חג השבועות תורם כ-35 מיליון שקל לתעשיית החלב

כך מעריכים בהתאחדות התעשיינים; המחלבות השיקו יותר מ-30 מוצרים לרגל החג
סיון איזסקו |

עם ישראל הוציא בחג השבועות כ-35 מליוני שקלים על גבינות - מהווה גידול של כ-8% לעומת שבועות אשתקד. כך מסרה התאחדות התעשיינים.

התאחדות התעשיינים ציינה, כי השנה ערב החג חל גידול של כ-30% בצריכת גבינות רכות לעומת חג השבועות אשתקד.

עוד נמסר, כי בחג השבועות מזנקת צריכת הגבינות הרכות ביותר מפי 4 בהשוואה לימים רגילים. התאחדות התעשיינים מציינת, כי ההשקעות בענף הגבינות הסתכמו השנה בכ-48 מליוני שקלים. מדובר בעיקר בציוד, טכנולוגיות ופיתוח מוצרים חדשים.

כן נמסר, כי המחלבות השיקו השנה יותר מ-30 מוצרים חדשים לקראת החג, ביניהם: סימפוניה בטעם פטה עזים 5%; מארזי עוגות, מלית גבינה ממותקת לבלניצ'ס, פשטידות, כדורי קולאז' מתובלים, גבינה לבנה עם פלפל קלוי, עם חציל קלוי, עם טונה ומלפפון כבוש; גבינת גליל עזים, יוגורט כבשים, כדורי גבינות עזים ועוד.

גם איגוד לשכות המסחר מצטרף לסקירה ומצביע על גידול של 37% בצריכת מוצרי חלב בחג השבועות לעומת שבוע רגיל. נתח הגבינות מכלל שוק מוצרי החלב עמד בשבוע שלפני חג השבועות על 45% ,לעומת 36% בשבוע רגיל.

מניתוח מכירות 20 מוצרי שוק החלב בולט הגידול במכירות שמנת מתוקה שרשמו עליה בשיעור של 187% לעומת שבוע רגיל ובמכירות גבינה מוצרלה שרשמו עליה של 169%.

ראובן שליסל, יו"ר ענף המזון באיגוד, מעריך כי מכירות המזון לקראת חג השבועות 2007 בשוק הפרטי והמאורגן צפויות לגדול בשיעור של כ-7% בהשוואה לחג השבועות שעבר, זאת כתוצאה ממגמת ההתרחבות הכללית במשק והעלייה ברמת החיים כפי שמשתקפת בשנה האחרונה.

מוצרים בולטים נוספים שצריכתם עלתה באופן ניכר בשבוע שלפני חג השבועות הינם: גבינות לבנות למריחה שרשמה עליה בשיעור של 105% , גבינות מלוחות שרשמו עליה של 97%, גבינות מיוחדות שרשמו עליה של 77%, גבינות שמנת שגדלו ב-77% , קצפות שגדלו ב-70% וגבינות חצי קשות וקשות שגדלו ב-58% .

נתח החלב ומשקאות חלב עמד על 18% בשבוע שלפני החג, לעומת 23%בשבוע רגיל. נתח יוגורט, מעדנים ושמנת עמד על כ-33% לפני החג, לעומת 36% בשבוע רגיל ונתח חמאה ומרגרינה עמד על כ-4% בשבוע שלפני החג, לעומת 5% בשבוע רגיל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה