"בשני משפטים פלוג ריסקה את השוק, זה היה היום השחור בתולדות בנק ישראל"

מאז מסיבת העיתונאים של בנק ישראל אתמול נרשמה צניחה של מטבעות האירו והדולר מול השקל.
|
(100)
אפטר שוק
עדכון הריבית אתמול מצד בנק ישראל יצר סערה ענקית. הריבית אמנם כצפוי נותרה ללא שינוי, אך משפט אחד שאמרה הנגידה פלוג גרם לטלטלה שלמה בשוק ההון המקומי.
למי שפספס, זה המשפט - "לאור התוואי הצפוי של חזרת האינפלציה לתוך היעד והתייצבות קצב הצמיחה המתונה, נראה שפחתה ההסתברות לכך שנידרש לשימוש בכלים בלתי קונבנציונליים בתקופה הקרובה". במילים אחרות, אם מישהו חשב שתהיה פה הפחתת ריבית ואפילו ריבית שלילית (כפי שלמשל העריכו ב-UBS השבוע), אז העניין ירד לחלטין מהפרק. הדולר הגיב בנפיות של 1.6% לשפל של חודשים ארוכים, שוק האג"ח צלל 0.5% וכעת ממשיך לאבד גובה, והבורסה כברה לירידות למרות ראלי של כמעט 4% באירופה.
Bizportal שוחח עם יוסי פרנק ויניב חברון לגבי הכיוון בדולר וההתנהלות של בנק ישראל.
יוסי פרנק, המנהל והבעלים של אנרג'י פייננס: "כשמדברים על השקעות, צריך להבין כי המט"ח הוא מכשיר השקעה מסוכן מאוד. כבר ראינו בעבר שאמרו שהתחתית של הדולר היא 3.8, והגענו עד ל-3.3 שקל לדולר. בכל תיק השקעות צריך מרכיב של מט"ח, וככל שהדולר יורד, צריך להגביר את החשיפה אליו. אבל זה לא מכשיר השקעה לדעתי. לגבי האירו אני מעט מסתייג, בשבועות הקרובים נראה את המשך הטלטלה, ומדובר בהימור - אולי מאוד כדאי לקנות אירו, אבל גם מאוד מסוכן. אני אופטימי לגבי יוון, לא ייתנו לה לצאת מהגוש, כדי לא ליצור תקדים של יציאת מדינות מהגוש. במקרה כזה - האירו אכן יטפס מעלה".
פרנק לא חוסך בביקורתו כלפי בנק ישראל: "מבחינת בנק ישראל - מדובר ביום השחור בתולדות בנק ישראל ובתולדות מלחמת המטבעות. מדובר בחוסר הבנה טוטאלי לגבי מה שמתחרש בשוק. הוא קיבל ביד חומר נפץ - מסיבת עיתונאית זו אפשרות פנטסטית להסביר את המדיניות שלך - והשתמש בחומר הנפץ הזה בחובבניות. ה'פד' שוקל כל מילה לפני שהוא אומר אותה, וכאן בשני משפטים ריסקו את כל השוק. עכשיו הוא יצטרך לתקן את זה, והשאלה איך הוא יעשה את זה. לא תהיה לו ברירה אלא לתקן זאת. הבנק כבר הודיע כי הוא קונה את כל העודף בחשבון השוטף, כל התירוצים כי השקל מתחזק בגלל עודף חשבון שוטף, הייטק - הכל קשקוש. רוב הפעילות בשוק המט"ח כאן היא פעילות ספקולטיבית שמטרתה לחזק את השקל כמה שיותר. הרבה בנקים זרים ושחקנים מקומיים משחקים כאן נגד בנק ישראל, וככל שהשקל מתחזק הם מרוויחים. אחרי מסיבת העיתונאים קיבלנו תוצאות הרסניות, ובנק ישראל ייאלץ להגיב.  אתמול פלוג אמרה משפט הרסני:  'פחת הצורך להשתמש בכלים לא קונבנציונלים'. מי אומר דבר כזה?! מאותו רגע השוק התחיל להתמוטט. באופן אבסורדי - היא תיאלץ להשתמש בכלים שהיא לא רצתה להשתמש בהם, או שתיאלץ לקנות עוד דולרים, או לצרף את האוצר למהלכים שיבהירו שלא נאפשר את הפעילות הספקולטיבית הזו".
מבחינת הכיוון אליו הולך הדולר, מציין פרנק כי "הדולר צריך להיות לפחות 3.9 שקל לדולר. שיווי המשקל הוא בין 3.9 ל-4 שקלים לדולר.  בטווח שבין ל3.8 ל-4.1 לא פועלים בדרמטיות,, אבל עכשיו כשהער הוא 3.77 - מדובר בשער זמני, אחרת נגיע ל3.7 ואפילו 3.6. בטווח הבינוני מטבע הדולר יעלה.
