טים קוק דונלד טראמפ; קרדיט: טוויטרטים קוק דונלד טראמפ; קרדיט: טוויטר

אפל מזנקת ב-4.5% - מגדילה את ההשקעות בארה"ב, טראמפ מרוצה

הלחץ של טראמפ עבד; אפל מעלה את תוכנית ההשקעות הכוללת ל-600 מיליארד דולר בארבע שנים; ההכרזה הרשמית תתקיים היום בבית הלבן בנוכחות הנשיא ומנכ"ל אפל טים קוק  

מנדי הניג | (1)


מניית אפל (AAPL ) עולה בכ-4.5%, על רקע הודעת הבית הלבן על השקעה נוספת של 100 מיליארד דולר מצד ענקית הטכנולוגיה. מדובר בהרחבה משמעותית של תוכנית ההשקעות הקיימת של אפל, שבמסגרתה התחייבה להשקיע 500 מיליארד דולר בארבע השנים הקרובות. כעת, הסכום הכולל עולה ל-600 מיליארד דולר, גם בזכות הלחץ שפעיל טראמפ על החברה - טראמפ נגד טים קוק: "אתה מגיע עם 500 מיליארד דולר ובונה הכול בהודו?"


ההשקעה החדשה, שתוכרז רשמית היום באירוע חגיגי בבית הלבן, כוללת מגוון רחב של פרויקטים אסטרטגיים. בין היתר, אפל מתכננת להקים מפעלים חדשים בתחומי הייצור המתקדם, ייצור שבבים מתוחכמים ובינה מלאכותית (AI). לפי הערכות ראשוניות, הפרויקטים הללו יובילו לגיוס של אלפי עובדים חדשים, שייפרסו על פני מספר מדינות מרכזיות בארה"ב, כולל קליפורניה, טקסס ואריזונה, אזורים שכבר משמשים כמרכזי טכנולוגיה מובילים.

המהלך הזה אינו מקרי. בשנים האחרונות, אפל ניצבת בפני לחצים רגולטוריים גוברים מצד ממשלת ארה"ב. המדיניות הכלכלית של הבית הלבן, שמתמקדת בחיזוק הייצור המקומי והפחתת התלות בסין, דוחפת חברות כמו אפל להעביר חלק גדול יותר מהייצור שלהן חזרה לארה"ב. זכור את חוק CHIPS and Science Act מ-2022, שמעודד השקעות בייצור שבבים בארה"ב באמצעות תמריצים פיננסיים נדיבים. אפל, שתלויה בשרשרת אספקה גלובלית (כולל ספקים כמו TSMC הטייוואנית), רואה בהשקעה זו דרך להפחית סיכונים גיאופוליטיים, כמו מתיחויות בין ארה"ב לסין.


בנוסף, ההשקעה משקפת את האסטרטגיה העסקית של אפל בעידן הפוסט-קורונה. החברה, מחפשת דרכים חדשות לצמיחה. תחומי הבינה המלאכותית והשבבים הם מנועי הצמיחה העתידיים: אפל כבר משקיעה בפיתוח שבבי M-series משלה, וההרחבה תאפשר לה לייצר אותם בכמויות גדולות יותר בארה"ב. לפי דיווחים קודמים, אפל כבר השקיעה מעל 430 מיליארד דולר בארה"ב בחמש השנים האחרונות, מה שיצר כ-2.4 מיליון משרות. ההרחבה הנוכחית תבנה על בסיס זה ותרחיב את ההשפעה.


בבית הלבן רואים בהשקעה זו ניצחון כפול: כלכלי וביטחוני. "זהו צעד שמחזק את הייצור המקומי, מקטין את התלות ביבוא מסין ומשפר את שרשרת האספקה של רכיבים חיוניים", נמסר מהבית הלבן. אכן, בעידן של מחסור בשבבים, השקעות כאלה יכולות למנוע משברים עתידיים. מבחינה כלכלית, הפרויקטים צפויים להזרים מיליארדים למשק האמריקאי, ליצור משרות איכותיות בתחומי ההייטק ולעודד השקעות נוספות מחברות אחרות כמו אינטל או גוגל.


מנגד, באפל מדגישים את ההיבטים העסקיים: "המהלך יוביל לחדשנות, הרחבת פעילות בתחומים אסטרטגיים ושיפור הרווחיות", נמסר מהחברה. אנליסטים מעריכים כי שליטה טובה יותר בייצור תפחית עלויות לטווח ארוך, תשפר את איכות המוצרים ותחזק את מעמדה של אפל בשוק הסמארטפונים, המחשבים והשירותים. עם זאת, יש גם ספקנים: האם ההשקעה תהיה רווחית? עלויות הבנייה בארה"ב גבוהות יותר מסין, והחברה עלולה להיתקל באתגרים רגולטוריים נוספים.


מניית אפל מזנקת  - משקיעים רואים במהלך גם תגובה ללחצים פוליטיים וזה מוריד בעצם את הלחץ והאיומים של טראמפ - טראמפ נגד טים קוק: "אתה מגיע עם 500 מיליארד דולר ובונה הכול בהודו?".

