פרסום ראשון

בצל המשבר החמור במעריב: ב-NRG מנסים לקדם את דף הפייסבוק שלהם

חודש לאחר נפתחה, זכתה הקבוצה של NRG חדשות רק ל-143 לייקים. מנהלת האתר לעובדי NRG: "תוסיפו עצמכם וכן להעביר גם לחבריכם"
אלכסנדר כץ | (8)

בצל הפיטורים והמשבר הכלכלי החמור בקרליבך, העיניים פונות לאינטרנט: במעריב מנסים לקדם את דף הפייסבוק החדש של NRG חדשות, אולם חודש וקצת לאחר שעלה לאוויר, רק 143 חברים עשו לו לייק. האתר מבית 'מעריב' מפעיל עוד 3 דפים למדורי הספורט, התרבות והברנז'ה של NRG.

במייל ששלחה לפני מספר ימים מנהלת האתר, שלומית חביב, לעובדיו, והגיע לידי אייס, כתבה כי "בימים אלו מושק דף הפייסבוק של NRG חדשות. האייטמים הנבחרים שיעלו באתר במהלך היום יועברו גם אליו במטרה להפיצם דרך הרשת החברתית".

חביב ביקשה מעובדי NRG להצטרף למהלך: "נודה לכם אם תוכלו להוסיף את עצמכם אל דף הפייסבוק במטרה להגדיל את מספר החברים וכן להעביר גם לחבריכם".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    עובד לשעבר 23/04/2011 19:55
    הגב לתגובה זו
    תסבירו לי רק דבר אחד.. איך מעריב נותן לבחורה צעירה בלי המון נסיון לנהל את האתר אינטרנט?!? תרשמו שלומית חביב בגוגל.. אני בכלל גיליתי שהיא היית עורכת וידאו בינונית לפני התפקיד הגדול שנתנו לה.. נראה לי שהנהלת מעריב לא באמת מבינים מה הם עושים..
  • 7.
    בר 15/03/2011 16:50
    הגב לתגובה זו
    חברים תתבגרו, כל חברה שמכבדת את עצמה היא בעלת דף בפייסבוק ועושה מהלכים רבים כדי שהעובדים וחבריהם יעשו לייק- וזה ממש לא לייק בפקודה.. האתר NRG בנוי בצורה הרבה יותר נוחה מ-Ynet המהולל שבנוי בלי קשר למציאות בכלל..
  • 6.
    רמי 15/03/2011 14:00
    הגב לתגובה זו
    אוי, כמה זה עצוב ופאתטי. האתר של האין עיתון הזה שקרוי מעריב רק עבר קיצוצים וגזירות. אני זוכר שכשהוא עלה לפני כמה שנים זה היה אתר טוב, תוסס ובעל מהירות תגובה. היום זה אתר כושל טכנית, איטי, חלוד ומשעמם. חבל
  • 5.
    גי'מי לולו 15/03/2011 12:30
    הגב לתגובה זו
    כמה פאתטי שהעורכים צריכים להורות לעובדים שלהם לעשות לייק לאתר שלהם. כל שנותר זה רק לרחם.
  • 4.
    ג'וג'ו 15/03/2011 12:17
    הגב לתגובה זו
    לא הבנתי מה התפקיד של שלומית . במקום לדאוג לעובדי האתר המנוצלים היא מתעסקת בדפי פייסבוק שלא יובילו את האתר לשום מקום.
  • 3.
    הם לא לקחו את זקי רכיב, שאמור להבין באינטרנט? (ל"ת)
    לעיתונאי 15/03/2011 11:52
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מעריב - קחו יועץ שמבין בתחום האינטרנט (ל"ת)
    עיתנאי 15/03/2011 11:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לתוכי שלי יש יותר לייקים.תסגרו את העיתון (ל"ת)
    הפאטתי הזה 15/03/2011 11:00
    הגב לתגובה זו
פיטורים
צילום: copilot

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה

אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)

רן קידר |
נושאים בכתבה פיטורים AI

לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI. 

אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים. 

מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד. 

כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.

הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות. 

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?