פינוי בינוי אור יהודה
צילום: סטודיו ישראל

פינוי בינוי בעיר בת ים: כ-2,400 דירות אושרו להפקדה

מדובר על 1,190 דירות במתחם שפרבר ו-1,215 דירות במתחם יוספטל, שייבנו במקום 270 דירות ו-490 דירות בהתאמה
נתנאל אריאל | (14)

התכניות המפורטת להתחדשות עירונית (פינוי בינוי) במתחם שפרבר ומתחם שער יוספטל בבת ים, אושרו להפקדה על ידי הועדה המחוזית תל אביב. 

 

מתחם שפרבר נמצא בכניסה הדרומית לעיר בת ים, בסמוך לתחנת רכבת "קוממיות", תחנת רכבת קלה ותחנות אוטובוס של "מהיר לעיר".

המתחם גובל מצפון ברחוב קרן היסוד ומדרום ברחוב הקוממיות. בתחום התכנית המשתרע על שטח של כ-50 דונם, קיימות כיום כ-270 יחידות דיור. במקומן מתוכננות כ-1,190 יחידות דיור, מתוכן 200 יחידות דיור מיוחד, כ-22,000 מ"ר לתעסוקה, כ- 12,600 מ"ר למבני ציבור, וכ-5,900 מ"ר מסחר.

  

מתחם שער יוספטל נמצא בכניסה לעיר בת ים ובצומת מרכזי של תנועה בעיר, בסמוך לתחנת רכבת "יוספטל", תחנת מטרו מתוכננת, תחנת רכבת קלה ותחנות אוטובוס של "מהיר לעיר".

המתחם גובל מצפון ברחוב יוספטל, ממערב ברחוב אלי כהן, מדרום ברחובות רזיאל והעמק וממזרח בנתיבי איילון. בתחום התכנית המשתרע על שטח של כ-62 דונם, קיימות כיום 490 יחידות דיור. בשטח התוכנית מתוכנן מתחם עירוני אינטנסיבי שיכלול 1,215 יחידות דיור, כ-115,000 מ"ר לתעסוקה, כ- 35,000 מ"ר למבני ציבור, וכ-8,700 מ"ר מסחר.

 

התכנית כוללת גם שני מבנים לשימור, שאחד מהם הוא מבנה "האונייה" ברחוב יוספטל שיהפוך למבנה ייצוגי של הכניסה לעיר עם שימושי תעסוקה ומסחר.

מרחב התוכנית כולל מערך שטחי ציבור בנויים ופתוחים ומתוכנן כמרחב מוטה תחבורה ציבורית והליכה, תוך מתן דגש על קישוריות אל תחנות התחבורה הציבורית ואל פנים השכונה.

 

אלעזר במברגר, מנהל הרשות  להתחדשות עירונית: "שני הפרויקטים של ההתחדשות העירונית בבת ים מצטרפים לתנופת ההתחדשות בעיר. הפרויקטים לא רק שיוסיפו מספר רב של יחידות דיור ויאפשרו לשכונות לצמוח, אלא שתכנונם יביא לעלייה באיכות החיים בשכונה עם הוספת שטחי מסחר, תעסוקה ומרחבים ציבוריים לטובת כלל התושבים. שיתוף פעולה עם עיריית בת ים הצליח להביא לתוצאה זו עבור התושבים."

 