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    משה 06/08/2025 18:53
    הגב לתגובה זו
    בטח קיבלו סובסידיות של מיליארדים . ואיפה הגרעון ואיפה האינפלציה
amdamd
דוחות

AMD עם תוצאות מעורבות: עקפה בהכנסות, פספסה ברווח

החברה עקפה את תחזיות ההכנסות לרבעון השני, אך פספסה בשורת הרווח. תחזית חזקה לרבעון השלישי והימור על סדרת שבבי MI350 מחזקים את הציפיות להמשך הצמיחה – למרות הפגיעה מהמגבלות על היצוא לסין; נופלת ב-5% באפטר
אדיר בן עמי |

AMD Advanced Micro Devices -7.06%  פירסמה את תוצאותיה לרבעון השני של השנה והציגה תמונה מעורבת: ההכנסות היו גבוהות מהתחזיות, אך הרווח למניה נפל מהציפיות. החברה דיווחה על רווח מתואם של 0.48 דולר למניה, על הכנסות של 7.6 מיליארד דולר. תחזיות האנליסטים עמדו על רווח של 0.49 דולר למניה והכנסות של 7.4 מיליארד דולר. מניית החברה תחילה נסחרה בעליות שערים, אך לבסוף התהפכה ועברה לירידות.


לצד התוצאות, סיפקה AMD תחזית חיובית לרבעון השלישי: הכנסות בטווח של 8.4–9 מיליארד דולר — מעל תחזיות השוק שעמדו על 8.3 מיליארד דולר. הנתונים פורסמו כשברקע ממתינים המשקיעים לדוחות של המתחרה הגדולה אנבידיה, שצפויים בהמשך החודש.


מניית AMD סיימה את יום המסחר ביציבות, אך לאחר הסגירה ירדה ב-5%. מתחילת השנה עלתה מניית החברה ב-44%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים ב-29%. לשם השוואה, מניית אנבידיה עלתה 32% השנה ו-77% בשנה האחרונה.


החברה דיווחה כי ספגה פגיעה של 800 מיליון דולר כתוצאה מהאיסור שהטיל ממשל טראמפ על מכירת שבבי MI308 לסין. מנגד, אנבידיה מחקה 4.5 מיליארד דולר מהכנסותיה ברבעון הראשון וצופה פגיעה של 8 מיליארד דולר ברבעון הפיסקלי השני. עם זאת, טראמפ שינה כיוון בחודש שעבר והסיר את ההגבלות — מה שעשוי לצמצם את הנזק ברבעונים הקרובים.


בקטגוריית מרכזי הנתונים, AMD רשמה הכנסות של 3.2 מיליארד דולר — בהתאם לציפיות ולצמיחה לעומת 2.8 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בתחום המעבדים למחשבים אישיים וניידים (מחלקת הלקוחות), ההכנסות הסתכמו ב-3.6 מיליארד דולר, לעומת תחזית אנליסטים של 2.5 מיליארד דולר בלבד.


שופיפיי
צילום: טוויטר
דוחות

שופיפיי מזנקת ב-19% לאחר תוצאות חזקות מהצפוי

פלטפורמת המסחר האלקטרוני הקנדית דיווחה על רווח נקי של 906 מיליון דולר והכנסות של 2.68 מיליארד דולר, עם צמיחה של 42% באירופה שהובילה את הביצועים הגלובליים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה שופיפיי

פלטפורמת המסחר האלקטרוני הקנדית שופיפיי Shopify 19.38%  פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני של 2025, שהיו חזקות מהצפוי – ושלחו את מניית החברה לזינוק חד של כמעט 20%. מניית שופיפיי ננעלה בבורסת טורונטו בעלייה של 22% למחיר של 213.37 דולר קנדי, מתקרבת לרמות השיא שלה מנובמבר 2021. בארה״ב מניית החברה קופצת ב-19% למחיר של 151 דולר.


החברה דיווחה על רווח נקי של 906 מיליון דולר ברבעון, לעומת רווח של 171 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. התחזיות המוקדמות הצביעו על רווח של 257 מיליון דולר בלבד. חלק משמעותי מהזינוק ברווח נבע מהכנסות חד-פעמיות על השקעות הון שבבעלות החברה, ובעיקר מרווחים על אחזקתה בחברת התשלומים Affirm.


הכנסות שופיפיי הסתכמו ב-2.68 מיליארד דולר – לעומת 2.05 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד – ועקפו את התחזיות שעמדו על 2.55 מיליארד דולר. הגידול של 31% משקף את המשך הביקוש החזק לשירותי הפלטפורמה בשווקים מגוונים. אירופה בלטה במיוחד עם גידול של 42% בהיקף הסחורות שנמכרו דרך הפלטפורמה, לאחר התאמה לשערי מטבע. הביצועים באירופה עקפו את אלו בצפון אמריקה ואסיה-פסיפיק, וממחישים את הצלחת החברה בפריסה גיאוגרפית רחבה.

מנועי הצמיחה

סגמנט פתרונות הסוחרים – החלק המרכזי בפעילות החברה – רשם זינוק של 37% בהכנסות והגיע ל-2.02 מיליארד דולר. סגמנט המנויים, הכולל את דמי השימוש הקבועים, צמח ב-17% והניב הכנסות של 656 מיליון דולר. הנתונים משקפים את הצלחת המודל העסקי של שופיפיי, המשלב גביית עמלות על עסקאות לצד תשלום קבוע לשימוש בפלטפורמה.


היקף הסחורות הכולל שנמכרו דרך שופיפיי (GMV) הגיע ל-87.84 מיליארד דולר – עלייה ניכרת מהיקף של 67.25 מיליארד דולר בשנה שעברה. מדובר במדד מפתח להערכת פעילות הסוחרים על הפלטפורמה ולכוחה של החברה בשוק המסחר העולמי.