'ראלי טראמפ' בשיאו: מדד הדאו ג'ונס זינק 1.5% וסגר מעל 21,000 נקודות

נאומו של טראמפ בקונגרס שלח את המדדים בוול סטריט ליום החזק ביותר מתחילת 2017
איתן יונסי | (7)

המדדים המובילים בוול סטריט סגרו את יום המסחר בעליות חדות לשיאים כאשר הדאו ג'ונס סוגר לראשונה מעל 21,000 נקודות. נאומו של טראמפ בפני הקונגרס עמד ברקע לעליות שהיו החדות ביותר מתחילת 2017. ה-S&P50 שזינק 1.37% ממש מגרד את ה-2,400 נקודות.

מדדי וול סטריט:

דאו ג'ונס

נאסד"ק

S&P 500

אמש, לאחר שעות המסחר בניו יורק, טראמפ נאם בקונגרס וענה על ציפיות המשקיעים כשדיבר על תכניתו הכלכלית בדגש על ההשקעה בתשתיות (בסכום של טריליון דולר) והפחתת המיסים, כפי שהצהיר טרם בחירתו לנשיאות. עוד ציין טראמפ כי ברצונו להביא להפחתה משמעותית ברגולציה העסקית כדי "להניע מחדש את כלכלת ארה"ב". המשקיעים, שחיכו בדריכות רבה לקראת נאומו עם חשש כי לא "יספק את הסחורה" קטעו אמש רצף היסטורי בדאו ג'ונס שרשם עד אתמול קביעת 12 שיאים חדשים ברציפות, הישג שלא נראה מאז שנת 1987 (!). היום עושה רושם שחששות אלו התפוגגו והצבע הירוק שהמדדים התרגלו אליו בחודשים האחרונים חוזר לשלוט בשווקים.

יומן מאקרו:

בשעה 17:00 (שעון ישראל) התפרסם מדד ה-ISM במגזר הייצור לחודש פברואר ורשם קריאה עוצמתית של 57.7 נקודות מדד, זאת לעומת צפי הכלכלנים שעמד על 56 נקודות מדד, בדומה לחודש ינואר.

בשעה 17:30 יפורסם מלאי הנפט הגולמי בארה"ב כאשר הכלכלנים צופים לקריאה בגובה 3.079 מיליון חביות.

בשעה 21:00 יפורסם ספר הבז' שמציג את עדותם של נגידי 12 המחוזות בארה"ב אודות מצב הכלכלה.

מניות במרכז:

לואו'ס (סימול: LOW) - רשת חנויות השיפוץ ותחזוקת הבית פרסמה את דו"חותייה הכספיים לרבעון האחרון של השנה וניפצה את תחזיות האנליסטים. החברה דיווחה על עלייה של 5.1% במכירות לעומת הנתון המקביל אשתקד, ובשיעור כפול ממה שהעריכו האנליסטים. כמו כן החברה הציגה רווח מתואם של 86 סנט למניה, זאת לעומת צפי של 79 סנט בלבד. בנוסף לכך, החברה הציגה תחזית רווח ל-2017 של 4.64 דולר למניה, לעומת צפי של 4.53 דולר בלבד. המנייה מגיבה בהתאם ומזנקת מעל 9% בשלב טרום המסחר בוול סטריט.

מיילן (סימול: MYL) - החברה הציגה דו"חות חזקים לרבעון האחרון של 2016 ומזנקת 7% בשלב טרום המסחר בוול סטריט. מיילן הציגה הכנסות של 3.27 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, גידול של 31% לעומת רבעון מקביל. ממוצע תחזיות האנליסטים היה להכנסות של 3.18 מיליארד דולר. הרווח המתואם למניה גדל ב-29% והסתכם ב-1.57 דולר, זאת מול תחזיות אנליסטים לרווח של 1.42 דולר בלבד. (לכתבה המלאה, לחץ כאן).

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ליאור 02/03/2017 07:27
    הגב לתגובה זו
    איזה ניעור היה לפני יומיים, ואתמול עליה של 5% , לזריזים ולבעלי הלב החזק - 7% ביומיים.
  • 4.
    יונתן 01/03/2017 23:52
    הגב לתגובה זו
    זוכרים איך לפני הבחירות הזהירו אותנו כל האנליסטים ופרופסורים שברגע שבו טראמפ ייבחר הבורסה תיפול ב-50%? ואת המומחים שהתריעו שאם ה"ברקזיט" יעבור אז נחזור לתקופת האבן?
  • 3.
    נועםדבורה 01/03/2017 20:50
    הגב לתגובה זו
    כי היורו הולך להפיל את בורסות אירופה והולכים לצאת ממנו עוד ועוד מדינות הנאום של טראמפ היה הרמז האס אן פי צועק ממש בוכה ירידות
  • זלמן 01/03/2017 21:45
    הגב לתגובה זו
    קשה להיות בחוץ ולראות את הבורסה עולה בלעדייך ? חחחחחח
  • לכל שבת יש מוצאי שבת (ל"ת)
    זלאטן 02/03/2017 09:57
  • 2.
    יאללה למעלה (ל"ת)
    שאול 01/03/2017 17:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רונן 01/03/2017 17:10
    הגב לתגובה זו
    תודה לך טראמפ חחחח
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: