CT-2
צילום: סיטי טרנספורמר

סיטי טרנספורמר - החברה הישראלית שרוצה לשנות את התנועה העירונית במרכזי הערים בעולם

סיטי טרנספורמר הישראלית, מפתחת ה CT-2 רכב חשמלי עירוני, עם יכולות לפתוח את מפשק הסרנים לתנועה בינעירונית או לצמצם את מפשק הסרנים לתנעה עירונית ולחניות צפופות חשפה באיטליה את דגם הייצור, לקראת גיוס הון נוסף.  
יואב פולס | (3)

לא הרבה פעמים יוצא לפגוש חברה שרוצה לשנות את עולם המוביליות, עוד יותר פחות יוצא לפגוש חברה כזו כשהיא חושפת את גירסת הייצור הסופית לרכב המהפכני שלה, ונדיר עוד יותר על גבול ה'לא קיים' לגלות שזו חברה ישראלית – זוהי כמובן הסיטי טרנספורמר שחשפה באיטליה את דגם הייצור שלה ה CT-2.

סיטי טרנספורמר שנוסדה בשנת 2014 פיתחה רכב עירוני חשמלי אשר יכול להגדיל את מפשק הסרנים שלו לנסיעה מהירה (יחסית) או להקטין את מפשק הסרנים לתנועה עירונית צפופה. הרעיון הוא שכאשר הרכב נוסע במהירות גבוהה הוא צריך יותר יציבות ולכן הוא צריך 'לשבת' רחב יותר על הכיבש, וכאשר אין צורך בעודף היציבות במהירות נמוכה, ניתן להכניס את הגלגלים פנימה, ולקבל רכב צר יותר ונוח יותר לתמרון.

הרכב שפותח בישראל על ידי אסף פורמוזה המנכ"ל והמייסד, אייל קרמר המעצב בעל נסיון עשיר בוולוו וסקודה ואודי מרידור מהמייסדים וסמנכ"ל תפעול ואסטרטגיה עומד להיות מיוצר במפעל CeComp האיטלקי לו שיתופי פעולה עם אסטון מרטין, פולקסווגן, אלפין ועוד.

התכנון החדשני ופורץ הגבולות של הסיטי טרנספורמר זכה להכרה בינלאומית רחבה עם סדרת פרסים בינלאומיים לרבות מדליית זהב בפרס העיצוב הגרמני ב 2023, פרס החדשנות בגרמניה ב 2022 ועוד.

הסיטי טרנספורמר CT-2 הוא רכב חשמלי לשני נוסעים היושבים בתצורה של נהג מקדימה ונוסע מאחוריו.  לרכב מנוע חשמלי בהספק של 20.4 כ"ס עם מצב 'בוסט' בו ההספק עולה ל 30 כ"ס. קיבולת הסוללה עומדת על 15Kwh, האמורים להספיק לטווח של 180 ק"מ. האורך הכולל של ה CT-2 עומד על 2.5 מטר, והרוחב 1.0 מטר בלבד. בסיס הגלגלים 1.8 מטר, אבל לא ניתן להסיק מכך דבר על המרווח הפנימי מאחר וכל תכנון הרכב שונה. במצב בו הרכב עובר לנסיעה במהירות גבוהה (מעל 40 קמ"ש) מפשק הסרנים מתרחב, והרוחב עומד על 1.3 מטר. במצב זה המהירות המירבית עומדת על 90 קמ"ש.

נפח ההטענה של ה CT-2 עומד על 450 ליטר, ובעזרת המודולריות הגבוהה של ה CT-2 ניתן להסיר את המושב האחורי ולקבל נפח הטענה של 500 ליטר.

ה CT-2 עושה שימוש בתקן L7e המאפשר לו לנסוע גם על כבישים בינעירוניים, ובכך לספק פתרון מוביליות שאינו מוגבל שטח עירוני בלבד. יתרונו הגדול של ה CT-2 הוא בכך שארבעה רכבי CT-2 תופסים מקום של רכב 'רגיל' יחיד, דבר המאפשר ניצול מיטבי של שטחים ציבוריים או שטחים לוגיסטיים של ארגונים.

החברה נמצאת בימים אלו בסבב גיוס הון שנחוץ לה על מנת להגיע לייצור סדרתי לקראת סוף 2026.  

