רק ההתחלה: 2018 תהיה שנת הפודקאסט והאודיו דיגיטל
האזנה לפודקאסטים הפכה לאחד מהטרנדים החמים בדיגיטל גם בישראל. למי שבמקרה ובטעות לא יודע במה מדובר, אז רק נציין שפודקאסט הוא תוכן אודיו לפי נושא המופץ באינטרנט ומאפשר האזנה בכל זמן ומקום באמצעות הורדה או האזנה ישירה במכשירים הדיגיטליים. בכל העולם, חל זינוק אדיר בהאזנה לפודקאסטים בעיקר בסמארטפון, תוך התעצמות קהילת מאזינים נאמנה ומעורבת. במחקר האחרון שלEdison Research 'צרכני הפודקאסט 2017' עולה כי 24% מהאמריקאים מאזינים לפודקאסטים ברמה חודשית, 112 מיליון מאזינים דיווחו שהאזינו עד כה, קהילת מאזינים עצומה בגילאי 18-54 בעלי השכלה והכנסה גבוהה ולכן מהווים קהל מבוקש למפרסמים. במחקר אפקטיביות שלNielsen 'חסות אפקטיבית לפודקאסט' נמצא כי המאזינים לפודקאסטים מונעים בעיקר מהרצון ללמוד מידע חדש, והפרסום באמצעות קולו של המנחה אפקטיבי ביותר, שכן מנצל את הקשר בין המנחה למאזיניו הנאמנים. ובכל מקרה, על פי תחזיות IAB, סך ההוצאה לפרסום בפודקאסטים ב-2017 בארה"ב תכפיל את עצמה ותעמוד על 220 מיליון דולר.
גם בישראל ההאזנה לרדיו באינטרנט בישראל מזנקת, על פי דוח האינטרנט השנתי של בזק שפורסם בנובמבר 2017, 50% מהאוכלוסייה מאזינים לרדיו באינטרנט והפודקאסטים הינם חלק בלתי נפרד מתכני האודיו הדיגיטליים אליהם מאזינים. מכיוון שמרחב הפודקאסט מאפשר האזנה מכל נקודת קצה דיגיטלית, הפרסום בפלטפורמה תופס תאוצה.
לכל טורים של דרור גנות:
* תחנות הרדיו צריכות כבר להתעורר לעולם הדיגיטלי
* פודקאסט וסטרימינג-רדיו: הנה מוצרי הפרסום האודיו-דיגיטליים
* עכשיו גם אתם תוכלו להפיק לעצמכם פרסומות רדיו
* כמה תובנות על המחקר שבדק הרגלי האזנה לרדיו לפי דרישה
* על קמפיינים דיגיטליים ברדיו - והשירות החדש של רדיו הקצה
* ה-Smart Speakers: אמזון, אפל וגוגל רוצות אתכם מכורים
* החגיגה הדיגיטלית ליובל שנים ל-Radio1 של BBC
* על פעילות האודיו הדיגיטלית של בנק דיסקונט
ישנן מספר מערכות פודקאסטים מובילות בישראל שמתקיימות מפרסום. המובילה שבהן היא פודקאסט ישראל מדיה (רשת 'עושים היסטוריה עם רן לוי') הכוללת מגוון רחב של פודקאסטים במגוון נושאי ליבה: היסטוריה, מדע, טכנולוגיה, שיווק, ספורט, פוליטיקה, טיולים, רפואה ועוד.
בדומה לעולם, גם בישראל לא מעט גופי תוכן השיקו פודקאסטים במגוון נושאים ביניהם ניתן למצוא את גלי צה"ל, רדיו תל אביב, תאגיד השידור כאן, קהילת מנהלי שיווק מצייצים, מירן פחמן לקהילת הפרסום שמפורסם באייס, מערכת הארץ TheMarker, כלכליסט, וואלה, חדשות 2 ועוד רבים אחרים, חלקם כחלק מגופי שידור קיימים המבינים שהאודיו זה תחום שחייבים להיות בעידן הנוכחי, וחלקם שחקנים חדשים בהם ניתן למצוא את Geekonomy של ראם ודורון, סעמק של איתי גולדה ואפי (המשודר מעמק הסיליקון), נבות וולך ואביב פרנקל בפודקאסט חדשנות וסטארט אפ, יזמות או למות של יוסי דהן, אבאל'ה של איתן דוידסון, רפ"י (רשת פודקאסט ישראלית) המציעה מגוון פודקאסטים ועוד ועוד. חלקם צוברים תאוצה לאלפי האזנות לפרק, וחלקם ייעודיים לקהילות קטנות.
הפרסום בפודקאסטים מבוסס תוכן לקהילות מובנות, פינות תוכן של כדקה או דקה וחצי המוגשות לרוב על ידי מנחה הפודקאסט עצמו ומשודרות במגוון פרקים על פי נושאים ותחומי עניין. המפרסמים יכולים לייצר מסע ארוך טווח במגוון פודקאסטים הכוללים אזכורים שיווקיים, שילוב גורמים מטעם, ראיונות רלוונטיים ופינות תוכן משתנות לכל פרק ופרק. היתרון המהותי הוא היכולת להגיע לקהילת מאזינים נאמנה ומעורבת המבינה את מערכת היחסים במשולש: מערכת הפודקאסט, הגורם מסחרי וקהילת המאזינים, 3 הגורמים המעורבים כל אחד והאינטרס שלו. מערכות הפודקאסט המובילות מציעות לגורמים מסחריים גם יכולת הפקת פודקאסט ממומן, המאפשר ערך משמעותי תחת נושא מסוים ובהובלת הגורם המסחרי.
במטרה להגיע ליעדיו השיווקיים ולהגדיל את כמות ההאזנות, הפודקאסט הממומן חייב לכלול מספר פרקים, בדרך כלל סביב אותו נושא ובזוויות אחרות המשלימות לעונה שלמה סביב נושא. ומכיוון שמדובר בקהילות מאזינים מתקדמות, גם הגורם המסחרי מבין שבכדי לייצר מהלך איכותי וסוחף, עליו להתאים את עצמו לצרכי המערכת ולוודא כי המסרים השיווקיים עצמם משולבים כחלק אינהרנטי ובצורה עדינה – אחרת המאזינים לא יאזינו והמפרסם יישאר עם פרק אודיו לקישוט באתר.
דרור גנות הוא מנכ"ל ומייסד ADIO רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקואיפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות.
איפה התוכן המקורי בפריים טיים?
אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד.
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.
.jpg)