ביטקוין
צילום: unsplash

המשבר של סילברגייט עשוי לסמן את השיא של הביטקוין לטווח הקרוב

מחירי הביטקוין צנחו מאז חשף בנק הקריפטו סילברגייט את המצוקה שלו; הקריסה האפשרית של סילברגייט פגעה במחירי הקריפטו, השפיעה על נזילות השוק והעלתה את הסיכוי לאכיפה רגולטורית
דור עצמון |

הביטקוין BITCOIN 1.34% ושאר המטבעות הדיגיטליים לא זזים היום יותר מדי ונמצאים ברמות נמוכות יחסית כאשר עולם הקריפטו נרתע מהמצוקה בסילברגייט קפיטל. הדינמיקה של השוק מעידה על כך שייתכן שהקריפטו הגיע לשיא שלו בטווח הקרוב ולכן התנודתיות.

מחיר הביטקוין היה כאמור יציב במהלך 24 השעות האחרונות בסביבות 22,375 דולר. למרות זינוק של כמעט 40% מתחילת השנה, הוא השאיר מאחוריו את השיא האחרון שלו מעל 25,000 דולר. מכירה חדה בשבוע שעבר גם הכניסה אותו לטווח ה-23,000-24,000 דולר ומחקה את הסוחרים האופטימיים שהימרו על ריבאונד של הביטקוין לשוק שורי חדש לאחר 2022 האכזרית.

סילברגייט SILVERGATE CAPITAL CORPORATION CL A חשפה בשבוע שעבר כי עמדה בפני משבר פיננסי, ורשמה הפסדים דרמטיים כאשר היא נאלצה למכור נכסים בהנחה גדולה כדי להישאר נזילה. הקריסה האפשרית של סילברגייט (הבנק כזכור אמר כי הוא בוחן את יכולתו להמשיך כעסק חי) פגעה במחירי הקריפטו, השפיעה על נזילות השוק והעלתה את הסיכוי לאכיפה רגולטורית.

"הביטקוין נמצא בקונסולידציה מאז המכירה ביום שישי, עם סוחרים שנראים חוששים מהשפעות נוספות, אך עדיין מוכנים להחזיק מעמד לעת עתה, לכל מקרה", אמר קרייג ארלם, אנליסט בברוקר אואנדה. "אירועים בסוף השבוע שעבר היו תזכורת לאתגרים העומדים בפני התעשייה בטווח הקצר וההשלכות של זה".

מנקודת מבט טכנית, הדינמיקה האחרונה בשוק הקריפטו מעידה על כך שהעלייה עשויה להסתיים עבור הביטקוין לעת עתה. סימן מטריד אחד הגיע כאשר הביטקוין והאת'ריום ETHEREUM 1.88% - ללא ספק שני הנכסים הדיגיטליים הגדולים ביותר - נפלו ביום שישי בהרבה יותר מאשר קריפטו אחרים. אנליסטים בבורסת הקריפטו Bitfinex הוסיפו כי מדדי התנודתיות עלו שניהם במהלך 10 הימים האחרונים, וסביר להניח שהמחירים צפויים להיות תנודתיים הרבה יותר בטווח הקצר.

"התמונה הכוללת היא של תנודתיות מוגברת, לצד יציבות יחסית לטווח קצר שבהם המחיר עשוי לעשות פינג פונג באגרסיביות, לפחות בשבוע הקרוב", אמרו האנליסטים של Bitfinex.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

החברה שזינקה מ-650 מיליון ל-12 מיליארד דולר ביום אחד - בעזרת ה"שילוש הקדוש"

בשביל וול סטריט מספיקות שלוש מילים כדי להטיס מניה: קריפטו, בלוקצ'יין ו-AI; ב-QMMM הודיעו שיהפכו ל"חברת אוצר" וישקיעו 100 מיליון דולר ברכישת קריפטו אבל שכחו פרט קטן - בקופה יש רק מיליון דולר; היום ההייפ פוגש את קרקע המציאות והחברה נחתכת בחצי

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קריפטו

ביום אחד בלבד הפכה חברת הפרסום הדיגיטלי ההונג־קונגית QMMM QMMM Holdings 20.05%   לתופעת שוק. המניית של החברה זינקה ביותר מ־1,700% וקפצה משווי של כ־650 מיליון דולר לכ־11.8 מיליארד דולר. מאחורי הזינוק מילות מפתח שוול סטריט ממש אוהבת - קריפטו ו-AI. החברה שעוסקת בפרסום דיגיטלי הוציאה הודעה שבכוונתה להפוך ל"חברת אוצר" (Treasury Company) ולהשקיע 100 מיליון דולר ברכישת מטבעות קריפטו, בהם ביטקוין, את'ריום וסולנה.

אל תחבטו בעצמכם אם אתם לא מכירים את המינוח 'חברת אוצר' זה מונח די חדש וזה טייטל שמתאר חברה ציבורית שבוחרת להפוך החזקה של נכסים (בעיקר של קריפטו) לליבת הפעילות שלה. במקום לשמור מזומן או אג"ח כיתרות נזילות, היא מנתבת משאבים לרכישת ביטקוין, את'ריום ומטבעות נוספים, ומציגה אותם כחלק מרכזי במאזן. הדוגמה הבולטת היא מיקרוסטרטג'י של מייקל סיילור, שביססה לעצמה תדמית של "קרן ביטקוין ציבורית" לאחר שרכשה מאות אלפי מטבעות. עבור המשקיעים מדובר בדרך נוחה לעקוב אחרי שוק הקריפטו דרך מניה סחירה, אבל המחיר הוא תנודתיות חריפה ותלות כמעט מוחלטת בערך המטבעות.

ונחזור להודעה שהקפיצה את החברה. עד לאותה הכרזה, מניית QMMM הייתה מניה מנומנמת למדי, שנסחרה במשך חודשים ארוכים בטווח מצומצם של 3 עד 12 דולר, כמעט בלי סיקור ובלי עניין מצד המשקיעים. פעילות החברה - פרסום דיגיטלי בהונג קונג - לא משכה אליה כמעט עניין, וגם הדו"חות האחרונים הצביעו על הפסדים ועל קופת מזומנים דלילה מאוד.

אבל אז הגיעה ההודעה: השקעה מתוכננת של 100 מיליון דולר בקריפטו, לצד שימוש בבינה מלאכותית ובטכנולוגיות בלוקצ'יין כדי לפתח "מערכת אקולוגית קריפטו־אוטונומית". לא בטוח שוול סטריט בכלל הצליחה לפענח את המשמעות של המינוח הזה (וכאן וול סטריט צריכה לחבוט בעצמה) אבל עבור המשקיעים זה הספיק כדי להצית ראלי מטורף. בתוך יום אחד נרשמה קפיצה מסחררת במניה, עד לרמות שווי דמיוניות אם מנסים להשוות אותם לתוצאות של החברה.

 מי שנמצא קצת זמן בשוק מכיר את התופעה הזאת על בשרו בעיקר מבועת הדוט.קום חברות מאמצות מילות באזז כדי לתפוס עניין. חברות שצירפו לשם שלהן את המילה "אינטרנט" בגל העליות של תחילת שנות ה־2000, או אם מסתכלים קרוב יותר אז חברות קטנות שהכריזו על פעילות בתחום הקנאביס ב־2017–2018 וכל בועה ותקופתה, עד שהתנפצה אל גלי המציאות.