אינפיניטי Q50: דור חדש ל-G וידאו

חטיבת היוקרה של ניסאן משנה את שמות הדגמים ומציגה את הדור החדש של ה-G – אינפיניטי Q50
עמרי ספיר |

אינפיניטי Q50

המשפחתית הגדולה והיוקרתית של אינפיניטי, ה-G סדאן, זוכה לדור חדש בתערוכת דטרויט הנושא את השם החדש Q50. מאחר ומדובר במכונית חדשה אתם יכולים להתייחס אליה כאל הדור הראשון של ה-Q50, או כדור החמישי של ה-G. הבחירה נמצאת בידיכם, אם כי סביר להניח שעם הזמן שה-G תיכנס לספרי ההיסטוריה באופן סופי ורובנו נזכור רק את השם החדש. ואם כך, אז הרשו לנו להציג את מלכת המכירות החדשה של אינפיניטי בעולם, שהיא בעלת תפקיד מרכזי בהמשך בניית המותג והמוניטין בארצות שאינן ארצות הברית. מאחר וישראל נמנית בין אותן ארצות (מתוך כ-50 בהן משווקים דגמי אינפיניטי), נוכל גם לספר לכם שה-Q50 החדשה צפויה להגיע אלינו לקראת סוף השנה או בחודשים הראשונים של 2014, לאחר תחילת השיווק שלה בצפון אמריקה הקיץ.
 
 
 

העיצוב של אינפיניטי Q50 החדשה ממשיך להציג את הקווים המזוהים של המותג ושל המכונית היוצאת. זה אומר קווים סולידיים למדי אך נאים (ה-G עדיין נראית טוב על הכביש), כשעיקר המהפכה מתרכז בחזית (וכמובן במה שבפנים). באינפיניטי מציינים השראה ממכוניות הקונספט של החברה שהוצגו בתערוכת ז'נבה לפני 4 שנים (בשם Essence) ובשנה שעברה (Emerg-E) ואנחנו יכולים לזהות מוקדי השראה נוספים כמו מכוניות של חברות אחרות.

אמנם מדובר במכונית חדשה לגמרי (כך אינפיניטי), אך בסיס הגלגלים של ה-Q50 נותר ללא שינוי ביחס לדגם היוצא – 285 ס"מ. היא זוכה לתוספת קטנה של כסנטימטר לאורך עם 478.2 ס"מ סך הכל. היא צמחה בכ-5 ס"מ לרוחב עם 182.4 ס"מ ונשארה כמעט אותו הדבר לגובה עם 144.3 ס"מ.

את ההבדל המהותי ניתן לראות בתא הנוסעים, שזכה לעיצוב חדש לחלוטין, רענן ומודרני יותר. אנשי אינפיניטי גם מדברים על שלל שילובי עור, חומרים רכים ואף גימורי אלומיניום "כמיטב מסורת הסמוראים, המזכירה את טכניקות הצביעה של המאה ה-16".
בקונסולה המרכזית תמצאו שני מסכי מגע נפרדים, הפועלים בסנכרון זה עם זה. כך למשל תוכלו להפעיל את מערכת הניווט מהמסך התחתון, בעוד המפה מוצגת בזה העליון.
 
 

מתחת למכסה המנוע נמצאת מהדורה מעודכנת של ה-V6 בנפח 3.7 ליטר, המספק כאן כ-328 כ"ס ("כ-" כדברי אינפיניטי) וכ-37.2 קג"מ ללא ציון סל"ד. כמו כן תוצע גרסת כלאיים המשלבת מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר עם מנוע חשמלי, כאשר בייחד הם מייצרים 354 כ"ס ו-27.5 קג"מ. חשוב לציין שאלו הם הנתונים של הגרסאות האמריקניות, שכן המכונית מוצגת בתערוכת דטרויט, וסביר שישתנו קלות לקראת השיווק באירופה ובאזורים אחרים. בהמשך הדרך צפויים להצטרף גם מנועים נוספים להיצע, כאשר אצלנו שווקה גרסת ה-3.7 ליטר עד כה.
שני המנועים משודכים לתיבת 7 הילוכים אוטומטית, כאשר בשניהם ניתן לבחור בין גרסת הנעה אחורית לגרסת הנעה כפולה.
את נתוני הביצועים, צריכת הדלק ופליטת המזהמים משאירה אינפיניטי לעצמה, נכון לרגע זה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ רשות המסים
צילום: דני שם טוב דוברות

העלמתי הכנסות של 100 אלף שקל לפני עשור - להצהיר עליהן בגילוי מרצון?

למה נוהל גילוי מרצון לא יספק את מה שמצפים ממנו - אנשים יחששו לדווח באופן לא אנונימי ואין ביטול אוטומטי של קנסות, הצמדה וריבית 

משה כדר |
נושאים בכתבה גילוי מרצון

לאחר למעלה משלוש שנות ציפייה, רשות המסים פרסמה את נוהל הגילוי מרצון החדש - רשות המסים מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
על פניו, מדובר במהלך חיובי שמטרתו לעודד שקיפות, להגדיל את רשת חייבי המס ולספק לנישומים הזדמנות להסדיר חובות עבר בכפוף לחיסון פלילי. זה גם אמור להגדיל את הקופה הציבורית מגביית מסים. בפועל קשה לומר שמדובר ב"בשורה" של ממש, וספק בתמריץ אמיתי לחשיפה.

