שלמה קרעי הליכוד
צילום: הגר כהן

משרד התקשורת יאפשר יבוא חופשי של מצלמות אבטחה וכניסה לבית

בשנת 2024 יובאו לארץ כ-50 אלף מצלמות אבטחה ומצלמות כניסה לבית בייבוא אישי; מוצרים אלו מהווים כ-35% מהמוצרים שנדרש עבורם היתר יבוא אישי ממשרד התקשורת, ומעתה לא יידרש אישור משרד התקשורת לייבוא מוצרים אלו

רוי שיינמן |

שר התקשורת שלמה קרעי הכריז על מהלך שנועד להפחית רגולציה, ולאחר שקיבל את המלצות הצוות המקצועי, החליט לאפשר לייבא לארץ בייבוא אישי באופן חופשי מצלמות אבטחה ומצלמות כניסה לבית עם פעמון (DOORBELL). על פי ההחלטה, יבוא אישי של מוצרים אלו לא ידרוש עוד בקשה להיתר יבוא ממשרד התקשורת.


בהמשך, משרד התקשורת יפעל לאפשר גם יבוא מסחרי של מוצרים אלו ללא צורך באישור מקדים. ממשרד התקשורת נמסר כי ההחלטה היא חלק ממהלך רוחבי של המשרד להפחתת הרגולציה וצמצום הצורך באישורי יבוא ככל האפשר, לטובת האזרח והמשק הישראלי.


“ממשיכים לשבור את כבלי הבירוקרטיה ולתת לאזרחים ולמשק לנשום", מסר שר התקשורת, שלמה קרעי. "לא ייתכן שבשנת 2025 אזרח שרוצה מצלמת אבטחה לביתו יצטרך לדלג בין פקידים ומסמכים מיותרים. אנחנו כאן כדי להסיר חסמים, להוזיל מחירים ולשחרר את הצרכנים. נמשיך להיאבק בנחישות למען הציבור והמשק הישראלי".


“ההחלטה היא חלק ממהלך רחב שמוביל משרד התקשורת להפחתת רגולציה במגוון תחומים", מסר מנכ”ל משרד התקשורת, אלעד מקדסי. "נמשיך לפעול להסרת חסמים על מנת לאפשר לציבור גישה קלה ומהירה למוצרים ושירותים טכנולוגיים מתקדמים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.