פינוי בינוי בעיר בת ים: כ-2,400 דירות אושרו להפקדה
התכניות המפורטת להתחדשות עירונית (פינוי בינוי) במתחם שפרבר ומתחם שער יוספטל בבת ים, אושרו להפקדה על ידי הועדה המחוזית תל אביב.
מתחם שפרבר נמצא בכניסה הדרומית לעיר בת ים, בסמוך לתחנת רכבת "קוממיות", תחנת רכבת קלה ותחנות אוטובוס של "מהיר לעיר".
המתחם גובל מצפון ברחוב קרן היסוד ומדרום ברחוב הקוממיות. בתחום התכנית המשתרע על שטח של כ-50 דונם, קיימות כיום כ-270 יחידות דיור. במקומן מתוכננות כ-1,190 יחידות דיור, מתוכן 200 יחידות דיור מיוחד, כ-22,000 מ"ר לתעסוקה, כ- 12,600 מ"ר למבני ציבור, וכ-5,900 מ"ר מסחר.
מתחם שער יוספטל נמצא בכניסה לעיר בת ים ובצומת מרכזי של תנועה בעיר, בסמוך לתחנת רכבת "יוספטל", תחנת מטרו מתוכננת, תחנת רכבת קלה ותחנות אוטובוס של "מהיר לעיר".
המתחם גובל מצפון ברחוב יוספטל, ממערב ברחוב אלי כהן, מדרום ברחובות רזיאל והעמק וממזרח בנתיבי איילון. בתחום התכנית המשתרע על שטח של כ-62 דונם, קיימות כיום 490 יחידות דיור. בשטח התוכנית מתוכנן מתחם עירוני אינטנסיבי שיכלול 1,215 יחידות דיור, כ-115,000 מ"ר לתעסוקה, כ- 35,000 מ"ר למבני ציבור, וכ-8,700 מ"ר מסחר.
התכנית כוללת גם שני מבנים לשימור, שאחד מהם הוא מבנה "האונייה" ברחוב יוספטל שיהפוך למבנה ייצוגי של הכניסה לעיר עם שימושי תעסוקה ומסחר.
מרחב התוכנית כולל מערך שטחי ציבור בנויים ופתוחים ומתוכנן כמרחב מוטה תחבורה ציבורית והליכה, תוך מתן דגש על קישוריות אל תחנות התחבורה הציבורית ואל פנים השכונה.
- המבוטחת הודתה ששיקרה - וזכתה בכיסוי ביטוחי
- בזק מוותרת על רכישת אקסלרה טלקום של קרן אלומה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלעזר במברגר, מנהל הרשות להתחדשות עירונית: "שני הפרויקטים של ההתחדשות העירונית בבת ים מצטרפים לתנופת ההתחדשות בעיר. הפרויקטים לא רק שיוסיפו מספר רב של יחידות דיור ויאפשרו לשכונות לצמוח, אלא שתכנונם יביא לעלייה באיכות החיים בשכונה עם הוספת שטחי מסחר, תעסוקה ומרחבים ציבוריים לטובת כלל התושבים. שיתוף פעולה עם עיריית בת ים הצליח להביא לתוצאה זו עבור התושבים."
- 9.טוביה דורון 18/01/2022 18:53הגב לתגובה זוהתחבורה לא זזה בגלל הצרת הרחובות לטובת הרכבת הקלהבכל בת ים. אנשים לא יסעו ברכבת בגלל שהיא תהיה עוד יותר איטית בגלל שהיא עילית ועוצרת בכל רמזור. הפרוייקטים יוסיפו אלפי רכבים שיכנסו לכבישים הבלתי אפשריים. הכל יעמוד.
- 8.גרוס 18/01/2022 09:31הגב לתגובה זובבת ים התשתיות זבל ורוצים לבנות כמו מטורפים
- 7.דוד 18/01/2022 08:08הגב לתגובה זוכן באמת צריך לבדוק את החלטות ראש העיר לגבי מיקום הרחובות שמאשר בלפור מקום מרכזי וראשי בניינים ישנים הרוסים ראש העיר עוצר כל תוכנית שנרקמת לפינוי בינוי מחכים לבחירות רוצים שינוי
- 6.תושב בת ים לשעבר 18/01/2022 08:08הגב לתגובה זורק שמה של העיר כבר מעורר דחייה
- שער 2 18/01/2022 22:41הגב לתגובה זולא צריכים תושבים כמוך....
- 5.משה 17/01/2022 22:43הגב לתגובה זוהגיע הזמן לחדש את העיר . להכניס אוכלוסיה חזקה שצורכת בילוי וקניות במרכזי מסחר .
- 4.מבין עניין 17/01/2022 22:42הגב לתגובה זוהתושבים בהדדי משוועים לפרוייקטחם ואין אפילו אחד, יכול להיות שזה יעשה צל על הוילות המלאות בחריגות בניה
- 3.David 17/01/2022 22:18הגב לתגובה זוהביאו מהנדסת, ראש העיר הביא אותה. נדמה לי שהיא לא מתגוררת בבת ים. מאשרת פרוייקטים בהינף יד. אפס הבנה בכל מה שקורה בתחבורה בבת ים שגם כך סתומה. חושבים שיכולים להכריח את כל מי שקונה בפרוייקט שיסע ברכבת ולא ברכב פרטי. ככה , מתכון בטוח לפקק אחד גדול ואיכות חיים גרועה.
- 2.מבין עניין 17/01/2022 19:43הגב לתגובה זולמה בשפרבר קיבלו מכפיל של 4.4 ? מוזר מישהו צריך לבדוק את זה, כשעוד שבשאר העיר לא נותנים אפילו מכפיל של 3, איזו אפליה, מעניין הא ? מעניין מי גר שם מהלשכה ? חברת המועצה גידרון אמרה שלא תיתן לבנות בניה מסיבית באסור רמת הנשיא, היא צודקת זאת לא בניה מסיבית זו בניה מפלצתית שתמרר את חיי תושבי רמת הנשיא, מעניין אם היא תבקש לדון בזה במליאה או שהיא תגיד שזה לא בתחום סמכותה או יכולתה מעניין
- מבין עניין+ 17/01/2022 21:43הגב לתגובה זוהייתי מציע לך רק שתבדוק את עצמך קצת.... יחס דירות אינו עולה על 3.7 ולזה מוסיפים מסחר ותעסוקה מכיוון שלעיריית בת ים אין הכנסות נקודה. זאת הדרך היחידה לצאת מהגרעון שבת ים נמצאת בו. מתחם שפרבר הנו המתחם האידאלי ביותר לפרויקט כזה כי הוא נהנה מכ"כ הרבה יתרונות גישה ,צירי תחבורה ושטחים גדולים. לדעתי ובדקתי מדובר בפרויקט איכותי מבחינת צפיפות באופן יחסי כמובן של תכניות מסוג זה. שרק יצא לפועל אמן ולא ישאר תכנית מגירה.
- מבין עניין 17/01/2022 22:38בנוסף עוד 28000 מטר של תעסוקה ומסחר בשכונה זה מפלצתי, זה יותר מכל קניון בת ים, לאן ילכו כל המכוניות של העובדים הללו, הרגתם את רמת המשיא, תבדקו את מי זה משרת, בטח לא את תושבי השכונה, אולי מישהו אחר
- 1.מבין עניין 17/01/2022 19:43הגב לתגובה זולמה בשפרבר קיבלו מכפיל של 4.4 ? מוזר מישהו צריך לבדוק את זה, כשעוד שבשאר העיר לא נותנים אפילו מכפיל של 3, איזו אפליה, מעניין הא ? מעניין מי גר שם מהלשכה ? חברת המועצה גידרון אמרה שלא תיתן לבנות בניה מסיבית באסור רמת הנשיא, היא צודקת זאת לא בניה מסיבית זו בניה מפלצתית שתמרר את חיי תושבי רמת הנשיא, מעניין אם היא תבקש לדון בזה במליאה או שהיא תגיד שזה לא בתחום סמכותה או יכולתה מעניין
- זה עוד לא הסוף. גם הרב מימון הולכים להוריד 4 בנינים (ל"ת)אורח 17/01/2022 20:44הגב לתגובה זו
- מבין עניין 17/01/2022 22:39דבורים כמו חול, נתתם לה כסא והיא מחייכת לכל עבר בזמן שרמת הנשיא הופכת לתחנה מרכזית החדשה
דירות במרכז הארץ. קרדיט: רשתות חברתיותמשכנתא ל-40 שנה - בקרוב בישראל?
