פינוי בינוי בעיר בת ים: כ-2,400 דירות אושרו להפקדה
התכניות המפורטת להתחדשות עירונית (פינוי בינוי) במתחם שפרבר ומתחם שער יוספטל בבת ים, אושרו להפקדה על ידי הועדה המחוזית תל אביב.
מתחם שפרבר נמצא בכניסה הדרומית לעיר בת ים, בסמוך לתחנת רכבת "קוממיות", תחנת רכבת קלה ותחנות אוטובוס של "מהיר לעיר".
המתחם גובל מצפון ברחוב קרן היסוד ומדרום ברחוב הקוממיות. בתחום התכנית המשתרע על שטח של כ-50 דונם, קיימות כיום כ-270 יחידות דיור. במקומן מתוכננות כ-1,190 יחידות דיור, מתוכן 200 יחידות דיור מיוחד, כ-22,000 מ"ר לתעסוקה, כ- 12,600 מ"ר למבני ציבור, וכ-5,900 מ"ר מסחר.
מתחם שער יוספטל נמצא בכניסה לעיר בת ים ובצומת מרכזי של תנועה בעיר, בסמוך לתחנת רכבת "יוספטל", תחנת מטרו מתוכננת, תחנת רכבת קלה ותחנות אוטובוס של "מהיר לעיר".
המתחם גובל מצפון ברחוב יוספטל, ממערב ברחוב אלי כהן, מדרום ברחובות רזיאל והעמק וממזרח בנתיבי איילון. בתחום התכנית המשתרע על שטח של כ-62 דונם, קיימות כיום 490 יחידות דיור. בשטח התוכנית מתוכנן מתחם עירוני אינטנסיבי שיכלול 1,215 יחידות דיור, כ-115,000 מ"ר לתעסוקה, כ- 35,000 מ"ר למבני ציבור, וכ-8,700 מ"ר מסחר.
התכנית כוללת גם שני מבנים לשימור, שאחד מהם הוא מבנה "האונייה" ברחוב יוספטל שיהפוך למבנה ייצוגי של הכניסה לעיר עם שימושי תעסוקה ומסחר.
מרחב התוכנית כולל מערך שטחי ציבור בנויים ופתוחים ומתוכנן כמרחב מוטה תחבורה ציבורית והליכה, תוך מתן דגש על קישוריות אל תחנות התחבורה הציבורית ואל פנים השכונה.
- בזק מוותרת על רכישת אקסלרה טלקום של קרן אלומה
- חסימות בכביש 2 ובכביש 20 ביום שישי: גשר חדש יונף באודים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלעזר במברגר, מנהל הרשות להתחדשות עירונית: "שני הפרויקטים של ההתחדשות העירונית בבת ים מצטרפים לתנופת ההתחדשות בעיר. הפרויקטים לא רק שיוסיפו מספר רב של יחידות דיור ויאפשרו לשכונות לצמוח, אלא שתכנונם יביא לעלייה באיכות החיים בשכונה עם הוספת שטחי מסחר, תעסוקה ומרחבים ציבוריים לטובת כלל התושבים. שיתוף פעולה עם עיריית בת ים הצליח להביא לתוצאה זו עבור התושבים."
- 9.טוביה דורון 18/01/2022 18:53הגב לתגובה זוהתחבורה לא זזה בגלל הצרת הרחובות לטובת הרכבת הקלהבכל בת ים. אנשים לא יסעו ברכבת בגלל שהיא תהיה עוד יותר איטית בגלל שהיא עילית ועוצרת בכל רמזור. הפרוייקטים יוסיפו אלפי רכבים שיכנסו לכבישים הבלתי אפשריים. הכל יעמוד.
- 8.גרוס 18/01/2022 09:31הגב לתגובה זובבת ים התשתיות זבל ורוצים לבנות כמו מטורפים
- 7.דוד 18/01/2022 08:08הגב לתגובה זוכן באמת צריך לבדוק את החלטות ראש העיר לגבי מיקום הרחובות שמאשר בלפור מקום מרכזי וראשי בניינים ישנים הרוסים ראש העיר עוצר כל תוכנית שנרקמת לפינוי בינוי מחכים לבחירות רוצים שינוי
- 6.תושב בת ים לשעבר 18/01/2022 08:08הגב לתגובה זורק שמה של העיר כבר מעורר דחייה
- שער 2 18/01/2022 22:41הגב לתגובה זולא צריכים תושבים כמוך....
