מנכ"ל איתמר: "עשינו בשנה האחרונה קפיצת מדרגה - אנחנו היום במקום אחר"

גלעד גליק שנכנס לתפקידו לפני מעט פחות משנה יקח חלק במושב הביומד בוועידת "השקעות 2014 - מפת דרכים" שתתקיים ב-28 במאי
תומר קורנפלד |

"איתמר עשתה בשנה האחרונה קפיצת מדרגה משמעותית בפעילותה. המוצרים שלנו הם אותם המוצרים אבל אנחנו נמצאים היום במקום אחר", כך אומר היום גלעד גליק מנכ"ל איתמר מדיקל בריאיון ל-Bizportal. "ביצענו שינוי אסטרטגי בכל מה שקשור לשיווק המוצרים שלנו ואנחנו כבר מרגישים את השינוי".

גליק ישתתף בוועידת "השקעות 2014 - מפת דרכים" של Bizportal שתתקיים ב-28 לחודש. להרשמה לוועידה לחצו כאן.

חברת איתמר מדיקל פועלת בתחום הדיאגנוסטיקה ופיתחה שני מוצרים - מוצר ה-EndoPAT לאבחון וניטור אי תפקוד אנדותלי המהווה שלב מוקדם של טרשת עורקים. המוצר השני נקרא WatchPAT ומיועד לאבחון הפרעות נשימה בשינה.

מאז נכנס גליק לתפקידו החברה ביצעה שינוי אסטרטגי בכל הקשור לשיווק המוצרים. "שאלנו את עצמנו מי רואה ערך מהמוצר שלנו והחלטנו לשנות את האסטרטגיה של השיווק", מסביר גליק. "בתחום הקרדיולוגיה התחלנו למכור את המערכות שלנו לתחום של מניעה שניונית - אנשים שכבר קיבלו התקף לב והמוצר שלנו מאפשר למנוע את התקף הלב הבא. כל מערך השיווק השתנה - הלקוחות שלנו כעת הם בתי החולים ומי משמשלם על המוצרים זה לא הלקוח הסופי אלא חברות הביטוח".

שינוי אסטרטגי נוסף שביצעה איתמר מדיקל הוא לייצר ערוצי הפצה אסטרטגיים. עד שגליק הגיע לחברה העסיקה איתמר אנשי מכירות בארה"ב אשר שיווקו את המוצרים שלהם. כך למשל, לפני שגליק נכנס לתפקידו התמקדה איתמר במכירת המוצר לאבחון השינה ב-3,000 רופאי השינה הנמצאים בארה"ב. היום, משווקת החברה את המוצרים לקרדיולוגיים אשר יודעים לאבחן דום לב נשימתי בעצמם וכך התמודדה החברה היטב עם חברת פיליפס שלה נוכחות משמעותית בתחום מוצרי השינה.

"איך אנחנו יודעים שהמוצר שלנו טוב?", מסביר גליק. "פיליפס שחסמה אותנו בארה"ב עד היום לקחה אותנו כמוצר הדגל ביפן ושם היא משווקת את המוצר שלנו. למה? כי ביפן השוק שונה ושם אין רופאי שינה וכל רופא מוסמך לטפל בשינה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

"יש עודף היצע של חברות ביומד המחפשות אקזיט לעשר השנים הקרובות"

קבוצת ארזי גרופ תיקח חלק בכנס הביומד של Bizportal שייערך ב-10 באפריל. בני ארזי. "על חברות הפועלות בתחום לשנות את האסטרטגיה העסקית שלהן".
תומר קורנפלד |
"המגמה של צמצום ההשקעות בתחום הביומד צפויה להימשך גם בשנת 2013", כך מעריך בני ארזי מנכ"ל ויו"ר קבוצת ארזי בשיחה עם Bizportal. "הקושי המרכזי יהיה של חברות סטארט אפ הנמצאות בשלבים ראשונים כאשר גם הגיוסים של קרנות הון סיכון לטובת התעשייה נמצאת במגמת ירידה מאחר ויש עודף היצע של חברות המחפשות אקזיט לעשר השנים הקרובות". קבוצת ארזי גרופ תיקח חלק בכנס הביומד של Bizportal שכותרתו "בין מציאות לחלום - זירת הביומד המבעבעת". הכנס ייערך בבורסה לניירות ערך ב-10 באפריל החל מהשעה 14:00. להרשמה לכנס - לחצו כאן
לדברי ארזי, "על חברות הפועלות בתחום לשנות את האסטרטגיה העסקית שלהן. מימון הפעילות של החברות חייב להגיע מגידול בהיקפי המכירות שלהן. בנוסף, לאור המצב הלא מבטיח בשווקים המסורתיים ( ארצות הברית, אירופה ויפן), על החברות לחפש שווקים חדשים העשויים להיות אטרקטיביים יותר". ארזי גרופ הינה חברה בינלאומית בעלת שורשים ישראליים, שנוסדה בישראל בשנת 1995. כיום מחזיקה החברה ב-65 נציגויות במדינות שונות בעולם ומשרתת אלפי לקוחות מדי שנה. החברה משרתת רבות מחברות המכשור הרפואי בישראל שמבקשות להגדיל את מכירותיהן בשווקים חדשים ברחבי העולם. בשיחה מתייחס ארזי לשאלה מהם השווקים בעלי הפוטנציאל הכלכלי המשמעותיים ביותר בעולם. "עד לפני כמה שנים השוק הסיני והברזילאי היוו יעד אטרקטיבי לחברות, אך כיום ישנה התמתנות של הפעילות בשווקים הללו", מציין ארזי. "המטרה של החברות היא להגיע לשווקים שאישור המכירה בהן יכול להתקבל תוך פרק זמן קצר של מספר חודשים, וכמו כן בשווקים בהם מערכת הבריאות וההשקעות ברפואה הפרטית והמודרנית במגמת עליה מתמשכת".