ה-Smart Speakers: אמזון, אפל וגוגל רוצות אתכם מכורים
דרור גנות במדורו באייס, והפעם על הרמקולים החדשים שהשתלטו על האמריקאים, וענקיות הטכנולוגיה והאינטרנט שיצאו בקמפיינים כדי להגיע לעוד ועוד מתמכרים פוטנציאליים
הרמקולים האינטראקטיביים Alexa Eco Amazon, Google Home ו-Apple Home Kit משתלטים על הבתים בארה"ב והופכים ליותר ויותר פופולאריים. מדובר ברמקול אינטראקטיבי ומחובר אונליין המונח במקום מרכזי בבית והופך להיות הסייעת הדיגיטלית למיליוני בתי אב. כל הממשקים כוללים טכנולוגיות Audio First - סביבות אודיו מלאות בהן האודיו הוא העיקר ומה שאתם שומעים חשוב יותר ממה שאתם רואים. חלקם בנויים בסביבות פתוחות ולשירותי צד שלישי על ידי מפתחים עצמאיים. הרמקולים מסייעים בשלל משימות: משעון מעורר, יצירת קשר עם..., האזנה לחדשות ו/או שירותי מוזיקה, הזמנת פיצה, הוספה לרשימת קניות, תרגום, חיפוש אחר אישיות זו או אחרת, קבלת תוצאות משחקים בזמן אמת, התראות על אירועים, פגישות ומגוון שימושים והכל בתגובה מיידית.
בעלי הרמקולים מתמכרים (וכנראה שבצדק) ומסתכמים יותר ויותר על המכשיר שלהם במגוון משימות. על פי מחקר The Smart Audio Report של NPR ו-Edison Research שפורסם לאחרונה, 65% מהנשאלים טענו שהם אינם מוכנים לחזור לחיים שלהם לפני שהרמקול האינטראקטיבי היה בבית, ואילו 42% אמרו שהמכשיר "חיוני" לחיים שלהם.
* לטור על החגיגה הדיגיטלית ליובל ל-Radio1 של BBC - לחצו כאן
* לטור על פעילות האודיו הדיגיטלית של בנק דיסקונט - לחצו כאן
- אמזון חותמת על עסקה של 38 מיליארד דולר עם OpenAI
- אמזון מוכיחה: ההימור על הבינה המלאכותית משתלם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המחקר מצא כי השימוש ברמקולים האינטראקטיביים בסביבה הביתית מגביר דרמתית את ההאזנה לתכני אודיו. 70% מהנשאלים טענו שמאזינים הרבה יותר לכל סוגי האודיו: חדשות (תכניות דיבורים), מוזיקה, פודקאסטים וספרים קוליים. בנוסף ישנה התאמה של המכשיר להורים לילדים, ועולה כי 8 מתוך 10 הורים טענו שהרמקול האינטראקטיבי מקל עליהם לבדר את הילדים בבית (דמיינו - "Alexa, תשמעי לנו בלופ את טודו בום...").
אז נכון, הרמקולים זמינים כרגע בעיקר בארה"ב אבל ברור שמדובר במהפכה שתשפיע על כולנו. לא רחוק היום שנגיע הביתה ונבקש מ-Alexa להדליק את המזגן, להשמיע לנו את רדיו תל אביב או לעמעם את האורות בבית על רקע מוזיקת Chillout, להזמין פיצה ולהוסיף מים מינרלים לרשימת הקניות ומשימות נוספות בבית. מה שבטוח הוא שנאזין ונשתמש הרבה יותר באודיו גם בבית.
ענקיות הדיגיטל זיהו מזמן את הבית כסביבה אסטרטגית ויצאו בקמפיינים עצמיים להחדרת המוצר: קמפיין עצמי ידוע של Google Home במהלך הסופרבול האחרון גרם להפעלת הרמקולים במיליוני בתים בארה"ב:
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
Amazon בקמפיין עצמי לקידום Alexa Eco, הפיקה מגוון עצום של תשדירי וידאו למצבים לשימוש ב-Alexa, והנה מאזינים המחוברים כבר שם והמפרסמים בעקבותיהם, בשימוש הרמקולים האינטראקטיביים - דוגמא לקמפיין וידאו של דומינוס פיצה בשימוש Alexa Eco
וחלק במהלכי קמפיין אודיו-דיגיטלי המוגש בכל נקודות הקצה בהן מאזינים: בסמארטפון, במחשב, במערכות מולטימדיה ברכבים וברמקולים האינטראקטיביים, בקמפיינים המכוונים למאזינים מחוברים בעלי נתונים דמוגרפיים חיוביים וכוללים הנעה לפעולה.
ולצד מאות סרטונים מצחיקים בהם רואים בעיקר אנשים שמנסים להוציא את Alexa מדעתה בשיחה עם מבטא אירי כבד, נסיים בסרטון קורע ואותנטי של Alexa מדברת גסויות:
דרור גנות הוא מנכ"ל ומייסד ADIO רשת הפרסום האודיו דיגיטלית
- 1.משה 07/08/2017 15:06הגב לתגובה זושוב גוגל "מפנקת" אותנו בצעצוע חמוד לבית אבל הרווח הגדול כולו שלה - המידע שהיא תקבל באמצעות המכשיר יגביר את היכולת שלה לטרגט ולהתאים פרסומים מגוונים יותר. יותר פרסומות מותאמות - פחות פרטיות.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