- 5.משה 17/01/2022 22:43הגב לתגובה זוהגיע הזמן לחדש את העיר . להכניס אוכלוסיה חזקה שצורכת בילוי וקניות במרכזי מסחר .
- 4.מבין עניין 17/01/2022 22:42הגב לתגובה זוהתושבים בהדדי משוועים לפרוייקטחם ואין אפילו אחד, יכול להיות שזה יעשה צל על הוילות המלאות בחריגות בניה
- 3.David 17/01/2022 22:18הגב לתגובה זוהביאו מהנדסת, ראש העיר הביא אותה. נדמה לי שהיא לא מתגוררת בבת ים. מאשרת פרוייקטים בהינף יד. אפס הבנה בכל מה שקורה בתחבורה בבת ים שגם כך סתומה. חושבים שיכולים להכריח את כל מי שקונה בפרוייקט שיסע ברכבת ולא ברכב פרטי. ככה , מתכון בטוח לפקק אחד גדול ואיכות חיים גרועה.
- 2.מבין עניין 17/01/2022 19:43הגב לתגובה זולמה בשפרבר קיבלו מכפיל של 4.4 ? מוזר מישהו צריך לבדוק את זה, כשעוד שבשאר העיר לא נותנים אפילו מכפיל של 3, איזו אפליה, מעניין הא ? מעניין מי גר שם מהלשכה ? חברת המועצה גידרון אמרה שלא תיתן לבנות בניה מסיבית באסור רמת הנשיא, היא צודקת זאת לא בניה מסיבית זו בניה מפלצתית שתמרר את חיי תושבי רמת הנשיא, מעניין אם היא תבקש לדון בזה במליאה או שהיא תגיד שזה לא בתחום סמכותה או יכולתה מעניין
- מבין עניין+ 17/01/2022 21:43הגב לתגובה זוהייתי מציע לך רק שתבדוק את עצמך קצת.... יחס דירות אינו עולה על 3.7 ולזה מוסיפים מסחר ותעסוקה מכיוון שלעיריית בת ים אין הכנסות נקודה. זאת הדרך היחידה לצאת מהגרעון שבת ים נמצאת בו. מתחם שפרבר הנו המתחם האידאלי ביותר לפרויקט כזה כי הוא נהנה מכ"כ הרבה יתרונות גישה ,צירי תחבורה ושטחים גדולים. לדעתי ובדקתי מדובר בפרויקט איכותי מבחינת צפיפות באופן יחסי כמובן של תכניות מסוג זה. שרק יצא לפועל אמן ולא ישאר תכנית מגירה.
