קופסת הפתעה חשמלית - דונגפנג בוקס במחיר של 110.0 אש"ח
מטרו מוטור, יבואנית דגמי דונגפנג לישראל השיקה את הדונגפנג בוקס, סופר מיני עירונית חשמלית.
הבוקס מצטרף לשני דגמים של דונגפנג שכבר משווקים בישראל דגמי הוויה (Voyah) פרי (Free) ו-דרים (Dream), וה M-Hero1 רכב השטח המרשים של דונגפנג.
בעוד שכלי הרכב שכבר משווקים על ידי מטרו מוטור הם מהסגמנטים היקרים יותר, הבוקס תוקפת את השוק מלמטה, מסגמנט ה'סופר מיני' עם מחיר תחרותי מאוד.
מנוע וסוללה
לדונגפנג בוקס מנוע חשמלי בהספק 95 כ"ס ומומנט של 16.3 קג"מ. לבוקס סוללה בקיבולת 43.2Kwh המספקת טווח מקסימלי של 310 ק"מ בתקן WLTP. הבוקס יכולה להיטען בטעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw או בטעינה מהירה DC בהספק של עד 50Kw.
הביצועים סבירים עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב 10.6 שניות, ומהירות מירבית של 140 קמ"ש.
הבוקס היא רכב חשמלי עם מימדים חיצוניים של סופר מיני ואורך כולל של שלושה ס"מ מעל ארבעה מטרים, אבל בסיס גלגלים של 2.66 מטר, בדומה ל SUV לא קטן (יותר מטויוטה קורולה קרוס, בדומה ליונדאי קונה). נפח תא המטען 326 ליטר, ועם קיפול המושב האחורי מתקבל נפח של 945 ליטר.
איבזור ובטיחות
האיבזור של הבוקס נדיב, והוא כולל מושב נהג חשמלי כולל ארבעה זיכרונות, כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי 5'' ומסך מולטימדיה בגודל 12.3'' עם קישוריות לאנדרואיד אוטו או אפל קרפליי. , משטח טעינה אלחוטי, תאורת אווירה, מצלמה 360 ועוד.
בתחום הבטיחות ציידו בדונגפנג את הבוקס החביבה מערכות בטיחות מתקדמות אקטיביות, כמו בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, ניטור עייפות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. בהתאמה ציון איבזור הבטיחות עומד על 6.
מחיר ואחריות
הבשורה של הבוקס היא בגיזרת המחיר, עם מחיר של 113,900 ₪ לרכבי 2025, ו – 3000 ₪ לכל צבע שאינו לבן ממגוון הצבעים המגניבים שיש לבוקס.
אבל זה לא הכל, במטרו מציעים לרוכשים המהירים לרכוש את הבוקס במחיר של 110.0 אש"ח למי שירכוש את הרכב עד סוף ינואר 2025.
האחריות לבוקס עומדת על 5 שנים או 100,000 ק"מ, ו-8 שנים או 160,000 ק"מ על הסוללה.
- 1.גניבה לאור יום 24/12/2024 09:25הגב לתגובה זונמכרת בארץ "במבצע" ב110...פראיירים לא מתים..הם קונים רכב סיני חשמלי..(או בכלל רכב חדש בארץ)

הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.
המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי.
דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.
שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.
טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.
בישראל משווקות כבר היום עם טכנולוגיה זו ה BYD Seal U והמשפחתית המצוינת ה BYD Seal 5 אותה בחנתי ממש לאחרונה.
המגמות בשוק המקומי עם הצמיחה הגדולה של דגמי הפלאג אין הייבריד המתקדמים, לצד התמתנות קלה של הביקושים לדגמים החשמליים, הביאו את היצרנית יחד עם 'שלמה מוטורס' להקדים את כל העולם ולהביא לשוק הישראלי את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר C-Suv עם הנעת פלאג אין הייבריד.
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הפקקים בניו יורק נעלמו - איך זה קרה?
האם אפשר להעלים פקקים? מה זאת אגרת גודש, היכן המודל הזה קיים והאם הוא הצליח והאם אגרת גודש תפתור את בעיית הפקקים בת"א?
במשך עשורים מנהטן היתה עמוסה ופקוקה, אחד האזורים הכי פקוקים בעולם. בשעות השיא היו עשרות נתיבים וגשרים עומדים קפואים, והמטרופולין שידוע באנרגיה הבלתי פוסקת שלו הפך לאחד המקומות המתסכלים ביותר לנהיגה. בתחילת השנה יצאה לדרך תוכנית אגרת הגודש, שהטילה חיוב יומי על כל רכב פרטי הנכנס לאזורים המרכזיים בשעות העומס. ההימור היה גדול, ההתנגדויות היו עזות, היו חששות מפגיעה גדולה בעסקים בעיר. אך בתוך חודשים ספורים התמונה השתנתה מן הקצה אל הקצה. זה אומר שגם אצלנו יש תקווה - עוד מספר שנים בודדות אמורה להיות אגרת גודש בכניסה לתל אביב, זה צפוי להוריד את התנועה ואת הפקקים.
הנתונים בניו יורק מרשימים - יש ירידה חדה בכניסות רכבים, כ-65 אלף פחות רכבים ביום באזור הגודש. מדובר בירידה של כ‑12% במספר כלי הרכב שנכנסים למרכז העיר. תנועת הרכב במנהטן עצמה ירדה ב-25% בשעות השיא. זמני הנסיעה התקצרו בממוצע בקרוב ל-7 דקות על כל שעת נסיעה ויש מצבים שהחיסכון בזמן מגיע גם ל-50% לעומת המצב הקודם. יש עלייה משמעותית בשימוש בכלי תחבורה ציבורית.
מדובר במהפכה של ממש. אין פקקים משמעותיים, יש נסיעה קולחת ומגיעים הרבה יותר מהר ממקום למקום.
יתרונות נוספים
הרווחים של רפורמת אגרת הגודש מגיעים גם מתחומים אחרים. מספר תאונות הדרכים באזורי האגרה ירד ב‑14% וזה מתבטא גם בירידה דומה במספר הפצועים ובתמותת הולכי הרגל. ההליכה בעיר הפכה להיות בטוחה הרבה יותר מבעבר.
כמו כן, הפחתת הנסועה השפיעה ישירות על איכות האוויר. רמות פליטת המזהמים ירדו. עבור תושבים הסובלים ממחלות נשימה או רגישות לזיהום, מדובר בהקלה ניכרת. בנוסף לכך, העיר פחות רועשת - נרשמה ירידה של 70% בתלונות על רעש וצפירות.
- חסימות בכביש 2 ובכביש 20 ביום שישי: גשר חדש יונף באודים
- הכבישים פקוקים יותר: 120 אלף כלי רכב חדשים עלו על הכבוש, למה זה צפוי להשתנות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מעבר לכך, החשש מפגיעה בעסקים התברר כמוגזם לחלוטין. מרכזי הקניות והחנויות הקטנות במנהטן רשמו גידול מצטבר של מאות מיליוני דולרים במחזור המכירות. תעשיית התיאטרון, ובפרט ברודווי, הציגה עונת שיא עם הכנסות של כמעט שני מיליארד דולר ממכירת כרטיסים. תפוסת המלונות עלתה על התחזיות, והמסעדות והברים דיווחו על תנועת לקוחות ערה.