יוסי, ילד שלי מוצלח: מנכ"ל ערוץ 10 ורשבסקי נבחר לאיש השיווק של חודש יולי
יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10, נבחר לאיש השיווק של חודש יולי של איגוד השיווק הישראלי, בזכות המהלך למיצוב מחדש של ערוץ 10, ולבידולו מערוץ 2. לאחרונה נבחר ורשבסקי לאחד מ-50 המנהלים המצליחים ביותר על פי מגזין פורבס, לצידם של עוד 2 אישים מתחום התקשורת - מנכ"ל החינוכית, אלדד קובלנץ, ומנכ"ל משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, יוסי לובטון.
ההחלטה לשינוי בערוץ 10 התקבלה מיד לאחר שחזר למנכ"ל את הערוץ, שהיה בשיאו של משבר כלכלי. ההחלטה כללה הפסקה של שידורי ריאליטי, והתמקדמות בשידורי אקטואליה, דרמות ודוקו. בזכות החלטתו של ורשבסקי, בחודשים האחרונים הצליח הערוץ לשנות מגמה, ולרשום רווח חודשי במאזנים, מה שתרם לכניסתם של שותפים חדשים לערוץ - קבוצת RGE, ולהחלטה להעניק לו בחודש יוני האחרון רישיון הפעלה ל-15 שנים.
המהלך להתמקד בתכנים איכותיים יותר, יצא לפועל באוגוסט 2014 והתבצע ברמת יחסי ציבור וקמפיין פרסומי. קמפיין יחסי הציבור "ערוץ בלי ריאליטי" זכה לתהודה רבה במסגרתו תוקשר השינוי העמוק באופיו של הערוץ - נטישת ז'אנר הראליטי זאת מתוך התובנה שבשל עוצמתן, תכניות ראליטי הן ז'אנר שמשפיע בצורה מהותית על מיצובו של הערוץ ותפיסתו הציבורית.
לדברי איגוד השיווק, לקמפיין היח"צ של ערוץ 10 היו 2 שלבים: הראשון - הודעה פומבית ועקרונית מצד ערוץ 10 שהוא חדל מהפקה ושידור של תכניות ראליטי. השלב השני - ויתור פומבי על הזכויות של ערוץ 10 להפיק ולשדר את הישרדות (דווקא לאחר התנהלות משפטית מול 'רשת', א"כ) והיפה והחנון, 2 תכניות ראליטי מצליחות שהיו מזוהות עם הערוץ.
במישור נוסף התנהל קמפיין פרסום "יש דברים חשובים יותר מטלוויזיה" שכלל 8 תשדירי טלוויזיה, המרכזי בהם הציג את התפיסה הציבורית והערכית שערוץ 10 אימץ ביחס לעשייה הטלוויזיונית, לצד 7 תשדירים נוספים עם דמויות מרכזיות מהערוץ. התשדירים נועדו להבהיר את החיוניות של הטלוויזיה ככלי שינוי ושיפור החיים בישראל ומצד שני העביר מסר של מודעות עצמית והכרה בסוגיות חברתיות בישראל. המטרה הייתה להבהיר שערוץ 10 חותר לספק ערך מוסף מעבר לבידור ואסקפיזם.
- 2.עובד מעשר 04/08/2015 13:30הגב לתגובה זואנחנו בדרך להתרסקות
- 1.פשוט תותח ! (ל"ת)עובדי הערוץ 04/08/2015 12:26הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.