יניב חברון מאקסלנס: "הצניחה בשוק המט"ח אינה בגלל החלטת הריבית, אלא בגלל מסיבת העיתונאים שאחריה. זוהי התהגות טירונית של בנק ישראל.  למסיבת עיתונאים של בנק מרכזי יש כללים ספיציפים שרואים אותם ב'פד' וב-ECB , שעיקרם: 'אנחנו לא מספרים כל מה שאנחנו חושבים'. בנק ישראל היה גלוי מדי לגבי התחזיות שלו, ולגבי מה שהוא רואה בשוק, הוא נתן לנו את כל הסיבות לחשוב למה הריבית לא תמשיך לרדת, ולמה בפעם הבאה שהריבית תזוז - זה יהיה כלפי מעלה".
 
חברון ממשיך בביקורת, ומתייחס לשוק המט"ח: "התפקיד של הבנק זה למנוע את התנודות שאנחנו רואים עכשיו.  זו הייתה טעות לספר לנו את כל מה שהם חושבים.  פלוג אמרה ששוק העבודה במגמה חיובית, האבטלה נמוכה והשתתפות גבוהה. אחר כך עוד הוסיפה שמגמות הייצוא מדאיגות, אבל 'אלו מגמות גלובליות', למה להזכיר את זה? כשאומרים דבר כזה, זה כמו להגיד 'אין לי מה לעשות בנושא, אני לא אפחית ריבית'. הרי רק לפני 3 חודשים אמרה הנגידה שמה שחשוב בקביעת גובה הריבית זה שער החליפין. אתמול נאמר כי עליית הריבית בארץ תתבצע רק אחרי העלאת ריבית בארה"ב. זו הסיבה לתנודות החריפות. הבנק אמור להיות פחות שקוף. הביקורת שלי היא לא על המדיניות של בנק ישראל או על התחזיות הכלכליות שלו  - אלא על ההתנהלות במסיבת העיתונאים.  הוא אמור לנהל ציפיות של שוק". 
 
לגבי השאלה האם מדובר בהזדמנות לקנות דולרים בשער נמוך, ענה חברון כי "כרגע הדבר היחיד שיבלום את שער החליפין (כשכבר אין חשש מהורדת ריבית) הוא רק התחזקות הדולר בעולם. אפילו לקניית דולרים פחתה ההסתברות. בימים הקרובים הדולר ייחלש מול השקל, בהמשך - קשה לדעת. יש המון גורמים שמשפיעים עליו. בנק ישראל יצא מהמשוואה -  ולא ימנע מהשקל להמשיך להתחזק".
תגובות לכתבה(100):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 73.
    בנק ישראל חזר לקנות דולרים ובגדול
    דן 26/06/2015 19:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו: אין העלאת ריבית, הדולר מתחזק בעולם ובנק ישראל קונה דולרים. מסקנה: דולר עולה וכבר כמעט חוצה את ה 3.8 . בקרוב 4 כי אין טעם לספקולציות. בנקים זרים-ספקולטים מוכרים שקלים ובורחים מישראל.
    סגור
  • בנק ישראל זקוק להרבה דולרים כדי שהמסתננים יוכלו
    לימבו 27/06/2015 19:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לשלוח כסף הבייתה.
    סגור
  • 72.
    דולר טוב 3.4 ושיקפצו כל הלונגים (ל"ת)
    אני 26/06/2015 11:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 71.
    איך ביבי צדק
    יואב 24/06/2015 23:06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כשלא רצה את הטיפשה הזאת.......לא יוצלחית
    סגור
  • 70.
    פיגור שכלי!!! (ל"ת)
    אין הגדרה אחרת 24/06/2015 17:08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • טען עוד
  • 69.
    לכתב
    משה 24/06/2015 12:44
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כמה שטויות אתה כותב ומיתיימר להראות שאתה מבין משהוא והאירוניה שיש הרבה כמוך שמבלבלים לאזרחים את המוח מציע לך ללכת לילמוד כלכלה אמיתית ולא יריות מהמותן ודימיונות של ילד קטן
    סגור
  • 68.
    המומחיות של פלוג זה כתיבת מיכתבים על יריבים וגם קלקלה
    בא 24/06/2015 12:44
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קלקלה זה תחום בכלכלה של הרס ובלגן .
    סגור
  • 67.
    הנגידה צריכה לפעול לפי הספקולטים או לפי השוק האמיתי!? (ל"ת)
    דוד 24/06/2015 12:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 66.