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    טוביה דורון 18/01/2022 18:53
    הגב לתגובה זו
    התחבורה לא זזה בגלל הצרת הרחובות לטובת הרכבת הקלהבכל בת ים. אנשים לא יסעו ברכבת בגלל שהיא תהיה עוד יותר איטית בגלל שהיא עילית ועוצרת בכל רמזור. הפרוייקטים יוסיפו אלפי רכבים שיכנסו לכבישים הבלתי אפשריים. הכל יעמוד.
  • 8.
    גרוס 18/01/2022 09:31
    הגב לתגובה זו
    בבת ים התשתיות זבל ורוצים לבנות כמו מטורפים
  • 7.
    דוד 18/01/2022 08:08
    הגב לתגובה זו
    כן באמת צריך לבדוק את החלטות ראש העיר לגבי מיקום הרחובות שמאשר בלפור מקום מרכזי וראשי בניינים ישנים הרוסים ראש העיר עוצר כל תוכנית שנרקמת לפינוי בינוי מחכים לבחירות רוצים שינוי
  • 6.
    תושב בת ים לשעבר 18/01/2022 08:08
    הגב לתגובה זו
    רק שמה של העיר כבר מעורר דחייה
  • שער 2 18/01/2022 22:41
    הגב לתגובה זו
    לא צריכים תושבים כמוך....
  • 5.
    משה 17/01/2022 22:43
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן לחדש את העיר . להכניס אוכלוסיה חזקה שצורכת בילוי וקניות במרכזי מסחר .
  • 4.
    מבין עניין 17/01/2022 22:42
    הגב לתגובה זו
    התושבים בהדדי משוועים לפרוייקטחם ואין אפילו אחד, יכול להיות שזה יעשה צל על הוילות המלאות בחריגות בניה
  • 3.
    David 17/01/2022 22:18
    הגב לתגובה זו
    הביאו מהנדסת, ראש העיר הביא אותה. נדמה לי שהיא לא מתגוררת בבת ים. מאשרת פרוייקטים בהינף יד. אפס הבנה בכל מה שקורה בתחבורה בבת ים שגם כך סתומה. חושבים שיכולים להכריח את כל מי שקונה בפרוייקט שיסע ברכבת ולא ברכב פרטי. ככה , מתכון בטוח לפקק אחד גדול ואיכות חיים גרועה.
  • 2.
    מבין עניין 17/01/2022 19:43
    הגב לתגובה זו
    למה בשפרבר קיבלו מכפיל של 4.4 ? מוזר מישהו צריך לבדוק את זה, כשעוד שבשאר העיר לא נותנים אפילו מכפיל של 3, איזו אפליה, מעניין הא ? מעניין מי גר שם מהלשכה ? חברת המועצה גידרון אמרה שלא תיתן לבנות בניה מסיבית באסור רמת הנשיא, היא צודקת זאת לא בניה מסיבית זו בניה מפלצתית שתמרר את חיי תושבי רמת הנשיא, מעניין אם היא תבקש לדון בזה במליאה או שהיא תגיד שזה לא בתחום סמכותה או יכולתה מעניין
  • מבין עניין+ 17/01/2022 21:43
    הגב לתגובה זו
    הייתי מציע לך רק שתבדוק את עצמך קצת.... יחס דירות אינו עולה על 3.7 ולזה מוסיפים מסחר ותעסוקה מכיוון שלעיריית בת ים אין הכנסות נקודה. זאת הדרך היחידה לצאת מהגרעון שבת ים נמצאת בו. מתחם שפרבר הנו המתחם האידאלי ביותר לפרויקט כזה כי הוא נהנה מכ"כ הרבה יתרונות גישה ,צירי תחבורה ושטחים גדולים. לדעתי ובדקתי מדובר בפרויקט איכותי מבחינת צפיפות באופן יחסי כמובן של תכניות מסוג זה. שרק יצא לפועל אמן ולא ישאר תכנית מגירה.
  • מבין עניין 17/01/2022 22:38
    בנוסף עוד 28000 מטר של תעסוקה ומסחר בשכונה זה מפלצתי, זה יותר מכל קניון בת ים, לאן ילכו כל המכוניות של העובדים הללו, הרגתם את רמת המשיא, תבדקו את מי זה משרת, בטח לא את תושבי השכונה, אולי מישהו אחר
  • 1.
    מבין עניין 17/01/2022 19:43
    הגב לתגובה זו
    למה בשפרבר קיבלו מכפיל של 4.4 ? מוזר מישהו צריך לבדוק את זה, כשעוד שבשאר העיר לא נותנים אפילו מכפיל של 3, איזו אפליה, מעניין הא ? מעניין מי גר שם מהלשכה ? חברת המועצה גידרון אמרה שלא תיתן לבנות בניה מסיבית באסור רמת הנשיא, היא צודקת זאת לא בניה מסיבית זו בניה מפלצתית שתמרר את חיי תושבי רמת הנשיא, מעניין אם היא תבקש לדון בזה במליאה או שהיא תגיד שזה לא בתחום סמכותה או יכולתה מעניין
  • זה עוד לא הסוף. גם הרב מימון הולכים להוריד 4 בנינים (ל"ת)
    אורח 17/01/2022 20:44
    הגב לתגובה זו
  • מבין עניין 17/01/2022 22:39
    דבורים כמו חול, נתתם לה כסא והיא מחייכת לכל עבר בזמן שרמת הנשיא הופכת לתחנה מרכזית החדשה
אספת דיירים (X)אספת דיירים (X)

