ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

מחכים לירידת מחירים? בשנת 2015 נשבר שיא היסטורי בשוק הדיור בישראל

בזמן שכחלון מנסה להגדיל את צד ההיצע, צד הביקוש פשוט מתפוצץ. שימו לב איפה הביקושים 
 |  57
הישראלים בטירוף
Share
בזמן שבממשלה מנסים להגדיל את היצע הדירות כדי להוריד את מחירן, הביקוש מצד הקונים פשוט מתפוצץ. על פי סקירת האוצר, בחודש נובמבר האחרון נרכשו 9,900 דירות, גידול חד של 28% בהשוואה לחודש הקודם. בחישוב שנתי, בשנת 2015 רכשו הישראלים כ-120 אלף דירות, וזהו כבר שיא היסטורי במדינה.


בהקשר לגידול במספר העסקאות של חודש נובמבר, יש לציין כי בהשוואה לחודש המקביל אשתקד מסתכם הגידול ב- 2% בלבד, אך יש לזכור כי במהלך חודש נובמבר אשתקד רק החלה התאוששות בכמות העסקאות, עם תום ההמתנה לתוכנית מע"מ אפס.

בפלח השוק של הדירות החדשות נרשם גידול של 22% במספר הרכישות, אולם בדומה לחודשיים הקודמים, בפילוח גיאוגרפי בולטת שונות גבוהה בשיעורי השינוי ברכישת דירות חדשות. כך, לצד ירידה ברכישת דירות באזורי חדרה, טבריה וירושלים, נרשמו שיעורי גידול חדים הנעים בין 50%-40% באזורי ת"א וב"ש. ניתוח הממצאים מלמד כי הגידול החד באזורים אלו התרכז בעיקר בדירות זולות יחסית. ולמרות הזינוק במספר הרכישות של דירות חדשות, את הגידול בעסקאות בחודש נובמבר הוביל פלח השוק של דירות יד שניה, אשר רשם גידול חד של 31%. הגידול בעסקאות הקיף את כל האזורים, אולם הוא בולט במיוחד באזורי הפריפריה. כך למשל, באזור חדרה נרשם גידול של קרוב ל-60% ובאזורי חיפה וטבריה גידול של 38%. מנגד, באזור ת"א הסתכם שיעור הגידול במספר העסקאות ב- 11% בלבד.כאמור, בסיכום שנתי נאמד מספר העסקאות בשנת 2015 בכ-120 אלף דירות, רמת שיא היסטורי. שני גורמים הביאו לשיא זה של עסקאות, לפי סקירת האוצר: גידול חד ברכישות הזוגות הצעירים במחצית הראשונה של השנה, עם תום ההמתנה לתוכנית מע"מ אפס (בעוד שרי האוצר והשיכון דאז, לפיד ואריאל, מתחייבים כי מחירי הדירות יירדו והם ממליצים להמתין עם הרכישות). סיבה נוספת היא הגידול החד ברכישות המשקיעים בחודש יוני, טרם הכבדת המיסוי עליהם (שבוצעה על ידי שר האוצר כחלון).

הכבדת המיסוי על המשקיעים והמתנת הזוגות הצעירים למחיר למשתכן אכן הביאו לירידה חדה (של 24%) בסך העסקאות במחצית השנייה של 2015, בהשוואה למחצית הראשונה. ירידה זו בולטת במיוחד בפלח השוק של המשקיעים - ירידה של קרוב ל-60%, אל הרמה הנמוכה ביותר מאז המחצית השנייה של 2003. משקל המשקיעים במחצית השנייה של 2015 עמד על 18 אחוזים, רמת שפל היסטורי - כך שהעלאת המס על דירות להשקעה אכן הבריח פלח אוכלוסייה זה מרכישת דירות.

