תאונת סייר יחידת האופנועים
צילום: רשתות חברתיות

תאונת השוטר - פספסתם את השיעור, איבדתם את הלב

תאונת סייר יחידת האופנועים היום הציפה כמה דברים ברשתות החברתיות - בעיקר טיפשות ורוע. את הלקח העיקרי של הסחת הדעת בנהיגה - המגיבים לא הפנימו. 
יואב פולס | (6)

מזמן לא היה סרטון שחרך את הרשתות החברתיות כמו זה שפורסם הבוקר, ובו סייר של משטרת התנועה, רכוב על אופנוע, מתנגש ברכב שהאט לזחילה בפקק תנועה.

ניתוח הסרטון מראה שסייר יחידת האופנועים העיר לנהג סמוך במשך של פחות משניה וחצי. את המשפט הזה לקח לכם כארבע שניות לקרוא. שתבינו על איזה פרק זמן אנחנו מדברים.

ואיזה תגובות.

העדינות שבהן היו 'קארמה', 'מגיע לו' וכד'. הפחות עדינות – רוע וטיפשות מזוקקים בתגובות ברשתות החברתיות, כאילו לא היה מדבר בבן של מישהו מאיתנו, אח, חבר או אבא. כאילו מדובר במחבל נוח'בה.

יש לי שלושה דברים לומר לאותם מגיבים:

  1. אתם שמחזיקים את הטלפון ביד בנהיגה, אתן שמתאפרות בנהיגה, אתה שמתגלח בבוקר בעודך נוהג או את שמסדרת את הגבות כשאת מאחורי ההגה – קיבלתם דוגמא חיה ומצולמת לתוצאות של הסחת דעת בנהיגה. שניה ורבע של חוסר תשומת לב, ובמקרה הטוב גרמתם לנזקי פח. במקרה הרע הרגתם אדם.
 
  1. אתם שהגבתם בשמחה – אותו שוטר יצא בבוקר למשימה שכולנו כחברה שלחנו אותו – להשליט סדר בכבישים. הוא משרת אותנו. את כולנו. את אישתך שנוהגת לעבודה ולא היית רוצה שנהג חסר אחריות יפגע בה, את הבן שלך שנוהג בדרך לצבא או ללימודים. את כולנו. הוא חשוף לסכנות בכבישים פי כמה וכמה מכל אחד מאיתנו. על מה השמחה?
 
  1. מה זה פרץ הרוע הזה המהול בטימטום? לפני תשעה חודשים זינקו שוטרים בדיוק כמו זה שנפגע הבוקר לנהל קרבות חסרי סיכוי מול מאות ואלפי מחבלים, כדי להגן עלינו. איך בתשעה חודשים חזרנו לראות את השוטר כאויב?
 

לך חבר שוטר שאינני מכיר, החלמה מהירה ומלאה, גם מהפצעים הפיזיים וגם מהתגובות. מאחל לך שתחזור במהרה למושב האופנוע, ותמשיך לשרת אותנו בגאווה.

התמונה נלקחה מהרשתות החברתיות. בעל הזכויות מוזמן ליצור קשר ולקבל קרדיט.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מנחם 28/07/2024 17:12
    הגב לתגובה זו
    ראיתי את הסרטון, והבנתי כמה אסור להסיח דעת מהנהיגה אפילו לשניה. אבל שמחתי לאידו של השוטר. ואמשיך לשמוח. כולנו נתקלנו במהלך החיים בשוטרי תנועה. נדירות הפעמים בהן קיבלתי דו"ח תנועה שבאמת הגיע לי. השוטרים האלה רשעים. מתוסכלים מהחיים ומוציאים את הרוע שלהם על אזרחים תמימים. בעולם אוטופי הכתבה שלך מדוייקת מאוד. במציאות בה אנחנו חיים, התגובות ראויות. תהיה בטוח שאם זה היה אמבולנס איש לא היה שמח לאידו
  • 5.
    מלכישוע 26/07/2024 11:30
    הגב לתגובה זו
    היה מתנדב הוא ושומרי הדרך שונא אותם
  • 4.
    אנונימי 25/07/2024 11:28
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לכתבה וכל הכבוד לשוטר היקר ושימשיך לעשות עבודתו נאמנה !!! רפואה שלימה ורק דברים טובים
  • 3.
    מציאותי 25/07/2024 10:44
    הגב לתגובה זו
    מכך שבמקום להתעסק באמת בעבריינות כביש אמיתית. הם מחפשים את הכסף הקל ולהציק לאנשים טובים. שקודם כל יטפלו בערסים ובחיות שעל הכבישים.
  • 2.
    משקיע נדלן 25/07/2024 09:07
    הגב לתגובה זו
    התגובות לא מייצגות את ההרגש הכללית של הציבור , צריך להגיד את זה בברור תזכרו מי אלו שמגיבים בפייסבוק ? אלה שאוהבים להוציא רפש על כל דבר שזז , אדם נורמטיבי שצורך תוכן ומאוזן נפשית , לא מגיב לכל פוסט ובטח שלא יצחק על כאב של אדם אחר באשר הוא , עם ישראל הוא עם גדול ונפלא , עם שאוהב ומחבק , לא לתת לאנשים ממורמרים שבעצמם עוברים עבירות תנועה לייצר מאזן שכולם כאלה .
  • 1.
    נהגוס 25/07/2024 08:46
    הגב לתגובה זו
    זה הזדמנות לכל השוטרים לחשוב רגע ולהיות בני אדם , ולא לחפש לחלק דוחות סתם, כי גם זה קורה לא מעט.
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסקיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולס

שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר

איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רכב אפס קילומטר

רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.

על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.

על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.

התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני. 

איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.

ליפמוטור B10. צילום יצרןליפמוטור B10. צילום יצרן

ליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק

אם הורגלנו שקרוסאובר חשמלי בסגמנט C עולה כ 170.0 אלף ש"ח, סמלת משיקה את הליפמוטור B10 במחיר של החל מ 140.0 אלף ש"ח. 

בדומה למהלך שעשתה סמלת עם ה C10 הגדול, היא משווקת קרוסאובר חשמלי במחיר של סגמנט אחד מתחת. 

הפוטנציאל ללהיט מכירות ב 2026 קיים, והשאלה הגדולה היא התנהגות מושכלת של הצרכנים והשירות אותו סמלת תדע לספק ללקוחות.

יואב פולס |

קבוצת סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור לישראל החלה בשיווק הליפמוטור B10 – קרוסאובר חשמלי, ובמחיר אגרסיבי מאוד בהתייחס לתחרות.

ליפמוטור הוא יצרן סיני מתקדם שנהנה מהשקעה גדולה מאוד של קבוצת סטלנטיס ( מיזוג של PSA עם FCA – פיג'ו, אופל, ג'יפ (כן, כן, ג'יפ), פיאט, אלפא רומיאו, סיטרואן ועוד) הרואה בליפמוטור ובטכנולוגיה אותה החברה פיתחה מנוע צמיחה מרכזי עבור הקבוצה כולה.

עד עתה שווק בישראל הליפמוטור C10 קרוסאובר במימדים של D-SUV אבל במחיר שהיא אותו לתחרות מול הקורסאוברים בקטגוריה אחת מתחת – C. הליפמוטור C10 משווק עם שתי גירסאות הנעה – חשמלי מלא ופלאג אין הייבריד.

עתה מצטרף הליפמוטור B10 לתחרות כשהוא מביא עימו מספר יתרונות תחרותיים משמעותיים מאוד בשוק המקומי.

העיצוב עגלגל משהו אך נאה. משהו בפרופורציות של ה B10 עושה אותו 'נכון' למראה. פנים הרכב ממשיך את המגמה (השגויה לדעתי) של צמצום מתגים והעברת השליטה על פונקציות הרכב למסך המרכזי. המסך המרכזי בגודל ''14.6 ומתחתיו משטח טעינה אלחוטי . בשלב זה ללא קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי שתוצע בעדכון OTA בתחילת 2026. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ומעליו גג פנורמי עם וילון. שתי רמות הגימור מצוידות בנוסף במצלמות 360°, קילס מלא ועוד.