
גם יהושע בחוץ: פורש ממכרז הדואר בגלל ניגוד אינטרסים מול דיסקונט
מכרז הפרסום של דואר ישראל שהחל בהסתערות של המשרדים הגדולים מאבד בדרך עוד מתמודד שהחליט לפרוש. משרד הפרסום יהושע TBWA הודיע הבוקר (יום ד') לדואר ישראל על פרישתו מהמכרז עקב ניגוד אינטרסים מול תקציב בנק דיסקונט שמטופל על ידו. נכון לעכשיו אין בדואר ישראל שום כוונה לעשות שינוי כלשהו במכרז שיאפשר למשרדים נוספים להתמודד והוא ימשיך כסדרו.
הפרישה של יהושע מצטרפת לזו של מקאן תל אביב שנעשתה מאותה הסיבה - עקב ניגוד אינטרסים מול בנק לאומי שבו הוא מטפל. כעת, עם פרישת שני המשרדים נשארים במכרז אדלר חומסקי, גליקמן שמיר סמסונוב, ראובני פרידן ושמעוני פינקלשטיין פרלמוטר - המשרד היחיד שאינו מטפל בתקציב בנק.
הפרישה של יהושע ומקאן מהמכרז מגיעה לאחר דיון מול דואר ישראל שבו הסבירו המשרדים את עמדתם והודיעו כי לא צפויים להיות להם ניגודי אינטרסים מול הבנקים בהם הם מטפלים. עם זאת, לאחר בדיקה מעמיקה של הבריף וההבנה לאן נושבת הרוח מבחינת הפעילות הפרסומית שתתמקד בכרטיס הנטען של בנק הדואר, הבינו המשרדים שפעילות זו זהה למוצרי הכרטיסים הנטענים של לקוחותיהם - לאומי ודיסקונט. שאר המשרדים המטפלים בבנקים, אדלר והפועלים, גליקמן והבינלאומי וראובני עם מזרחי טפחות עדיין אינם נאלצים להתמודד עם סיטואציה שכזו וימיכו במכרז.
ב-13 וב-28 ביוני יציגו המשרדים פרזנטציות בפני הדואר ונכון לעכשיו הבנק יבחר באחת ההצעות מתוך ה-4 שיוצגו. במידה ואף אחת מההצעות לא תקלע לצורכי הדואר, ישנה האופציה ששמורה לדואר לפנות למשרדים נוספים שיציגו בפניהם, במקום השניים שפרשו.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
תקציב הדואר, כ-10 מיליון שקלים, הוא לא מהגדולים בשוק, ועדיין הוא הצליח לרכז אליו ליין-אפ של המשרדים הגדולים והמובילים. אחת הסיבות נעוצה בעתידו של הדואר שצפוי להיות מופרט, בהיקף של כ-20% ממניותיו למשקיע פרטי ו-20% נוספים יוצעו בהנפקה לציבור. במסגרת זאת הדואר יעבור רפורמה תדמיתית שכוללת בתוכה אתגר מקצועי שמזכיר את המעבר של בזק מחברה ממשלתית לפרטית-ציבורית, וייתכן שגם כסף רב יושקע בפעילות פרסומית לטובת המהלך.
על פי תנאי הסף שפרסמה חברת דואר ישראל, מהמתמודדים נדרש ניסיון של 5 שנים לפחות ב-5 השנים האחרונות שקדמו למועד האחרון להגשת ההצעות למכרז זה, במתן שירותי פרסום בכל אחד מערוצי הפרסום הבאים: טלוויזיה, רדיו, עיתונות ואינטרנט. עוד נדרש, היקף עבודה של לפחות 50 מיליון שקל בתקציבי פרסום של לקוחות במהלך שנת 2017 - זאת על פי בדיקה ואישור של רו"ח.
בנוסף, דורש הדואר טיפול בתקציב פרסום של 2 לקוחות לפחות, שלכל אחד מהם היה היקף כספי של 10 מיליון שקל (על פי אישור רו"ח) בשנת 2017. בגזרת כח האדם של המשרד נדרש לפחות העסקה של 25 עובדים תחת יחסי עובד ומעביד ואשר הכשרתם המקצועית היא בתחומי הפרסום, השיווק ו/או הדיגיטל. כמו כן, הדואר דורש כי במשרד הפרסום יפעלו מחלקות תכנון, אסטרטגיה, קריאייטיב, תקציבאות, תכנון ורכש מדיה (המתמחה בכל אמצעי המדיה), מחלקת פרפורמנס ו- PPC.
- תשתיות חדשות ביהודה ושומרון: אושרו הזוכים להקמת 22 אתרי סלולר חדשים
- "הבוגדים" של רשת מובילה; חדשות 12 שומרת על יתרון במהדורות
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
ממשרד יהושע TBWA נמסר בתגובה: "בשלב התחלת גיבוש הפתרונות לבריפ דואר ישראל הגענו למסקנה שהפתרונות שאנו נדרשים להציג עשויים לעמוד בסתירה לפעילותנו עם בנק דיסקונט. מכיוון שכך הודענו לדואר ישראל על פרישתנו המיידית מהמכרז. אנו מאחלים להם בהצלחה".
- 3.עומר 07/06/2018 08:26הגב לתגובה זומתאימים כמו יונה לשובך. חברה כושלת עם משרד פרסום כושל. לשמעוני אין זכות קיום. הבנה בפרסום ציון 0.
- הלוואי ששמעוני יזכו!!! (ל"ת)בדיוק ההיפך 10/06/2018 14:17הגב לתגובה זו
- 2.אלי 06/06/2018 16:44הגב לתגובה זוולכן, על חשבוני וחשבונכם, הוא ממשיך לנפח את החזה ולהרשות לעצמו להיות 'נפוליאון'. אני לעומת זאת צריך לשלוח את המזכירה שלי 3 פעמים כדי לרכוש במזומן + עמלה תלושי שי מהדואר שבשלכללי הפעילות שלו לא מוכן לתת 'במכה אחת' 8000 ש"ח. אגב, בזכות היעילות המופתית של הדואר - כל ביקור כזה נמשך חצי יום עבודה.... שיהיו בריאים. אני אים גמרתי. לא ניגש למכרז
- 1.מי זה הבחור בתמונה? (ל"ת)מישמיש 06/06/2018 16:33הגב לתגובה זו
- ערן 07/06/2018 10:49הגב לתגובה זואו מישהו מהדואר?? אין לי מושג...
- דרור 07/06/2018 08:27הגב לתגובה זווקוטף תמונות ומפזר חיוכים.