פודקאסט וסטרימינג-רדיו: הנה מוצרי הפרסום האודיו-דיגיטליים
הרדיו הוא אמצעי תקשורת ותיק בעל היסטוריה מפוארת כבר למעלה מ-120 שנה. שידוריו רלוונטיים וסוחפים עד היום קהלים עצומים בכל העולם. אבל משהו קרה, העולם משתנה והמהפכה הדיגיטלית מציפה אותנו בכל מקום ובכל סיטואציה: בדרכים, בעבודה, בפעילות ספורט ופנאי. אנו נמצאים בסביבה של מכשירים דיגיטליים בכל מקום, אינטרנט זמין בכל מקום, אנו בעידן שבו אנשים בוחרים מה הם רוצים לשמוע ומאזינים על פי העדפותיהם ולכן עידן האודיו הופך להיות יותר פרסונלי ופחות תלוי בשידור החי.
האזנה דיגיטלית בזינוק בכל העולם וכוללת מגוון רחב של תכנים ושידורים, החל מהאזנה אונליין לשידורי הרדיו האנלוגי ועד לתכני אונדימנד כגון: תכניות מוקלטות וספיישלים, תכני מוזיקה בסטרימינג, מגוון עצום של ערוצי מוזיקה, תחנות רדיו אינטרנט, פודקאסטים ועוד. לרוב מדובר בקהלים בוגרים המאזינים בעיקר בשעות העבודה בדסקטופ ובסמארטפון.
למעשה כל הסביבה הדיגיטלית שלנו משתנה ומכשירים דיגיטליים נוספים מתווספים, החל מהמסכים הניידים ובבית, הרמקולים האינטראקטיביים (כגון Alexa Eco, Google Home וכו') וכמובן המהפכה בכלי הרכב המחוברים, רק בכדי לסבר את האוזן, בשנתיים האחרונות נוספו כחצי מיליון כלי רכב חדשים בישראל חלקם כבר מחוברים - כל אלה משנים לגמרי את הדרך בה אנו שומעים את תכני האודיו שלנו.
וכשהמאזינים בדיגיטל, המפרסמים מיד אחריהם. קטגוריית הפרסום האודיו דיגיטלית בצמיחה (על פי IAB, בשנת 2016 עמד על 1.1 מיליארד דולר והשנה צפוי להמשיך בזינוק) רוב המפרסמים מבינים כי מדובר בציר משמעותי וכלי חיוני לפרסום כחלק מכל קמפיין רדיו.
- איזה פרסום זינק בדיגיטל - וקצת על פודקאסט משובח לפסח
- עמית פלציג מונה לסמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי חדש ב-ADIO
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומכיוון שעדיין מדובר במדיום בתחילת דרכו ומוצרי פרסום חדשים, להלן טבלת מוצרי הפרסום האודיו דיגיטליים הקיימים בשוק – גזור ושמור:
דרור גנות הוא מנכ"ל ומייסד ADIO רשת הפרסום האודיו דיגיטלית
- 1.אוהד 13/11/2017 19:33הגב לתגובה זוהאזנה לדיגיטל בכלי הרכב בישראל,כמעט ולא קיימת, למרות שיש לא מעט רכבים שבאים עם מערכות מולטימדיה מוכנות. המאזין הישראלי עדיין מעדיף לשמוע רדיו ב - FM ברכבים וכל עוד לא יהיה בישראל רדיו DAB כפי שקיים כבר לא מעט שנים ברחבי אירופה,רק אז ציבור הנהגים יעבור לשמוע רדיו בצורה דיגיטלית.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
