צ'רי - שנתיים בישראל עם 25,000 כלי רכב, משיקה את האריזו 8
פריסבי (לשעבר קרסו) יבואנית דגמי צ'רי לישראל, חוגגת שנתיים לתחילת שיווק מותג צ'רי בישראל, ומשיקה את האריזו 8 פלאג אין הייבריד, המשפחתית החדשה של המותג.
צ'רי - סיכום ביניים
רגע לפני שנצלול לתוך הפרטים הקטנים של האריזו 8 עליה קראתם בביזפורטל לראשונה כבר בספטמבר האחרון, נציין כי מותג צ'רי שהיה אנונימי לחלוטין לצרכן הישראלי החל בשיווק דגמי צ'רי בנובמבר 2022, בשיאו של משבר כלל עולמי של אספקת כלי רכב. מתחילת השיווק ועד היום מסרה פריסבי כ 25,000 יחידות מדגמי צ'רי, הצלחה גדולה בהתחשב בעובדה שתחילת השיווק היתה רק עם דגמי בנזין, ושיווק הדגם החשמלי הראשון של המותג ה FX EV החל רק בינואר 24.
צ'רי לימדה את הצרכן הישראלי כמה שיעורים משמעותיים, ואחד מהם היה לא לחשוש ממותג סיני חדש ולבחון אותו במונחי עלות תועלת. מאז השקת מותג צ'רי בישראל, השוק המקומי חווה הצפה של מותגים סיניים, שחלקם מתקבלים באהבה והצלחה, וחלקם נעלמים לבלי שוב. בשנתיים בהן צ'רי משווקת בישראל גם לא נרשמה איזו דרמה גדולה בתחום האמינות השירות או החלפים, הרבה בזכות אנשי פריסבי, והציבור למד שניתן לסמוך על המותג.
אריזו 8 PHEV
ועכשיו משיקה פריסבי את המשפחתית הגדולה של צ'רי, האריזו 8 בתצורת פלאג אין הייבריד עם מאפיינים מאוד מעניינים.
מבחינת מימדים האריזו 8 נמצאת באמצע בין המשפחתיות הרגילות לבין המשפחתיות הגדולות (להלן 'מנהלים') המקובלות בשוק. האורך הכולל עומד על 4757 מטר, ובסיס הגלגלים הוא 2.77 מטר, גדול משמעותית מכל משפחתית אחרת באותו טווח מחירים.
- ענף הרכב, חשמליות- מספרים מוחלטים מעוותים את התמונה
- צ'רי אריזו 8 - שוברת שוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העיצוב החיצוני נאה, גנרי משהו עם זאת מודרני ומכובד. פנים הרכב מרשים עם צג לוח מחוונים ומולטימדיה המחוברים ביחידה אחת. לוח המחוונים דיגיטלי כמובן, בגודל 12.3'' והמולטימדיה בגודל זהה, עם קישוריות מלאה ואלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
לאריזו 8 פלאג אין שתי רמות איבזור, קומפורט הבסיסית, ונובל המפוארת יותר. בשתיהן תמצאו מפתח חכם לכניסה והתנעה, חמישה מצבי נהיגה (EV, HEV, ספורט, אקו ונורמל), מושבים קדמיים חשמליים ומחוממים, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג לאחור ועוד. גירסת נובל מוסיפה מערכת שמע מתוצרת סוני עם 11 רמקולים, מצלמות 540, משטח הטענה אלחוטי, 10 כריות אוויר (לעומת 6 בקומפורט), גג פנורמי נפתח עם וילון חשמלי ועוד.
- צ'רי טיגו 9 פלאג אין- מתחרה חדש בסגמנט שבעה מושבים
- ענף הרכב - 249,101 כלי רכב- דגמים, מותגים, יצרנים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- מה הרכב שהכי נגנב בישראל?
במערכת ההנעה אין כל הבדל בין שני הדגמים והאריזו 8 עושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס, יחד עם מנוע חשמלי המפיק 204 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 347 כ"ס (!!!) והמומנט המשולב עומד על 53.5 קג"מ.
סוללת האריזו 8 המספקת אנרגיה למנוע החשמלי בקיבולת 18.3Kwh והיא נטענת בטעינה איטית AC בהספק של 6.6Kw או בטעינת DC מהירה בהספק 40Kw. הטווח החשמלי הרשמי של האריזו 8 עומד על 105 ק"מ בתקן WLTP. לאריזו 8 גם אפשרות V2L בהספק של עד 3.3Kw . עוד תכונה חשובה לאריזו 8 היא שהרכב יודע לא לנצל את הסוללה כאשר היא מתחת ל 18% , דבר שתמיד משאיר רזרבות של אנרגיה למקרה הצורך. יהיה מעניין לראות את זה במבחן בתנאי אמת.