    צריך לקרא פעמיים שלוש כדי להבין את הכתבה. (ל"ת)
    מאיר 24/06/2015 11:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • קח את הזמן. (ל"ת)
    בא 24/06/2015 12:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 65.
    ויוה לאמת ולנגידה
    יוני 24/06/2015 11:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן אני יודע ,אתה תמיד נשמע נאיבי כאשר אתה מעדיף את האמת על המניפולציה, העורמה והעמדת הפנים. אך מה לעשות המציאות בסופו של דבר טופחת על פנינו. יישר כוח לנגידה וליושרה שהפגינה. אנשים ישרי דרך ילמדו כיצד להתנהל אל מול המציאות שהותוותה. ואחרי הכול על מה התבשרנו. על כך שבנק ישראל מתכוון לשקוד על שמריו ולא להעלות את הריבית לתקופה של כחצי שנה. נראה היכן כל הנסים על נפשם מ"עוגני האג"ח" ימצאו מקלט לכספם במציאות של ריבית השואפת ל-0. בהצלחה להם. נפגש בעוד כמה ימים כאשר תשקוט סערת הפרשנים ובעלי האינטרסים על חוף המבטחים, כאשר שוב כמה מלחים יאלצו לתקן את מפרשיהם הקרועים, הרי אין חדש בעולמם של יורדי הים.
    סגור
  • 64.
    הנאום עשה רק נזק (ל"ת)
    דני 24/06/2015 10:54
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 63.
    ככל שעובר הזמן רואים כמה נזק היא גורמת (ל"ת)
    אלי 24/06/2015 10:37
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 62.
    רציתם אמת-קבלתם אמת-מה לא בסדר?
    חני 24/06/2015 10:15
    הגב לתגובה זו
    0 2
    למה הספקולנטים מיללים? הרי פלוג אמרה רק אמת. איך הם מפרשים אותה-זו בעיה שלהם. סליחה שלא מסתירים מידע מהציבור. כל הכבוד לגב' פלוג.
    סגור
  • 61.
    כל הכבוד לנגידה , הפרשנים ספקולנטים
    מישאל 24/06/2015 09:49
    הגב לתגובה זו
    0 6
    כל מה שאמרה אמת חבל שלשאר הנגידים בעולם אין את האומץ שלה,
    סגור
  • 60.
    פלוג לא ראויה לתפקיד, ביבי צריך לשלוח אותה הביתה (ל"ת)
    עמית 24/06/2015 09:45
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 59.
    פלוג אמרה את האמת ועכשיו כולם מייללים
    גרוסמן 24/06/2015 09:32
    הגב לתגובה זו
    0 4
    החובבנות פה היא של המוסדיים והמשקיעים ולא של בנק ישראל. כולם חשבו שפלוג תזרה חול בעיני המשקיעים, בדומה לפד, אבל היא אמרה את המובן והברור מאליו. עכשיו כל מי שבפוזיציה מיילל שהיא לא מכירה את הכללים, או לא צריכה לומר את כל מה שהיא חושבת. אבל בפתח דבריה היא דברה על הגברת השקיפות - אז מדוע להתלונן - רק כי הדולר נחלש. תפנימו, זה המצב ואין מה לעשות, הרי בכל פעם שבנק ישראל קונה דולרים המרוויחים הגדולים הם המשקיעים שרק מחכים לפעול נגדו. חוץ מהם איש לא מרוויח מההתערבות הזו בשוק. גם כך אנו נמצאים במצב מגוחך בו הריבית אפס למרות שיש צמיחה ושוק הנדלן מתפוצץ
    סגור
  • 58.
    הנגידה פלוג גורמת נזק בלתי הפיך לתעשית היצוא (ל"ת)
    תעשיין 24/06/2015 09:12
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 57.
    טעות,היום השחור היה כשפלוג ניכנסה לתפקיד . (ל"ת)
    בא 24/06/2015 08:50
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 56.
    חוסר אמינות מוחלט לבנק ישראל ופעולותיו
    פלוג על זמן שאול 24/06/2015 08:08
    הגב לתגובה זו
    7 0
    תיכף שוק ההון ותשואות האגח יכריחו את הבנק והפלוגית לקשקש בזנב.משוגעים שלא יודעים מה לעשות ואיך לעשות.השם ישמור
    סגור
  • זה נראה כאילו חבורת חובבנים השתלטה על הבנק . (ל"ת)
    א.מ 24/06/2015 08:31
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • חבורת פולניות מהברידג . (ל"ת)
    בא 24/06/2015 09:42
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 55.
