האם השיפור בדוחות סנפרוסט יוציא את המניה מהמקפיא?

סנפרוסט רשמה ברבעון האחרון גידול מתון במכירות ושיפור של 20% ברווח הנקי ברבעון הראשון ל-4.8 מיליון שקל
סיון איזסקו |

סנפרוסט , מקבוצת תנובה סיימה את הרבעון הראשון של 2007 תוך גידול של 9% במכירות לרמה של 70.8 מיליון שקל וברווח נקי של 4.8 מיליון שקל, שיפור ניכר של 20% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בו הרוויחה החברה 4 מיליון שקל.

החברה רשמה שיפור בכל הפרמטרים הרלוונטיים: הרוח הגולמי השתפר והגיע לשעור של 35% ממחזור המכירות, הרווח התפעולי עלה ב-29% והסתכם ב-7.7 מיליון שקל ואילו ה-EBITDA עלתה ב-22% והסתכמה ב-10.4 מליון שקל. הרווח לפני מס זינק ב-32% והסתכם ב-6.9 מיליון שקל והווה כ-11% ממחזור המכירות המאוחד.

הגידול במכירות נובע בחלקו מעיתוי חג הפסח ואילו השיפור ברווחיות נבע בחלקו מהגידול במכירות ובחלקו משיפור בשיעורי הרווחיות הן בחברת סנפרוסט והן בחברת מעדנות, שיפור שהושג למרות העליה המתמשכת בתחרות בענף המזון.

יעקב יערי, מנכ"ל סנפרוסט מוסר כי תוכנית ההשקעות באתר החברה הבת מעדנות מתקדמת ובמהלך הרבעון הראשון של 2007 וכחלק מתוכנית השקעות, הופעל לראשונה מחסן הקרור העמוק המיועד לאחסון מלאי מוצרי מעדנות. תוכנית ההשקעות הינה בהיקף של כ-82 מיליון שקל והיא כוללת הרחבת שטחי ייצור, רכישת קווי ייצור, מערכי אריזה אוטומטיים, מחסני לאחסון חומרי גלם ותוצרת בקרור עמוק. תוכנית ההשקעות אמורה להסתיים במהלך השנה הנוכחית.

מכירות בתחום הירקות (סנפרוסט) עלו במהלך הרבעון הראשון ב-27% והסתכמו בכ-41 מיליון שקל ואילו בפעילות היצוא חל גידול מתון והוא הסתכם ב-6.6 מיליון שקל. החברה הבת מעדנות רשמה ירידה במכירות ברבעון הראשון והן הסתכמו ב-23 מיליון שקל בהמשך למגמה הנמשכת עוד משנת 2005.

קבוצת סנפרוסט פועלת בענף המזון הקפוא ועוסקת בייצור ושיווק של ירקות ומוצרי מאפה קפואים לשוק המקומי ולייצוא. עיקר מכירות הקבוצה הן לשוק המקומי תחת המותגים "סנפרוסט" ו"מעדנות". ההפצה בשוק המקומי מתבצעת באמצעות מערך ההפצה של תנובה. מגזר הירקות הקפואים (סנפרוסט) היווה ברבעון הראשון 68% מהמכירות ואילו מוצרי המאפה הקפואים (מעדנות) היוו 32% ממחזור המכירות.

נציין כי מניות החברה נסחרות במחזורי מסחר נמוכים במיוחד, כאשר התמורה הממוצעת השנתית עומדת על 46 אלף שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה