שער עיתון הארץ
צילום: צילום: אלכסנדר כץ
פרסום ראשון

שינויים ברחוב שוקן: אורי מרק מונה לראש מערכת החדשות של 'הארץ' - במקום נעה לנדאו

לאחר 3 שנים, לנדאו תסיים את תפקידה לטובת נסיעה לארה"ב, שם תמשיך לרכז פרויקטים עבור 'הארץ'. מרק שימש עד כה כסגנה, ובעבר ערך את עמוד הבית והיה ראש דסק

אלכסנדר כץ | (4)
נושאים בכתבה הארץ

אורי מרק ימונה לראש מערכת החדשות של עיתון הארץ – כך נודע לאייס. מרק יחליף בתפקיד את נעה לנדאו, שחותמת 3 שנים בתפקיד.

מרק הצטרף ל'הארץ' לפני כ-5 שנים, ושימש כעורך עמוד השער, ובהמשך היה ראש דסק החדשות ולסגנה של לנדאו. כעת הוא מחליף את לנדאו שיוצאת לתקופה מסוימת בארה"ב, בין היתר למשרת מחקר באוניברסיטת אוקספורד, ומשם תרכז פרויקטים עבור עיתון 'הארץ'. לנדאו עובדת בעיתון כ-6 שנים.

לצד היותו עיתונאי, הוציא מרק לאחרונה דיסק, ובשנה שעברה הופץ קליפ שלו. אתם מוזמנים לצפות בו.

 

בהודעה שהופצה הבוקר, נכתב כי "נעה עמדה בראש צוות הכתבים והעורכים של החדשות בתקופה מאתגרת, ובמרכזה 2 מלחמות בעזה ו-2 מערכות בחירות, והנהגת שינויים מרחיקי לכת במבנה ובתפקוד המערכת – ובראשם החיבור בין הפרינט לדיגיטל. אורי, שעבד לצידה בשנתיים האחרונות, מילא תפקיד מרכזי בכל התהליכים האלה".

את תגובתו של עורך 'הארץ' אלוף בן לא ניתן היה להשיג. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    בהצלחה בוס (ל"ת)
    הארץ 05/05/2015 21:00
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    חבל (ל"ת)
    דסק 05/05/2015 00:13
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גלעד 03/05/2015 12:27
    הגב לתגובה זו
    עשתה עבודה מדהימה בעיתון
  • 1.
    אלוף משנה 03/05/2015 12:21
    הגב לתגובה זו
    ואני בטוח שרק טוב יצא מהמינוי הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.