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    נטול רכב 18/09/2024 16:43
    הגב לתגובה זו
    מזדחלים בפקקים.בכלל,עלות החזקת רכב פרטי גבוהה בטירוף.
  • 2.
    מיקי 18/09/2024 10:07
    הגב לתגובה זו
    היא נכנסת לקטגוריה l7e שזה מוגבל לנסיעה רק בתוך העיר ואין לה בטיחות ואז הישראלי לא יקנבה כי זה יעלה 100 אלף שח
  • 1.
    אלון 17/09/2024 11:33
    הגב לתגובה זו
    מרצדס סמארט עשתה כזה כבר לפני מלא שנים. יש לסינים ולהודים גם רכבים בסגנון חשמליים או שנוסעים על לחץ אוויר אפילו. לחברה הספציפית הזאת לא רואה חידוש חוץ מעיצוב לקלייאנטים עשירים. השינוי יבוא ממדיניות הממשלות שיחליטו שרשיון רכב של אוטו ממש קטן יעלה רבע מאוטו גדול, והקלות ביבוא. בישראל 180 קילומטר ו90 קמש זה מספיק לרוב המדינה להסתדר אחלה ביום יום.
כביש 2 ייחסם דיווח נתיבי איילוןכביש 2 ייחסם דיווח נתיבי איילון

חסימות בכביש 2 ובכביש 20 ביום שישי: גשר חדש יונף באודים

ביום שישי הקרוב, ה-12 בספטמבר 2025, צפויות חסימות תנועה בכביש 2 וכביש 20. הסיבה לכך היא עבודות להנפת גשר חדש שיחבר את היישוב אודים לשכונת רמת פולג. על נהגים המגיעים לאזור להתכונן לעומסי תנועה ולבחור בדרכים חלופיות.

בן פלמון |
נושאים בכתבה פקקים איילון
חסימות צפויות עקב העבודות, צפויים עומסי תנועה כבדים, ומומלץ לנהגים המתכננים לנסוע באזור לתכנן את מסלולם מראש. העבודות הללו הן חלק מפרויקט "הנתיבים המהירים", שמטרתו לשפר את הנגישות והתחבורה במרכז הארץ. שיפור את הבטיחות של הולכי הרגל, להקל על התנועה בין אזורי המגורים והעבודה, ולהשתלב בשדרוג כולל של תשתיות התחבורה במרכז הארץ. העבודות יתבצעו לאורך הלילה ובשעות הבוקר המוקדמות, ויימשכו עד שעות הצהריים. החסימות יתחילו בלילה שבין חמישי לשישי, בדיוק בחצות, ויימשכו עד השעה 13:00 בצהריים. במשך 13 שעות ינותבו כלי רכב רבים לדרכים חלופיות, וצפויים עומסים כבדים באזור.





פירוט החסימות:


כביש 20 (איילון) צפונה- הכביש ייחסם לתנועה בקטע שבין מחלף שמריהו מזרח למחלף פולג. במקום זאת התנועה תוסט לכביש 531. בכיוון דרום לא צפויות חסימות.
כביש 2 (כביש החוף) צפונה- ייסגר בקטע שבין מחלף רבין למחלף פולג. מי שיגיע מכיוון צפון יוכל להיכנס לכביש כרגיל ממחלף פולג.
כביש 2 דרומה- ייחסם בין מחלף פולג למחלף וינגייט. הנהגים ינותבו לכביש 553, והכניסה מדרום ממחלף וינגייט תישאר פתוחה.
רמפות מכביש 543- הכניסות לכבישים 2 ו־20 צפונה ייחסמו לתנועה.
בנתיבי איילון מבקשים מהנהגים שלא להשתמש ברכב פרטי באזור בשעות אלה, כדי להימנע מפקקים. ההמלצה היא להשתמש בתחבורה ציבורית או לתכנן מסלול חלופי מראש.



השפעה על התחבורה הציבורית:

גם האוטובוסים יושפעו מהעבודות. בזמן החסימה הם לא ייסעו בקטע הסגור, אלא יעברו לדרכים אחרות. מי שמתכנן לנסוע באוטובוס באותו זמן, כדאי שיבדוק מראש מול חברות התחבורה הציבורית או מול מוקד המידע של משרד התחבורה, כדי לדעת איך הקווים משתנים ולא להיתקע בדרך.




לוח הזמנים של העבודות

העבודות יתבצעו בשני שלבים:
שלב ראשון- בלילה שבין חמישי לשישי (12 בספטמבר 2025) יונף הגשר החדש בשלמותו מעל כביש החוף. זהו שלב מורכב מבחינה הנדסית, שכן הגשר יועבר למקומו במבצע לוגיסטי הדורש סגירה מוחלטת של הצירים.
שלב שני- כחודש לאחר מכן ייהרס הגשר הישן, ששימש את התושבים במשך עשרות שנים.