מטוס תעופה תיירות . בואינג 737
צילום: בואינג

המשקיעים אופטימים: בואינג משלימה זינוק של 40% ב-3 שבועות

האופטימיות סביב ענקית התעופה האמריקנית ממשיכה לצבור תאוצה לקראת ההחלטה על החזרת המטוסים לפעילות. מניית החברה מזנקת כעת ביותר מ-7%
עמית נעם טל | (1)

מניית ענקית התעופה בואינג (סימול:BA) רותחת בתקופה האחרונה: מניית החברה עולה כעת ב-7.5% ומשלימה זינוק של כ-40% ב-3 השבועות האחרונים. ברקע לזינוק - המשקיעים אופטימים לקראת ההחלטה הגורלית בהמשך השבוע. במקביל, הדיווחים על החיסונים לנגיף הקורונה מספקים רוח גבית.

המשקיעים של בואינג חווה סיוט במשך השנתיים האחרונות, כאשר החברה נפגע מ-2 אירועים מהרכזיים. הראשון, השבתה של מטוסי ה-737 מקס מאז מארס 2019 על רקע 2 התרסקויות טראגיות שגבו את חייהם של כ-346 איש. בעקבות ההתרסקויות, סוגיית הבטיחות של מטוסי החברה עלתה לכותרות, דבר שפגע בצורה אנושה במכירות החברה מאז. במקביל, האירועים סביב הקורונה גרמו לפגיעה חדה בענף התיירות בעולם, דבר שגרר עוד פגיעה בהזמנות המטוסים. 

לפני כ-3 שבועות פרסמה החברה על תוצאותיה לרבעון האחרון, במסגרת דיווחה על הכנסות של 14.14 מיליארד דולר בלבד, ירידה חדה לעומת הכנסות של 19.98 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות מחטיבת המטוסים המסחריים צנחו ב-56% לרמה של 3.6 מיליארד דולר, כאשר בואינג סיפקה ברבעון ה-3 כ-28 מטוסים מסחריים בלבד, לעומת נתון של 62 בתקופה המקבילה אשתקד. במקביל לתוצאות החלשות, בבואינג הודיעו כי בכוונתם לקצץ את כוח האדם בחברה בכ-10% ל-130 אלף איש. 

החברה עשויה לקבל תפנית כעת לנוכח 2 האירועים: ההודעה על החיסון של פייזר היא סוג של אור בקצה המנהרה עבור סקטור התעופה. במקביל, החזרה של מטוסי החברה צפויה להעניק גושפנקא לבטיחות מטוסי החברה. 

נראה שהסיכויים להחזרה של מטוסי החברה לפעילות בארה"ב לא נמוכים. בחודש שעבר הודיע הרגולטור באירופה כי הוא מרוצה מהשינויים שבוצעו במטוס. הרגולטור באירופה צפויה לפרסם כבר בחודש שהקרוב ניסוח טיוטת אישור להפעלה מחדש של המטוסים.

בתוך כך, בחברה כבר מנסים למתג את המטוס מחדש, כאשר הדיווחים מראים כי השימוש במילה "MAX" צפויה להעלם מהלקסיקון של בכירי החברה בתקופה האחרונה. 

שווי השוק של בואינג: טסה בתקופה האחרונה

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    Yl 17/11/2020 09:12
    הגב לתגובה זו
    התוכנה ההודית הזולה נשארה אז מה לעשות להתפלל
טראמפ האיחוד האירופיטראמפ האיחוד האירופי

מאזן האימה: וושינגטון מאיימת בצעדי תגמול נגד ענקיות טכנולוגיה אירופיות

ממשל טראמפ מאשים את בריסל ברדיפה רגולטורית של חברות טכנולוגיה אמריקאיות ומזהיר מהטלת מגבלות, אגרות וסנקציות כלכליות על חברות אירופיות מובילות, זאת על רקע חקירות, קנסות ומאבק גובר על עתיד הכלכלה הדיגיטלית

רן קידר |

המתיחות בין ארצות הברית לאיחוד האירופי סביב רגולציית הטכנולוגיה עולה מדרגה. ממשל טראמפ פרסם בימים האחרונים אזהרה חריגה וחריפה כלפי בריסל, שבה הוא מאיים לנקוט צעדי תגמול כלכליים ישירים נגד חברות טכנולוגיה ושירותים אירופיות, אם האיחוד לא יחזור בו ממדיניות הרגולציה, הקנסות והתביעות נגד ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות. 

בהודעה פומבית שפרסם נציג הסחר של ארצות הברית, הגוף האחראי על ניהול יחסי הסחר של וושינגטון, נטען כי האיחוד האירופי ומדינות החברות בו מתמידים ב-"מסלול מתמשך של תביעות מפלות ומטרידות, מסים, קנסות והנחיות רגולטוריות" נגד חברות אמריקאיות. לדברי הממשל, צעדים אלה ננקטים לאורך שנים, חרף פניות חוזרות ונשנות מצד ארצות הברית, וללא נכונות אמיתית של בריסל לנהל דיאלוג מהותי או לשנות כיוון.