- מבין עניין 17/01/2022 22:38בנוסף עוד 28000 מטר של תעסוקה ומסחר בשכונה זה מפלצתי, זה יותר מכל קניון בת ים, לאן ילכו כל המכוניות של העובדים הללו, הרגתם את רמת המשיא, תבדקו את מי זה משרת, בטח לא את תושבי השכונה, אולי מישהו אחר
- 1.מבין עניין 17/01/2022 19:43הגב לתגובה זולמה בשפרבר קיבלו מכפיל של 4.4 ? מוזר מישהו צריך לבדוק את זה, כשעוד שבשאר העיר לא נותנים אפילו מכפיל של 3, איזו אפליה, מעניין הא ? מעניין מי גר שם מהלשכה ? חברת המועצה גידרון אמרה שלא תיתן לבנות בניה מסיבית באסור רמת הנשיא, היא צודקת זאת לא בניה מסיבית זו בניה מפלצתית שתמרר את חיי תושבי רמת הנשיא, מעניין אם היא תבקש לדון בזה במליאה או שהיא תגיד שזה לא בתחום סמכותה או יכולתה מעניין
- זה עוד לא הסוף. גם הרב מימון הולכים להוריד 4 בנינים (ל"ת)אורח 17/01/2022 20:44הגב לתגובה זו
- מבין עניין 17/01/2022 22:39דבורים כמו חול, נתתם לה כסא והיא מחייכת לכל עבר בזמן שרמת הנשיא הופכת לתחנה מרכזית החדשה

סולל בונה הוא הקבלן המבצע שנבחר לפרויקט בן גוריון ברמלה
הכשרת היישוב בחרה בקבלן לצורך ביצוע שלב א'. היקף ההסכם הוא כ-287 מיליון שקל לבניית 270 דירות חדשות במקום 48 ישנות. הדיירים החלו להתפנות לקראת הריסה והקמת הבניין החדש. לפי ההערכות החברה, הרווח הגולמי הכולל יעמוד על כ-647 מיליון שקל בפרויקט בכללותו שיכלול כ-3 אלף דירות חדשות עם שטחי מסחר ותעסוקה
הכשרת הישוב התחדשות עירונית הכשרה התחדשות -0.47% מסמנת מציינת שלב די חשוב בפרויקט ההתחדשות העירונית הגדול ברמלה - "מתחם בן גוריון". החברה הודיעה כי חתמה על הסכם עם חברת סולל בונה, שנשלטת בידי חברת שיכון ובינוי שיכון ובינוי -2.77% , לביצוע שלב א' בפרויקט, בהיקף של כ-287 מיליון שקל בתוספת מע"מ.
במסגרת השלב הראשון יהרסו 48 דירות ישנות, ובמקומן ייבנו 270 דירות חדשות בשיטת "עד המפתח", כלומר - הקבלן המבצע - במקרה הנוכחי סולל בונה, נותן את שירותי הבנייה מההתחלה ועד לאיכלוס. קרי - עד לטופס 4. ו"עד למפתח". העבודות יארכו עפ"י התחזית של החברות כ-3.5 שנים. בימים אלו הדיירים החלו להתפנות מהמבנים הישנים כדי לפנות מקום להתחלת העבודות.
מדובר באחד המיזמים הגדולים מהתקופה האחרונה בתחום ההתחדשות העירונית: בסך הכול יכלול הפרויקט כ-3 אלף דירות חדשות, לצד כ-7.5 אלף מ"ר שטחי מסחר וכ-5.6 אלף מ"ר שטחי תעסוקה. המתחם כולו משתרע על פני כ-150 דונם, בין הרחובות יהודה שטיין, שדרות בן גוריון, שדרות דוד רזיאל וא.ס. לוי בעיר, והוא צפוי לשנות את פני השכונה. לפחות במישור המגורים.
הרווח הגולמי הכולל שתרשום הכשרת התחדשות מהפרויקט יעמוד על כ-647 מיליון שקל, כאשר בשלב הראשון לבדו צפוי הרווח הגולמי להגיע לכ-52 מיליון שקל. החברה מדווחת כי עד כה נמכרו בפרויקט 40 דירות בהיקף של כ-93 מיליון שקל, כלומר - דירה ממוצעת ב-2.325 מיליון שקל. חלקה של הכשרת הישוב בפרויקט הוא 65%, במסגרת עסקת שותפות עם מנורה מבטחים.
- הכשרה התחדשות: ההכנסות זינקו פי 4; ההפסד הסתכם בכ-3.7 מיליון שקל
- היתר רביעי בתוך חודש: הכשרה התחדשות תקים 27 דירות בתל אביב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכשרת הישוב מחזיקה כיום צבר של כ-30 אלף דירות בשלבי קידום שונים ברחבי הארץ, מתוכן כ־9,000 צפויות להיות בשלות לשיווק ולביצוע עד 2027. עבור העיר רמלה, מדובר בתנופת בנייה חסרת תקדים, שתוסיף אלפי דירות חדשות ותעניק לתושבים סביבת מגורים מתקדמת יותר, עם חיבור למסחר, תעסוקה ותשתיות עירוניות חדשות.

