חוששת מהשתלטות? באירופה לא אוהבים את חדירת המכוניות הסיניות
לא מעט חברות רכב מתחלקות בעוגה ההולכת וגדלה של המכוניות החשמליות. רבות מהן אלו חברות מסורתיות שהשיקו דגמים חשמליים וחשמליים ומולן ניצבות החברות שהוקמו על טהרת ה-EV. לא מעט מאותן חברות הן יצרניות סיניות שנופנות "פייט" לא רע בכלל לחברות המסורתיות. במדינות מסוימות, כמו ישראל למשל, יצרניות ה-EV הסיניות כבר עקפו מזמן יצרניות אחרות מבחינת קצב המכירות ואפילו את טסלה הענקית האמריקאית.
היצרנית הסינית BYD מרחיבה את פריסת כלי הרכב שלה ברחבי העולם, ויש הסבורים שזה רק עניין של זמן עד שיגיעו עוד כלי רכב מתוצרת סין לארה"ב. בנוסף, קיים חשש בקרב יצרניות רכב עולמיות שיריבים סיניים, כמו BYD, הנתמכים על ידי וורן באפט עלולים להציף את השווקים שלהם, ולהפחית את הייצור המקומי ואת מחירי הרכב לרעת תעשיות הרכב שלהם.
עלייתם של BYD ויצרניות סיניות אחרות הביאה את מנכ"ל טסלה אילון מאסק בינואר להזהיר שבהיעדר חסמי סחר, יצרניות הרכב הסיניות "יהרסו" יריבות בינלאומיות. הצמיחה של BYD, כולל מכירות של רכבים שאינם חשמליים, מתבטאת בעיקר באמצעות גידול במשלוחי כלי ברכב מחוץ לסין: השווקים בחו"ל היוו כ-10% מהמכירות של BYD בשנה שעברה שעמדו על יותר מ-3 מיליון מכוניות, נתון שכבר הוכפל מתחילת השנה הנוכחית.
גם האירופאים מתחילים להיזהר
כמו שאירופה התעוררה מאוחר בכל הקשור להעלאות הריבית כנגד האינפלציה, נראה שגם בתחום הזה הם לקחו את הזמן. BYD למשל כבר הצהירה על כוונותיה להקים מפעל בהונגריה על מנת להעלות משמעותית את קצב המכירות שלה ביבשת. האירופאים חשים את הנגיסה ההולכת וגוברת של סין בשוק הרכב, הן על חשבון היצרניות האירופאיות והן על חשבון ייבוא אחר כמו של טסלה האמריקאית, ובאיחוד החליטו להתחיל לחקור את התערבות הממשל הסיני בדמות סובסידיות שנועדו להקל על החברות הסיניות לייצא לעולם.
- אירופה בעליות, החוזים בוול סטריט בירוק בוהק
- החוזים מצביעים על פתיחה שלילית, ומה קורה בקריפטו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באיחוד האירופי טוענים כי BYD ויצרניות סיניות אחרות בהן גי'לי, לא משתפות פעולה עם החקירה. על מנת לסייע ליצרניות האירופאיות החלו מדינות באירופה לגבש ביחד עם אותן חברות תכניות להגדלת מכסות הייצור של הרכבים החשמליים. בצרפת למשל מדובר בייצור של כ-750 אלף מכוניות חשמלית מדי שנה ב-4 השנים הקרובות, זאת לעומת ייצור של כ-200 אלף מוכניות חשמליות בשנה כיום.
בסין, מגד, לא נשארו אדישים והחלו לבחון כיצד ניתן להקשות על הייבוא של מוצרים שונים מאירופה אליה. בנוסף לכך גם לספק אולי דחיפה נוספת עבור היצרניות המקומיות כדי לסייע להן אף יותר בחדירה לשוק האירופאי ולעולם בכלל. לא מן הנמנע שמדובר בקרב אבוד מראש עבור אירופה שכן אם נסתכל על מוצרים רבים אחרים, ובעיקר טכנולוגיים כמו סמארטפונים ומחשבים ניידים, הרי שרובם מגיעים מסין, זאת לצד מותגים סיניים שכובשים את העולם בהם וואווי ושיאומי.
- 1.חח הכניסו את האיסלם לאירופה ועדיין לא התעוררו (ל"ת)יוני 07/05/2024 20:27הגב לתגובה זו

עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים
הרכבים שהכי אהבתם בעשורים האחרונים: איפה ממוקמת מאזדה, ומי מנצחת בטריו של טויוטה, מאזדה וסובארו? 10 הגדולים
שוק הרכב הישראלי כולל 4.2 מיליון רכבים כשמדי שנה נוספים כ-350 אלף רכבים ויורדים מהכביש כ-200-250 אלף רכבים. יחס הרכבים לאוכלוסייה הוא כ-0.4 (ממוצע של 0.4 רכב לאדם-נפש), משפחה של 5 נפשות מחזיקה בממוצע 2 רכבים. בעולם המערבי היחס אפילו גבוה יותר - באנגליה זה עומד על 0.6, ביפן על 0.73, באיטליה וארה"ב מעל 0.9.
מכאן, שלמרות הפקקים הנוראיים, המצב כנראה יכול להיות גרוע עוד יותר. אבל צריך לזכור שהעולם משתנה - התקווה לרכבים אוטונומיים מביאה בשורה. כמות הרכבים תרד דרמטית כי רכבים ישמשו כרובוטקסי. נניח שאתם תהיו בעלי רכב - בזמן שאתם עובדים, ובזמן שאתם ישנים, הרכב שלכם יהיה רובוטקסי וייצר לכם כסף. המשמעות היא שאנשים אחרים לא יקנו רכבים אלא ישתמשו במונית, ובסה"כ כמות הרכבים תהיה נמוכה יותר. מספיק שהעומס על התשתיות יירד ב-5%-10% כדי שייגמרו הפקקים.
זה העתיד, הרכבים האוטונומיים הם חלום של עוד 3-5 שנים. בינתיים המציאות היא רכבים רבים, רובם הגדול עדיין נעים על בנזין, ושוק רכב חשמלי שאומנם גדל, אבל פחות מהציפיות. מסירות הרכבים החשמליים דווקא ירדו השנה לכיוון 20%, אבל זה כנראה זמני - המסירות שלהם צפויות לעלות בהמשך.
בדקנו מי הרכבים הפופולאריים ביותר בכל הזמנים. החשמליות לא נמצאות ברשימה כי הן יחסית חדשות, אבל הן מתקדמות בקצב מרשים - BYD אהובה על הקהל הישראלי, ואם תמשיך בקצב מכירות כזה, היא עשויה תוך כמה שנים להיכנס לעשירייה של הרכבים הכי נמכרים בארץ בכל הזמנים. הנה הרשימה:
- כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל
- רכב 7 מקומות: אינסוף אפשרויות למשפחה, לחברים ולחיים הדינמיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
#1 סובארו DL / ליאונה - הישראלים התאהבו (מסירות של כ-120 אלף יחידות)
בשנות ה־80 וה־90 סובארו הפכה לרכב של המדינה. מדובר היה ברכב פשוט, אך אמין, עם מרווח פנימי נוח ויכולת עמידות מרשימה. רבים מהישראלים הראשונים שרכשו רכב פרטי, עשו זאת עם דגם של סובארו. יתרונו של הדגם היה גם ביכולת לתפקד בתנאי שטח ובכבישים הלא מפותחים של אותה תקופה.

ענף הרכב, חשמליות- מספרים מוחלטים מעוותים את התמונה
נתוני הרישומים או המסירות בשוק הרכב מציגים תמונה מעוותת של המציאות עם גיולים משמעותיים של כלי רכב חשמליים.
לעומתם רכבי הפלאג אין הייבריד כמעט ולא מציגים גיולים, נתון שיכול להעיד על העדפות הציבור, רכישות זהירות יותר של יבואנים ומלאים קטנים יחסית.
אנחנו ממשיכים עם ניתוח נתוני מסירת כלי הרכב מתחילת השנה בשוק המקומי, והפעם נצלול לעולם החשמלי.
כלי רכב חשמליים
הנתונים הגולמיים של משרד הרישוי מראים רישומי כלי רכב, כאשר אנחנו יודעים בוודאות שלא כולם נמכרו ללקוחות קצה, וחלקם עבר גיול. התמונה מורכבת מאוד, כך שמתוך 14 הדגמים המובילים ברישומים, רק בארבעה מהם אין לנו מידע מובהק לגיולים, כלומר מתוך ה 14 המובילים, עשרה מהם עברו גיולים משמעותיים יותר או פחות.
כשראינו את הנתון המדהים הזה, אנחנו תוהים בקול מה לא עובד? האם היצרנים דחפו / אילצו את היבואנים לרכוש מלאים של כלי רכב לא נחוצים? האם היבואנים שגו בתמחור באופן כל-כך משמעותי? האם היבואנים כשלו בשיווק הדגמים בשוק, הן לשוק הפרטי והן מול ציי רכב?
מאידך, יבואני הרכב מביאים כלי רכב תוך מיקסום ההנחה מול היצרנים, וניצול מיטבי של שערי מטבע נוחים, מתמחרים את הרכב כך שהרווחיות מהמכוניות שיימכרו תהיה מספיק גבוהה על מנת לחפות על הרווחיות הנמוכה שתיגזר מהמלאי שלא נמכר.
ואפשרות נוספת היא שאנחנו ואתם הם היחידים שמתרגשים מתופעת הגיול, ויבואני הרכב לוקחים אותה בחשבון כערוץ הפצה נוסף, פחות רווחי, אבל עוד ערוץ שמאפשר לשחרר מכוניות לכביש, ואותן מכוניות בהמשך גם יצרכו חלפים, מימון, ביטוח ועוד.