על ההלוואה הכי חשובה שתקחו בחיים ולמה דווקא הארכת התקופה שלה היא לא רעיון רע; וגם - מה התמהיל המומלץ לקראת הורדת הריבית?
חלק גדול מהציבור מתקשה "לגמור" את החודש. החזר המשכנתא הוא התשלום הגדול ביותר בתשלומים של משק בית, וההחזר עלה משמעותית בשנתיים האחרונות כי הריבית והאינפלציה עלו. אלו שממש לא יכלו לגמור את החודש פנו לבנקים והאריכו את המשכנתא. מדובר בעיקר על כאלו שלקחו משכנתא לפני שנים ויש להם יכולת להאריך - מי שלקח משכנתא ל-20 שנה לפני 5 שנים, ונותרו לו 15 שנה של תשלומים יכול להאריך ל-25-30 שנה וההחזר יפחת דרמטית. אבל מי שלקח לפני שנה ל-30 שנה לא יוכל לשפר משמעותית את ההחזרים.
הממחזרים-מאריכים נהנים מהפחתה של ההחזר, אבל אליה וקוץ בה - התקופה ארוכה יותר והריבית לרוב גבוה יותר. התוצאה היא שבסה"כ הלווים משלמים יותר, ועדיין - יש פה נוחות ולכן הרבה אנשים בוחרים במשכנתאות ארוכות ובוחרים למחזר. השאלה היותר חשובה ודרמטית בשוק המשכנתאות היא למה אין משכנתא ל-40 שנה? ואם מתעמקים בזה, אז למה בעצם אין משכנתא ל-50 שנה? יש מול ההלוואה בטוחה מאוד חזקה. הבנקים היו שמחים לתת הלוואות כאלו גם ל-50 שנים, הרגולטור עוצר את זה. האם הוא צודק?
החשש של המדינה מכך שאנשים יהיו עמוסים בחובות, שהם ישתעבדו להלוואות, שהשוק ייצא מאיזון - גם שוק המשכנתאות וגם שוק הדירות, הוא מוצדק, אבל אלו תהליכים הדרגתיים. בעבר היה ניתן לקחת משכנתא ל-20 שנה וזה עלה ל-25 שנים ולפני כעשור ל-30 שנה. אם אנשים יכולים לקנות דירה עם המשכנתא היא ל-40 שנה ולא יכולים אם היא ל-30 שנה, תנו להם להחליט - דווקא המגבלה על הבנקם לתת משכנתא מזיקה לציבור. הוא הולך לגופים חוץ בנקאיים להשלים את המימון ומשלם הרבה יותר ריבית. אם זה יהיה מוסדר ומסודר הריבית תהיה נמוכה.
בכל מקום שהרגולטור מתערב ומטיל מגבלה הוא "דופק" את הציבור. כשבנק ישראל מונע את 80/20 - מבצעי הקבלנים לכאורה כדי למנוע משבר מימוני, הוא בפועל, גורם להתייקרות המשכנתא. האנשים פונים לגופים חוץ בנקאיים או להלוואות שהן לא משכנתא ושם הריבית יקרה. 80/20 עזר לקבלנים להוריד את המימון שלהם, כי ברגע שיש להם לקוח ובטוחה שלו (דירה עתידית משועבדת) אזי הריבית נמוכה בכ-2%. הקבלן מרוצה כי הוזיל את הריבית, הלקוח מרוצה כי הוא משלם 80% בסוף הדרך. ההגבלה, בעצם ביטלה את הדרך לתת הנחה במסלול הזה. יש מסלולים נוספים, אבל זו דוגמה לאיך הרגולטור בא לברך ויצא מקלל.
- ריבית המשכנתא - על כמה היא עומדת ולכמה היא תרד?
- ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ובחזרה לאורך חיי המשכנתא. השאלה הבוערת כעת שדנו בה גם בבנק ישראל ובאוצר היא צריך להאריך את משך המשכנתא לתקופה של 40 שנים, זאת במקום לתקופה שהיא נמשכת כעת: 15-30 שנה?

יוזמות נדל"ן רוכשת שליטה בפרויקטים של איציק תשובה בנתניה
החברות מגדילות את השותפות כך שיוזמות תחזיק 51% ב-8 חברות פרטיות עם עשרות פרויקטים למגורים, מסחר ונכסים מניבים; במסגרת ההסכם תשובה ימשיך לנהל את הפרויקטים ויקבל דמי ייזום וניהול בהיקף של 50 מיליון שקל
קבוצת יוזמות פיתוח נדל"ן וחברת איציק תשובה מעמיקות את שיתוף הפעולה ביניהן, במהלך שמרחיב משמעותית את היקף הפעילות המשותפת ועוברים לשליטה משותפת של שתי החברות. במסגרת ההסכם החדש, יוזמות צפויה לרכוש 51% מההון שמחזיקה קבוצת תשובה ב-8 חברות פרטיות, שבבעלותן החזקה בכ-30 חברות פרויקט הפועלות בעיר נתניה ובסביבתה. מדובר במתחמים הכוללים מגדלי מגורים, שטחי מסחר, משרדים ונכסים מניבים, לצד זכויות בקרקעות בהרצליה, הרצליה פיתוח ונתניה.
יש כאן שלושה פרויקטים מרכזיים שכבר נמצאים בשלב מתקדם יחסית: פרויקט ברחוב ירושלים בנתניה, פרויקט נוסף בשדרות ויצמן, ופרויקט שלישי ברחוב ז'בוטינסקי. בשלושת המתחמים נחתמו עד כה הסכמי התחדשות עירונית עם למעלה מ־90% מבעלי הזכויות, מה שמקדם אותם לעבר שלבי תכנון ורישוי מפורטים. בסך הכול, שלושת הפרויקטים כוללים פוטנציאל לבניית כ-333 דירות חדשות, לצד כ-920 מ"ר שטחי מסחר וכ-730 מ"ר שיועדו לשימוש ציבורי עבור עיריית נתניה. על פי הערכות החברות, היקף המכירות הצפוי בשלושת הפרויקטים עומד על כ-698 מיליון שקל, כאשר חלקה של יוזמות צפוי לעמוד על כ־178 מיליון שקל מכירות ורווח של כ-26 מיליון שקל.
העסקה החדשה מגיעה בהמשך לעסקה קודמת שעליה הודיעו הצדדים לפני כחודשיים, שבה חברו לשותפות ב-4 פרויקטים נוספים בנתניה בהיקף של כ-575 דירות ותחזית מכירות של כ־1.2 מיליארד שקל. כלומר, במקום שותפות נקודתית בפרויקטים בודדים, יוזמות נכנסת לעמדת שליטה רוחבית ברוב הפעילות היזמית של קבוצת תשובה באזור, תוך יצירת מבנה אחיד לניהול, תכנון, מימון וביצוע. מבחינת שתי החברות, מדובר בתהליך הדרגתי שבו הן מייצרות מודל שותפות ארוך טווח ולא מהלך חד־פעמי.
בנוסף, יוזמות תישא גם בעלויות ההון העצמי הנדרשות לקידום ולמימון הפרויקטים. המשמעות היא שהחברה תעמיד את חלקה במימון ותוביל את ההיבטים הכלכליים של הפרויקטים, בעוד קבוצת תשובה תמשיך לפעול כחברת ייזום וביצוע ותלווה את הפרויקטים עד מסירתם. מנגנון התגמול במסגרת ההסכם קובע כי קבוצת תשובה תקבל דמי ייזום וניהול בהיקף כולל של 50 מיליון שקל בתוספת מע"מ, אשר ישולמו בארבעה תשלומים שנתיים שווים.
ההסכם כולל גם תקופת בדיקת נאותות (Due Diligence) בהיקף של 90 ימים, עם אפשרות להארכה, שבמהלכה תבחן יוזמות כל פרויקט בנפרד. החברה תוכל לבחור אילו מהפרויקטים לכלול במסגרת העסקה, ובלבד שהיקף הפעילות הכולל לא יפחת מ-80% מהפעילות הקיימת של חברת תשובה. מנגנון זה מספק ליוזמות גמישות יחסית בבחינת ההיתכנות התכנונית, המשפטית והכלכלית של כל פרויקט, ומאפשר לה להתאים את סל הפרויקטים לרמת הסיכון שהיא מוכנה לשאת. בנוסף, הצדדים הסכימו על זכות הצטרפות הדדית לפרויקטים עתידיים לתקופה של 18 חודשים החל ממרץ 2026.
