מולי אדן אביב פרנקל נבות וולק פודקאסט 30 דקות או פחות
צילום: הילה בר

קרן ההון סיכון שהחליטה לתת חסות שנתית לפודקאסט ישראלי

'30 דקות או פחות' של אביב פרנקל ונבות וולק, יקבל חסות מהקרן האמריקאית SGVC של דובי פרנסס. הצדדים מסרבים לחשוף סכומים, אבל לא תאמינו כמה כסף אפשר לגלגל בתחום
אלכסנדר כץ | (2)

תחום הפודקאסטים הוא מהלוהטים בעולם התקשורת הישראלי המדשדש. יותר ויותר פודקאסטים ודקות שידור, חלק מהם של גופי שידור שונים ואחרים עצמאים, ובמגוון נושאים ותחומים.

 

התפתחות זו היא גם כר פורה לחדירתם של נותני חסויות ומפרסמים, שמשלמים בעסקות פר תכנית או חודש. ולכן עסקה החסות של קרן ההון סיכון האמריקאית SGVC של דובי פרנסס, מכוכבי התכנית 'הכרישים', עם הפודקאסט '30 דקות או פחות' של אביב פרנקל ונבות וולק, היא יוצאת דופן בשל אורכה – שנה.

 

הפודקאסט של פרנקל (לשעבר מגיש וכתב בערוץ עשר וכיום מנכ"ל חברת הסטרטאפ ENROUTE, א"כ) ו-וולק (איש הייטק ותיק ומוכר בתעשייה, א"כ) מארח מדי שבוע דמויות בכירות בעולם ההייטק הישראלי. מאז עלה לאוויר לפני כשנה וחצי, התארחו בו בין היתר ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו; הישראלי אמיר פיינטוך - מבכירי אינטל העולמית; זוהר זיסאפל; מנכ"ל ומייסד מלנוקס איל ולדמן; גיגי לוי; משה ליכטמן; אור עופר; מולי אדן ועוד.

 

דובי פרנסס, אחד מצוות התכנית 'הכרישים', הוזמן להתראיין ב'30 דקות או פחות', ושם נוצר הקשר בין הצדדים שהוביל למתן החסות לפודקאסט. לדבריו, "אני מתרגש לחבור לנבות ואביב לשיתוף פעולה ארוך טווח בפודקאסט המוביל בישראל בתחום הטכנולוגיה והיזמות, ולעזור ליזמים צעירים בצעדים הראשונים שלהם".

 

הצדדים מסרבים לחשוף את סכומי הכסף המדוברים, אבל מדובר בתחום שמצליח יותר ויותר להוות פלטפורמה לחסויות ופרסומות. לדברי דרור גנות, הבעלים של חברת ADIO המשווקת פרסום באודיו-דיגיטל, הפודקאסטים המובילים בישראל "מצליחים להביא חסות של כ-15 אלף שקל לפרק ומגיעים לכמעט 100 אלף האזנות לפרק".

 

גנות אומר בשיחה עם אייס כי שוק הפודקאסטים שנמצא בצמיחה אדירה, מתבלט בחסויות עבור תכניות בודדות או בעסקות של חודש עד 3 חודשים, פרקי זמן שנועדו לבחון את האפקטיביות בסוג חסות כזו. "המפרסמים אוהבים פודקאסטים בתחומי מדע, טכנולוגיה, היסטוריה ועסקים, ומוכנים לשים שם כסף. העסקה של '30 דקות או פחות' בהחלט יוצאת דופן בנוף בשל אורכה וגם בשל אופי נותן החסות – קרן הון סיכון, שהיא לא מפרסם רגיל. בהחלט מדובר פה בהצהרת אמון בפודקאסט".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לירון 11/02/2019 02:25
    הגב לתגובה זו
    עוקבת אחרי דובי מלא זמן. גאון שיווק חבל על הזמן.
  • 1.
    מה עם נבות וולק כבר מצא עבודה מאז שהועף ממיקרוסופט? (ל"ת)
    רק תוהה 10/02/2019 16:32
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.