סיסקו ואפל מתחילות באינטגרציה ל- iPhone
לאחר שסיימו את המחלוקת בנושא זכויות היוצרים על המותג, החברות סיסקו ואפל החלו לשלב את מוצרי ה- iPhone שלהן יחד. שתי החברות בודקות איך יוכל ה- iPhone של אפל לעבוד עם מוצרי טלפוניה ארגוניים (Unified Communications) של סיסקו, וכך לממש את ההבטחה בהצהרה שסיימה את המחלוקת, שהחלה לאחר שסיסקו טענה כי יש לה זכויות קודמות על מותג iPhone.
"למרות ששתי החברות פועלות בשווקים שונים, הזדמנויות לפעילות הדדית נבדקות ע"י צוותים טכניים של סיסקו ואפל. האפשרויות כוללות מסרים מיידים (IM) ווועידות חוזי מבוססות ווידיאו (טלהקונפרנסינג)", אמר צ'רלי ג'אנקרלו, מנהל הפיתוח הראשי של סיסקו.
אפל מתכננת למכור את ה- iPhone שלה – שילוב של iPod וידאו, נגן מוזיקה וטלפון סלולרי, החל מחודש יוני. המחלוקת החלה מפני שלסיסקו כבר היה iPhone משלה – מכשיר טלפון VOIP (קול על אינטרנט) שפותח בישראל, שאין לו תכונות משותפות עם ה- iPhone של אפל, מעבר לטלפוניה בסיסית ושם המוצר. טלפונים סלולאריים של מוטורולה ונוקיה כבר תואמים למערכת התקשורת האחודה (Unified Communications) של סיסקו.
נבדקת גם אפשרות אינטגרציה עם מוצרי Cisco Mobility Services, הכוללים מסרים מיידיים, מעקב נכסים, שירותי מיקום, וגישה ליישומים. ה- iPhone של אפל יוכל להשתמש בשירותי VOIP של סיסקו כדי להימנע מחיובי טלפוניה ניידת גבוהים.
יניב קטן, מנהל פיתוח עסקי לתחום ה- Unified Communicationsבסיסקו, מציין כי "מערכות הטלפוניה והתקשורת האחודה של סיסקו נבנו בצורה פתוחה, כך שניתן לחברן עם פתרונות של יצרני חומרה ותוכנה אחרים. באופן כזה הלקוח יכול לשלב בין שלל פתרונות שיתנו לו את הערך המוסף הגדול ביותר".
פתרונות ה-Unified Communications של סיסקו יהוו אחד ממוקדי הכנס השנתי "סיסקו אקספו", שיתקיים השנה ב- 28-29 במאי בנמל ת"א. פתרונות אלה, המשקפים את תפיסת ה'רשת האנושית' - Human Network של סיסקו, מאפשרים לקשר בין אנשים בצורה יעילה יותר, באמצעות טלפוניה, שיחות ווידאו, פרזנס ועוד.