תגובות בשוק הנדל"ן

רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק נדל"ן: "מדובר בעוד הוכחה שלרוכשי הדירות נמאס מהבטחות הממשלה. הם מבינים שלא כדאי לשים את גורל העתיד שלהם בידי הגרלות כאלה ואחרות ושהסיכוי שלהם לזכות בהגרלה על דירה במחיר למשתכן הוא כמו הסיכוי שאריאלה ממפעל הפיס תתקשר ולכן הם מגיעים למשרדי המכירות. לגבי המשקיעים, אני מניח שבחודשים הקרובים נמשיך לראות מגמה של גידול בשיעור המשקיעים ככל ששוקי ההון יהיו תנודתיים יותר".

דדי ריזל, מקבוצת שכטר: "נתוני מכירת הדירות בישראל מהווים בפועל הבעת חוסר אמון מוחלטת של ציבור רוכשי הדירות בישראל בתכניות הממשלה לטיפול במשבר הדיור. המצב כיום הוא של חוסר ברירה מבחינת רוכשי הדירות – אין אלטרנטיבה לכסף, ואין היצע של דיור. זה מתכון מושלם לביקושים עצומים לדירות, ולא נראה שהמגמה הזו תשתנה בטווח הקצר".

ארנון פרידמן, מנכ"ל חברת אשדר מקבוצת אשטרום: "אנחנו רואים שהמשקיעים חוזרים לשוק הדירות אחרי מספר חודשים בהם הפעילות שלהם הייתה מתונה יותר, בין היתר על רקע החוסר באלטרנטיבות בשוק ההון. הדבר המהותי ביותר שעולה מהנתונים הוא הגידול המשמעותי בעסקאות יד שניה בפריפריה. ההסבר לכך הוא שחסרי דיור, שחיכו לתכניות הסיוע בדיור של הממשלה החדשה, ושהיכולת שלהם לרכוש דירה מוגבלת לסדר גודל של עד  מיליון שקל ובוודאי אלה שהתקציב שלהם מוגבל לסכום נמוך יותר, התבדו. הם הבינו שתכנית דיור למשתכן כלל לא מיועדת להם, מאחר ומחירי הדירות החדשות שימכרו במסגרת זו יהיו הרבה יותר גבוהים מיכולת הקניה שלהם. מאחר והממשלה הכריזה על תכנית מחיר למשתכן כתכנית היחידה לסיוע לחסרי הדירות הבינו חסרי דירות אלה שאין להם מה להמתין ולכן הם רוכשים דירות יד שניה בפריפריה".
 
עדינה חכם, מנכ"לית רשת אנגלו סכסון: "2015 היתה שנת שיא בנדל"ן, וההסבר לכך הוא שבחודשים הראשונים אותם זוגות צעירים שהמתינו למע"מ 0%, התבדו והביקושים הכבושים שלהם התפרצו החוצה ובאו לידי ביטוי. בנוסף, באפריל- מאי היו עסקאות מוגברות מצד משקיעים בשל ההעלאה של מס רכישה. בחודשים לאחר מכן נוצר פער מסוים וראינו האטה בעסקאות מצד אוכלוסייה זו ומה שאנחנו רואים בחודש נובמבר הוא פשוט החזרה שלהם לשוק.  בנוסף, לאט לאט הזוגות הצעירים יורדים מהגדר, הם מבינים שבמקרה הטוב ההגרלות במסגרת מחיר למשתכן יתחילו רק עוד מספר חודשים וגם אז יהיו לפלח מצומצם ובאזורים מאוד מסוימים. אותם זוגות צעירים לא יכולים לקנות דירות חדשות ולכן פונים לשוק היד השניה, בעיקר באזורי הפריפריה שם ידם משגת לקנות דירה. כל אלו דוחפים למעלה את הפעילות בשוק היד השניה, ולכן אנחנו גם רואים המשך במגמת העלייה במחירים".   

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

57 תגובות ב-29 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
29 אמיר 30/01/2016 18:55 מס 25% על הכנסה משכר דירה
הוא צו השעה.
קובי 31/01/2016 17:12 רק מדירה שניה ומעלה
מה אם אני משכיר את דירתי היחידה ושוכר במקום אחר ???