כמה באמת צריך לשלם ועד בית והאם אתם משלמים יותר מדי?

כשמדברים על דמי ועד בית, אין תמחור אחיד - המחיר משתנה מאוד בין בניין לבניין. הכל תלוי בגורמים כמו גודל הבניין, סוג הדירות, המערכות והשירותים המשותפים ומידת התחזוקה הדרושה, אבל הנה הממוצעים 



עמית בר |
נושאים בכתבה ועד בית

דמי ועד בית מתייקרים. כמו כמעט כל מוצר ושירות גם העלויות שלתחזוקת הבית עולות - הניקיון, הגינון, התיקונים של המעליות. הסכומים גדלים מדי שנה. כמה בעצם עולה ועד הבית והאם אנחנו משלמים סכום סביר? אין אין תמחור אחיד - התשלום עבור ועד הבית משתנה מאוד בין בניין לבניין, בין אזור לאזור ותלוי בגורמים כמו גודל הבניין, סוג הדירות, המערכות והשירותים המשותפים ומידת התחזוקה הדרושה. 

טווחים טיפוסיים - תלוי מה יש בבניין

במבנים בסיסיים וישנים, ללא מעלית או מתקנים משותפים - דמי ועד יכולים להיות נמוכים יחסית. יש בניינים שבהם התשלום לדירה נע סביב 80-140 שקל בחודש. אם מדובר בבניין שמתוחזק בינוני עם מעלית, שירות ניקיון, חשמל משותף ותחזוקה כללית - דמי הוועד יהיו גבוהים יותר, באזור של 150 עד 350 שקלים בחודש. 

בבניינים חדשים יחסית עם שירותים יותר נרחבים לרבות: מעלית, חניה תת-קרקעית, גינה, מערכות שירות, תחזוקת גג וחימום - העלויות עולות משמעותית. דמי ועד בבניינים כאלה מגיעים ל-500 עד 900 שקלים ולעיתים אף יותר.

בבניינים יוקרתיים יותר שבהם יש גם שמירה ולובי מטופח זה יהיה מעל 1,000 שקל בחודש.  זה גם תלוי כמובן באזור. בתל אביב הכי יקר, ככל שמתרחקים זול יותר. אם במגדל בתל אביב התשלום לוועד מגיע ל-2,000 שקלים ומעלה,  הרי שברמת גן ופתח תקווה זה יהיה כ-1,000-1,400 שקלים ווב קשה להשוות כי זה גם תלוי בשאלה אם יש בריכה, חדר כושר ושירותים נוספים.     


בשורה התחתונה ועד הבית מתחיל ב-50 שקלים בבניינים ישנים ומגיע במקומות מסוימים גם ל-3,000 שקלים ומעלה. 


מה מייקר את דמי הוועד

הגורמים העיקריים שמקפיצים את העלות: שירותים משותפים כמו ניקיון, גינון, חשמל ותאורה משותפת, תחזוקת מעלית, גג, חניון, מערכות מיזוג, חצר וגינות. במקרים רבים הוועד במיקור חוץ. שימוש בחברת ניהול מקצועית במקום ועד מתנדב מהדיירים מוסיף עלות לניהול, גבייה, טיפול בסרבנים, תיאום שירותים ותחזוקה שוטפת. עלות שירות ניהול בסיסי לדירה נעה סביב 80-120 שקל בחודש, לפני עלויות התחזוקה והשירותים הנוספים.