וכך, אנחנו רואים דוגמא נוספת לעקביות של ממשל טראמפ, ואם תרצו גם של MAGA, שדואג להעביר כל מחלוקת למישור כלכלי מובהק ולהשתמש בכובד המשקל של הכלכלה האמריקאית להכרעה ולסיום סכסוכים. פרשנות אחרת תוכל לומר שטראמפ שש אלי קרב ולא מוותר על אף סכסוך, אבל זה כבר תלוי בהשקפת עולם, שלא לומר פוזיציה. 

איום גלוי בצעדי תגמול 

בהודעת נציג הסחר נאמר כי אם האיחוד האירופי ימשיך במדיניותו הנוכחית, לארה״ב "לא תיוותר ברירה אלא להתחיל להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה” כדי להתמודד עם מה שהוגדר כצעדים בלתי סבירים. בין האפשרויות שעלו הוזכרו במפורש הטלת אגרות, מגבלות וצעדים רגולטוריים נגד חברות שירותים זרות, צעדים שעשויים לפגוע ישירות בפעילותן של חברות אירופיות בשוק האמריקאי.

באופן חריג, הממשל אף נקב בשמות של חברות אירופיות שעשויות להיפגע מצעדי התגובה, בהן Accenture, DHL, מיסטראל, SAP, סימנס וספוטיפיי. לפי וושינגטון, חברות אלה נהנות מפעילות חופשית בארצות הברית ומתרומה משמעותית לכלכלה האמריקאית, בעוד שחברות אמריקאיות סובלות, לטענת הממשל, מיחס מפלה באירופה.

קוינבייס coinbase
צילום: NASDAQ

קוינבייס מתרחבת: ממסחר בקריפטו לאפליקציית השקעות כוללת

בורסת הקריפטו הגדולה בארה"ב מרחיבה את פעילותה למניות, נגזרים ושווקי חיזוי, ומציבה יעד אסטרטגי ברור: להפוך לפלטפורמת מסחר אחת לכל סוגי הנכסים, על רקע תחרות גוברת והבנה שקריפטו לבדו כבר לא מספיק

רן קידר |
נושאים בכתבה קוינבייס

קוינבייס Coinbase -3.33%   הכריזה על מהלך אסטרטגי רחב היקף, אולי המשמעותי ביותר בתולדותיה, שמטרתו להפוך את החברה מבורסת קריפטו לפלטפורמת מסחר והשקעות כוללת. במסגרת השדרוג, החברה תציע מסחר במניות, כלים מתקדמים למסחר בנגזרים, ושווקי חיזוי, לצד מפת דרכים ברורה לטוקניזציה של נכסים מסורתיים והרחבת השירותים לעסקים ולמפתחים. בקוינבייס מבהירים: המוצרים כבר מוכנים, והמעבר משלב החזון לשלב הביצוע יצא לדרך.

המהלך משקף תפיסה אסטרטגית שמוביל המנכ"ל והמייסד בריאן ארמסטרונג, ולפיה עתיד המסחר הפיננסי אינו מחולק בין אפליקציות ונכסים, אלא מתכנס לפלטפורמה אחת שמאפשרת גישה רציפה לכל סוגי ההשקעות, החל במקריפטו, דרך מניות ונגזרים, ועד לנכסים שעדיין לא נכנסו אל הבלוקצ'יין.

מסחר במניות ושווקי חיזוי: הרחבת גבולות המשחק

אחד הצעדים הבולטים בהכרזה הוא כניסתה של קוינבייס למסחר במניות, לצד חוויית מסחר מתקדמת יותר בחוזים עתידיים ובחוזים עתידיים מתמשכים (Perpetuals).  בנוסף, החברה תשלב שווקי חיזוי באמצעות שיתוף פעולה עם קאלשי, הפלטפורמה המתחרה בפולימרקט,  שבמסגרתה ניתן להמר על תוצאות של אירועים, החל מנתונים כלכליים, דרך אירועים פוליטיים וכלה באירועים אזוטריים (למשל, האם פאואל יפתח את ישיבת החלטת הריבית ב-"בוקר טוב"). 

שווקי החיזוי הופכים במהירות לאחד התחומים החמים בעולם הפינטק והמסחר, וקוינבייס נכנסת לזירה תחרותית במיוחד. DraftKings DraftKings -1.42%   פועלת לרכוש בורסה משלה, FanDuel (אחת מפלטפורמות ההימורים הגדולות בארה"ב) משתפת פעולה עם CME (בורסת הנגזרים הגדולה בעולם), פולימרקט עושה צעדים ראשונים בארה"ב, ורובינהוד מציבה את LedgerX (בורסת נגזרים על נכסים דיגיטליים) במרכז האסטרטגיה שלה. במוקד התחרות עומד העימות בין פלטפורמות מפוקחות כמו קאלשי לבין פתרונות מבוססי קריפטו ועתירי נזילות.

לדברי ארמסטרונג, הערך של שווקי חיזוי אינו מתמצה במסחר עצמו, אלא ביכולת למדוד סנטימנט ולספק תובנות לגבי העתיד. לדבריו, עבור רוב המשתמשים מדובר בכלי להבנת מה צפוי לקרות, כמעט כתחליף לתקשורת המסורתית או כמוצר בידורי-אינפורמטיבי, ולא בהכרח כאפיק השקעה קלאסי.