28 בעל זיכרון ארוך 26/01/2016 13:17 כל התגובות פה של אנשים מתוסכלים
שלא היה להם אומץ בשנים האחרונות לקנות דירה להשקעה על ידי משכנתא ולהכפיל את הכסף ולקבל שכר דירה קבוע כל חודש ועשיו הם בוכים פה כמו שהם בכו בתגובות שלהם מ2010 והלאה בתגובות שלהם שזה הכל בועה והכל יתמוטט וכו וכו רחמים עליהם ..חחח
מאיר 27/01/2016 08:28 ואתה מתוסכל כי אין לך שוכר ומחיר הדירה שלך יצנח (ל"ת)
27 שפוי 26/01/2016 00:22 אנשים לא שפויים
שנה הבאה השיח יהיה על אנשים פרטיים שפושטים רגלאנשים קופצים מעל הפופיק קפיצות ראש לעבר הלא נודעכולם רואים שהשווקים בכל העולם מתקנים חזק כי בועות מתפוצצות וזאת עובדה.
26 חיים 25/01/2016 23:52 אנשים לא נורמליים בעליל (ל"ת)
25 ליהיא 25/01/2016 18:49 קראתי בגוגל מאמר "זה מה שאמר האדם החכם" *******
חומר למחשבה
אחלה מאמר 26/01/2016 08:47 תודה על ההפניה אליו (ל"ת)
24 שליו 25/01/2016 17:02 תתייחסו לסוג הדירות המבוקשות. יותר דירות זולות, היקרות
נמכרות בקושי ובירידת מחירים ועל זה אף אחד לא מדבר.
23 רונן 25/01/2016 16:52 הכול מתרסק כבר עכשיו אין קונים מתווך מהשטח התרחקו
התרחקו מדירות כמו מאש הכול נופל כבר וירד עד חמישים אחוז מתווך מהשטח אין מכירה הכי אמיתי ראו הוזהרתם הם שקרנים אנטרסנטים מדברים מתוך פוזציה רועדות להם הביצים יודעים שהכול נופל.מה יגידו אין מכירה כולם שקרנים תתרחקו מדירות הכול נופל מלא שלטים ולא מוכרים יקורס עד חמישים אחוז חכו ותראו מי שיקנה יפסיד לא להאמין להם רוצים להפיל אותכם בפח שתקנו בבועה שתפוצץ בקרוב עד חמישים אחוז למטה ואמי הכי אמיתי איתכם
22 המבקר 25/01/2016 16:00 רוב הדירות הן דירות יד שנייה של משקיעים
אתם לא יודעים לקרוא? המשקיעים מתחילים לממש את הרווח ההיסטרי שלהם!! רוב הרכישות אלו דירות יד שנייה!!!
צביקה דורון יועץנדלן 25/01/2016 16:25 משקיעים חדשים נכנסים לשוק כל הזמן, תקראו בגוגל באתר שלי (ל"ת)
21 כותרת ממומנת 25/01/2016 15:42 24 אחוז ירידה במחצית השנייה של 2015 (ל"ת)
20 גבי 25/01/2016 15:11 כולם צריכים להיות מוטרדים כי בסוף מי שאין לא בית לא
ילך להגן על מה שאין לו!
19 ירון 25/01/2016 15:08 לא מבין מה רוצים מיאיר לפיד
התוכנית שלו לא הצליחה כי היא לא יצאה בכלל לפועל !! ולמה היא לא יצאה לפועל אתם שואלים ? טוב... את התשובה לזה אתם כבר יודעים... יכול להיות שהתוכנית שלו הייתה הופכת להיות כישלון חרוץ אך יכול להיות שלא . בכל מקרה מישהוא (מעניין מי ) הכשיל לו את התוכנית ) ולכן מה הוא אשם ??
