היום, הפועל באר שבע נגד בית"ר: מי הרוויח יותר ממכירת שחקנים, אברמוב או אלונה ברקת?
מחזיקת גביע המדינה, בית"ר ירושלים, תתארח היום (שני, 20:30) באצטדיון טרנר אצל הפועל באר שבע. חניכיו של ברק יצחקי באים למשחק לאחר שבית הדין הוריד ממאזנם נקודה, ויקוו להשיג נקודות יקרות ולברוח ממאבקי הירידה, בעוד שהקבוצה מבירת הנגב תקווה לחזור לתלם בליגה אחרי תיקו מאכזב עם מכבי פתח תקווה והפסד למכבי תל אביב.
המשותף לשני המועדונים אלו הבעלים שלהם - ברק אברמוב בבית"ר ואלונה ברקת אצל באר שבע, כששניהם ידועים כאנשים מובילים בספורט הישראלי שמעורבים בכדורגל כבר שנים רבות, אך בפועל, מי הוציא והרוויח יותר ממכירת שחקנים בשנים האחרונות?
ברק אברמוב ומשה חוגג (בית"ר ירושלים טוויטר)
אברמוב השתלט על הקבוצה מהבירה בקיץ 2022 וקנה אותה מידיו של משה חוגג. איש העסקים, שלפני בית"ר שימש כבעלי בני יהודה במשך 6 שנים, הביא תחילה לקבוצה את החלוץ יון ניקולסקו בסכום של כ-100 אלף אירו, ואת סרגיי בורודין בהשאלה שעלתה 200 אלף אירו.
- הסערה סביב הגדלת הזרים: תמריץ כספי יפתור את הסכסוך?
- המספרים של הפועל ב"ש רק מחדדים את הכישלון שלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, בקיץ החולף, הגיע הקיצוני טימותי מוזי ב-50 אלף אירו, כשהמגן גרגורי מורוזוב הגיע בעבור 450 אלף אירו. בינואר האחרון הגיע לבירה המגן זוהר זסנו ממ.ס. אשדוד, עבור 250 אלף אירו. סך הכל, השקיע אברמוב 1.05 מיליון אירו בגזרת השחקנים.
בנוגע למכירת שחקנים, זה התחיל מאביאל זרגרי, שנמכר למכבי חיפה בינואר 2023 עבור טיפה פחות מחצי מיליון אירו. בקיץ האחרון עשה אברמוב "קופה" מניקולסקו, שנמכר ב-180 אלף אירו, ומדנילו אספרייה שהגיע תחילה כשחקן חופשי, ונמכר בסכום מרשים של 1.2 מיליון אירו. הסכום הכללי שהרוויח אברמוב ממכירת שחקנים עומד על 2.5 מיליון אירו בערך.
ברקת לעומת זאת קנתה את הפועל באר שבע אי שם ב-2007, כשהקבוצה עוד שיחקה בליגת המשנה. ההשוואה המתבקשת היא ל-2022 בדומה לאברמוב, חלון שבו באר שבע קנתה את החלוץ אסטריט סלמאני במיליון אירו, כשגם הקשר האחורי שי אליאס נרכש מהפועל תל אביב עבור 700 אלף אירו. לאחר מכן, הנהלת המועדון הוציאה 200 אלף אירו בגין דמי השאלה עבור הקיצוני אדריאן פאון, ו-180 אלף אירו נוספים עבור המגן הבולגרי-ישראלי יוני סטויאנוב שהגיע מהליגה הלאומית.
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
- ריאל מדריד: מהלך כלכלי היסטורי של מועדון הפאר הספרדי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On...
אלונה ברקת (הפועל באר שבע טוויטר)
גם שחקן הכנף שאפי סולימאנוב הושאל עבור 150 אלף אירו, כשהקיץ של ב"ש הסתיים ברכישת אור בלוריאן ב-175 אלף אירו ועדן שמיר ב-100 אלף אירו מסטנדרד ליאז' הבלגית.
בינואר 2023 באר שבע חדלה מלבצע רכישות, כשבקיץ לאחר מכן הגיע לקבוצה איילון אלמוג ממכבי תל אביב בעבור 600 אלף אירו, כשגם הזרים הרומנים אנטוניו ספר ואדריאן פאון חתמו בהעברה קבועה תמורת 500 אלף אירו כל אחד. לאחר מכן, החלוץ זאהי אחמד נקנה מהפועל עכו ב-220 אלף אירו כשגם ניב פילטר הצעיר הוחתם ממכבי יפו שקיבלה 30 אלף אירו.
ולבסוף, חלון ההעברות של החורף שחם לפני כחודש, בו שלושה זרים חדשים הגיעו לבירת הנגב, שניים מהם בהעברה חופשית, כשהחלוץ הקזחי ארתור שושנאצ'ב נקנה ב-230 אלף אירו. סה"כ, הוציאה ברקת 4.6 מיליון אירו על שחקנים החל מקיץ 2022 - משמעותית יותר מאברמוב.
- 1.עותניאל 04/03/2024 17:39הגב לתגובה זוהבעיה המאכזבת שביתר קונה שחקנים ברמה נמוכה שאינם מוסיפים כלום לקבוצה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