הדמיה של פרויקט LOV LOD, קרדיט: STUDIO Yהדמיה של פרויקט LOV LOD, קרדיט: STUDIO Y

פטור ממשכנתא ל-5 שנים בהתחדשות עירונית בלוד; דירות 2 חדרים החל ב-1.72 מיליון שקל

רוטשטיין וציפחה ימכרו 133 דירות חדשות בלוד, עם פטור ממשכנתא לתקופה של עד 5 שנים לרוכשי הדירות מחיר דירת 3 חדרים החל מ- 2.05 מיליון שקל

רן קידר |
נושאים בכתבה רוטשטיין לוד

החברות רוטשטיין רוטשטיין -1.92%   וציפחה משיקות את השלב השני בפרויקט ההתחדשות העירונית LOV LOD. לקראת ההשקה, יצאו החברות במבצע מימון יוצא דופן, המעניק לרוכשי דירות בפרויקט חופש מהמשכנתא לתקופה של עד חמש שנים מרגע הרכישה.

פרויקט LOV LOD הינו פרויקט התחדשות עירונית ברחוב איינשטיין בעיר שהקמתו החלה לפני מספר חודשים ובמסגרתו נבנות 488 יחידות דיור חדשות בשני שלבים. עד כה, נמכרו בפרויקט למעלה מ-40 דירות. כעת כאמור מתחילה החברה בשיווק השלב השני של הפרויקט שכולל 133 דירות במגדל בן 23 קומות. בין הדירות שמוצעות למכירה, כיום, דירות בנות 2 חדרים בשטח של כ 68 מ"ר עם מרפסת בשטח של כ-9 מ"ר, המוצעות למכירה במחיר של 1.72 מיליון שקל. דירות 4 חדרים בפרויקט בשטח של 106 מ"ר עם מרפסת בשטח 14 מ"ר מוצעות למכירה במחיר של החל מ-2.53 מיליון שקל. אכלוס הפרויקט צפוי להיות במחצית השניה של 2029.

הפרויקט ממוקם בלב העיר, במרחק הליכה מתחנת הרכבת, צירי תנועה ראשיים, מוסדות חינוך, פארקים וגינות ציבוריות, מרכזי תרבות ועוד. בלב המתחם תוקם חצר פנימית ירוקה וקומת מסחר לרווחת קהילת המגורים החדשה. כמו כן יכלול הפרויקט שטחי ציבור, מסחר ותעסוקה לטובת דיירי המתחם, השכונה ותושבי העיר כולה.

המהלך נועד לתת פתרון ממשי לאתגרי המימון של משפחות צעירות ורוכשי דירות ראשונות ולהקל על הנטל הכלכלי בתקופת הבנייה והאכלוס. כמו כן, יאפשר למשפרי הדיור גמישות מירבית בעיתוי מכירת הדירה הישנה ללא לחץ. במסגרת המבצע, יינתן לרוכשים בפרויקט מימון בהיקף של עד 70% ממחיר הדירה ברכישה, וכן פתרון מימוני המאפשר לשלם רק 15% בחתימת החוזה, קבלת הלוואת קבלן ל 5 שנים. ההלוואה בתנאים ייחודיים לתקופה ארוכה מהמקובל בשוק. 

במסגרת הלוואת הקבלן מאפשרות החברות דחיית תשלומי המשכנתא לבנק, אשר יחלו רק שנתיים לאחר האכלוס, כשתשלומי הריבית בתקופה זו חלים על רוטשטיין וציפחה כך שהרוכשים נהנים מתקופת שקט כלכלי, ללא תשלומים כפולים. היתרה תשולם באמצעות הלוואת קבלן ומשכנתא נוספת, כשתשלום ההחזר בגינן יחל רק לאחר תקופת הפטור.