18 אבל.... 25/01/2016 14:57 עם העובדות אי אפשר להתווכח - מחירי הדיור עולים
מכיוון שהמחירים עולים בלי שום קשר לשכר ולאחר ש"הטבת" הריבית הנמוכה מוצתה, נשאלת השאלה מהיכן מגיע הכסף לכסות את עליית המחירים? (הרי אין יש מאין !!) ממספר מקורות : שעבוד של ההורים, לקיחת הלוואות שאינן משכנתאות והקטנת שאר הצריכה (תקראו את נתוני חברות השיווק), בנוסף תוסיפו את ההלוואות בתחום הרכבים (2 רכבים מתוך 3 נמכרים בהלוואה !!!!) ותבינו עד כמה הציבור ממונף, בהנחת ריבית נמוכה כיום אפשר למשוך עוד שנה, שנתיים עד שיצוצו הסדרי החוב במקרה שהריבית תעלה אזי הקריסה תבוא מהר יותר. לגבי האזרח הפשוט הוא צריך לעשות את החשבון האם הוא יכול לעמוד ברכישת ותשלומי דירה שתשמש אותו (לא בירוחם !!!) אזי שיקנה, המדינה לא תעזור לאף אחד וההיצע הוא לא הבעיה (לראיה נמכרו 120 אלף דירות השנה) בהצלחה לכולם
17 ערן 25/01/2016 14:01 משקיע
בעלות של חודשיים שכירות סידרתי דרכון זר
16 נננ 25/01/2016 13:55 נו ו...? המחירים בקושי זזו ואף ירדו במחצית השניה, מה זה
אומר לכם ? שהשוק נחלש מאד ומי שמוחו בראשו יוצא.
רונן 25/01/2016 14:17 ממש לא מדוייק
ראה מחירי דירות שנמכרו בפועל בנדלן. עליה של 6 עד 8 אחוזים בסוף שנה לאומת תחילת השנה . עם עובדות קשה להתווכח
15 יריב 25/01/2016 13:54 מיסים פלוס
כמו שמס הבורסה התחיל בקטנה,גם הפתח במיסוי הנדלן יילך ויגדל-אהבת אנשי המיסים קל ובלחיצת כפתור,יש לי הרגשה שמתחת לפני השטח עובדים על נושא ההשכרה,כי הגב פלוג תעלה ריבית אבל תוציא לכולם את הנשמה.
14 סובלימציה 25/01/2016 13:39 יפה כולם מדברים מהפוזיציה - (ל"ת)
13 יש מאמר חזק בגוגל 25/01/2016 13:37 תקראו בגוגל - שיקולי משקיעים בנדלן ₪₪₪₪₪
השוק מורכב כיום
ירדן 25/01/2016 18:49 אחלה מאמר "שיקולי משקיעים בנדל"ן" (ל"ת)
נטלי 25/01/2016 18:37 **** תודה על ההפניה למאמר המצוין ********** (ל"ת)
12 ' 25/01/2016 13:32 גם ביפן ובארה"ב ובמקומות היה כזה טירוף שנגמר במשבר אדיר
ממדים...זה הטבע האנושי...לא לומדים לקח...תמיד חושבים שזה לא יקרה וזה קורה...כי בסוף הכלכלה מקיאה את כל הרע החוצה ובמהירות.
11 אורן 25/01/2016 13:31 ביבי הבן זונה דפק דור שלם של צעירים שיתפוצץ (ל"ת)
חובה לקרוא ולהעביר ל 27/01/2016 05:40 ביבי עוד יבקש ממך ומכולנו לשלם מסים על האוויר שאנו נושמים
כי ביבי הוא הקפטליסט הכי חזירי שיש. חזירי בריבוע. כדי להוריד את מחירי הדיור חייבים לבטל את המיסים של הבורסה לתקופה של 3 שנים עם אופציה להארכה . ולהעלות את הריבית מעל 2 אחוז. כי כאשר הריבית היא 0.1 אחוז כל חוקי הכלכלה לא מתקיימים. ואז מתקיים הטירוף הזה. לא יעלה על הדעת שאנשים שעובדים קשה כל החיים וחסכו כסף . הכסף שלהם לא עושה ריבית כל השנה במשך שנים.הם מאבדים את החסכונות שלהם. זה מכריח אותם לקנות בתים כי אין להם ברירה . וזה יהיה גם אם כחלון יעלה את מס הרכישה ל 8 או 20 אחוז . כי גם שהדירות עלו ב 80 אחוז הציבור המשיך לקנות בטרוף ולא משנה לו שהעליה בגלל המס רכישה של כחלון או בגלל עלית מחירי הדיור. בשורה התחתונה יותר משתלם לציבור לקנות דירות יקרות פי 2 ולהרויח שכירות חודשית כל חודש באופן בטוח . מאשר לקבל 0.1 אחוז ריבית. הבעיה איתם כשהריבית תעלה הם יפסידו הרבה כסף עם עליית המשכנתא שלקחו. ופה זה כבר פיגוע כלכלי המוני. שבו משרד האוצר וראש הממשלה יחייב ע"י חקיקה את הבנקים לוותר על אחוז מסויים מעליית הריבית על המשכנתא כדי לאפשר לציבור להחזיר את המשכנתאות שלקחו ושהתייקרו בגלל עליית הריבית.
10 סרגיי 25/01/2016 13:30 ככה פירמידות מתפרקות. שלא יהיו יותר דירות זולות אפילו
בפרפריה ולא יהיו פראיירים שיקנו את דירות האלה כדי שבעליהם ישפרו דיור וימשיכו להזרים כסף חדש לפירמידה הכל יעצר ויקרוס.
9 שרון 25/01/2016 13:21 אני משקיע עם דירה נוספת
ולא מוכר בגלל המס מכירה ובגלל שאין אלטנטיבה לפחות את המס שיורידו-אבל לא למה להוריד אם אפשר לדפוק את המשקיעים אבל בדרך דופקים את כולם זו מדינה חלם את המס לפיד הביא ועכשיו יש את כחלון. ואחר כך יבוא מוחמד
8 די לשקרים של השמאל 25/01/2016 13:12 אז למה אומרים "אי אפשר לקנות כאן דירה" ?
רק בשיח של השמאל פריחת הדיור נקראת "משבר הדיור"
7 אחד שראה וחווה הכל 25/01/2016 13:11 ממש נתונים מפתיעים - כנסו
מי שציפה לירידה או אפילו האטה חי באשליות.הגיע הזמן להתעורר.שבענו מהבטחות שנים על גבי שנים מלפיד/כחלון/אטיאס ושות ת המחירים לא ירדו.נקודה.המקסימום שיקרה וגם אולי אולי בעוד מספר שנים זה שתהיי האטה מסוימת בקצב העלייה של הדיור אבל לא לשכוח שהריבית צפויה לעלות בעתיד ככה שלא תרוויחו דבר ואף תפסידו. לסיכום למי שצריך דירה ממליץ לנצל את הריבית הנמוכה כרגע וללכת על זה כי את מה שתחסכו עכשיו תפסידו בריבית אח"כ שלא לדבר על עליית ערך הדירה.בהצלחה
חמי 25/01/2016 16:14 עצה מטופשת
אתה אומר שעדיף לקנות עכשיו בשביל לנצל את הריבית הנמוכה. כנראה שכחת שב20-30 שנים הבאות הריבית תעלה בוודאות ואז החזרי המשכנתא שלקחת (בריבית נמוכה) יעלו בפראות. זה ההבדל בין העדר לממתינים. אתם (העדר) מסתכלים על עכשיו. אנחנו לוקחים בחשבון מה יקרה אח"כ..
מומחה 26/01/2016 22:11 אז תקחי את כל המשכנתא בריבית קבועה לא צמודה
ואז אין חשיפה לריבית או אינפלציה ומרוויחים מהשכירות 6 אחוז תשואה
ניר 25/01/2016 23:56 גם את לא חכמה במיוחד
על משכנתא בריבית צמודה שמעת ? העיקר שמעת משפט ״כשהריבית תעלה הכל יתרסק״ הבחור צודק אם הריבית תעלה האנשים שבחוץ יסבלו בדיוק או אפילו יותר מהאנשים שכבר נטלו משכנתאות... כרגע הריבית האטרקטיבית ואפשר להצמיד אותה (נכון שהריבית שתקבלי תהיה גבוהה יותר מריבית המשק) אבל לפי התחזיות שלך הריבית צפויה לזנק אזי שכדאי למהר ולנצל את העובדה שהריבית היום היא 0.10%
חביבה 26/01/2016 09:40 ניר אתה טועה לגמרי
אני עוד לא שמעתי על משכנתא שניתנת כולה בריבית קבועה.צמודה. ואם קיימת משכנתא כזו אז הריבית מאוד מאוד גבוהה. לפני שאתה מגיב לאחרים תבדוק קצת
6 סבבה 25/01/2016 13:00 הביקוש עדיין גדול מההיצע
המחירים ימשיכו לעלות אבל באחוזים קטנים יותר. מי שממתין רק יפסיד . תוכנית מע"ם 0 עם שחרור קרקעות מסבי היו מורידות את מחירי הדיור.מסכנים הזוגות הצעירים!!
