לן בלווטניק
צילום: יחצ

רשת 13 שווה מינוס - הסוד הגלוי נחשף

מי יקנה את רשת 13 ובכמה, למה בלוונטיק מוכן לתת את הערוץ בלי כסף ועוד לתמוך בו כלכלית תקופה מסוימת ולמי חייב הערוץ כספים?

אביחי טדסה | (14)

רשת 13 עוברת לידיים חדשות: המנכ"ל וקבוצת משקיעים מצילים את הערוץ, אלא שהידיעות האלו עדיין לא סופיות. מדובר על מזכר הבנות, לא על הסכם סופי. לן בלווטניק הבעלים המיליארדר שרוצה כבר מזמין להשליך את רשת המדממת מעביר את השליטה ברשת 13 למנכ"ל אמיליאנו קלמזוק, לקבוצת משקיעים ולעובדים שירצו לרכוש אופציות. במקביל, בלווטניק עצמו יזרים לערוץ כספים בחודשים הקרובים כדי לספק לו "חמצן". רגע, זה נשמע לכם הגיוני? אחרי שעופר ינאי ניסה להיכנס והמחיר לא התאים, אחרי שניר צוק ניסה לקנות שליטה והמחיר לא התאים, אז בלווטניק מסכים להעביר בחינם? נכון, הכסף קטן עליו, הסכומים שמדובר כאן הם בוטנים בשבילו, הוא שווה מיליארדים רבים, ועדיין - רק לפני פחות מחודש דובר על עסקה של 100 מיליון דולר. 


אפילו דוריה למפל לא מצליחה להרים את חדשות 13


אז זהו - כנראה שלא. העסקה שדובר עליה היא כנראה הזרמת כספים פנימה. בלווטניק לא אמור לקבל כספים, אלא לתת את המניות למי שיהיה מוכן להשקיע בהמשך. גם בעסקאות הקודמות דובר על מתווה בסגנון הזה. בהתחלה אומנם דובר על תשלום מסוים לבלווטניק, אבל בהדרגה, ככל שהובן עומק הבור זה התחלף בהזרמות לחברה עצמה. 

ויכול להיות שיש סיבות נוספות - יכול להיות שזה לא רק כסף, אלא האנשים. יכול להיות שהתקבלה החלטה לא למכור לניר צוק, יכול להיות שנדב טופולסקי יו"ר רשת ונציגו של בלווטניק בישל כאן עסקה שמשאירה את ההנהלה בחברה. יש הרבה אפשרויות, וגם יכול להיות שזו עסקה שלא תתרומם ותחזיר אחרים לשולחן. כך או אחרת, רשת 13 שווה מינוס. בלווטניק לא רק לא מקבל כסף, הוא ממשיך לתמוך בחברה עד שהקבוצה של הרוכשים תתארגן. 


השאלה אם התמיכה שלו תספיק. בסופו של דבר לרשת יש 13 לשרת והמשקיעים יצטרכו להזרים כספים פנימה. למה שהם יעשו זאת עם משקיעים קודמים בחנו את החברה ואמרו לא. במילים אחרות - תתפלאו אבל בהחלט יש מצב שהחברה הזו הולכתך לחיסול או להסדר חוב כולל  (החוב המשמעותי הוא לספקי הרשת), אם כי, נראה שהכל תלוי במשקיעים. אם הם מוכנים לספוג תזרימים שליליים של כמה מאות מיליונים עד שהמצב יתאזן, אז זאת יכולה להיות השקעה מעניינת, במיוחד בהינתן שמי שמשקיע בגופי תקשורת לא עושה זאת בשביל כסף, אלא בשביל השפעה וכוח.    

איך הגענו למצב הזה?


רשת 13 נמצאת במשבר כלכלי חמור כבר תקופה ארוכה. ב-2024 היא רשמה הפסד תפעולי של כ-120 מיליון שקל, ולפי גורמים המעורים במצב – ההפסדים בפועל גבוהים אף יותר, ומוערכים במעל 150 מיליון שקל בשנה. בלווטניק, בעל השליטה, הזרים כבר מאות מיליוני שקלים לערוץ מאז המיזוג עם ערוץ 10 ב-2019, אבל לאחרונה נראה שהוא החליט להגיד - סטופ. הוא חיפש קונים, ניהל מגעים עם משקיעים, אבל העסקה לא הבשילה, והחשש מקריסה הפך מוחשי מתמיד.


