ג'ורג' קלוני. נספרסו
צילום: יח"צ/ צילום מסך
פרסום ראשון

אחרי שהמדיה עברה לזניט: תקציב 'נספרסו' ב'ליאו ברנט'

תקציב נספרסו עומד על כ-20 מיליון שקל, אך המעורבות בפועל של משרד הפרסום המטפל נמוכה מכיוון שרובה היא למעשה אדפטציה למהלכים הבינלאומיים של החברה
משה בנימין |

חודשים ספורים לאחר העברת תקציב המדיה של מותג הקפה הבינלאומי נספרסו מחברת המדיה יוניברסל מקאן לחברת המדיה זניט, תקציב הקריאייטיב יעבור לידיו של משרד הפרסום ליאו ברנט מקבוצת פובליסיס ישראל שבו כלולה גם חברת המדיה זניט - כך נודע לאייס.

תקציב פעילות הפרסום של נספרסו עומד על כ-20 מיליון שקלים, אך המעורבות בפועל של משרד הפרסום המטפל בתקציב היא נמוכה מכיוון שרובה היא למעשה אדפטציה למהלכי הפרסום הבינלאומיים של החברה, בהם מככב הפרזנטור ג'ורג' קלוני. עם זאת, מפעם לפעם החברה מוציאה לפועל יוזמות פרסום לוקאליות ואלו יופקדו בידי 'ליאו ברנט' לצד פעילות ה-BTL והגרפיקה. 

על פי יפעת בקרת פרסום, תמהיל המדיה של נספרסו במהלך 2018 הורכב מ-57% פעילות בטלוויזיה, 10% בדיגיטל ו-19% בעיתונות. 

 

אדפטציות מחו"ל. הפרסומת האחרונה של נספרסו שעלתה בישראל

בקבוצת פובליסיס ישראל פועלים גם באומן בר ריבנאי וגליקמן שמיר סמסונוב שעל פניו היו יכולים לשמש גם כן כחלופות עבור 'נספרסו', אך בשני המשרדים יש עסקים שמתנגשים בפעילות נספרסו. בבאומן מדובר בפעילות הקפה הענפה של שטראוס שכוללת את הקפסולות של עלית, את מותג הפלטינום, הקפה הטורקי, הנמס, בינז - המותג החדש ועוד. בגליקמן התקציב החוסם הוא של מותגי הקפה של אסם שכוללים את NESCAFÉ Taster’s Choice ועוד. למרות זאת, ליאו ברנט הוא לא ברירת מחדל עבור נספרסו שהיתה יכולה באותה המידה לבחור לעבוד עם משרד שאינו נכלל בקבוצת פובליסיס כפי שעשתה בעבר במודל של הפרדת מדיה וקריאייטיב. 

במשרד הפרסום ליאו ברנט אישרו את פרטי הידיעה. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.