"החלום הרטוב" של המפרסמים: זינוק בהאזנה לרדיו בדיגיטל
נתוני סקר TGI שפורסמו לפני כשבועיים, מציגים זינוק של 71% בהאזנה לרדיו במכשירים הדיגיטלים במהלך 12 החודשים האחרונים - גידול מ-15.6% ל-26.3%, כלומר 1.115 מיליון מאזינים אונליין במחשב נייח ו/או נייד, הטאבלט והסמארטפון, למעלה מרבע מהאוכלוסייה הבוגרת בגילאי 18 .
בהמשך לטור שפורסם כאן באייס על שנת המפץ הגדול ברדיו, נראה כי הנתונים מדברים בעד עצמם ומחזקים את המגמה שיותר ויותר מאזינים נוטשים את מקלטי הרדיו ועוברים לפלטפורמות הדיגיטליות. המפרסמים המובילים בשוק כבר שם, תחנות הרדיו סימנו את הדיגיטל כציר אסטרטגי והחלו להשקיע משמעותית בדיגיטל, וכלי הרכב החדשים הנכנסים לשוק מחוברים אונליין - הדור החדש ברדיו כבר כאן.
מעבר למהלכי חדשנות במדיה, המפרסמים מזהים את הפוטנציאל ומגדילים את ההשקעות לפרסום ברדיו הדיגיטלי ומכל הקטגוריות: בנקאות ופיננסים, רכב, תיירות, קמעונאות, שירותי בריאות, אופנה, תקשורת ועוד. המפרסמים רואים ברדיו הדיגיטלי מהלך חיוני וחלק בלתי נפרד מקמפיין הרדיו לרבות יכולות טירגוט, מדידה מדויקת ונוכחות פרסומית בכל נקודת קצה. הפרסום מוגש בזמן האזנה במחשב ובסמארטפון בתשדירי פרסום קצרים במודל CPM.
בכלי הרכב החדשים כגון טויוטה, יונדאי, סובארו ואחרים, הושקו מערכות מולטימדיה דיגיטליות מתקדמות (connected cars) הכוללות שירותי ניווט ושירותי אודיו המאפשרים האזנה רציפה ואיכותית למגוון עצום של תחנות רדיו וערוצי מוזיקה באינטרנט ללא התלות במגבלות המשדר.
- TGI: ירידה ברווח התפעולי והנקי למרות צמיחה בהכנסות וברווח הגולמי
- TGI בוחנת כניסה לתחום המיגון, האם העסקה טובה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחנות הרדיו המובילות בישראל משקיעות בדיגיטל. eco99FM ושלל ערוצי מוזיקה הדיגיטליים ובחירת ערוץ על פי סיטואציה; רדיו ללא הפסקה עם תכנים וקטעים מכל התכניות; רדיו תל אביב באתר ואפליקציה חדשה, שירותי פודקאסט ופעילות ענפה ברשתות החברתיות וב-Soundcloud; גל"צ וגלגלצ באפליקציות חדשות הכוללות תכניות, ספיישלים ורשימות שירים; רדיוס עם ערוצי מוזיקה נוספים; ותחנות רבות אחרות, כולל תחנות אינטרנט, פודקאסטים, שירותי אונדימנד ומגוון ערוצים ישראלים ובינ"ל הנמצאים במרחק קליק אחד להאזנה.
רק השבוע אפל פתחה את שירותי iTunes music ל-130 מדינות נוספות כולל ישראל, ומצטרפת לשירותי פרימיום בתשלום של פלאפון musix וסלקום volume, והאוקיינוס של עולם המוזיקה בישראל כבר לא כחול.
על פי הנתונים, 50% מהציבור האמריקאי מאזין בפלטפורמות הדיגיטליות, 57% באנגליה, ממשלת נורווגיה סוגרת את תדרי ה-FM ב-2017 וכן הלאה, נראה כי בישראל של 2016 קצב המעבר להאזנה בדיגיטל תופס תאוצה ומתקרב בצעדי ענק למגמות בעולם.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
דרור גנות הוא מייסד ומנכ"ל ADIO רשת הפרסום ברדיו אונליין
- 1.אוהד רז 11/08/2016 16:04הגב לתגובה זועוד קצת נתונים על האזנה לרדיו דיגיטלי באנגליה על פני סקר האזנה לרבעון השני של 2016 שפורסם לפני שבועיים : 59 אחוז מאזינים לרדיו דיגיטלי באנגליה 32 מיליון מאזינים בפלטפורמות דיגיטליות : (DAB, DTV, Online) מידי שבוע. 30 מיליון מבוגרים מחזיקים מכשיר רדיו דיגיטלי,גידול של 10 אחוז מהשנה שעברה. 71 אחוז מאזין דרך מכשיר רדיו דיגיטלי,11 אחוז דרך הטלוויזיה הדיגיטלית ו - 18 אחוז און ליין. 27 אחוז מאזינים לרדיו באמצעות הנייד וטאבלט. 39 אחוז בגילאי 15-24 מאזינים לרדיו באמצעות הנייד וטאבלט לפחות פעם בחודש,גידול של 6 אחוז בהשוואה לאשתקד. נתון כללי וחשוב הוא ש - 90 אחוז מהאוכלוסייה הבוגרת שזה 48.7 מיליון איש מגיל 15+, מאזינים לרדיו באופן כללי. 74 אחוז מאזין לרדיו ב - AM/FM,מה שמראה שלמרות הגידול בהאזנה לרדיו דיגיטלי,עדיין ה - FM מוביל. האם המגמה הזו תישאר גם בעתיד ? ימים יגידו.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקואיפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות.
איפה התוכן המקורי בפריים טיים?
אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד.
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.
.jpg)