5 הנדל"ן בדרך למטה !!! 25/01/2016 13:00 הנדל"ן בדרך למטה !!!
הנדל"ן בדרך למטה !!!
4 ציקי האדום 25/01/2016 12:57 לא ברור מדוע מנסים לפעול בצד ההיצע בלבד
כל סטודנט צעיר לכלכלה מבין שאפשר להשפיע על עקומות ההיצע (הצפת שוק,סובסידיות) והביקוש (מיסים, ייבוא, תקנות הגבלים). כל בעלי העניין מדברים מבוקר עד ערב על ההיצע, אך מנהיגות אמיתית היתה דואגת גם לצנן את הביקוש, לדוגמא: העלאה נוספת במס הרכישה לדירה שניה הגבלה נוספת של המינוף לדירה שניה
קלקלן 25/01/2016 14:53 כי בטווח הבינוני-ארוך הביקוש קשיח
הביקורת היא ששמים דגש רב מדי על צד הביקוש. בטווח ארוך הוא נקבע ע"י הגידול הדמוגרפי ולא ככ רגיש למחיר. לעומתו ההיצע בטווח של מספר שנים מ4וד רגיש למחיר (לא רווחי = לא בונים).לכן ההשפעה של פעולות בצד הביקוש הן זמניות ועל מנת לפתור את הבעיה צריך להגדיל היצע.עכשיו תחזור ללימודים.
ציקי האדום 25/01/2016 15:36 צו השעה דורש התערבות בביקוש - יש להוציא משקיעים מהשוק
ישנו גיבול מתמיד בבעלי דירה אחת או יותר, וירידה בבעלות שלי בעלי דירה יחידה
סבבה 25/01/2016 13:04 הגבלות נוספות למשקעים יעלו את מחיר השכירות
שעלה לאחרונה יותר ממחירי הדיור
ציקי האדום 25/01/2016 15:37 אין דין מחיר השכירות כדין מחיר הנכס (ל"ת)
3 הנדלניסט 25/01/2016 12:54 עלייה מצרפת תהרוס לכחלון את התוכניות
כנראה שבשנתיים הקרובות יתחזקו מאוד הימין הקיצוני באירופה. גל העליה שיציף את איזור המרכז יהרוס לכחלון את התוכניות. ראו הוזהרתם אני צפה עליה של עוד 25% לפחות בשלוש שנים. מי שלא מסכים איתי שיטוס לאירופה וידבר עם האנשים ברחוב... או עם הצרפתים שאורזים כרגע...
' 25/01/2016 13:34 כן שמענו...פה מאד בטוח ביחס לפריז חחחחח
הרי יותר בטוח פה גם מארה"ב לא ? חחחח ומעניין אם הצרפתים יבואו לאן ילכו כל האחרים שהם ובניהם משרתים בצבא כלוחמים? מי ישמור על הדירות שלך ? הצרפתים ? חחחח
2 הצלף 25/01/2016 12:41 120K שיפסידו את התחתונים חזק חזק עיניין של זמן
650 מיליארד שקל משכנתאות + 65 מיליארד שקל הלוואות שהריבית 0 נתון הזה לא יוכל להימשך לאורך זמן ברגע שהריבית תעלה בום טרח הקטסטרופה בדרך ושיבוא הכלכלן שיגיד לי שאני טועה
big bear 25/01/2016 12:59 ברגע שהריבית תעלה
אני שומע את זה כבר 5 שנים לפחות וכנראה נשמע את זה עוד 5 שנים נוספות והזוגות הצעירים ימשיכו להתרחק מהדירה הנכספת.
