צ'רי - שנתיים בישראל עם 25,000 כלי רכב, משיקה את האריזו 8
פריסבי (לשעבר קרסו) יבואנית דגמי צ'רי לישראל, חוגגת שנתיים לתחילת שיווק מותג צ'רי בישראל, ומשיקה את האריזו 8 פלאג אין הייבריד, המשפחתית החדשה של המותג.
צ'רי - סיכום ביניים
רגע לפני שנצלול לתוך הפרטים הקטנים של האריזו 8 עליה קראתם בביזפורטל לראשונה כבר בספטמבר האחרון, נציין כי מותג צ'רי שהיה אנונימי לחלוטין לצרכן הישראלי החל בשיווק דגמי צ'רי בנובמבר 2022, בשיאו של משבר כלל עולמי של אספקת כלי רכב. מתחילת השיווק ועד היום מסרה פריסבי כ 25,000 יחידות מדגמי צ'רי, הצלחה גדולה בהתחשב בעובדה שתחילת השיווק היתה רק עם דגמי בנזין, ושיווק הדגם החשמלי הראשון של המותג ה FX EV החל רק בינואר 24.
צ'רי לימדה את הצרכן הישראלי כמה שיעורים משמעותיים, ואחד מהם היה לא לחשוש ממותג סיני חדש ולבחון אותו במונחי עלות תועלת. מאז השקת מותג צ'רי בישראל, השוק המקומי חווה הצפה של מותגים סיניים, שחלקם מתקבלים באהבה והצלחה, וחלקם נעלמים לבלי שוב. בשנתיים בהן צ'רי משווקת בישראל גם לא נרשמה איזו דרמה גדולה בתחום האמינות השירות או החלפים, הרבה בזכות אנשי פריסבי, והציבור למד שניתן לסמוך על המותג.
אריזו 8 PHEV
ועכשיו משיקה פריסבי את המשפחתית הגדולה של צ'רי, האריזו 8 בתצורת פלאג אין הייבריד עם מאפיינים מאוד מעניינים.
מבחינת מימדים האריזו 8 נמצאת באמצע בין המשפחתיות הרגילות לבין המשפחתיות הגדולות (להלן 'מנהלים') המקובלות בשוק. האורך הכולל עומד על 4757 מטר, ובסיס הגלגלים הוא 2.77 מטר, גדול משמעותית מכל משפחתית אחרת באותו טווח מחירים.
- ענף הרכב, חשמליות- מספרים מוחלטים מעוותים את התמונה
- צ'רי אריזו 8 - שוברת שוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העיצוב החיצוני נאה, גנרי משהו עם זאת מודרני ומכובד. פנים הרכב מרשים עם צג לוח מחוונים ומולטימדיה המחוברים ביחידה אחת. לוח המחוונים דיגיטלי כמובן, בגודל 12.3'' והמולטימדיה בגודל זהה, עם קישוריות מלאה ואלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
לאריזו 8 פלאג אין שתי רמות איבזור, קומפורט הבסיסית, ונובל המפוארת יותר. בשתיהן תמצאו מפתח חכם לכניסה והתנעה, חמישה מצבי נהיגה (EV, HEV, ספורט, אקו ונורמל), מושבים קדמיים חשמליים ומחוממים, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג לאחור ועוד. גירסת נובל מוסיפה מערכת שמע מתוצרת סוני עם 11 רמקולים, מצלמות 540, משטח הטענה אלחוטי, 10 כריות אוויר (לעומת 6 בקומפורט), גג פנורמי נפתח עם וילון חשמלי ועוד.
- סוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז
- עדכונים לפורד ברונקו - המחיר החל מ 380.0 אלף ש"ח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
במערכת ההנעה אין כל הבדל בין שני הדגמים והאריזו 8 עושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס, יחד עם מנוע חשמלי המפיק 204 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 347 כ"ס (!!!) והמומנט המשולב עומד על 53.5 קג"מ.
