יוסי, ילד שלי מוצלח: מנכ"ל ערוץ 10 ורשבסקי נבחר לאיש השיווק של חודש יולי
יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10, נבחר לאיש השיווק של חודש יולי של איגוד השיווק הישראלי, בזכות המהלך למיצוב מחדש של ערוץ 10, ולבידולו מערוץ 2. לאחרונה נבחר ורשבסקי לאחד מ-50 המנהלים המצליחים ביותר על פי מגזין פורבס, לצידם של עוד 2 אישים מתחום התקשורת - מנכ"ל החינוכית, אלדד קובלנץ, ומנכ"ל משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, יוסי לובטון.
ההחלטה לשינוי בערוץ 10 התקבלה מיד לאחר שחזר למנכ"ל את הערוץ, שהיה בשיאו של משבר כלכלי. ההחלטה כללה הפסקה של שידורי ריאליטי, והתמקדמות בשידורי אקטואליה, דרמות ודוקו. בזכות החלטתו של ורשבסקי, בחודשים האחרונים הצליח הערוץ לשנות מגמה, ולרשום רווח חודשי במאזנים, מה שתרם לכניסתם של שותפים חדשים לערוץ - קבוצת RGE, ולהחלטה להעניק לו בחודש יוני האחרון רישיון הפעלה ל-15 שנים.
המהלך להתמקד בתכנים איכותיים יותר, יצא לפועל באוגוסט 2014 והתבצע ברמת יחסי ציבור וקמפיין פרסומי. קמפיין יחסי הציבור "ערוץ בלי ריאליטי" זכה לתהודה רבה במסגרתו תוקשר השינוי העמוק באופיו של הערוץ - נטישת ז'אנר הראליטי זאת מתוך התובנה שבשל עוצמתן, תכניות ראליטי הן ז'אנר שמשפיע בצורה מהותית על מיצובו של הערוץ ותפיסתו הציבורית.
לדברי איגוד השיווק, לקמפיין היח"צ של ערוץ 10 היו 2 שלבים: הראשון - הודעה פומבית ועקרונית מצד ערוץ 10 שהוא חדל מהפקה ושידור של תכניות ראליטי. השלב השני - ויתור פומבי על הזכויות של ערוץ 10 להפיק ולשדר את הישרדות (דווקא לאחר התנהלות משפטית מול 'רשת', א"כ) והיפה והחנון, 2 תכניות ראליטי מצליחות שהיו מזוהות עם הערוץ.
במישור נוסף התנהל קמפיין פרסום "יש דברים חשובים יותר מטלוויזיה" שכלל 8 תשדירי טלוויזיה, המרכזי בהם הציג את התפיסה הציבורית והערכית שערוץ 10 אימץ ביחס לעשייה הטלוויזיונית, לצד 7 תשדירים נוספים עם דמויות מרכזיות מהערוץ. התשדירים נועדו להבהיר את החיוניות של הטלוויזיה ככלי שינוי ושיפור החיים בישראל ומצד שני העביר מסר של מודעות עצמית והכרה בסוגיות חברתיות בישראל. המטרה הייתה להבהיר שערוץ 10 חותר לספק ערך מוסף מעבר לבידור ואסקפיזם.
- 2.עובד מעשר 04/08/2015 13:30הגב לתגובה זואנחנו בדרך להתרסקות
- 1.פשוט תותח ! (ל"ת)עובדי הערוץ 04/08/2015 12:26הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