שלום 25/01/2016 12:56 אתה אחד מהעבדים שמשלם שכירות
יש עוד 120 אלף פריארים כמוך והשנה יצטרפו עוד
הצלף 25/01/2016 13:31 הריבית במשך 14 שנה רק ירדה ואין לה עוד לאן לרדת
לכן מחירי הדירות לעולם לא יעלו עוד !!!! ולהזכיר לכולכם שלכל עלייה יש ירידה כואבת ראה נפט 100$ 30$ ראה התרסוקיות של הנדלן בארה"ב באירופה ... שתיהיה עלייה ריבית המצב יהיה רע מאוד רע כל משפחה תצטרך לשלם עוד 2000 שקל בחודש לפחות ברוך השם לי אין הלוואות ואין משכנתא אתם תחזירו עוד 2000 שקל לחודש וגם ביתכם יוחזר לבנק מחוסר העמדה במשכנתא ומחיר ביתכן ייפול ב 50% מה עדיף להיות יהיר או להיות זהיר ?
ניר 26/01/2016 00:05 לא מדוייק
לא כל מה שקרה בעולם בהכרח יקרה גם בישראל.. נכון ארה״ב חוותה משבר נדל״ן עצום בגלל ״בועת נדל״ן״ אבל ישראל לא דומה לארה״ב; א. אין לישראל עתודות קרקע כמו שיש לארה״ב. ב. הילודה בישראל היא הגדולה ביותר בעולם המערבי ואחת הגדולות בעולם. בארה״ב היחס הוא 2.1 ילדים למשפחה בעוד בישראל 3.5 וממשיך לעלות לכיוון 3.7 תעשה את החשבון ותבין שתוך עשור בישראל יהיו 20,000,000 תושבים.. אתה יודע כמה יח׳ בנייה זה? אז תחשוב שוב.. הסיבה שהמחירים ימשיכו לעלות לא קשורה בכחלון וגם לא בקבלנים. הסיבה היא דמוגרפית בלבד
שי 25/01/2016 13:18 אתה ואשתך
עבדים-רצים לעבודה קונים מהר בספור למרות שהמחיר יקר משלמים ביוקר לצהרון.אם יש לך הורה מבוגר גם בו אתה צריך לטפל ובין לבין המשכיר דופק אותך בממוצע ב3-4 אלף שקל קבוע (בקיצור חתמת קבע)
הצלף 25/01/2016 14:40 ניפגש באמצע שנת 2017 שבסוף 2016 יתחיל הירידות
בתחילת 2017 ירידות חזקות אמצע 2017 היסטריה
שלום 25/01/2016 15:49 אתה משחזר את הטוקבים מ2015
צלף שלא רואה את הנולד
1 אביב 25/01/2016 12:32 הנדל"ן בדרך למטה וחזק מאוד (ל"ת)
ציקו 25/01/2016 12:49 אביב הנאיב..
גם לפני שנתיים חשבת אותו הדבר..נתונים חזקים ביחס לגודל המדינה שלנו! ילודה רבה והיצע מול ביקוש.. כל אלה ועוד רבים נחשבים לתמיכה בנדלן המניב שלנו (;גם החלקות בבתי העלמין לא יורדים במחיר חחחח
' 25/01/2016 13:35 כן גם ביפן חשבו ככה ב-1990...היום 90% פחות מאז.
אתה מתעלם מהכלכלה ...התמונה הקטנה קובעת רק לזמן קצר של שנים ...התמונה הגדולה לבסוף חוזרת למשחק ומחזירה את הכל למקומו הטבעי.
מומחה 26/01/2016 22:12 ביפן אין גידול באוכלוסיה זה כל ההבדל (ל"ת)
ניר 26/01/2016 00:08 כנס
כל מה שעולה יורד וכל מה שיורד עולה אבל.. ב99% מהמקרים עולה יותר ממה שהיה לפניי הירידה. בערך כמו דיאטה ... הבנת?
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש