מחירי רשתות המזון: הרשת הזולה ביותר היא מגה מרקט, רמי לוי במקום השני
סל הקניות היקר ביותר הוא של אלונית עם מחיר של 1,053, לעומת מגה מרקט עם 829 שקל לאותו סל מוצרים; רמי לוי זולה יותר מיינות ביתן.
בבדיקה שנערכה במשרד הכלכלה נמצא כי סל הקניות הבסיסי הזול ביותר, נכון לפברואר 2020 הוא של רשת מגה מרקט שעומד על 829 שקל, מיד אחריו ממוקמת ענקית הקמעונאות רמי לוי, עם סל קניות שעמד על 831 שקל. אחרי רמי לוי ממוקמת יינות ביתן, עם סל שעמד על 836 שקל.
סל הקניות היקר ביותר הוא של אלונית בקיבוץ ובמושב שעמד על 1,053 שקל, אחריו ממוקם סופר אלונית עם סל שעמד על 1,033 שקל, ואחריו פרש מרקט עם סל בגובה 1,023. הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש פברואר עומד על 27% שהם 224.
ברקע התחזקות פעילות האונליין, נבדק בקטגוריה נפרדת של סל האונליין הזול ביותר – במסגרתו רמי לוי היא המנצחת הגדולה. רמי לוי באינטרנט מציגה סל קניות העומד על 834 שקל, במקום השני רשת ויקטורי עם סל של 854 שקל, ואחריה שופרסל אונליין עם סל של 879 שקל. הסל של מגה אונליין הוא היקר ביותר ועומד על 975 שקל, פער של 17% (141 שקל) מהסל הזול ביותר של רמי לוי.
בהשוואה בין ינואר לפברואר, נמצא כי מגה אונליין הציגה את עליית המחירים הגבוהה ביותר ביחס של 6% (54 שקל). הרשתות מגה בעיר ויינות ביתן הציגו את ירידת המחירים הגבוהה ביותר; מגה בעיר ירדו במחירים בשיעור של 8% (75 שקל), ויינות ביתן ביחס של 6% (49 שקל).
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסל הבסיסי שנבדק מכיל 68 מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. סל המוצרים כולל את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר ומהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית.
- 8.מישהי 14/04/2021 01:41הגב לתגובה זולמה אין פיקוח על המחירים ומדוע עלו המחירים בכל רשתות המזון ???? ממש חוצפה אנחנו אחרי משבר כלכלי והם מעלים מחירים. מאחלת להם שהסחורה תתקלקל על המדפים. נבלים ורעים. המשכורת של מי מאיתנו שעובד לא עלתה אז למה המחירים כן?
- 7.שניצל מן הצומח 14/03/2021 11:27הגב לתגובה זואיך כל הבעלים הפכו לטייקונים?
- 6.רמי לוי הכי זול תמיד (ל"ת)ריאן 13/03/2021 20:38הגב לתגובה זו
- 5.צדק 12/03/2021 17:40הגב לתגובה זולצערי הוא כבר לא זול בהרבה מוצרים לא יודע מה קרה לו שם עם המחירים מקווה שיחזרו המחירים הטובים כמו שהוא יודע לעשות
- 4.יעל 12/03/2021 08:26הגב לתגובה זוועוד חודשיים יחפשו את הכסף למימון של המבצעים האלו.
- 3.מני 12/03/2021 06:17הגב לתגובה זואני גר בכפר יונה ויקטורי שם מתונף ובצפון נתניה מתונף בשניהם שירות גרוע ממליץ לשלם עוד כמה שקלים ולא לחלות אבל לקבל שירות
- 2.גג 11/03/2021 20:11הגב לתגובה זואת המילה זולה.
- 1.שייקה 11/03/2021 18:08הגב לתגובה זולמה אושר עד לא מופיעה ברשימה? אחד מהרשתות הזולות בשוק.
- אושר עד זולה בתחומים מסויימים בלבד (ל"ת)כתבה מוזמנת כנראה 11/03/2021 21:36הגב לתגובה זו

"המניות בתל אביב לא זולות, אבל זו לא בועה; השוק נתמך באופטימיות גבוהה"
ליאור כגן, מנכ"ל מיטב קרנות נאמנות, אומר כי "כשהרגש מוביל את השוק, האלוקציה קובעת את התוצאה"; לדבריו, בטווח הקצר המסחר מונע מפחד לפספס את הראלי, בטווח הארוך השיקולים נטולי-רגש; מי פועל בשוק עכשיו, מי קונה ומי מוכר ואיזה סקטורים יכולים הכי ליהנות מהסביבה החדשה?
השוק רותח, המדדים שוברים שיאים, והמשקיעים מתקשים להישאר על הגדר. מדד ת"א־35 פרץ בשבועות האחרונים שוב את השיא ההיסטורי שלו, בפעם ה־40 מתחילת השנה, על רקע שילוב של אופטימיות סביב תכנית טראמפ ותחושה כללית ש"מי שלא בפנים - מפספס".
אבל מאחורי הכותרות והראלי עומדים דפוסים מורכבים יותר. בשיחה עם ליאור כגן, מנכ"ל מיטב קרנות נאמנות, עולה תמונה שמבחינה היטב בין מסחר קצר־טווח, פסיכולוגי, לבין ניהול השקעות שמבוסס על החלטות לטווח ארוך. לדבריו, הסנטימנט הציבורי מתחלף במהירות, אבל אצל השחקנים הגדולים - המוסדיים והזרים - הדברים נמדדים אחרת לגמרי.
מחקר מעניין: למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כך
כתבה מעוררת מחשבה: רמז עבה לסיום העליות בבורסה
"בטווח הקצר זה פחד לפספס, בטווח הארוך זה שיקול דעת"
“צריך להבחין בין מה שקורה ביומיום לבין מה שקורה באמת בטווח הארוך,” אומר כגן. “המסחר הקצר־טווח, כמו שאנחנו רואים בימים האחרונים, מונע מ־FOMO - פחד לפספס את הראלי. כל מי שמנהל כסף נמדד מול התעשייה ומול התחרות שלו, וכולם מפחדים להישאר בחוץ. זה מסחר רגשי, של חדשות, של מומנטום.”

"המניות בתל אביב לא זולות, אבל זו לא בועה; השוק נתמך באופטימיות גבוהה"
ליאור כגן, מנכ"ל מיטב קרנות נאמנות, אומר כי "כשהרגש מוביל את השוק, האלוקציה קובעת את התוצאה"; לדבריו, בטווח הקצר המסחר מונע מפחד לפספס את הראלי, בטווח הארוך השיקולים נטולי-רגש; מי פועל בשוק עכשיו, מי קונה ומי מוכר ואיזה סקטורים יכולים הכי ליהנות מהסביבה החדשה?
השוק רותח, המדדים שוברים שיאים, והמשקיעים מתקשים להישאר על הגדר. מדד ת"א־35 פרץ בשבועות האחרונים שוב את השיא ההיסטורי שלו, בפעם ה־40 מתחילת השנה, על רקע שילוב של אופטימיות סביב תכנית טראמפ ותחושה כללית ש"מי שלא בפנים - מפספס".
אבל מאחורי הכותרות והראלי עומדים דפוסים מורכבים יותר. בשיחה עם ליאור כגן, מנכ"ל מיטב קרנות נאמנות, עולה תמונה שמבחינה היטב בין מסחר קצר־טווח, פסיכולוגי, לבין ניהול השקעות שמבוסס על החלטות לטווח ארוך. לדבריו, הסנטימנט הציבורי מתחלף במהירות, אבל אצל השחקנים הגדולים - המוסדיים והזרים - הדברים נמדדים אחרת לגמרי.
מחקר מעניין: למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כך
כתבה מעוררת מחשבה: רמז עבה לסיום העליות בבורסה
"בטווח הקצר זה פחד לפספס, בטווח הארוך זה שיקול דעת"
“צריך להבחין בין מה שקורה ביומיום לבין מה שקורה באמת בטווח הארוך,” אומר כגן. “המסחר הקצר־טווח, כמו שאנחנו רואים בימים האחרונים, מונע מ־FOMO - פחד לפספס את הראלי. כל מי שמנהל כסף נמדד מול התעשייה ומול התחרות שלו, וכולם מפחדים להישאר בחוץ. זה מסחר רגשי, של חדשות, של מומנטום.”