ADIO חתמה על הסכם עם MediaCast: תספק פתרונות דיגיטליים לתחנות רדיו
רשת הפרסום ברדיו אונליין ADIO חתמה על הסכם שידור והפצה עם MediaCast הישראלית המתמחה בטכנולוגיות ובתשתיות שידור לתחנות הרדיו. במסגרת ההסכם, ADIO תספק לתחנות רדיו FM פתרונות דיגיטליים מתקדמים, ובין היתר שירותי הפצת שידורים אונליין, מערכות מדידת האזנה בזמן אמת ושירותי מסחור ללא השקעה כספית נוספת מצדן. בכך יוכלו התחנות לבצע מדידה דיגיטלית של מספר המאזינים, ולהגדיל את ההכנסות מפרסום.
בעולם חל תהליך של מעבר מאזינים לדיגיטל - כאשר מכירות מקלטי הרדיו בירידה דרסטית, מול המעבר של כולנו לסמארטפונים, טאבלטים והפא בלטים. על פי מחקרים, משך זמן האזנה לרדיו המסורתי משתנה בכל קבוצות הגיל במיוחד בקרב גילאי 15-35, בבית, בזמן העבודה, בפעילות ספורט ופנאי. בנוסף, צריכת התוכן עצמה משתנה ולצד האזנה לשידורים חיים, יותר ויותר משתמשים עוברים להאזין לערוצים המועדפים עליהם, בין היתר בהאזנה לתכניות מוקלטות על פי בחירה, ערוצי live stream, פודקאסט ופלטפורמות אודיו מתקדמות.
תחנות רדיו מסורתיות משקיעיות משאבים במרחב הדיגיטלי בשדרוג מערכות השידור והמדידה בהן משתמשות. אחת מהראשונות להכיר בעניין היא תאגיד BBC שעובר תהליך דיגיטציה אינטנסיבי ביותר.
במסגרת ההסכם בין ADIO רדיו אונליין ו-MediaCast, מוצע לכל תחנות רדיו אונליין או FM מודל ONE STOP SHOP שהוא חיבור מיידי לשרתי הפצת התכנים בעלות קיימת, אחסנת תכני ארכיון ומערכות מדידה המציגות ברגע אמת את כמות המאזינים לכלל ערוצי התחנה, סוגי המכשירים בהם מאזינים, ישירות או באמצעות סרגלי רדיו, מיקום המאזינים בארץ ובעולם ובדיקת היסטוריית האזנה לפי שעות ורצועות שידור.
לדברי דרור גנות, מייסד ומנכ"ל ADIO, "תחנות הרדיו המסורתיות מתעוררות ומבינות כיStreaming is here to stay!. שיתוף הפעולה יאפשר הטמעה דיגיטלית מהירה ללא הוצאות כספיות ומשאבים נוספים וכניסה מיידית לעולם הדיגיטלי שהוא עבורם עולם חדש של דטא והכנסות מפרסום. הפעילות הושקה לאחרונה עם מספר תחנות ישראלית ומתקדמת עם תחנות רדיו נוספות".
ערן ובר, מנכ"ל Media Cast, מסר כי "שיתוף הפעולה עם ADIO מאפשר לנו להעניק ללקוחותינו יכולות טכנולוגיות המתקדמות בעולם ובפער עצום מול נותני השירות הקיימים בשוק. באותן עלויות הפצה שהתחנות משלמות היום, הן תוכלנה לקבל את השירותים המתקדמים ביותר הכוללים מדידה מדויקת בזמן אמת מחד ואפשרויות חדשות של מסחור מאידך, בכל מכשיר המחובר לאינטרנט. בחודשים האחרונים החלנו בפריסת הטכנולוגיה אצל חלק מהלקוחות שלנו והתוצאות מדהימות".
- 5.שם בדוי 19/11/2014 22:09הגב לתגובה זוטוב דעתי ידועה בעניין. כבר אמרתי את זה בפנים לדרור והוא יודע את זה היטב. אבל הגישה הלוחצת מאוד בכדי שנפרסם בשירות הלא עובד הזה כבר לא נעימה. המון הבטחות, אבל יותר מידי. ושמפרסמים זה פשוט אבל פשוט לא עובד.
- 4.ליאו 19/11/2014 16:53הגב לתגובה זוחבר'ה, אתם צריכים להתאמץ הרבה יותר. בתור אחד שפרסם איתכם - אתם רחוקים מאוד מלהביא תוצאות, טובים מאוד בהבטחות וכלום מעבר לכך. כדאי לכם לשקול בחום מודל אחר.
- 3.יותם 19/11/2014 16:44הגב לתגובה זועל מה הם מדברים ? על שום דבר וכלום. עוד כתבה שטותית של משהו איזוטרי שלא מעניין אף אחד חוץ מהכותב. כאילו שהתחנות לא יודעות למדוד את עצמן מזמן
- 2.יוסי 13/11/2014 12:22הגב לתגובה זורוצה את המוצר הזה
- 1.במיץ 12/11/2014 16:58הגב לתגובה זומי אלו מדיה קאסט? חברה של איש אחד? זה מעיד רק על מי זו adio. העיקר לנפח כתבות...
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.- רגע לפני הסופ"ש: הסיפורים של השבוע ב"ביז מדיה"
- מראיינים פליטים, חושבים על המשפחה: כתבי המלחמה באוקראינה מדברים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7