    פלוג ,ביבי,שטייניץ.חזן = הרס מדינת ישראל.......... (ל"ת)
    אלי 24/06/2015 07:44
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 54.
    יום שחור לספקולנטים בלבד (ל"ת)
    אורי 24/06/2015 07:10
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 53.
    פלוג
    מודעג 24/06/2015 07:07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    גברת פלוג ניסרה ענף שהיא יושבת עליו.אז מנהלים לנו מדינה תם, רשע וחסר דעת. חכם אין בינייהם.
    סגור
  • 52.
    תחשבו מה יוסי פרנק אמר - ספקולנטים שולטים
    משה ראשל"צ 24/06/2015 07:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בשוק המטח האם מישהו פעם חשב שזה גורמים איסלמיים שרוצים לערער את הכלכלה הישראלית מישהו פעם חקר מי עומד מאחורי הספקולנטיים האלה !!!!!!???? יוסי פרנק אני ממתין לתשובה !!!!!
    סגור
  • 51.
    פאניקה
    ארנולד 24/06/2015 06:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ותחשבו שהיא תגיד כבר ש5 אחוז מסהכ המשכנתאות לא משלמים!!!!20 מליארד שקל לפחות השווי של הבנקים זה 55 מיליארד
    סגור
  • 50.
    פלוג את בסדר גמור
    nati 24/06/2015 05:26
    הגב לתגובה זו
    0 6
    הסרת את אי הוודאות השתחררת מ UBS ןאיומיו כל חודש גם כשהורדת את הריבית לפני 4 חודשים ולמרות זאת הזרים הורידו את הדולר גם אם היית מורידה הריבית ההשפעה היתה לתקופה קצרה..כעת את משוחררת מכל הנבלות שלחצו עליך. נמאס מהסיפורים של הגופים הגדולים מאיימים על הבנק שלנו.
    סגור
  • 49.
    פלוג צודקת.צריך להוציא אויר מהבלון המנופח. (ל"ת)
    אבי 24/06/2015 02:11
    הגב לתגובה זו
    0 7
    סגור
  • 48.
    כל הכבוד לנגידה
    המשיכי כך 24/06/2015 01:51
    הגב לתגובה זו
    2 9
    מה קרה? המעוף ירד בכמה עשיריות האחוז אחרי טיסה של 15 אחוז בשלושה חודשים? על זה המהומה? לכו תעבדו בעבודות אמיתיות. עסקי האויר בבורסה לא מעניינים את האדם העובד.
    סגור
  • 47.
    איפוא הכסף שהפסדנו בא"גח?
    איתן 24/06/2015 01:40
    הגב לתגובה זו
    6 0
    המדינה עם הזרוע של בנק ישראל לקחו לנו לא מספיק המיסים ששלמנו עבור המשכורת חעלובות
    סגור
  • 46.
    למה להפריע? המשק בקושי נושם
    המשק ממותן 24/06/2015 00:41
    הגב לתגובה זו
    5 0
    חוץ מעובדי מדינה חברי מרכז, כל המשק בקושי סוחב לא זמן להעלות ריבית, לא זמן לגעת בו בכלל תני הודעה מתקנת, סדרי את הענין.
    סגור
  • 45.
    אולי ביבי צדק
    שמעון 24/06/2015 00:14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איזה הבדל בין הנגידה לבין ילן האמריקנית, קצת ריסון ואיפוק לא היו מזיקים לה.
    סגור
  • 44.
    קרית ביאליק
    מיכאל 23/06/2015 23:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שכל של רבע תרנגולת. את אותו אפקט היא הייתה משיגה מהעלאת ריבית בין 1.5% ל-2% בלי פטפטת מטופשת. לפחות בכך הייתה תורמת לתכנית הדיור של האוצר.
    סגור
  • 43.
    פלוג שווה לגולדה כיפורים
    חוזה 23/06/2015 23:12
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לוקחים כוזרית - ונותנים לה להרוס .את הכלכלה פלוג - מזכיר לי רעש של פרונקל שהתפוצץ
    סגור
  • אז מה מרוקקי - הלך הכסף על השקעות קזינו דולר?
    הכוזרי שהעלה מרוקקים 24/06/2015 09:09
    הגב לתגובה זו
    2 3
    פעם הבאה, תפזר סיכונים מרוקקי. תלמד מהכוזרים :)
    סגור
  • למי נותנים להנהיג את הכלכלה
    אירופאי 24/06/2015 10:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אתה מזן אירופאי - ולא ספרדי טהור זה בסדר שאתה חי איתנו ותורם למדינה זמנית אבל לפי החוק מי הוא יהודי - הילדים שלך פסולים לחיתון
    סגור
  • 42.
