טור

"החלום הרטוב" של המפרסמים: זינוק בהאזנה לרדיו בדיגיטל

TGI האחרון חשף זינוק של 71% בהאזנה לרדיו הדיגיטלי - עד לרמה של 26.3% מהציבור. המפרסמים מזהים את הפוטנציאל ואת יכולת הטירגוט, ומגדילים את ההשקעה בפרסום
דרור גנות | (1)

נתוני סקר TGI שפורסמו לפני כשבועיים, מציגים זינוק של 71% בהאזנה לרדיו במכשירים הדיגיטלים במהלך 12 החודשים האחרונים - גידול מ-15.6% ל-26.3%, כלומר 1.115 מיליון מאזינים אונליין במחשב נייח ו/או נייד, הטאבלט והסמארטפון, למעלה מרבע מהאוכלוסייה הבוגרת בגילאי 18 .

 

בהמשך לטור שפורסם כאן באייס על שנת המפץ הגדול ברדיו, נראה כי הנתונים מדברים בעד עצמם ומחזקים את המגמה שיותר ויותר מאזינים נוטשים את מקלטי הרדיו ועוברים לפלטפורמות הדיגיטליות. המפרסמים המובילים בשוק כבר שם, תחנות הרדיו סימנו את הדיגיטל כציר אסטרטגי והחלו להשקיע משמעותית בדיגיטל, וכלי הרכב החדשים הנכנסים לשוק מחוברים אונליין - הדור החדש ברדיו כבר כאן.

 

מעבר למהלכי חדשנות במדיה, המפרסמים מזהים את הפוטנציאל ומגדילים את ההשקעות לפרסום ברדיו הדיגיטלי ומכל הקטגוריות: בנקאות ופיננסים, רכב, תיירות, קמעונאות, שירותי בריאות, אופנה, תקשורת ועוד. המפרסמים רואים ברדיו הדיגיטלי מהלך חיוני וחלק בלתי נפרד מקמפיין הרדיו לרבות יכולות טירגוט, מדידה מדויקת ונוכחות פרסומית בכל נקודת קצה. הפרסום מוגש בזמן האזנה במחשב ובסמארטפון בתשדירי פרסום קצרים במודל CPM.

 

בכלי הרכב החדשים כגון טויוטה, יונדאי, סובארו ואחרים, הושקו מערכות מולטימדיה דיגיטליות מתקדמות (connected cars) הכוללות שירותי ניווט ושירותי אודיו המאפשרים האזנה רציפה ואיכותית למגוון עצום של תחנות רדיו וערוצי מוזיקה באינטרנט ללא התלות במגבלות המשדר.

 

תחנות הרדיו המובילות בישראל משקיעות בדיגיטל. eco99FM ושלל ערוצי מוזיקה הדיגיטליים ובחירת ערוץ על פי סיטואציה; רדיו ללא הפסקה עם תכנים וקטעים מכל התכניות; רדיו תל אביב באתר ואפליקציה חדשה, שירותי פודקאסט ופעילות ענפה ברשתות החברתיות וב-Soundcloud; גל"צ וגלגלצ באפליקציות חדשות הכוללות תכניות, ספיישלים ורשימות שירים; רדיוס עם ערוצי מוזיקה נוספים; ותחנות רבות אחרות, כולל תחנות אינטרנט, פודקאסטים, שירותי אונדימנד ומגוון ערוצים ישראלים ובינ"ל הנמצאים במרחק קליק אחד להאזנה.

רק השבוע אפל פתחה את שירותי iTunes music ל-130 מדינות נוספות כולל ישראל, ומצטרפת לשירותי פרימיום בתשלום של פלאפון musix וסלקום volume, והאוקיינוס של עולם המוזיקה בישראל כבר לא כחול.

 

על פי הנתונים, 50% מהציבור האמריקאי מאזין בפלטפורמות הדיגיטליות, 57% באנגליה, ממשלת נורווגיה סוגרת את תדרי ה-FM ב-2017 וכן הלאה, נראה כי בישראל של 2016 קצב המעבר להאזנה בדיגיטל תופס תאוצה ומתקרב בצעדי ענק למגמות בעולם.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

דרור גנות הוא מייסד ומנכ"ל ADIO רשת הפרסום ברדיו אונליין 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אוהד רז 11/08/2016 16:04
    הגב לתגובה זו
    עוד קצת נתונים על האזנה לרדיו דיגיטלי באנגליה על פני סקר האזנה לרבעון השני של 2016 שפורסם לפני שבועיים : 59 אחוז מאזינים לרדיו דיגיטלי באנגליה 32 מיליון מאזינים בפלטפורמות דיגיטליות : (DAB, DTV, Online) מידי שבוע. 30 מיליון מבוגרים מחזיקים מכשיר רדיו דיגיטלי,גידול של 10 אחוז מהשנה שעברה. 71 אחוז מאזין דרך מכשיר רדיו דיגיטלי,11 אחוז דרך הטלוויזיה הדיגיטלית ו - 18 אחוז און ליין. 27 אחוז מאזינים לרדיו באמצעות הנייד וטאבלט. 39 אחוז בגילאי 15-24 מאזינים לרדיו באמצעות הנייד וטאבלט לפחות פעם בחודש,גידול של 6 אחוז בהשוואה לאשתקד. נתון כללי וחשוב הוא ש - 90 אחוז מהאוכלוסייה הבוגרת שזה 48.7 מיליון איש מגיל 15+, מאזינים לרדיו באופן כללי. 74 אחוז מאזין לרדיו ב - AM/FM,מה שמראה שלמרות הגידול בהאזנה לרדיו דיגיטלי,עדיין ה - FM מוביל. האם המגמה הזו תישאר גם בעתיד ? ימים יגידו.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.