יונדאי אלנטרה - רמת גימור חדשה ומוזלת; כמה היא עולה והאם זה משתלם?
כלמוביל, יבואנית דגמי יונדאי לישראל מתחילה בשיווק גירסה מוזלת של האלנטרה ההיברידית הפופולרית.
היונדאי אלנטרה ההיברידית נהנית מביקוש ער מאוד גם בציי רכב, ומנצלת היטב את היעדרותה של הטויוטה קורולה מהשוק עקב החרם הטורקי על ישראל, אולם לחובתה היה מחיר גבוה מאוד למשפחתית סטנדרטית והוא עמד על 176.0 אש"ח לדגם הפרימיום הבסיסי, 180.0 אש"ח לרמת גימור סופרים או 187.0 אש"ח לרמת גימור לקשרי. מחיר זה עוד צפוי להתייקר ב 2025 עם עדכון נוסחת המס הירוק, והעלאת המע"מ ל 18%.
התחרות הגדולה של האלנטרה ההיברידית בהיעדר הקורולה מהשוק, היא מצד הסקודה אוקטביה המשובחת, שעם מנוע טורבו בנזין 1.5 ליטר, היא עולה היום 158.0 אש"ח, פער של כמעט 20,000 ₪.
לביזפורטל נודע כי גם בכלמוביל ראו את אותה התמונה בדיוק, ולכן עמלו בתקופה האחרונה על גירסה מוזלת לאלנטרה ההיברידית, ששיווק שקט שלה החל בימים האחרונים.
רמת גימור 'פריים'
רמת הגימור החדשה תיקרא 'פריים', ותהיה זהה לחלוטין מבחינה טכנית לרמות הגימור היקרות יותר, כלומר מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר יחד עם מנוע חשמלי, הספק משולב של 139 כ"ס ו 27 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית כפולת מצמדים, בעלת שישה הילוכים.
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם המימדים נותרו ללא שינוי, עם אורך כולל של 4.71 מטר, ובסיס גלגלים של 2.72 מטר מרשימים.
ההבדל בין רמת הגימור החדשה 'פריים' לבין ה'פרימיום' שמעליה הוא באיבזור, ועל מנת להוזיל את המחיר, חלק מהאיבזור נשאר בדרום קוריאה. ל'פריים' אין התנעה מרחוק, או קילס, פנסי האיתות הצידיים ירדו לכנף הרכב במקום במראות. ידית ההילוכים תהיה ללא חיפוי עור, ובמושב האחורי לא תהיה משענת בגב המושב, ולא ניתן יהיה לקפל את הספסל.
בתחום הבטיחות איבזור האלנטרה 'פריים' זהה לזה של דגם ה'פרימיום', והוא כולל בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ועוד.
170.0 אש"ח
בתמורה לויתור על מספר אביזרים שלא נראים לי מהותיים, מחיר האלנטרה 'פריים' יעמוד על 170.0 אש"ח (זוכרים את הכתבה שלנו בה ציינו כי 170.0 אש"ח הפך להיות הסטנדרט החדש לכלי רכב), 6000 ₪ פחות מהדגם הבסיסי הקודם, ושווי השימוש לאנשי הליסינג יעמוד על פחות מ 3700 ₪.
מחיר זה יתעדכן בתחילת 2025 לפי נוסחת המס הירוק החדשה, והוא מחושב עם מע"מ 17%, שגם הוא יעלה ל 18% בתחילת 2025.
- 7.א 12/12/2024 13:38הגב לתגובה זואין גבול לחזירות של יבואנים ועוד מציגים את זה כמבצע. הבעיה היא בקונים שממהרים לפתוח את הארנק, אחר כך בוכים שאין להם כסף ואוכלים את כל הלוקשים שיבואנים מאכילים אותם
- 6.חוידאי 12/12/2024 09:40הגב לתגובה זואוקטביה רמה אחד מעל חוידאי ועל מה בדיוק 170 אלף על מה
- 5.האוקטביה איכותית יותר וזולה יות. מה ההתלבטות? (ל"ת)אדם 11/12/2024 19:46הגב לתגובה זו
- 4.שאפיק 10/12/2024 22:39הגב לתגובה זוכרגע סקודה אוקטביה הכי משתלמת יונדאי לא מציאה גם על יונדאי יש תביעות ייצוגיות וריקולים. חפשו בגוגל.
- 3.שאול 10/12/2024 22:08הגב לתגובה זומדינה הזויה,מחירים מטורפים כאילו מדובר באאודי...כולה רכב משפחתי סטנרטי במחיר של רכב מנהלים גרמני לפחות....לאן הגענו ,עצוב
- 2.ברוך 10/12/2024 21:56הגב לתגובה זותכלס מורידים כמה פיצ'רים בכמה מאות שקלים בשביל להוריד 7000 שקל .אם היו באמת רוצים להוריד מחיר יכלו גם בלי זה. מחיר של סונטה לפני שלוש שנים.
- 1.נסים 10/12/2024 19:34הגב לתגובה זו180 אלף שקל וצריך לקפל את המראות החיצוניות ביד. עד מתי השנמוך הזה?
- רחל 10/12/2024 19:58הגב לתגובה זופיצ'ר מיותר
BYD פלאג אין (יצרן)בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?
מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?
שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.
עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון.
רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.
- הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr
- דגם של טסלה ב-130 אלף שקל? ובינתיים: החברה מקפיצה מחירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחרות סינית - הנחות ישראליות
התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?
BYD פלאג אין (יצרן)בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?
מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?
שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.
עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון.
רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.
- הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr
- דגם של טסלה ב-130 אלף שקל? ובינתיים: החברה מקפיצה מחירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחרות סינית - הנחות ישראליות
התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?
