גם יהושע בחוץ: פורש ממכרז הדואר בגלל ניגוד אינטרסים מול דיסקונט
מכרז הפרסום של דואר ישראל שהחל בהסתערות של המשרדים הגדולים מאבד בדרך עוד מתמודד שהחליט לפרוש. משרד הפרסום יהושע TBWA הודיע הבוקר (יום ד') לדואר ישראל על פרישתו מהמכרז עקב ניגוד אינטרסים מול תקציב בנק דיסקונט שמטופל על ידו. נכון לעכשיו אין בדואר ישראל שום כוונה לעשות שינוי כלשהו במכרז שיאפשר למשרדים נוספים להתמודד והוא ימשיך כסדרו.
הפרישה של יהושע מצטרפת לזו של מקאן תל אביב שנעשתה מאותה הסיבה - עקב ניגוד אינטרסים מול בנק לאומי שבו הוא מטפל. כעת, עם פרישת שני המשרדים נשארים במכרז אדלר חומסקי, גליקמן שמיר סמסונוב, ראובני פרידן ושמעוני פינקלשטיין פרלמוטר - המשרד היחיד שאינו מטפל בתקציב בנק.
הפרישה של יהושע ומקאן מהמכרז מגיעה לאחר דיון מול דואר ישראל שבו הסבירו המשרדים את עמדתם והודיעו כי לא צפויים להיות להם ניגודי אינטרסים מול הבנקים בהם הם מטפלים. עם זאת, לאחר בדיקה מעמיקה של הבריף וההבנה לאן נושבת הרוח מבחינת הפעילות הפרסומית שתתמקד בכרטיס הנטען של בנק הדואר, הבינו המשרדים שפעילות זו זהה למוצרי הכרטיסים הנטענים של לקוחותיהם - לאומי ודיסקונט. שאר המשרדים המטפלים בבנקים, אדלר והפועלים, גליקמן והבינלאומי וראובני עם מזרחי טפחות עדיין אינם נאלצים להתמודד עם סיטואציה שכזו וימיכו במכרז.
ב-13 וב-28 ביוני יציגו המשרדים פרזנטציות בפני הדואר ונכון לעכשיו הבנק יבחר באחת ההצעות מתוך ה-4 שיוצגו. במידה ואף אחת מההצעות לא תקלע לצורכי הדואר, ישנה האופציה ששמורה לדואר לפנות למשרדים נוספים שיציגו בפניהם, במקום השניים שפרשו.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תקציב הדואר, כ-10 מיליון שקלים, הוא לא מהגדולים בשוק, ועדיין הוא הצליח לרכז אליו ליין-אפ של המשרדים הגדולים והמובילים. אחת הסיבות נעוצה בעתידו של הדואר שצפוי להיות מופרט, בהיקף של כ-20% ממניותיו למשקיע פרטי ו-20% נוספים יוצעו בהנפקה לציבור. במסגרת זאת הדואר יעבור רפורמה תדמיתית שכוללת בתוכה אתגר מקצועי שמזכיר את המעבר של בזק מחברה ממשלתית לפרטית-ציבורית, וייתכן שגם כסף רב יושקע בפעילות פרסומית לטובת המהלך.
על פי תנאי הסף שפרסמה חברת דואר ישראל, מהמתמודדים נדרש ניסיון של 5 שנים לפחות ב-5 השנים האחרונות שקדמו למועד האחרון להגשת ההצעות למכרז זה, במתן שירותי פרסום בכל אחד מערוצי הפרסום הבאים: טלוויזיה, רדיו, עיתונות ואינטרנט. עוד נדרש, היקף עבודה של לפחות 50 מיליון שקל בתקציבי פרסום של לקוחות במהלך שנת 2017 - זאת על פי בדיקה ואישור של רו"ח.
בנוסף, דורש הדואר טיפול בתקציב פרסום של 2 לקוחות לפחות, שלכל אחד מהם היה היקף כספי של 10 מיליון שקל (על פי אישור רו"ח) בשנת 2017. בגזרת כח האדם של המשרד נדרש לפחות העסקה של 25 עובדים תחת יחסי עובד ומעביד ואשר הכשרתם המקצועית היא בתחומי הפרסום, השיווק ו/או הדיגיטל. כמו כן, הדואר דורש כי במשרד הפרסום יפעלו מחלקות תכנון, אסטרטגיה, קריאייטיב, תקציבאות, תכנון ורכש מדיה (המתמחה בכל אמצעי המדיה), מחלקת פרפורמנס ו- PPC.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
ממשרד יהושע TBWA נמסר בתגובה: "בשלב התחלת גיבוש הפתרונות לבריפ דואר ישראל הגענו למסקנה שהפתרונות שאנו נדרשים להציג עשויים לעמוד בסתירה לפעילותנו עם בנק דיסקונט. מכיוון שכך הודענו לדואר ישראל על פרישתנו המיידית מהמכרז. אנו מאחלים להם בהצלחה".
- 3.עומר 07/06/2018 08:26הגב לתגובה זומתאימים כמו יונה לשובך. חברה כושלת עם משרד פרסום כושל. לשמעוני אין זכות קיום. הבנה בפרסום ציון 0.
- הלוואי ששמעוני יזכו!!! (ל"ת)בדיוק ההיפך 10/06/2018 14:17הגב לתגובה זו
- 2.אלי 06/06/2018 16:44הגב לתגובה זוולכן, על חשבוני וחשבונכם, הוא ממשיך לנפח את החזה ולהרשות לעצמו להיות 'נפוליאון'. אני לעומת זאת צריך לשלוח את המזכירה שלי 3 פעמים כדי לרכוש במזומן + עמלה תלושי שי מהדואר שבשלכללי הפעילות שלו לא מוכן לתת 'במכה אחת' 8000 ש"ח. אגב, בזכות היעילות המופתית של הדואר - כל ביקור כזה נמשך חצי יום עבודה.... שיהיו בריאים. אני אים גמרתי. לא ניגש למכרז
- 1.מי זה הבחור בתמונה? (ל"ת)מישמיש 06/06/2018 16:33הגב לתגובה זו
- ערן 07/06/2018 10:49הגב לתגובה זואו מישהו מהדואר?? אין לי מושג...
- דרור 07/06/2018 08:27הגב לתגובה זווקוטף תמונות ומפזר חיוכים.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
