מנכ"ל איתמר: "עשינו בשנה האחרונה קפיצת מדרגה - אנחנו היום במקום אחר"

גלעד גליק שנכנס לתפקידו לפני מעט פחות משנה יקח חלק במושב הביומד בוועידת "השקעות 2014 - מפת דרכים" שתתקיים ב-28 במאי
תומר קורנפלד |

"איתמר עשתה בשנה האחרונה קפיצת מדרגה משמעותית בפעילותה. המוצרים שלנו הם אותם המוצרים אבל אנחנו נמצאים היום במקום אחר", כך אומר היום גלעד גליק מנכ"ל איתמר מדיקל בריאיון ל-Bizportal. "ביצענו שינוי אסטרטגי בכל מה שקשור לשיווק המוצרים שלנו ואנחנו כבר מרגישים את השינוי". גליק ישתתף בוועידת "השקעות 2014 - מפת דרכים" של Bizportal שתתקיים ב-28 לחודש. להרשמה לוועידה לחצו כאן. חברת איתמר מדיקל פועלת בתחום הדיאגנוסטיקה ופיתחה שני מוצרים - מוצר ה-EndoPAT לאבחון וניטור אי תפקוד אנדותלי המהווה שלב מוקדם של טרשת עורקים. המוצר השני נקרא WatchPAT ומיועד לאבחון הפרעות נשימה בשינה. מאז נכנס גליק לתפקידו החברה ביצעה שינוי אסטרטגי בכל הקשור לשיווק המוצרים. "שאלנו את עצמנו מי רואה ערך מהמוצר שלנו והחלטנו לשנות את האסטרטגיה של השיווק", מסביר גליק. "בתחום הקרדיולוגיה התחלנו למכור את המערכות שלנו לתחום של מניעה שניונית - אנשים שכבר קיבלו התקף לב והמוצר שלנו מאפשר למנוע את התקף הלב הבא. כל מערך השיווק השתנה - הלקוחות שלנו כעת הם בתי החולים ומי משמשלם על המוצרים זה לא הלקוח הסופי אלא חברות הביטוח". שינוי אסטרטגי נוסף שביצעה איתמר מדיקל הוא לייצר ערוצי הפצה אסטרטגיים. עד שגליק הגיע לחברה העסיקה איתמר אנשי מכירות בארה"ב אשר שיווקו את המוצרים שלהם. כך למשל, לפני שגליק נכנס לתפקידו התמקדה איתמר במכירת המוצר לאבחון השינה ב-3,000 רופאי השינה הנמצאים בארה"ב. היום, משווקת החברה את המוצרים לקרדיולוגיים אשר יודעים לאבחן דום לב נשימתי בעצמם וכך התמודדה החברה היטב עם חברת פיליפס שלה נוכחות משמעותית בתחום מוצרי השינה. "איך אנחנו יודעים שהמוצר שלנו טוב?", מסביר גליק. "פיליפס שחסמה אותנו בארה"ב עד היום לקחה אותנו כמוצר הדגל ביפן ושם היא משווקת את המוצר שלנו. למה? כי ביפן השוק שונה ושם אין רופאי שינה וכל רופא מוסמך לטפל בשינה".

מנהלת שיווק: גילי הלל | מנהלת פיתוח תוכן: יעל שפריר | סמנכ"ל מסחרי: ערן בן עזרא | מנהלת תיקי לקוחות: אורטל עמר | מנהל תיקי לקוחות: ניסו חזן | :Uvix Studio graphic design יובל כהן | גרפיקה: מרינה צ'צ'יק | מנהל כנסים מידע כנסים : חני גרא

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

מנכ"ל MCS מדיקל: "המוצר שלנו מחליף תרופות - והוא צובר תאוצה"

עדי דגן, מייסד חברת מדיקל קומפריישן יקח חלק בכנס הביומד של Bizportal שייערך ב-10 באפריל. "המוצר שלנו למניעת קרישי דם פונה לשוק של 1.5 מיליארד דולר"
תומר קורנפלד |