    הגדרה קולעת:"בנק ישראל יצא מהמשוואה",והנגידה לא מתפטרת? (ל"ת)
    שמואל 23/06/2015 23:10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 41.
    אני מתבייש לומר זאת,אך הנגידה פשוט מטומטמת (ל"ת)
    איזה בושה 23/06/2015 22:50
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 40.
    משהו חשוד בפלוג הזאת
    ניר 23/06/2015 22:20
    הגב לתגובה זו
    16 0
    היא לא נראית לי... תזכרו את מילותיי...
    סגור
  • המרסקת תתרסק
    פלוג== למדורה 24/06/2015 07:12
    הגב לתגובה זו
    5 2
    יהי רצון שתקבל דום לב בביתה שגם יורשיה לא ליובלו לתבוע תאונת עבודה
    סגור
  • אמן
    יואב 24/06/2015 23:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמן ואמן ואמן
    סגור
  • ניר, אתה חמוד....
    לימור 23/06/2015 22:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אהבתי.... :)
    סגור
  • לימור גם אני חמוד?
    אסף 24/06/2015 09:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הפייס?
    סגור
  • 39.
    כולם רוצים כסף כל לכו לבורסה שם יש כסף כל הכול עולה (ל"ת)
    דוד 23/06/2015 22:09
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • עברית קשה שפה
    אור 24/06/2015 08:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קל לא כל
    סגור
  • 38.
    פלוג לא מבינה בכלכלה . ביבי צדק שהתלבט לגביה
    יקי תעשיין יצואן 23/06/2015 21:57
    הגב לתגובה זו
    13 2
    היא אולי מבינה בתאוריה . רעה מאוד בהבנת הכלכלה האמתית. היא פשוט תיקח אותנו 20 שנה אחורה
    סגור
  • יד
    אחד שמבין 24/06/2015 06:08
    הגב לתגובה זו
    3 1
    פלוג חלשה בכלכלה ורצוי שתיסנן את מילותיה
    סגור
  • 37.
    הדולר 375 הנגידה לא בבית (ל"ת)
    דוד 23/06/2015 21:46
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • צלילה לכיוון 3,36
    ד ו ל ר 24/06/2015 07:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא יעזור כלום זה העיון שם יבחן תקופה לא פשוטה
    סגור
  • תרשמו לכם
    הצלילה ל 3360 24/06/2015 08:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לקנות דולרים בשער 3360 זה יהיה ב יאנואר
    סגור
  • 36.
    שכחלון יפטר אותה כבר !!!
    דייי כמה אפשר עוד??? 23/06/2015 21:27
    הגב לתגובה זו
    26 2
    הפסדתי חסכונות של שנתיים בגללה. איך נתנו לה תפקיד כזה ??? אייייייייך ????????
    סגור
  • 35.
    בושה וכלימה
    הדס 23/06/2015 21:24
    הגב לתגובה זו
    19 2
    זו הרמה האינטלקטואלית של נגידה,הבנתם את זה.......יורים שטויות לחלל האוויר מבלי לחשוב על הנזקים שהרי כל מילה נמדדת במשורה. אנחנו רחוקים פה שנות אור בהקבלה להתנהגות הפד! ולא שלא היו לנו נגידים טובים בעבר,בהחלט כן,אבל קשה מאוד לומר ,שהנגידה הנוכחית יכולה לחבור אליהם.
    סגור
  • 34.
    פלוג הנבואה נתנה לשוטים ולא לנגידים תשקלי מילים טיפשה.. (ל"ת)
    אלי 23/06/2015 21:22
    הגב לתגובה זו
    15 1
    סגור
  • 33.
    כמו פיל בחנות חרסינה
    פלוג 23/06/2015 21:18
    הגב לתגובה זו
    27 3
    לא סתם לא רצו למנות אותה כמגישה . כמה טיפשות וטמטום צרוף
    סגור
  • 32.
    והיצואן הקטן מה יעשה? (ל"ת)
    שוימר 23/06/2015 21:14
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • 31.
    להסיק מסקנות ולהתפטר (ל"ת)
    פלוג צריכה 23/06/2015 21:12
    הגב לתגובה זו
    13 1
    סגור
  • 30.
    לכמות פלוג כיוונו חז"ל:חכמים,הזהרו בדבריכם! (ל"ת)
    ייאי 23/06/2015 21:11
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 29.
    אין סיבה כלכלית לירידות האלה זה הכסף הטיפש (ל"ת)
    אלי 23/06/2015 20:54
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • 28.
    איזה שוק זה שאפשר להפיל אותו ברמז ? כרעי תרנגולת... (ל"ת)
    יעקב 23/06/2015 20:43
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 27.