הקרב המשפטי שנחשף בתביעה

בין לבין, עלתה לכותרות תביעה שהגיש איש העסקים עופר ינאי נגד רשת 13, בלווטניק והיו"ר נדב טופולסקי. ינאי טען כי שילם 4 מיליון דולר לרשת כחלק מעסקת רכישה ממנה נסוג, וכעת דורש את הכסף בחזרה. בתביעה נחשף עומק המשבר של הערוץ – ירידה דרמטית בהכנסות בשנים האחרונות, חובות ענקיים לספקים, וכאוס ניהולי שהביא למצב שבו ספקים ועובדים חוששים לעתידם. ברשת 13 טענו מנגד שהתביעה היא ניסיון להסיט את הדיון מהתנהלותו של ינאי.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

איך ייראה העתיד של רשת 13?


כעת, במקום לחפש קונה חיצוני, בלווטניק בחר במהלך לא שגרתי: הוא בעצם מעניק את הערוץ במתנה למנכ"ל קלמזוק ולקבוצת משקיעים, ומזרים להם כסף כדי לאפשר תכנון עתידי. המהלך כולל שינוי מבני משמעותי, הקמת דירקטוריון חדש ותוכנית אסטרטגית להבראת הערוץ. ברשת 13 מקווים שהעובדה שהערוץ יעבור לשליטה מקומית – במקום בעל שליטה זר שרחוק מהשטח – תאפשר לניהול להיות יעיל יותר.


ברקע, הערוץ ממשיך לדמם כסף, הרייטינג לא מתרומם, והניהול הכושל בשנים האחרונות עדיין מורגש במסדרונות החברה. עובדים, מפיקים וחברות הפקה שחוששות מהעתיד של התעשייה המקומית מבינים שהמהלך הזה אולי יציל את הערוץ מקריסה, אבל הוא רחוק מלהיות פתרון קסם. האם זה יספיק כדי להחזיר את רשת 13 למסלול? לא בטוח. 

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    מנשה 05/07/2025 03:19
    הגב לתגובה זו
    רביב הדרק וברוכי החרא כלבו הנאמןגרמו לבריחת הצופיםמהערוץ תומך החמס.
  • 11.
    דב בירן 26/03/2025 12:00
    הגב לתגובה זו
    חשוב שהערוץ 13 ימשיך ערוץ מצוין ועיתונאים מעולים. וחשוב שישמיע את קולו נגד הממשלה העלובה הזו.
  • 10.
    אנונימי 21/03/2025 15:08
    הגב לתגובה זו
    עם תוכניות הבישול השרדות ושאר תוכניות הזבל אין פלא שאין צופים ולכן אין פרסומות מניבות. הדברים היחידים ששווים צפיה הם החדשות ווהתוכנית של דרוקר.
  • 9.
    חנה 19/03/2025 16:27
    הגב לתגובה זו
    במאבק לגיוס כל החרדים לצהל
  • 8.
    אדם 18/03/2025 15:44
    הגב לתגובה זו
    במאבק לגיוס כל חובשי הכיפות לצהל.הדבר הוא בנפשנו.
  • 7.
    אנונימי 17/03/2025 09:22
    הגב לתגובה זו
    דרוקר וחבריו העיתונאים שחטו את הערוץמשכורות עתק וחוזים מנופחים מטורפיםוהם ממשיכים לחגוגבושה
  • 6.
    אנונימי 17/03/2025 00:06
    הגב לתגובה זו
    חייב להוביל את המלחמה בביזה החרדית עמלקית.
  • 5.
    חבורה של שמאלנים ובראשם רביב דרוקר הרגה את הערוץ (ל"ת)
    מנהל בערוץ 16/03/2025 21:13
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מסתבר שלא משתלם לשקר תעופו לנו מהחיים (ל"ת)
    אנונימי 16/03/2025 16:27
    הגב לתגובה זו
  • דב 26/03/2025 12:09
    הגב לתגובה זו
    ערוץ 13 מעולה שמביא אמת לחייכם ולא מספר פייקים כמו ערוץ מקביל.
  • 3.
    אליקים 16/03/2025 15:27
    הגב לתגובה זו
    הערוץ המוביל במאבק לגיוס האברכים הפרזיטים החרדיםשמסרבים להתגייס לצהל.
  • ראובן 16/03/2025 17:46
    הגב לתגובה זו
    ויגרמו לחרגדים הפרזיטים להתגייס לצהל
  • 2.
    אנונימי 16/03/2025 14:27
    הגב לתגובה זו
    ערוץ התרעלה תעודת פטירה בקרוב.
  • 1.
    רק מעבר לאובייקטביות פוליטית תציל את הערוץ השמאלני שונא היהדות (ל"ת)
    שלמה 16/03/2025 14:08
    הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״