ראשית, בניגוד לנהלים קודמים בנושא זה, הנוהל הנוכחי מציע אך ורק הליך שאינו אנונימי. אנשים צריכים להזדהות כאשר הם מגישים בקשה לנוהל גילוי מרצון. אין כאן כשל של רשות המסים אלא התנגדות של משרד המשפטים, אך המשמעות ברורה: נישומים רבים, שגם כך חוששים מהליך כזה, יירתעו עוד יותר מלהיחשף. מדובר על מחסום בסיסי של אנשים להיחשף מול הרשויות גם מכיוון שהם עשויים לחשוב שהם "סומנו" על ידי רשות המסים. כשמשלבים זאת עם החמרות נוספות, שכעת כתובות במפורש ובעבר היו בגדר "תורה שבעל פה", נוצרת תחושה שהרשות אמנם הפנימה את לקחי העבר אך בחרה לסגור פינות באופן קשיח מדי.

כדי להבין את הבעייתיות, נניח נישום שלא דיווח על הכנסה חייבת  בשיעור מס שולי של 100 אלף ש"ח בשנת 2015. אילו היה מדווח במועד, המס היה עומד, נניח, על כ-35 אלף שקל בלבד. כיום, בהליך גילוי מרצון, אותו נישום עשוי למצוא את עצמו מול תוצאה דרמטית:

תשלום על קרן המס בסך של 35 אלף שקל, ריבית והצמדה כ-5 אלף שקל ועל כל אלה מתווסף קנס גרעון של כ-30 אלף שקל נוספים. כלומר, חוב של 35 אלף שקל צומח לפי שלושה ויותר. איזה תמריץ יש כאן לנישום להיחפז ולדווח ביוזמתו? שהרי האמת צריכה להיאמר- אם לא נתגלה עד היום "מחדלו" זה, מה הסבירות שיתגלה אי פעם?

הנוהל החדש מבהיר שאין ביטול אוטומטי של הצמדה וריבית, ואין ביטול של קנסות גרעון אלא בכפוף לשיקול דעת פקיד השומה.

מונית
צילום: ביזפורטל

עם פתיחת שנת הלימודים: מוניות רגילות יוכלו להסיע תלמידי חינוך מיוחד

התקנות החדשות מבטלות דרישות טכניות שהותאמו לאוטובוסים, ומאפשרות לרשויות המקומיות להפעיל הסעות מותאמות וגמישות יותר במיוחד במסלולים קטנים ומרוחקים של תלמידי החינוך המיוחד

מנדי הניג |

תקנות תעבורה חדשות שחתמה עליהן שרת התחבורה, מירי רגב, יאפשרו לראשונה שימוש במוניות רגילות להסעת תלמידים, בפרט תלמידים עם צרכים מיוחדים. התקנות צפויות להיכנס לתוקף כבר בימים הקרובים, אחרי עבודת מטה שנערכה במשרד התחבורה בשיתוף משרד החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים.

מאות רשויות מקומיות ברחבי הארץ מפעילות מדי יום מערך הסעות מורכב עבור תלמידי החינוך המיוחד. לא מדובר באוטובוסים עמוסים, אלא לרוב במסלולים נקודתיים עם שניים או שלושה תלמידים בלבד לפעמים מיישובים שונים, לפעמים בנסיעה ארוכה, לעיתים תוך צורך בהתאמות מיוחדות. במציאות הזו, מונית רגילה היא פתרון הגיוני וזמין, אלא שעד כה חלו עליה כללים שהיו מותאמים בכלל עבור כלי רכב גדולים כמו אוטובוסים או מיניבוסים.

כך למשל, התקנות דרשו התקנת פנסי איתות מיוחדים מאחור, או הורדת תלמידים אך ורק מצד ימין כללים שקשה או בלתי אפשרי ליישם במונית סטנדרטית. בפועל, נהג המונית יושב קרוב לתלמידים, יכול להשגיח עליהם מקרוב, ולעיתים אפילו עוזר באופן אישי. לכן, ההיגיון שהנחה את משרד התחבורה היה לעדכן את ההגדרה בחוק של "הסעת תלמידים" כך שלא תחול על מוניות רגילות, ובכך לאפשר גמישות תפעולית לצד שמירה על בטיחות.

שרת התחבורה רגב מסבירה: "עם כניסתי לתפקיד הנחיתי את אנשי משרדי לבחון את מערך תקנות התעבורה, ובכל מקום שבו ניתן להפחית חסמים בירוקרטיים ותקינה מיותרת, בלי להתפשר על הבטיחות - לפעול לטובת האזרח. בוודאי כאשר מדובר באלה שהכי זקוקים לעזרתנו - תלמידי החינוך המיוחד. מערכת הסעות התלמידים, ושל תלמידי החינוך המיוחד בפרט, היא אתגר יומיומי לרשויות המקומיות ולמשפחות. התקנות החדשות יאפשרו להסיע ילדים גם במוניות רגילות, בצורה שתיתן מענה יעיל, בטוח ונגיש יותר. משרד התחבורה רואה חשיבות עליונה בשוויון ההזדמנויות ובנגישות לכל ילד, בכל מקום״.

גם מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, מתייחס לשינוי: "התקנות החדשות נועדו לתת מענה מותאם למציאות של החינוך המיוחד – להסיע פחות תלמידים, לעיתים למרחקים גדולים, בצורה יעילה ובטוחה. זהו מהלך שיקל על הרשויות, יוזיל עלויות ויביא גמישות שדרושה בשטח."