מחירי הדירות יורדים, אבל לא מספיק; הציבור הוא זה שממשיך לממן את בעלי האינטרסים
מחירי הדירות נמצאים כבר חמישה חודשים ברצף של ירידות, כך לפי נתוני הלמ"ס. שגם ככה מודדים בצורה לא נכונה. אבל נניח שהם כן היו מודדים באופן שמשקף את המציאות - עדיין, מאחורי הנתון של הירידות מסתתרת תמונה מורכבת הרבה יותר, כזו שבה המחירים בשטח יורדים בקצב חד יותר, אבל “על הנייר” הם מוצגים גבוהים יותר.
ההסבר לכך טמון בצורת המדידה של הלמ"ס ובאינטרס של גורמים מרכזיים בשוק לשמור על “מחיר רשמי” גבוה. לפי הלמ"ס, נרשמה ירידה של כ-0.2% במחירים בחודש האחרון, ובסך הכול ירידה מצטברת של 16% במספר העסקאות בשנה החולפת. אבל חשוב להבין: הנתונים עצמם מתפרסמים בעיכוב של כחודשיים וחצי, הם מתבססים על שכר דירה ולא על מחירי דירות למכירה, ובעיקר - אינם משקללים לתוכם את מבצעי המימון וההטבות שמעניקים היזמים כדי להניע מכירות.
במילים אחרות, התמונה שמוצגת לציבור רחוקה מלשקף את מה שקורה באמת בשטח. ובשטח, הקבלנים עושים הכול כדי לא להוריד את תג המחיר הרשמי של הדירות. במקום זה, הם מציעים חבילות שמגלמות הנחות משמעותיות: משכנתאות של עד מיליון שקל ל-15 שנה בריבית אפס, מימון מלא של שכר דירה עד האכלוס, ואף ריהוט ושדרוגים חינם.
ערכן של הטבות כאלו יכול להגיע למאות אלפי שקלים, כלומר מדובר בהנחות לכל דבר - רק שהן מוחבאות היטב ולא נרשמות בנתונים הרשמיים. מי שעומדים מאחורי הרצון לשמור על מחירים גבוהים הם שלושה גורמים עיקריים: הבנקים, שמחזיקים תיקי משכנתאות ענקיים וירידת מחירים חדה תפגע ישירות בשווי הבטוחות שלהם. וכפועל יוצא מכך תסכן את המערכת הפיננסית. בנוסף, רשות המסים אשר מבוססת על גביית מס רכישה ומס שבח, ולכן ירידות חדות במחירי הדירות משמען ירידה חדה בהכנסות המדינה. וגם המממנים החיצוניים, ובראשם גופים מוסדיים שהעמידו ליזמים הלוואות וליווי פרויקטים, אשר ירידת ערך חדה עלולה להוביל אצלם לפגיעה בקובננטים (אמות מידה) פיננסיים ולסכן את כספי המשקיעים.
- ינקי קוינט לביזפורטל: "יצרנו אפקט דומינו בשדה דב ומחירי הדירות החלו לרדת בכל הארץ"
- מחירי הדירות בגבעתיים ועסקאות אחרונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במצב הזה, כל המערכת פועלת יחד - גם אם לא במודע כדי לשמר את רמות המחירים. התוצאה היא קיפאון: ירידה אמיתית שמורגשת בשטח, מול שמירה מלאכותית על מחיר רשמי גבוה במדדים ובנתונים שמוצגים לציבור. כל זאת מבלי להסביר לציבור את מה שהוא לא יכול להבין וכל בר-דעת לא יבין. הרי שיעור ראשון בכלכלה הוא שמחיר שיווי משקל נקבע בידי ביקוש והיצע. אז איך יכול להיות מצב שבו כמעט ואין עסקאות בשוק הדירות - ולראייה הקצב הנמוך שמתרחש בשוק הנדל"ן למגורים - שעל פי נתוני סקירת הכלכלן הראשי באוצר - הוא עומד על הרמה הנמוכה ביותר מאז תחילת שנות האלפיים. ועדיין - הירידות במחירי הדירות הם לא כפי שהיה אמור להיות - לולא היו נשלטות בפועל וזזות בהתאם לרצון הגורמים בעלי האינטרס.