דונגפנג בוקס השקה
צילום: יבואן

קופסת הפתעה חשמלית - דונגפנג בוקס במחיר של 110.0 אש"ח

ברקע מכירת פעילות הרכב של מטרו מוטור לדלק מוטורס, משיקה מטרו את הדונגפנג בוקס, סופר מיני חשמלית ומרווחת עם בסיס גלגלים ענק בהשוואה לסגמנט, ובמחיר של החל מ 110.0 אש"ח. למתחרות יש בהחלט מה לדאוג. 
יואב פולס | (1)

מטרו מוטור, יבואנית דגמי דונגפנג לישראל השיקה את הדונגפנג בוקס, סופר מיני עירונית חשמלית.

הבוקס מצטרף לשני דגמים של דונגפנג שכבר משווקים בישראל דגמי הוויה (Voyah) פרי (Free) ו-דרים (Dream), וה M-Hero1 רכב השטח המרשים של דונגפנג.

בעוד שכלי הרכב שכבר משווקים על ידי מטרו מוטור הם מהסגמנטים היקרים יותר, הבוקס תוקפת את השוק מלמטה, מסגמנט ה'סופר מיני' עם מחיר תחרותי מאוד.

מנוע וסוללה

לדונגפנג בוקס מנוע חשמלי בהספק 95 כ"ס ומומנט של 16.3 קג"מ. לבוקס סוללה בקיבולת 43.2Kwh המספקת טווח מקסימלי של 310 ק"מ בתקן WLTP. הבוקס יכולה להיטען בטעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw או בטעינה מהירה DC בהספק של עד 50Kw.

הביצועים סבירים עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב 10.6 שניות, ומהירות מירבית של 140 קמ"ש.

הבוקס היא רכב חשמלי עם מימדים חיצוניים של סופר מיני ואורך כולל של שלושה ס"מ מעל ארבעה מטרים, אבל בסיס גלגלים של 2.66 מטר, בדומה ל SUV לא קטן (יותר מטויוטה קורולה קרוס, בדומה ליונדאי קונה). נפח תא המטען 326 ליטר, ועם קיפול המושב האחורי מתקבל נפח של 945 ליטר.

איבזור ובטיחות

האיבזור של הבוקס נדיב, והוא כולל מושב נהג חשמלי כולל ארבעה זיכרונות, כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי 5'' ומסך מולטימדיה בגודל 12.3'' עם קישוריות לאנדרואיד אוטו או אפל קרפליי. , משטח טעינה אלחוטי, תאורת אווירה, מצלמה 360 ועוד.

בתחום הבטיחות ציידו בדונגפנג את הבוקס החביבה מערכות בטיחות מתקדמות אקטיביות, כמו בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, ניטור עייפות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. בהתאמה ציון איבזור הבטיחות עומד על 6.

מחיר ואחריות

הבשורה של הבוקס היא בגיזרת המחיר, עם מחיר של 113,900 ₪ לרכבי 2025, ו – 3000 ₪ לכל צבע שאינו לבן ממגוון הצבעים המגניבים שיש לבוקס.

אבל זה לא הכל, במטרו מציעים לרוכשים המהירים לרכוש את הבוקס במחיר של 110.0 אש"ח למי שירכוש את הרכב עד סוף ינואר 2025.

האחריות לבוקס עומדת על 5 שנים או 100,000 ק"מ, ו-8 שנים או 160,000 ק"מ על הסוללה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גניבה לאור יום 24/12/2024 09:25
    הגב לתגובה זו
    נמכרת בארץ "במבצע" ב110...פראיירים לא מתים..הם קונים רכב סיני חשמלי..(או בכלל רכב חדש בארץ)
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"

משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור

רן קידר |

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל. 

על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים". 

המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים. 

הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים". 

בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.