
חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
שבוע לאחר סיום המערכה בעזה והשבת החטופים החיים, עוד ועוד חברות מתחילות להכריז על השבת הטיסות לישראל: תמונת מצב עדכנית
הרכבת האווירית לישראל לא מפסיקה, סגן נשיא ארה"ב ג'יי די ואנס המריא היום אחרי ביקור בן שלושה ימים, גם מרקו רוביו צפוי להגיע היום לביקור בישראל וזה קורה במסגרת המאמצים של האמריקנים לוודא שההסכם של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מיושם, וגם להכין את הקרקע לשלב ב', לתפור את הקצוות ולפתור את האתגרים שסובבים בעיקר סביב סוגיית התפרקות חמאס מנשקו והמשילות ברצועה.
הרכבת האווירית הזאת מובילה אותנו לבדוק את הלוח של נתב"ג - מי החברות שכבר טסות אלינו, מי הבטיחו שיחדשו את הקווים ומי בכלל לא חושבות לחזור. ההסכם בעזה משנה את התמונה על הקרקע בשביל החברות - גם בטחונית וגם תדמיתית. הטילים מתימן שהתעופפו וסיכנו את הצוותים, חדלו, וההתקדמות המדינית בעזה עושה לחברות יותר "נוח" לטוס לפה. זה כמובן מוביל לשינוי המפה האווירית פה, אלעל וישראייר וארקיע כבר לא שולטות בשמיים, המניות של השתיים הראשונות, בהתאם, - איבדו גובה.
אחרי שבועות של השבתה חלקית ומרחב אווירי מוגבל, ישראל חוזרת לשגרה תעופתית. החברות הישראליות היו הראשונות לשוב לפעילות מלאה. אל על, ישראייר וארקיע מפעילות כיום קווים סדירים לרוב יעדיהן באירופה, אסיה, אפריקה וארצות הברית החל מניו יורק ולוס אנג'לס, דרך לונדון וברצלונה ועד בנגקוק ודובאי. גם אייר חיפה ממשיכה להפעיל טיסות אזוריות מנתב"ג ומחיפה ליעדים כמו אתונה, לרנקה ורודוס.
הזרות שחוזרות
במקביל לחזרת החברות הישראליות, מתחיל גם גל של חידוש קווים מצד חברות זרות. רשימה ארוכה של חברות כבר שבו לפעילות בישראל, בהן יונייטד, דלתא, KLM, לופטהנזה, סוויס, אג'יאן, אייר פראנס, וויזאייר, איתיחאד ופליי דובאי. גם חברות קטנות יותר כמו פליילילי, טארום, גאורגיאן איירווייז וסייפרוס איירווייז שבו להפעיל טיסות סדירות. בשבועות הקרובים צפויות להצטרף גם סקיי אקספרס (החל מ־2 בדצמבר) ו־SAS (החל מ־26 באוקטובר).
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לעומתן יש גם חברות שממשיכות לשבת על הגדר. אייר קנדה, ריינאייר ואמירייטס השעו את טיסותיהן עד סוף מרץ 2026,
בעוד שאייר אינדיה ואיטה (ITA) טרם יחזרו לפני סוף השנה. חברות אחרות כמו איבריה, בריטיש איירווייז ויורווינגס צפויות לחזור לפעילות כבר ב-26 באוקטובר, אם לא יחולו עיכובים נוספים.
ענקית הלואו-קוסט האירית, ריינאייר, הודיעה כי לא תשוב לפעול בישראל לפני
האביב של 2026. לטענת החברה, הסיבה המרכזית היא סירוב הרשויות לאפשר לה לחזור לטיסות דרך טרמינל 1 הטרמינל הזול יותר שמאפשר לה לשמור על מחירים נמוכים. מאחורי הקלעים, גורמים בענף מעריכים כי גם המתיחות הדיפלומטית בין אירלנד לישראל, שהעלתה טונים מאז המלחמה, משחקת
תפקיד.

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- דרך החתחתים להכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"
משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים.
במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית.
בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות.
נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים.
- טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
- מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".