, הבעלים של חברת ADIO המשווקת פרסום באודיו-דיגיטל, הפודקאסטים המובילים בישראל "מצליחים להביא חסות של כ-15 אלף שקל לפרק ומגיעים לכמעט 100 אלף האזנות לפרק".
גנות אומר בשיחה עם אייס כי שוק הפודקאסטים שנמצא בצמיחה אדירה, מתבלט בחסויות עבור תכניות בודדות או בעסקות של חודש עד 3 חודשים, פרקי זמן שנועדו לבחון את האפקטיביות בסוג חסות כזו. "המפרסמים אוהבים פודקאסטים בתחומי מדע, טכנולוגיה, היסטוריה ועסקים, ומוכנים לשים שם כסף. העסקה של '30 דקות או פחות' בהחלט יוצאת דופן בנוף בשל אורכה וגם בשל אופי נותן החסות – קרן הון סיכון, שהיא לא מפרסם רגיל. בהחלט מדובר פה בהצהרת אמון בפודקאסט".
- 2.לירון 11/02/2019 02:25הגב לתגובה זועוקבת אחרי דובי מלא זמן. גאון שיווק חבל על הזמן.
- 1.מה עם נבות וולק כבר מצא עבודה מאז שהועף ממיקרוסופט? (ל"ת)רק תוהה 10/02/2019 16:32הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.