מולי אדן אביב פרנקל נבות וולק פודקאסט 30 דקות או פחות
צילום: הילה בר

קרן ההון סיכון שהחליטה לתת חסות שנתית לפודקאסט ישראלי

'30 דקות או פחות' של אביב פרנקל ונבות וולק, יקבל חסות מהקרן האמריקאית SGVC של דובי פרנסס. הצדדים מסרבים לחשוף סכומים, אבל לא תאמינו כמה כסף אפשר לגלגל בתחום
אלכסנדר כץ | (2)

תחום הפודקאסטים הוא מהלוהטים בעולם התקשורת הישראלי המדשדש. יותר ויותר פודקאסטים ודקות שידור, חלק מהם של גופי שידור שונים ואחרים עצמאים, ובמגוון נושאים ותחומים.

 

התפתחות זו היא גם כר פורה לחדירתם של נותני חסויות ומפרסמים, שמשלמים בעסקות פר תכנית או חודש. ולכן עסקה החסות של קרן ההון סיכון האמריקאית SGVC של דובי פרנסס, מכוכבי התכנית 'הכרישים', עם הפודקאסט '30 דקות או פחות' של אביב פרנקל ונבות וולק, היא יוצאת דופן בשל אורכה – שנה.

 

הפודקאסט של פרנקל (לשעבר מגיש וכתב בערוץ עשר וכיום מנכ"ל חברת הסטרטאפ ENROUTE, א"כ) ו-וולק (איש הייטק ותיק ומוכר בתעשייה, א"כ) מארח מדי שבוע דמויות בכירות בעולם ההייטק הישראלי. מאז עלה לאוויר לפני כשנה וחצי, התארחו בו בין היתר ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו; הישראלי אמיר פיינטוך - מבכירי אינטל העולמית; זוהר זיסאפל; מנכ"ל ומייסד מלנוקס איל ולדמן; גיגי לוי; משה ליכטמן; אור עופר; מולי אדן ועוד.

 

דובי פרנסס, אחד מצוות התכנית 'הכרישים', הוזמן להתראיין ב'30 דקות או פחות', ושם נוצר הקשר בין הצדדים שהוביל למתן החסות לפודקאסט. לדבריו, "אני מתרגש לחבור לנבות ואביב לשיתוף פעולה ארוך טווח בפודקאסט המוביל בישראל בתחום הטכנולוגיה והיזמות, ולעזור ליזמים צעירים בצעדים הראשונים שלהם".

 

הצדדים מסרבים לחשוף את סכומי הכסף המדוברים, אבל מדובר בתחום שמצליח יותר ויותר להוות פלטפורמה לחסויות ופרסומות. לדברי דרור גנות, הבעלים של חברת ADIO המשווקת פרסום באודיו-דיגיטל, הפודקאסטים המובילים בישראל "מצליחים להביא חסות של כ-15 אלף שקל לפרק ומגיעים לכמעט 100 אלף האזנות לפרק".

 

גנות אומר בשיחה עם אייס כי שוק הפודקאסטים שנמצא בצמיחה אדירה, מתבלט בחסויות עבור תכניות בודדות או בעסקות של חודש עד 3 חודשים, פרקי זמן שנועדו לבחון את האפקטיביות בסוג חסות כזו. "המפרסמים אוהבים פודקאסטים בתחומי מדע, טכנולוגיה, היסטוריה ועסקים, ומוכנים לשים שם כסף. העסקה של '30 דקות או פחות' בהחלט יוצאת דופן בנוף בשל אורכה וגם בשל אופי נותן החסות – קרן הון סיכון, שהיא לא מפרסם רגיל. בהחלט מדובר פה בהצהרת אמון בפודקאסט".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לירון 11/02/2019 02:25
    הגב לתגובה זו
    עוקבת אחרי דובי מלא זמן. גאון שיווק חבל על הזמן.
  • 1.
    מה עם נבות וולק כבר מצא עבודה מאז שהועף ממיקרוסופט? (ל"ת)
    רק תוהה 10/02/2019 16:32
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.