סוללת האריזו 8 המספקת אנרגיה למנוע החשמלי בקיבולת 18.3Kwh והיא נטענת בטעינה איטית AC בהספק של 6.6Kw או בטעינת DC מהירה בהספק 40Kw. הטווח החשמלי הרשמי של האריזו 8 עומד על 105 ק"מ בתקן WLTP. לאריזו 8 גם אפשרות V2L בהספק של עד 3.3Kw . עוד תכונה חשובה לאריזו 8 היא שהרכב יודע לא לנצל את הסוללה כאשר היא מתחת ל 18% , דבר שתמיד משאיר רזרבות של אנרגיה למקרה הצורך. יהיה מעניין לראות את זה במבחן בתנאי אמת.
ציון איבזור הבטיחות של האריזו 8 עומד על 7, והרכב טרם נבחן במבחן הבטיחות של ה EuroNcap. האחריות לרכב עומדת על 6 שנים או 150,000 ק"מ, ואילו לסוללה האחריות 8 שנים או 150,000 ק"מ.
האריזו 8 משווקת כאמור בשתי רמות גימור – קומפורט במחיר של 174.0 אש"ח ונובל במחיר של 180.0 אש"ח, נכון למחירי 2024, כלומר לפני עדכון המע"מ החדש ולפני עדכון נוסחת מס ירוק. לדברי אנשי פריסבי יש בישראל מלאי של כ 2000 כלי רכב, ומשלוחים נוספים נמצאים בדרך, והצפי הוא למסור ב 2025 כמה אלפים מהדגם החדש.
סוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולססוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז
הסוזוקי סוויפט בגירסתה הידנית היא מכונית שלא ניתן להתייחס אליה ללא עננת המחיר הרובצת עליה, עם תמחור מוגזם גם של הדגם הידני וגם של הדגם האוטומטי.
אהבנו: זריזות, גיר ידני, התנהגות כביש
פחות אהבנו: מחיר, בטיחות, מחיר, נוחות, מחיר
הערה: המחיר כל-כך מופרז שאנחנו מתקשים למצוא הצדקה לרכוש אותה בהינתן האלטרנטיבות המודרניות בשוק.
ציון מסכם 3.6 בסולם פולס.
לסוזוקי סוויפט מעמד אלמותי בשוק הישראלי. הסוויפט הראשונות נמכרו בישראל עוד בתחילת שנות ה – 80' ובמהרה ביססו תדמית של אמינות מוחלטת עם תמורה מצוינת לכסף. גירסאות ידניות ואוטומטיות, מזגן מקורי מצוין, מי צריך יותר. לא נדיר לראות איזו סוויפט ישנה נוסעת עם בעלים שנשבע שלא ימכור אותה לעולם.
נריץ מהר את הזמן ואנחנו בשנת 2025 עם סוזוקי סוויפט ובמיוחד עם הדגם הידני, ויש לנו תובנות נחרצות.
תעודת חובה קטגוריה סופר-מיני מימדים (מטר) אורך
3.86 /רוחב 1.735 /גובה 1.485 /בסיס גלגלים 2.45 מספר מושבים חמישה הנעה ותיבת הילוכים 1.2 ליטר היברידי קל, ידני, הנעה קדמית הספק
ומומנט 82 כ"ס, 11 קג"מ נפח מיכל דלק 37 ליטר צריכת דלק (משולב) 22.2 ק"מ לליטר. WLTP בטיחות ציון איבזור בטיחות 5, שלושה כוכבים EuroNcap מחיר 120 אש"ח לידני, 130.0 אש"ח לאוטומטי
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב של הסוויפט העדכנית נעוץ עמוק בסוויפט של 2004, שהציגה עיצוב צעיר ורענן. העדכונים השונים שעבר העיצוב החיצוני רק פגעו במקור המקסים. הסוויפט לא דומה לאף רכב אחר על הכביש כשהחזית מזכירה גור מעולמות בעלי החיים עם יחידות תאורה גדולות, אבל ממש גדולות, גריל אובאלי גדול וסמל סוזוקי גדול במרכז. מכסה המנוע יושב 'מעל' המרכב כשהקו התחתון שהוא מתווה ממשיך דרך הדלתות עד יחידות התאורה האחוריות. רכב המבחן צוייד באביזרי אפטרמרקט מיותרים גודמת פסי ניקל בתחתית הרכב ומגיני רוח בחלק העליון של החלונות. לטעמי רק פוגע עוד יותר העיצוב המכוניות. גם מאחור יחידות התאורה גדולות, משולבות לד, ומרגישות לי כמשהו מתאמץ מדי כדי להיות מודרני.
