אודיותר

ה-Smart Speakers: אמזון, אפל וגוגל רוצות אתכם מכורים

דרור גנות במדורו באייס, והפעם על הרמקולים החדשים שהשתלטו על האמריקאים, וענקיות הטכנולוגיה והאינטרנט שיצאו בקמפיינים כדי להגיע לעוד ועוד מתמכרים פוטנציאליים

דרור גנות | (1)

הרמקולים האינטראקטיביים Alexa Eco Amazon, Google Home ו-Apple Home Kit משתלטים על הבתים בארה"ב והופכים ליותר ויותר פופולאריים. מדובר ברמקול אינטראקטיבי ומחובר אונליין המונח במקום מרכזי בבית והופך להיות הסייעת הדיגיטלית למיליוני בתי אב. כל הממשקים כוללים טכנולוגיות  Audio First - סביבות אודיו מלאות בהן האודיו הוא העיקר ומה שאתם שומעים חשוב יותר ממה שאתם רואים. חלקם בנויים בסביבות פתוחות ולשירותי צד שלישי על ידי מפתחים עצמאיים. הרמקולים מסייעים בשלל משימות: משעון מעורר, יצירת קשר עם..., האזנה לחדשות ו/או שירותי מוזיקה, הזמנת פיצה, הוספה לרשימת קניות, תרגום, חיפוש אחר אישיות זו או אחרת, קבלת תוצאות משחקים בזמן אמת, התראות על אירועים, פגישות ומגוון שימושים והכל בתגובה מיידית.

בעלי הרמקולים מתמכרים (וכנראה שבצדק) ומסתכמים יותר ויותר על המכשיר שלהם במגוון משימות. על פי מחקר The Smart Audio Report של NPR ו-Edison Research שפורסם לאחרונה, 65% מהנשאלים טענו שהם אינם מוכנים לחזור לחיים שלהם לפני שהרמקול האינטראקטיבי היה בבית, ואילו 42% אמרו שהמכשיר "חיוני" לחיים שלהם.

* לטור על החגיגה הדיגיטלית ליובל ל-Radio1 של BBC - לחצו כאן

* לטור על פעילות האודיו הדיגיטלית של בנק דיסקונט - לחצו כאן

המחקר מצא כי השימוש ברמקולים האינטראקטיביים בסביבה הביתית מגביר דרמתית את ההאזנה לתכני אודיו. 70% מהנשאלים טענו שמאזינים הרבה יותר לכל סוגי האודיו: חדשות (תכניות דיבורים), מוזיקה, פודקאסטים וספרים קוליים. בנוסף ישנה התאמה של המכשיר להורים לילדים, ועולה כי 8 מתוך 10 הורים טענו שהרמקול האינטראקטיבי מקל עליהם לבדר את הילדים בבית (דמיינו - "Alexa, תשמעי לנו בלופ את טודו בום...").

אז נכון, הרמקולים זמינים כרגע בעיקר בארה"ב אבל ברור שמדובר במהפכה שתשפיע על כולנו. לא רחוק היום שנגיע הביתה ונבקש מ-Alexa להדליק את המזגן, להשמיע לנו את רדיו תל אביב או לעמעם את האורות בבית על רקע מוזיקת Chillout, להזמין פיצה ולהוסיף מים מינרלים לרשימת הקניות ומשימות נוספות בבית. מה שבטוח הוא שנאזין ונשתמש הרבה יותר באודיו גם בבית.

ענקיות הדיגיטל זיהו מזמן את הבית כסביבה אסטרטגית ויצאו בקמפיינים עצמיים להחדרת המוצר: קמפיין עצמי ידוע  של Google Home במהלך הסופרבול האחרון גרם להפעלת הרמקולים במיליוני בתים בארה"ב:

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

Amazon בקמפיין עצמי לקידום Alexa Eco, הפיקה מגוון עצום של תשדירי וידאו למצבים לשימוש ב-Alexa, והנה מאזינים המחוברים כבר שם והמפרסמים בעקבותיהם, בשימוש הרמקולים האינטראקטיביים - דוגמא לקמפיין וידאו של דומינוס פיצה בשימוש Alexa Eco

 

וחלק במהלכי קמפיין אודיו-דיגיטלי המוגש בכל נקודות הקצה בהן מאזינים: בסמארטפון, במחשב, במערכות מולטימדיה ברכבים וברמקולים האינטראקטיביים, בקמפיינים המכוונים למאזינים מחוברים בעלי נתונים דמוגרפיים חיוביים וכוללים הנעה לפעולה.

ולצד מאות סרטונים מצחיקים בהם רואים בעיקר אנשים שמנסים להוציא את Alexa מדעתה בשיחה עם מבטא אירי כבד, נסיים בסרטון קורע ואותנטי של Alexa מדברת גסויות:

 


דרור גנות הוא מנכ"ל ומייסד ADIO רשת הפרסום האודיו דיגיטלית

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    משה 07/08/2017 15:06
    הגב לתגובה זו
    שוב גוגל "מפנקת" אותנו בצעצוע חמוד לבית אבל הרווח הגדול כולו שלה - המידע שהיא תקבל באמצעות המכשיר יגביר את היכולת שלה לטרגט ולהתאים פרסומים מגוונים יותר. יותר פרסומות מותאמות - פחות פרטיות.
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.