ציון איבזור הבטיחות של האריזו 8 עומד על 7, והרכב טרם נבחן במבחן הבטיחות של ה EuroNcap. האחריות לרכב עומדת על 6 שנים או 150,000 ק"מ, ואילו לסוללה האחריות 8 שנים או 150,000 ק"מ.
האריזו 8 משווקת כאמור בשתי רמות גימור – קומפורט במחיר של 174.0 אש"ח ונובל במחיר של 180.0 אש"ח, נכון למחירי 2024, כלומר לפני עדכון המע"מ החדש ולפני עדכון נוסחת מס ירוק. לדברי אנשי פריסבי יש בישראל מלאי של כ 2000 כלי רכב, ומשלוחים נוספים נמצאים בדרך, והצפי הוא למסור ב 2025 כמה אלפים מהדגם החדש.
מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?
ארבעה רכבי שטח משובחים נמכרים בישראל. לכל אחד מהם עדת מעריצים, את חלקן כבר ניתן להגדירן כ'כת'. אבל מי הכי טוב? האם יש כזה דבר 'הכי טוב'? או שיש מקום לשאול מה הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי, ולהתאים עבורו את הרכב הנכון. באנו לעשות סדר
ארבעה רכבי שטח אמיתיים נמכרים בישראל. למעשה חמישה, אם נחשיב גם את ה KGM רקסטון כרכב שטח, אבל כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר, כי הרקסטון, עם כל הכבוד, לא יכול להיות חלק מחבורת החוד של רכבי השטח בישראל – לנדרובר דיפנדר, ג'יפ רנגלר, פורד ברונקו וטויוטה לנדקרוזר. גם את הטנדרים אני שם בצד, אנחנו עם SUV אמיתיים. גם את האינאוס גרנדיר שיחידה אחת ממנו כבר מתגלגלת על כבישי ארצנו אני שם מחוץ למשוואה.
אז מה היה לנו כאן:
הרבה לכביש ומדי פעם לשטח – לנדרובר דיפנדר. לשטח – פורד ברונקו. לשטח אקסטרים – רנגלר רוביקון. למשפחה המטיילת – לנדקרוזר.
הזול ביותר ועדיין ראוי לשטח אתגרי הוא הג'יפ רנגלר ספורט S שעולה 380.0 אש"ח. אחריו הלנדקרוזר סלקט שמגיע עם שבעה מושבים, הנעה כפולה קבועה, נעילת דיפרנציאל מרכזי ובקרת משיכה יעילה ועולה 410.0 אש"ח.

ענף הרכב, חשמליות- מספרים מוחלטים מעוותים את התמונה
נתוני הרישומים או המסירות בשוק הרכב מציגים תמונה מעוותת של המציאות עם גיולים משמעותיים של כלי רכב חשמליים.
לעומתם רכבי הפלאג אין הייבריד כמעט ולא מציגים גיולים, נתון שיכול להעיד על העדפות הציבור, רכישות זהירות יותר של יבואנים ומלאים קטנים יחסית.
אנחנו ממשיכים עם ניתוח נתוני מסירת כלי הרכב מתחילת השנה בשוק המקומי, והפעם נצלול לעולם החשמלי.
כלי רכב חשמליים
הנתונים הגולמיים של משרד הרישוי מראים רישומי כלי רכב, כאשר אנחנו יודעים בוודאות שלא כולם נמכרו ללקוחות קצה, וחלקם עבר גיול. התמונה מורכבת מאוד, כך שמתוך 14 הדגמים המובילים ברישומים, רק בארבעה מהם אין לנו מידע מובהק לגיולים, כלומר מתוך ה 14 המובילים, עשרה מהם עברו גיולים משמעותיים יותר או פחות.
כשראינו את הנתון המדהים הזה, אנחנו תוהים בקול מה לא עובד? האם היצרנים דחפו / אילצו את היבואנים לרכוש מלאים של כלי רכב לא נחוצים? האם היבואנים שגו בתמחור באופן כל-כך משמעותי? האם היבואנים כשלו בשיווק הדגמים בשוק, הן לשוק הפרטי והן מול ציי רכב?
מאידך, יבואני הרכב מביאים כלי רכב תוך מיקסום ההנחה מול היצרנים, וניצול מיטבי של שערי מטבע נוחים, מתמחרים את הרכב כך שהרווחיות מהמכוניות שיימכרו תהיה מספיק גבוהה על מנת לחפות על הרווחיות הנמוכה שתיגזר מהמלאי שלא נמכר.
ואפשרות נוספת היא שאנחנו ואתם הם היחידים שמתרגשים מתופעת הגיול, ויבואני הרכב לוקחים אותה בחשבון כערוץ הפצה נוסף, פחות רווחי, אבל עוד ערוץ שמאפשר לשחרר מכוניות לכביש, ואותן מכוניות בהמשך גם יצרכו חלפים, מימון, ביטוח ועוד.