פנים הרכב מסגיר מעט את גילו, עם זאת הוא שימושי ויעיל. לוח מחוונים מסורתי, לא צג, עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל. ביניהם צג LCD בגודל ''4.2 עם תצוגה משתנה. במרכז הדשבורד מזדקר מסך מולטימדיה בגודל ''9.0 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו שני פתחי מיזוג עם כיוונון ידני, ופאנל מתגים לשליטה על המזגן. בין הנהג לנוסע מוט הילוכים ידני בעל חמישה הילוכים.
סוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולססוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז
הסוזוקי סוויפט בגירסתה הידנית היא מכונית שלא ניתן להתייחס אליה ללא עננת המחיר הרובצת עליה, עם תמחור מוגזם גם של הדגם הידני וגם של הדגם האוטומטי.
אהבנו: זריזות, גיר ידני, התנהגות כביש
פחות אהבנו: מחיר, בטיחות, מחיר, נוחות, מחיר
הערה: המחיר כל-כך מופרז שאנחנו מתקשים למצוא הצדקה לרכוש אותה בהינתן האלטרנטיבות המודרניות בשוק.
ציון מסכם 3.6 בסולם פולס.
לסוזוקי סוויפט מעמד אלמותי בשוק הישראלי. הסוויפט הראשונות נמכרו בישראל עוד בתחילת שנות ה – 80' ובמהרה ביססו תדמית של אמינות מוחלטת עם תמורה מצוינת לכסף. גירסאות ידניות ואוטומטיות, מזגן מקורי מצוין, מי צריך יותר. לא נדיר לראות איזו סוויפט ישנה נוסעת עם בעלים שנשבע שלא ימכור אותה לעולם.
נריץ מהר את הזמן ואנחנו בשנת 2025 עם סוזוקי סוויפט ובמיוחד עם הדגם הידני, ויש לנו תובנות נחרצות.
תעודת חובה קטגוריה סופר-מיני מימדים (מטר) אורך
3.86 /רוחב 1.735 /גובה 1.485 /בסיס גלגלים 2.45 מספר מושבים חמישה הנעה ותיבת הילוכים 1.2 ליטר היברידי קל, ידני, הנעה קדמית הספק
ומומנט 82 כ"ס, 11 קג"מ נפח מיכל דלק 37 ליטר צריכת דלק (משולב) 22.2 ק"מ לליטר. WLTP בטיחות ציון איבזור בטיחות 5, שלושה כוכבים EuroNcap מחיר 120 אש"ח לידני, 130.0 אש"ח לאוטומטי
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב של הסוויפט העדכנית נעוץ עמוק בסוויפט של 2004, שהציגה עיצוב צעיר ורענן. העדכונים השונים שעבר העיצוב החיצוני רק פגעו במקור המקסים. הסוויפט לא דומה לאף רכב אחר על הכביש כשהחזית מזכירה גור מעולמות בעלי החיים עם יחידות תאורה גדולות, אבל ממש גדולות, גריל אובאלי גדול וסמל סוזוקי גדול במרכז. מכסה המנוע יושב 'מעל' המרכב כשהקו התחתון שהוא מתווה ממשיך דרך הדלתות עד יחידות התאורה האחוריות. רכב המבחן צוייד באביזרי אפטרמרקט מיותרים גודמת פסי ניקל בתחתית הרכב ומגיני רוח בחלק העליון של החלונות. לטעמי רק פוגע עוד יותר העיצוב המכוניות. גם מאחור יחידות התאורה גדולות, משולבות לד, ומרגישות לי כמשהו מתאמץ מדי כדי להיות מודרני.
פנים הרכב מסגיר מעט את גילו, עם זאת הוא שימושי ויעיל. לוח מחוונים מסורתי, לא צג, עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל. ביניהם צג LCD בגודל ''4.2 עם תצוגה משתנה. במרכז הדשבורד מזדקר מסך מולטימדיה בגודל ''9.0 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו שני פתחי מיזוג עם כיוונון ידני, ופאנל מתגים לשליטה על המזגן. בין הנהג לנוסע מוט הילוכים ידני בעל חמישה הילוכים.