    חבורת חובבים שלא מבינים כלום בשוק
    דונלד דאק 23/06/2015 20:21
    הגב לתגובה זו
    31 2
    לפני כמה שנים עמלות הרווח ממסחר בבורסה היתה 10% .באו חכמי האוצר ואמרו מה פתאום 10% החליטו 25% למה הם גרמו הם גרמו שממחזור יומי של 3.5-4 מיליארד ביום המחזור הפך לחצי מיליארד בקושי.ההכנסות במקום שיעלו מהמסחר הם ירדו כי כולם ברחו הם פשוט רסקו את הבורסה.מה עשו בעלי הכספים העבירו את הכסף לאפיק אחר נכון כבר ניחשתם?נד"לן מאז התפתחה בועה ועליית מחירים מטורפת.עכשיו במקום לעשות מה שצריך באמת ולגעת בבעיה החולה נותנים לחולה כדורים.במילים אחרות להציף את השוק בדירות רק ככה המחירים ירדו אבל כמו בישראל שוב עושים הפוך מעלים את המיסים לבעלי דירה 2 3 4 5.ומודיעים את זה מאז ההודעה נקנו ביומים כ100 דירות.הבנתם ועכשיו באה גברת פלוג ומודיעה שאת סוף 2016 הריבית במשק תהיה 1.75 לא פלא שהדולר והאירו התרסקו ומה זה מביא פגיע ביצוא כי המחיר של הדולר והאירו נמוכים וזה פוגע ביצואנים אבל את פלוג וכול היושבים בראש המערכת הכלכלית זה ממש לא מדאיג היא תמשיך לקנות דולרים בכדי לעלות את מחירו ומצד שני תרסק אותו ע"י העלאת הריבית.כמו שכתבתי הכול הפוך על הפוך.העיקר שהמשכורות המנופחות שיש בבנק ישראל דופקות.ושהיצואנים יתפוצצו.
    סגור
  • זה לא חלמאות-שלומיאליות.זו חבלה מכוונת של CFR
    ראיס-פוטין-טיל 400S 23/06/2015 21:31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ברק חוסיין אובמה יו"ר CFR ומי סוכן מס' 2804 של CFR? קראו בGOOGLE Council of Foreign Relations -CFR 2894!2894.OLMERT EHUD,CFR ' Council of Foreign CFRסוכנים אמריקאים בוגדנים-מעניין כמה עוד "מנהיגים ציוניים" הם סוכנים גלויים של ארה"ב
    סגור
  • נמצאו ראיות לכתב אישום
    פלוג תועמד לדין 23/06/2015 21:09
    הגב לתגובה זו
    10 3
    אמרה למקורבים שלה לקנות פוטים בכל התחומים בדולר במעוף בא״כח בתל אביב מאה ! הארגנטינאית הזו מושתלת בישראל מגעילה משאילה מכוערת ביבי יתן את החשבון בבחירות הבאות
    סגור
  • 26.
    סערה בכוס תה
    סער 23/06/2015 20:20
    הגב לתגובה זו
    5 5
    אז הייתה לנו תנודה היום. תרגעו.
    סגור
  • 25.
    מה יהיה מה ?
    קולים איבדו גובה 23/06/2015 20:19
    הגב לתגובה זו
    3 1
    עבודה של חודשיים הלכה
    סגור
  • 24.
    סייג לחוכמה שתיקה לפעמים השקט הוא עוצמה
    משקיען 23/06/2015 20:03
    הגב לתגובה זו
    9 2
    פחות דיבורים פחות מסיבות עיתונאים יותר עבודה מאחורי הקלעים בשקט בחוכמה זה המתכון להצלחה
    סגור
  • פה גדול או פיוז קטן?מירי רגב או ג'ודי מויז'אש?
    ראיס-פוטין-טיל 400S 23/06/2015 21:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הפה שלה והמוח מאחורי זה של פונזי סטנלי...ספקולנטים !
    סגור
  • 23.
    עוד הוכחה שהקשר בין מומחים למציאות הוא אפס בריבוע
    שביט 23/06/2015 19:58
    הגב לתגובה זו
    6 2
    ואפילו פצות מאפס. אפס מדופר. כולכם טפשים כמו האהבל הכי גדול בעיירת ספר בלי חשמל וטלפון. לכו הביתה. טפשים
    סגור
  • 22.
    בנק ישראל מתנהל כמו אוניה ללא רב חובל
    גידי 23/06/2015 19:55
    הגב לתגובה זו
    15 0
    יש צורך לצנזר את האמירות של בנק ישראל כך שלא יגרם נזק למשק. אמירה אחת מיותרת עלולה לגרור הפסדים של מאות מיליונים. ראוי איפה שהבנק יהיה מיוצג ע"י דובר מוסמך שיסתייע בצוות מומחים לפני כל הכרזה של הבנק לציבור.
    סגור
  • 21.
    כמה ביקורת קבל הנגיד הקודם ד״ר פישר? מישהו זוכר? (ל"ת)
    אהרון- חומר למחשבה.. 23/06/2015 19:50
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • לנו ישראלים -זכרון קצר,אבל פונזי סטנלי והבובה שלו... (ל"ת)
    ראיס-פוטין-טיל 400S 23/06/2015 21:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 20.
    היא אוליי דר' אבל לא פולטיקאית
    המומחה 23/06/2015 19:32
    הגב לתגובה זו
    10 0
    לא כל דר' מתאים לכל תפקיד
    סגור
  • 19.
    קרנית תקבור את כולם
    אמרתי מזמן 23/06/2015 19:30
    הגב לתגובה זו
    11 0
    ריבית 0 זה לא לישראל
    סגור
  • שמונה שוכב של איינשטיין-הטיפשות היא אינסופית (ל"ת)
    ראיס-פוטין-טיל 400S 23/06/2015 21:40
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 18.
    פלוג היא פלופ - בדיחה של נגידה! (ל"ת)
    אבי 23/06/2015 19:25
    הגב לתגובה זו
    13 2
    סגור
  • על זה נאמן ע"י מנהל הקרקס בוז'י-רגב-שקד-חזן אורן...
    ראיס-פוטין-טיל 400S 23/06/2015 21:41
    הגב לתגובה זו
    2 1
    וקרמית בינייהם.
    סגור
  • 17.
    פלוג=פלופ
    בצלאל 23/06/2015 19:22
    הגב לתגובה זו
    10 1
    איך תמיד האהבלים תופסים את המשרות הבכירות.
    סגור
  • 16.
    למה עוד נגיד/ה ארגנטינאי?
    בוגר כלכלה בעברית 23/06/2015 19:20
    הגב לתגובה זו
    11 1
    למה הצמרת הכלכלית שלנו מורכבת מיוצאי ארגנטינה? זאת המדינה שפשטה רגל הכי הרבה פעמים בעולם! כל צמרת ההנהגה הכלכלית שבראשם מרצי האוניברסיטה העברית-חיים בסרט תיאורתי ולא מבינים כלום בכלכלה האמיתית...מה שפלוג עשתה אתמול היה שיא הטמטום...הדבר היחיד שעניין אותה מאז שהיא מונתה זה להחליש את השקל...גם במחיר של הגדלת בועת הנדלן...ובכמה מילים של טמטום גם את זה היא הרסה...שתתקשר לפישר שיספר לה מה היא הייתה אמורה לעשות..
    סגור
  • פלוג פולניה תחפש בגןגל.
    nati 24/06/2015 05:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מאד מוכשרת למדה איתי בירושלים.בעצם היא מגלה את העתיד ללא מסכות.הריבים על משכנתאות. תעלה.האג"ח ירד כתוצאה מכך גם המניות יירדו..או ידשדשו וכל אחד יעשה את החישובים שלו. מי שהבין צריך לקנות פוטים על הדולר בבנקים
    סגור
  • אין צורך להתקשר-מוח של פונזי סטנלי הושתל לה. (ל"ת)
    ראיס-פוטין-טיל 400S 23/06/2015 21:43
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 15.
    גב' פלוג - אם היתה לך טיפה של כבוד עצמי, היית מתפטרת (ל"ת)
    אין גבול לטיפשות! 23/06/2015 19:18
    הגב לתגובה זו
    14 3
    סגור
  • למה- כי מה? מה היא יותר גרועה מרגב-שקד-ביבי-אורן חזן? (ל"ת)
    ראיס-פוטין-טיל 400S 23/06/2015 21:44
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • 14.
    השאחה היא כמה נשלם על הטעיות של אנשי האקדמיה
    מאיר פ 23/06/2015 19:16
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כצבתי בעבר כי בנק ישראל לא נבין כחום בכלכלת שוק, הם אנשי אקדמיה הםועלים לפי מודלים כלכליים , פועלים לפי ספרים מימי הביניים, נסו לחשב כמה מפסיד המשק מקנייה מטורפת של מט״ח , ( לא משיגה את המטרה ) םגיעה ביצוא, עליית מחיר הדיור ( ריבית נמוכה ) הגרוע ביותר שחיקה חסכונות הציבור
    סגור
  • 13.
    למה לצטט את הליצן שטועה תמיד ? (ל"ת)
    מוטי י. 23/06/2015 19:14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 12.
    מצוין תמשיכי כך רוצים לראות את הדולר 3.2
    יוס 23/06/2015 19:14
    הגב לתגובה זו
    9 10
    3.2
    סגור
  • 11.
    הלכה לכם הפוזיציה
    אחד העם 23/06/2015 19:13
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מילות המגידה מאוד במקום. הרעיון המופרח שמקדמים שחקנים בשוק ההון ובנקים זרים שצריך לפעול פעילות מוניטרית אגרסיבית אינו הגיוני בשוק בו התעסוקה בשיא של כל הזמנים. אי אפשר לנהל את העולם עם הריבית על השקל. כל מי שאכל אותה כי בנה על אגרסיביות מוניטרית שירגיע, יבין שטעה ולא יתעסק בהשמצות
    סגור
  • 10.
    ספקולנטים
    מ.ירושלים 23/06/2015 19:12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לכל המהמרים שהפסידו כאן כסף כנראה שהידיעה על שינוי הריבית הייתה ספקולציה הפוך על הפוך.כל הכבוד עשיתם הרבה כסף
    סגור
  • 9.
    נגידת בנק ישראל
    משה 23/06/2015 19:09
    הגב לתגובה זו
    8 4
    אני קורא לראש הממשלה לפטר אותה מייד מי יודע מה השטות הבאה שתיפלוט ממש חוסר אחריות יש ללמוד מהפד כל מילה נשקלת וכן מה נזקיה לעומת התועלת
    סגור
  • כל עוד ביבי לא מפסיד מ42 מיליון בקופה פרטית
    ראיס-פוטין-טיל 400S 23/06/2015 21:48
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הוא ירשה לה להשתולל...
    סגור
  • 8.
    פלוג סיימת לרסק את המדינה ?????? (ל"ת)
    אלי 23/06/2015 19:00
    הגב לתגובה זו
    26 4
    סגור
  • 7.
    פלוג המדינה העניקה לך תואר ד"ר לטיפשות... (ל"ת)
    אלי 23/06/2015 18:59
    הגב לתגובה זו
    21 4
    סגור
  • 6.
    התקשורת הזאת....
    sandro 23/06/2015 18:58
    הגב לתגובה זו
    10 0
    איך הפכתם את ה"שימוש בכלים בלתי קונבנציונליים" להפחתה בריבית??? אני חושב שהיא התכוונה להרחבה כמותית ככלי בלתי קונבנציונלי, הריבית זה כלי לגמרי קונבנציונלי
    סגור
  • 5.
    ג'נק ישראל - חבורת חובבנים
    בנק הספקולנטים 23/06/2015 18:55
    הגב לתגובה זו
    23 2
    בשביל מה לממן את כל ה600 עובדים של הבנק. מהנדס ישראלי יקר ממהנדס אמריקאי
    סגור
  • 4.
    פלוג אין לך כבוד עצמי ? איזה נזק בטיפשותך גרמת לנו.... (ל"ת)
    אלי 23/06/2015 18:54
    הגב לתגובה זו
    23 4
    סגור
  • 3.
    פלוג וביבי עושים נזק עצום למדינה יש להעמידם לדין...... (ל"ת)
    אלי 23/06/2015 18:49
    הגב לתגובה זו
    15 6
    סגור
  • 2.
    תגידו אולי בעצם אתם כועסים כי...
    משקיע חכם 23/06/2015 18:49
    הגב לתגובה זו
    12 13
    פוצצו לכם את הבועה? חבורה של נוכלים שקרנים גזלני כספי ציבור. יבוא יום ותשלמו על הפשעים שלכם נגד החברה.
    סגור
  • עשו ספקולציה לפי "יועצי השקעות" ועכשיו מאשימים את פלוג
    שמטוב 23/06/2015 22:41
    הגב לתגובה זו
    1 2
    על שלא צייתה לעצות של היועצים. שיזרקו את כל היועצים שניבאו מהרהורי ליבם ושהספקולנטים המקוננים יקנו נייר טישיו וימחו את הדמעות על ההפסדים שלהם.
    סגור
  • 1.
    חלשה מאד
    אזרח מוטרד 23/06/2015 18:48
    הגב לתגובה זו
    29 5
    חלשה מאד ומטומטמת
    סגור
  • קפה אובמה או מסיבת תה של פרוג? (ל"ת)
    ראיס-פוטין-טיל 400S 23/06/2015 21:52
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • מצוין העיקר שהדולר יורד (ל"ת)
    צחי 23/06/2015 19:15
    הגב לתגובה זו
    6 7
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות