'אפאק' זכה בתקציב המגזר הערבי של הפיס; משרדו של מוסא חסדיה נפסל
לאחר כמעט שנה מאז פורסם, תם המכרז על תקציב הפרסום למגזר הערבי של מפעל הפיס והזוכה המאושר הוא משרד הפרסום אפאק מקבוצת אפיקים בראשותו של עימאד עבד - כך נודע לאייס. עם זאת המכרז לא עבר חלק, לפחות לא מבחינתו של מוסא חסדיה הבעלים של סקטורס אלבוסתאני שמשרדו נפסל מהתמודדות באחד משלבי המכרז.
כאמור, המכרז יצא לדרכו בינואר 2014 והתמודדו עליו כ-5 משרדים, ביניהם 'אפאק' - זרוע המגזר הערבי של קבוצת 'אפיקים' בראשותו של יגאל רווח, 'סקטורס אלבוסתאני' בבעלותו של מוסא חסדיה, 'מגזרים' בניהולה של גלית בן שמחון, 'מזאוי פרסומאים' ו'סמא' שמקום מושבם בנצרת.
אחד מתנאי הסף במכרז של מפעל הפיס (שהיו לדברי המתמודדים קלים יחסית) קבע כי מתמודד שקשור לגוף מדיה: אתר אינטרנט, עיתון, חברת שילוט חוצות, תחנת רדיו ועוד לא יוכל להשתתף ומועמדותו תיפסל. מי ששילם את המחיר בגין סעיף זה היה סקטורס אלבוסתאני של מוסא חסדיה, ולטענתו שלא בצדק.
חסדיה שנחשב מזה שנים לאחד מהגורמים המובילים בשוק התקשורת הערבי,
עם זאת, הבעלות שהכניסה מקל לגלגליו של חסדיה קשורה דווקא בפארסה ששמה הערוץ הערבי - הלא TV - הערוץ שהבטיח רבות ולא קיים בפועל. על פי רישומי רשם החברות חסדיה נחשב לבעל מניות בערוץ, למרות שעל פי טענתו הוא פרש מכל החזקה בו ואינו משמש כבעל עניין.
עם קבלת ההודעה על פסילתו מהשתתפות במכרז הגיש חסדיה מכתב ערעור למפעל הפיס ובו העלה את טענותיו כנגד ההחלטה. בפנייתו ציין חסדיה כי הוא אמנם רשום ברשם העמותות כבעלים ב'הלא TV' אך 'הלא TV' אינו פועל בפועל כמדיה בתקופה זו. בנוסף, ללא קשר למפעל הפיס חסדייה ציין כי בימים אלה הוא מנהל מו"מ למכירת מניותיו בערוץ. כתב הערעור של חסדיה עלה לדיון בוועדת ביקורת פנימית של מפעל הפיס אך גם זו דחתה את טענותיו והמשיכה במכרז בלעדיו.
יצוין כי המשרד האחרון שטיפל בתקציב הפרסום של מפעל הפיס במגזר הערבי היה אפאק שסיים את ההתקשרות עימו בסוף 2012. בשנה החולפת התנהל מפעל הפיס באופן עצמאי וללא משרד ייעודי למגזר הערבי. המכרז שפורסם בינואר היה אמור להסתיים מוקדם יותר, שכן המתמודדים הציגו בפני הפיס כבר בחודש אפריל אך החגים, מבצע צוק איתן וערעורו של חסדיה, שטוען כי עד היום לא קיבל תשובה רשמית לטענותיו עיכבו אותו במספר חודשים נוספים.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
נכון לעכשיו טרם ידוע מה יהיה היקף התקציב של מפעל הפיס במגזר הערבי עם חזרתו לעבודה לצד אפאק. בשנותיו היפות של מפעל הפיס במגזר הערבי עמד תקציב הפרסום על 3-4 מיליון שקלים ובשנים טובות פחות, התקציב לא חצה את קו המיליון שקלים.
באפאק שמלווה את מפעל הפיס כבר שנים רבות מועסקים כ-7 עובדים תחת עימאד עבד המשמש כמנכ"ל ושותף באפאק לצד יגאל רווח, הבעלים של קבוצת אפיקים שמחזיקה את השליטה במשרד. בנוסף למפעל הפיס המשרד מטפל בחברות נוספות שנחשבות למפרסמים המובילים בישראל כגון פלאפון, מחלבות טרה, מרכזי BIG, בנק ירושלים ועוד.
- 6.נידאא חורי 30/10/2014 00:32הגב לתגובה זוכל הכבוד, גאים בכם עלו והצליחו
- 5.עזמי 29/10/2014 14:28הגב לתגובה זוכל הכבוד ...
- 4.(ל"ת)מברוק!! תותחים.. 29/10/2014 12:32הגב לתגובה זו
- 3.פרסומאי 29/10/2014 10:39הגב לתגובה זוזה המשרד שלפני פחות מחודש זכה באפי זהב בקטגורית מגזרים ותקציבים קטנים על השקת ארה במגזר הערבי.
- 2.מזל טוב למשרד הכי קריאטיבי בערבית! (ל"ת)לקוח ערבי 29/10/2014 10:33הגב לתגובה זו
- 1.לקוחה לשעבר 29/10/2014 10:23הגב לתגובה זועושים את העבודה מבלי לעשות הרבה רעש מסביב... כל הכבוד!
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
