פודקאסט וסטרימינג-רדיו: הנה מוצרי הפרסום האודיו-דיגיטליים
הרדיו הוא אמצעי תקשורת ותיק בעל היסטוריה מפוארת כבר למעלה מ-120 שנה. שידוריו רלוונטיים וסוחפים עד היום קהלים עצומים בכל העולם. אבל משהו קרה, העולם משתנה והמהפכה הדיגיטלית מציפה אותנו בכל מקום ובכל סיטואציה: בדרכים, בעבודה, בפעילות ספורט ופנאי. אנו נמצאים בסביבה של מכשירים דיגיטליים בכל מקום, אינטרנט זמין בכל מקום, אנו בעידן שבו אנשים בוחרים מה הם רוצים לשמוע ומאזינים על פי העדפותיהם ולכן עידן האודיו הופך להיות יותר פרסונלי ופחות תלוי בשידור החי.
האזנה דיגיטלית בזינוק בכל העולם וכוללת מגוון רחב של תכנים ושידורים, החל מהאזנה אונליין לשידורי הרדיו האנלוגי ועד לתכני אונדימנד כגון: תכניות מוקלטות וספיישלים, תכני מוזיקה בסטרימינג, מגוון עצום של ערוצי מוזיקה, תחנות רדיו אינטרנט, פודקאסטים ועוד. לרוב מדובר בקהלים בוגרים המאזינים בעיקר בשעות העבודה בדסקטופ ובסמארטפון.
למעשה כל הסביבה הדיגיטלית שלנו משתנה ומכשירים דיגיטליים נוספים מתווספים, החל מהמסכים הניידים ובבית, הרמקולים האינטראקטיביים (כגון Alexa Eco, Google Home וכו') וכמובן המהפכה בכלי הרכב המחוברים, רק בכדי לסבר את האוזן, בשנתיים האחרונות נוספו כחצי מיליון כלי רכב חדשים בישראל חלקם כבר מחוברים - כל אלה משנים לגמרי את הדרך בה אנו שומעים את תכני האודיו שלנו.
וכשהמאזינים בדיגיטל, המפרסמים מיד אחריהם. קטגוריית הפרסום האודיו דיגיטלית בצמיחה (על פי IAB, בשנת 2016 עמד על 1.1 מיליארד דולר והשנה צפוי להמשיך בזינוק) רוב המפרסמים מבינים כי מדובר בציר משמעותי וכלי חיוני לפרסום כחלק מכל קמפיין רדיו.
- איזה פרסום זינק בדיגיטל - וקצת על פודקאסט משובח לפסח
- עמית פלציג מונה לסמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי חדש ב-ADIO
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומכיוון שעדיין מדובר במדיום בתחילת דרכו ומוצרי פרסום חדשים, להלן טבלת מוצרי הפרסום האודיו דיגיטליים הקיימים בשוק – גזור ושמור:
דרור גנות הוא מנכ"ל ומייסד ADIO רשת הפרסום האודיו דיגיטלית
- 1.אוהד 13/11/2017 19:33הגב לתגובה זוהאזנה לדיגיטל בכלי הרכב בישראל,כמעט ולא קיימת, למרות שיש לא מעט רכבים שבאים עם מערכות מולטימדיה מוכנות. המאזין הישראלי עדיין מעדיף לשמוע רדיו ב - FM ברכבים וכל עוד לא יהיה בישראל רדיו DAB כפי שקיים כבר לא מעט שנים ברחבי אירופה,רק אז ציבור הנהגים יעבור לשמוע רדיו בצורה דיגיטלית.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