"המוצר שלנו חודר לארה"ב ומטרתו להחליף שימוש בתרופות קיימות. יותר ויותר רופאים משתמשים במכשיר שהולך וצובר תאוצה", כך אומר ל-Bizportal עדי דגן, מנכ"ל מדיקל קומפריישן (MCS). עדי דגן ייקח חלק בכנס הביומד של Bizportal שכותרתו "בין מציאות לחלום - זירת הביומד המבעבעת". הכנס ייערך בבורסה לניירות ערך ב-10 באפריל החל מהשעה 14:00. להרשמה לכנס - לחצו כאן חברת מדיקל עוסקת בפיתוח,יצור ושיווק מכשיר רפואי לשיפור זרימת הדם. החברה פיתחה מכשיר פנאומטי המפעיל לחץ על הגפיים באמצעות דחיסת אוויר. באמצעות הלחץ נוצר גל זרימת דם טבעי לכיוון הלב ובכך מאפשרת להקטין את הסיכון להיווצרות קרישי דם באירועים טראומטיים כירוגיים ומחלות וסקולריות. החברה נסחרת מתחת לרדאר של המשקיעים לפי שווי של כ-200 מיליון שקל, אך לחברה ישנם בעלי מניות חזקים כגון חברת ניסן, מורי ארקין ופונטיפקס אשר השקיעו. "הם מבינים בתרופות ויש להם הרבה ידע", מסביר דגן. "הם מבינים כיצד לייצר חברות גדולות ואני שמח שיש לי אותם בתור משקיעים". נכון להיום לחברה ישנם שני מוצרים למעשה. המוצר הראשון אשר מכונה מכשיר דור א' מתחרה במכשירים אחרים הקיימים בשוק למניעת היווצרות קרישי דם, זאת כטיפול משלים לטיפול התרופתי. עם זאת, מנוע הצמיחה של החברה הוא מוצר שנקרא SFT ומשמש כתחליף לטיפול התרופתי המקובל. בשנת 2012 רשמה החברה מכירות של 8.5 מיליון דולר. המכירות ממוצר הדור א' נותרו יציבות, אך ההכנסות ממוצר ה-SFT מציג צמיחה מרשימה. ברבעון הראשון רשמה החברה הכנסות של 1.1 מיליון דולר, עלתה ל-1.2 מיליון דולר ברבעון השני והשלישי של השנה וברבעון הרביעי הציג המוצר מכירות של 1.33 מיליון דולר. "אנחנו פונים בארה"ב לשוק של 1.5 מיליארד דולר", אומר דגן. "הגדלנו את כמות אנשי השיווק שלנו ואנחנו מתכוונים להמשיך לשכנע רופאים להשתמש במוצר שלנו אשר מהווה תחליף לתרופות. הוכחנו את זה בניסויים קליניים. בעתיד אנחנו מתכוונים להוסיף למכשיר עוד ועוד אינדיקציות לשימוש". לפני מספר שבועות הציגה החברה בוועידה השנתית של איגוד המנתחים האורתופדיים מוצר חדש אשר מבוסס על בסיס מוצר הדגל. המוצר החדש משלב בנוסף לטיפול במניעת קרישי דם גם יכולות זיהוי של חסימות בזרימת הדם הורידי ברגליים - אשר יכולות להעיד על הימצאות קרישי דם. לתרופות אותן המוצר מחליף - אין יכולות זיהוי כאלו. לפני מספר שנים עמדה החברה בפני אקזיט. מדיקל קומפריישן קיבלה הצעה למכירתה תמורת 75 מיליון דולר אך בסופו של דבר בשל בעיות רגולטוריות מול ה-FDA (אשר נפתרו) - כל התהליך הוקפא ולא יצא אל הפועל. בהקשר זה דגן מסביר כי הוא בונה את החברה לטווח ארוך. "החברה מתפתחת ללא קשר לאם, מתי ואיך יכול להיות פוטנציאל לאקזיט".