בוננזה: זה מה שיקבלו הדיירים בפרויקט פינוי בינוי ברמת גן

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה תוכניות ברחוב עוזיאל בר"ג וביד אליהו בת"א, ו-2 בתי מלון - כנסו לפרטים
לירן סהר | (6)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב במשרד הפנים, הפקידה שתי תכניות התחדשות עירונית גדולות ברמת גן ובתל אביב.

 

תכנית פינוי בינוי ברחוב עוזיאל ברמת גן: התכנית מציעה לפנות שני מבני רכבת ישנים ובמצב ירוד בני 3 קומות ובהם 43 יח"ד ברחוב עוזיאל 13 ו-15 ולבנות במקומם 3 מבנים ובהם סה"כ 150 יח"ד . שני מבנים בני עד 10 קומות כולל חזית מסחרית ייבנו לאורך רחוב עוזיאל ומבנה בן 20 קומות ייבנה בחלק העורפי של המתחם.

 

סה"כ שטחם של כל יח"ד הוא 11,760 מ"ר ועוד 1,800 מ"ר לטובת מרפסות ו-150 מ"ר עבור מועדון דיירים. בתחום הפרויקט מתוכנן להיבנות גן ילדים בשטח של 130 מ"ר. הבניינים נמצאים מתחת לפני הרחוב ובחצר הבניינים נפערו בולענים המסכנים את דייריהם. 

החלטת הועדה המחוזית התקבלה כשנתיים לאחר שהתכנית הומלצה ע"י הועדה המקומית רמת גן. גודל הדירות החדשות יהיה בממוצע 85 מ"ר. הדיירים יקבלו דירות גדולות בכ-40 מ"ר וחניות מתחת לבניין. את הפרויקט יזמו דיירי הבניינים באמצעות עו"ד מירה בורנשטיין ממשרד הרטבי, בורשטיין, בסון ושות'. קרדן נדלן המיוצגת ע"י עו"ד דור שחם תבצע את הפרויקט.

 

תוכנית התחדשות עירונית ביד אליהו בתל אביב: בנוסף, אישרה להפקדה הוועדה המחוזית תכנית להתחדשות עירונית ברחוב וינגייט-לה גווארדיה. התכנית ממוקמת בין הרחובות לה גוורדיה, וינגייט  שד' המעפילים ונתיבי איילון בשטח של כ- 30 דונם, ומייעדת את המתחם להתחדשות עירונית, שהינו חלק מההתחדשות העירונית של רחוב לה גוורדיה ושכונת יד אליהו. הפרויקט ייבנה על ידי החברות ענב וטופ נדל"ן. עד כה חתמו יותר מ-70% מהדיירים, וענב נערכת להוצאת היתרים ושיווק כבר בתחילת 2016.

 

התכנית מאפשרת הריסת חמישה בנייני מגורים טוריים ותיקים הכוללים 130 דירות ומבנה עירוני אחד, ובמקומם בניית: 3 מתחמי מגורים שיכללו כ-450 יח"ד, כשבכל מתחם בניה מרקמית של 8 קומות לכיוון רחוב לה גוורדיה עם חזית מסחרית, בנייה של מגדל בגובה 27 קומות בעורפו לכיוון רחוב וינגייט ובניית מגדל תעסוקה בגובה 25 קומות במגרש הפינתי לכיוון נתיבי איילון.

 

בתכנית התווספו שטחי ציבור עבור גני ילדים ושירותים ציבוריים לתושבי הסביבה.  רחובות לה גוורדיה ושד' המעפילים יורחבו לטובת הרחבת נתיבי התנועה והמדרכות בהם.

 

תכנית זו מהווה דוגמא לתכנון כולל המבוסס על מסמך מדיניות תכנוני. התכנית לוקחת בחשבון את צרכי הציבור הנדרשים, תמהיל דירות כך שיתאפשרו מגוון גדלים של דירות, והפכית רחוב לה גוורדיה לרחוב עירוני המלווה בחזית מסחרית.

קיראו עוד ב"נדל"ן"

 

התכנית מצטרפת לשורה של פרויקטים של פינוי בינוי המקודמות לאורך הרחוב, כגון תכנית תא/4040 שאושרה בישיבת הועדה מיום 10 בנובמבר 2014 אשר כללה פינויים של 3 מבנים טוריים וקביעת בנייתן של כ- 270 יח"ד חדשות.

בנוסף, הוועדה המחוזית דנה בתכניות הרברט סמואל 18 ו-20 וכן במלון ארט והחליטה להפקידן. 

הרברט סמואל 18,20: התכנית הינה חלק מרצף הפיתוח לאורך חוף הים, ברצועה שבין הרחובות הרברט סמואל והירקון, ומצטרפת לשורה של תכניות הקובעות כי לכיוון רחוב הירקון יהיו שימושים של מסחר, היוצרים פעילות לכל אורך הרחוב, כגון, תכניות הדולפינריום ומתחם הכרמלית. התכנית מאפשרת הקמת מגדל בן 2ו-2 מל2 קומות מעל קומת הכניסה שתכלול מסחר בנוסף ללובי למלונאות ולמגורים, מעליה קומות לשימוש מלונאי וקומות מגורים. המגדל יכלול 120 חדרי מלון שימוקמו בקומות הנמוכות, ועוד 90 דירות בקומות העליונות, 18 מתוך הדירות תהיינה דירות קטנות לזוגות צעירים.

התכנית מקצה 50 מקומות חניה ציבוריות לשימוש באי החוף, חניות אלו מצטרפות לחניות ציבוריות בתכניות לאורך החוף שאושרו בעת האחרונה: 300 ח"צ בתכנית הדולפינריום, 50 ח"צ במתחם הכרמלית ו- 50 ח"צ בתכנית הירקון 23-27.

מלון ארט ברחוב בן יהודה 35: במקום קיים בית מלון מיוחד בן 5 קומות מעל קומת מסחר לאורך הרחוב. התכנית מאפשרת הרחבת קומות המלון לכיוון חזית רחוב בן יהודה לפי קומת המסחר הקיימת, והשלמת קומה חלקית קיימת לקומה מלאה, וכך לאפשר תוספת של 32 חדרי מלון עממיים חדשים, כך שהמלון יכלול 94 חדרים.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מה הבוננזה כאן? פשוט פינוי בינוי רגיל (ל"ת)
    י 30/04/2015 17:32
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    דירה להשקעה 29/04/2015 22:05
    הגב לתגובה זו
    חייבים להתחיל כדי להתקדם בחיים
  • 3.
    רק פינוי בינוי יציל המדינה רעידת אדמה לא תמא 38 ולא נעל (ל"ת)
    תום 29/04/2015 19:11
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יש לעשות חוק , כל בינין ישן מעל 50 שנה יעבור פינןי בינ (ל"ת)
    אלי 29/04/2015 17:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יוסי 29/04/2015 15:53
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן לפעול ודחוף בחיפה, בכל השכונות שעל הים.
  • חיפאי 01/05/2015 00:22
    הגב לתגובה זו
    עיר בלי עתיד..אך עם ראש עיר שהוא הנוסע המתמיד
מסירת מפתח דירה נדל"ן תיווך מתווך מתווכים עסקה
צילום: Istock

קיבלתם דירה בירושה? כך תנהלו נכון את הנכס

בישראל מועברות בכל שנה אלפי דירות ליורשים - חלקן נמכרות מיד וחלקן מצטרפות לשוק ההשכרה. מה עושים כשהדירה לא תואמת את הצרכים, איך מתמודדים עם שותפות כפויה, מה המשמעות המיסויית, ואיך נערכים מראש? באנו לעשות לכם סדר וגם - הטרנד החדש של העברת ירושה ישירות לנכדים

ענת גלעד |

ישראלים רבים חולמים שתיפול עליהם דירה מהשמיים או לפחות לקבל אחת בירושה מקרוב שנפטר בשיבה טובה, אבל כשזה קורה זה לא תמיד כל כך פשוט, וצריך לדעת להתמודד עם האתגרים הנלווים. 

לפי נתוני אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר, בכל שנה נמכרות בישראל כ-8,000 דירות בממוצע שהתקבלו בירושה. מדובר על מספר משמעותי, שאם משווים אותו לשוק החופשי - הוא שווה לנתח של כ-10 אחוזים מסך העסקאות. העניין הרב שדירות בירושה מעוררות בשוק מתרחש בעיקר כי דירות אלה משפיעות על המחירים, על היצע הדירות להשכרה וגם על קצב התחלופה בשוק. לצד הדירות שנמכרות, חלק גדול מהיורשים בוחרים להשכיר את הנכס. בתקופה של ריבית גבוהה, דירה מניבה יכולה להיות השקעה משתלמת יחסית, עם תשואה שנתית של 2.5-4%, לעיתים אפילו יותר - בעיקר בפריפריה הרחוקה. מצד שני, לא כל יורש מעוניין להפוך למשכיר, והמורכבות מתעצמת כשמדובר בכמה יורשים שמחזיקים בנכס במשותף.


ביום שני זה קורה: הוועידה הכלכלית של ביזפורטל. מוזמנים לשמוע את המנהלים הבכירים במשק, לקבל תובנות על השקעות, להבין את השפעות ה-AI על חברות והאם זה הזמן לצמצם פוזיציה במניות? וגם - לראות ולקבל את הדירוג של ביזפורטל למניות פיננסיות (הדירוג לחברות התשתיות שיצרנו לקראת הועידה הקודמת שהתמקדה בתשתיות ייצר תשואה עודפת) - להרשמה


השותפים שלא בחרתם

אחת הבעיות המרכזיות בירושות היא השותפות הכפויה. כשאחים או קרובי משפחה יורשים נכס ביחד, הם הופכים לשותפים בניהולו - למרות שלא בחרו בכך. בשלב הזה נולדות מרבית המחלוקות: אחד רוצה למכור, אחר מעוניין להשכיר, ולעיתים מישהו מבקש לגור בדירה. האינטרסים השונים מובילים למתח במשפחה, שבמקרים רבים גולש לסכסוכים משפטיים.

בדרך כלל הפתרון המועדף הוא חלוקה ברורה - באמצעות אמנה משפחתית שמסדירה מראש את ההתנהלות או באמצעות חלוקה של הנכסים, כך שכל יורש יקבל דירה או נכס אחר. כאשר אין הסכמה, ניתן להגיש תביעה לפירוק שיתוף, אבל החסרון בכך הוא שהנכס נמכר כמעט תמיד במחיר שנמוך משמעותית ממחיר השוק - בעיקר בגלל שרוצים למכור מהר ולא לחכות לתנאי שוק אופטימליים. בנוסף, התהליך כרוך בשכר טרחה גבוה, ובסופו של דבר כל הצדדים מפסידים.


הדמיית הפרויקט. קרדיט: צחי וזאנה אדריכליםהדמיית הפרויקט. קרדיט: צחי וזאנה אדריכלים
התחדשות עירונית

טירת הכרמל: במקום 48 דירות, שני מגדלים עם 280 דירות

הוועדה המחוזית חיפה נתנה אור ירוק להקמת שני מגדלי מגורים בני 30 קומות עם מסחר ושטחי ציבור, לצד הקמת מוסדות חינוך חדשים; שלב נוסף בקידום ההתחדשות העירונית בשכונות הוותיקות של העיר

צלי אהרון |

אושרה תכנית להתחדשות במתחם שרת בטירת כרמל, צעד שמסמן עוד חוליה בשרשרת פרויקטים שמקדמת העיר בשנים האחרונות בשכונות הוותיקות. מדובר במתחם ברחוב שרת 41-45, שבו שלושה מבני שיכון ישנים בני 5 קומות ובהם 48 דירות ללא ממ"ד ועם תשתיות מיושנות. במקומם יוקמו שני מגדלי מגורים בני 30 קומות, עם 280 דירות חדשות, קומת מסחר פעילה ושטחי ציבור. לצד המגורים ישולבו שטחים למעונות/גני ילדים, תכנון לבית ספר חדש ושטחים פתוחים עבור תושבי האזור.

הוועדה המחוזית חיפה אישרה את התכנית לאחר בחינת עמדת העירייה, ובחרה להדגיש את האיזון בין מתן זכויות בנייה רחבות לבין שמירה על איכות החיים במרחב העירוני. ההחלטה מציינת את חשיבות "עוצמות הבנייה במתחם, תוך יצירת מרחב ציבורי ראוי ושילוב שימושים תומכים", כך שהפרויקט ישתלב במרקם הקיים ולא יהפוך לעומס תכנוני שאינו תואם את יכולת הקליטה של התשתיות.

צעד משמעותי בשכונה ותיקה

טירת כרמל נמצאת בעיצומו של תהליך שינוי: מיישוב קטן עם מלאי דירות ישנות - לעיר שמקדמת בשנים האחרונות פרויקטים משמעותיים של בנייה רוויה והתחדשות עירונית. המתחם שאושר מייצג במידה רבה את הדנ"א החדש של העיר: פינוי מבנים נמוכים, תוספת משמעותית של יחידות דיור וציפוף עירוני, לצד יצירת שירותי ציבור, תנועה רגלית ופעילות מסחרית בשטח. במקרה הזה, הציפוף קיצוני יחסית – מכ־50 דירות ל־280 – יחס הממחיש את הפוטנציאל בעיר אך גם את האתגר.

מעבר להיקף הבנייה, מדובר בתכנון המשלב מסחר בקומת הקרקע, שנועד לייצר רחוב פעיל ולשפר את רמת השירותים המקומיים. אלמנט זה נחשב בשנים האחרונות לאחד המבחנים המרכזיים לפרויקטים גדולים: האם הם מתכנסים פנימה ומשמרים מודל "איים מגוריים", או יוצרים חיבור לעיר, מייצרים תנועה והופכים חלק אינטגרלי מהמרחב הציבורי.