יוסי ורשבסקי
צילום: אייס

יוסי, ילד שלי מוצלח: מנכ"ל ערוץ 10 ורשבסקי נבחר לאיש השיווק של חודש יולי

הפסיק לשדר ריאליטי, בחר באקטואליה ודוקו, והתבדל מערוץ 2. שבועיים לאחר שנבחר לאחד המנהלים הטובים עפ"י פורבס, זוכה יוסי ורשבסקי לפרגון גם ע"י איגוד השיווק
אלכסנדר כץ | (2)

יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10, נבחר לאיש השיווק של חודש יולי של איגוד השיווק הישראלי, בזכות המהלך למיצוב מחדש של ערוץ 10, ולבידולו מערוץ 2. לאחרונה נבחר ורשבסקי לאחד מ-50 המנהלים המצליחים ביותר על פי מגזין פורבס, לצידם של עוד 2 אישים מתחום התקשורת - מנכ"ל החינוכית, אלדד קובלנץ, ומנכ"ל משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, יוסי לובטון

ההחלטה לשינוי בערוץ 10 התקבלה מיד לאחר שחזר למנכ"ל את הערוץ, שהיה בשיאו של משבר כלכלי. ההחלטה כללה הפסקה של שידורי ריאליטי, והתמקדמות בשידורי אקטואליה, דרמות ודוקו. בזכות החלטתו של ורשבסקי, בחודשים האחרונים הצליח הערוץ לשנות מגמה, ולרשום רווח חודשי במאזנים, מה שתרם לכניסתם של שותפים חדשים לערוץ - קבוצת RGE, ולהחלטה להעניק לו בחודש יוני האחרון רישיון הפעלה ל-15 שנים. 

המהלך להתמקד בתכנים איכותיים יותר, יצא לפועל באוגוסט 2014 והתבצע ברמת יחסי ציבור וקמפיין פרסומי. קמפיין יחסי הציבור "ערוץ בלי ריאליטי" זכה לתהודה רבה במסגרתו תוקשר השינוי העמוק באופיו של הערוץ - נטישת ז'אנר הראליטי זאת מתוך התובנה שבשל עוצמתן, תכניות ראליטי הן ז'אנר שמשפיע בצורה מהותית על מיצובו של הערוץ ותפיסתו הציבורית. 

לדברי איגוד השיווק, לקמפיין היח"צ של ערוץ 10 היו 2 שלבים: הראשון - הודעה פומבית ועקרונית מצד ערוץ 10 שהוא חדל מהפקה ושידור של תכניות ראליטי. השלב השני - ויתור פומבי על הזכויות של ערוץ 10 להפיק ולשדר את הישרדות (דווקא לאחר התנהלות משפטית מול 'רשת', א"כ) והיפה והחנון, 2 תכניות ראליטי מצליחות שהיו מזוהות עם הערוץ. 

במישור נוסף התנהל קמפיין פרסום "יש דברים חשובים יותר מטלוויזיה" שכלל 8 תשדירי טלוויזיה, המרכזי בהם הציג את התפיסה הציבורית והערכית שערוץ 10 אימץ ביחס לעשייה הטלוויזיונית, לצד 7 תשדירים נוספים עם דמויות מרכזיות מהערוץ. התשדירים נועדו להבהיר את החיוניות של הטלוויזיה ככלי שינוי ושיפור החיים בישראל ומצד שני העביר מסר של מודעות עצמית והכרה בסוגיות חברתיות בישראל. המטרה הייתה להבהיר שערוץ 10 חותר לספק ערך מוסף מעבר לבידור ואסקפיזם.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עובד מעשר 04/08/2015 13:30
    הגב לתגובה זו
    אנחנו בדרך להתרסקות
  • 1.
    פשוט תותח ! (ל"ת)
    עובדי הערוץ 04/08/2015 12:26
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.