חוששת מהשתלטות? באירופה לא אוהבים את חדירת המכוניות הסיניות
לא מעט חברות רכב מתחלקות בעוגה ההולכת וגדלה של המכוניות החשמליות. רבות מהן אלו חברות מסורתיות שהשיקו דגמים חשמליים וחשמליים ומולן ניצבות החברות שהוקמו על טהרת ה-EV. לא מעט מאותן חברות הן יצרניות סיניות שנופנות "פייט" לא רע בכלל לחברות המסורתיות. במדינות מסוימות, כמו ישראל למשל, יצרניות ה-EV הסיניות כבר עקפו מזמן יצרניות אחרות מבחינת קצב המכירות ואפילו את טסלה הענקית האמריקאית.
היצרנית הסינית BYD מרחיבה את פריסת כלי הרכב שלה ברחבי העולם, ויש הסבורים שזה רק עניין של זמן עד שיגיעו עוד כלי רכב מתוצרת סין לארה"ב. בנוסף, קיים חשש בקרב יצרניות רכב עולמיות שיריבים סיניים, כמו BYD, הנתמכים על ידי וורן באפט עלולים להציף את השווקים שלהם, ולהפחית את הייצור המקומי ואת מחירי הרכב לרעת תעשיות הרכב שלהם.
עלייתם של BYD ויצרניות סיניות אחרות הביאה את מנכ"ל טסלה אילון מאסק בינואר להזהיר שבהיעדר חסמי סחר, יצרניות הרכב הסיניות "יהרסו" יריבות בינלאומיות. הצמיחה של BYD, כולל מכירות של רכבים שאינם חשמליים, מתבטאת בעיקר באמצעות גידול במשלוחי כלי ברכב מחוץ לסין: השווקים בחו"ל היוו כ-10% מהמכירות של BYD בשנה שעברה שעמדו על יותר מ-3 מיליון מכוניות, נתון שכבר הוכפל מתחילת השנה הנוכחית.
גם האירופאים מתחילים להיזהר
כמו שאירופה התעוררה מאוחר בכל הקשור להעלאות הריבית כנגד האינפלציה, נראה שגם בתחום הזה הם לקחו את הזמן. BYD למשל כבר הצהירה על כוונותיה להקים מפעל בהונגריה על מנת להעלות משמעותית את קצב המכירות שלה ביבשת. האירופאים חשים את הנגיסה ההולכת וגוברת של סין בשוק הרכב, הן על חשבון היצרניות האירופאיות והן על חשבון ייבוא אחר כמו של טסלה האמריקאית, ובאיחוד החליטו להתחיל לחקור את התערבות הממשל הסיני בדמות סובסידיות שנועדו להקל על החברות הסיניות לייצא לעולם.
- המדדים סיימו בעליות חדות אחרי נאום פאוול, סולאראדג' זינקה 13%
- מניות הביטחון באירופה נופלות על רקע מאמצי טראמפ
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באיחוד האירופי טוענים כי BYD ויצרניות סיניות אחרות בהן גי'לי, לא משתפות פעולה עם החקירה. על מנת לסייע ליצרניות האירופאיות החלו מדינות באירופה לגבש ביחד עם אותן חברות תכניות להגדלת מכסות הייצור של הרכבים החשמליים. בצרפת למשל מדובר בייצור של כ-750 אלף מכוניות חשמלית מדי שנה ב-4 השנים הקרובות, זאת לעומת ייצור של כ-200 אלף מוכניות חשמליות בשנה כיום.
בסין, מגד, לא נשארו אדישים והחלו לבחון כיצד ניתן להקשות על הייבוא של מוצרים שונים מאירופה אליה. בנוסף לכך גם לספק אולי דחיפה נוספת עבור היצרניות המקומיות כדי לסייע להן אף יותר בחדירה לשוק האירופאי ולעולם בכלל. לא מן הנמנע שמדובר בקרב אבוד מראש עבור אירופה שכן אם נסתכל על מוצרים רבים אחרים, ובעיקר טכנולוגיים כמו סמארטפונים ומחשבים ניידים, הרי שרובם מגיעים מסין, זאת לצד מותגים סיניים שכובשים את העולם בהם וואווי ושיאומי.
- 1.חח הכניסו את האיסלם לאירופה ועדיין לא התעוררו (ל"ת)יוני 07/05/2024 20:27הגב לתגובה זו

ב.מ.וו ומרצדס לקראת שת"פ אסטרטגי היסטורי
ב.מ.וו ומרצדס, שתי יצרניות הפרימיום הגרמניות מזהות את אותם האיומים העסקיים, דבר שיכול להביא לשיתוף פעולה היסטורי בין שתיהן במסגרתו מרצדס תתקין בדגמיה מנוע של ב.מ.וו.
אתם יכולים לבדוק את התאריך, אנחנו לא ב 1 באפריל.
האם בעתיד הנראה לעין דגמי מרצדס יצוידו במנועים מתוצרת ב.מ.וו ?
עבור רבים מדובר בשאלת כפירה המצדיקה סקילה, אבל לפי מגזין AUTOCAR הבריטי, מדובר באפשרות ממשית, ולמעשה בשיחות שמתקיימות בין שתי יצרניות הפרימיום הגרמניות ונמצאות בישורת האחרונה.
הקשיים שחוות היצרניות המסורתיות לנוכח התחרות מהמזרח ובעיקר מסין, מחייבות פתרונות יצירתיים בהתאם. אחד מהם הוא בתחום שיתופי הפעולה.
בעבר הלא רחוק צוידו דגמי מרצדס במנועי בנזין פרי פיתוח משותף למרצדס ורנו, עם מנועי ה 1.33 טורבו בנזין, כך שלא מדובר באירוע יוצא דופן, ובתעשיית הרכב מקובלים שיתופי פעולה ושימוש ברכיבים בין יצרנים שונים. מה שפחות מקובל הוא שיתוף פעולה בין שתי יצרניות המתחרות ראש בראש לאורך עשרות שנים. עתה נראה ששתי היצרניות הגיעו לרצון לשתף פעולה לנוכח התחרות הגוברת והאיומים העסקיים ששתיהן רואות בתחרות העולה מהמזרח.
- שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
- ב.מ.וו סדרה 5 - M5 חדשה ו - 520i מוזלת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במרכז שיתוף פעולה אפשרי נמצא כרגע מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין של ב.מ.וו, שם קוד B48, שייתכן וימצא את דרכו לתא המנוע של דגמים עתידיים של המתחרה הגדולה שלה, מרצדס בדגמי הליבה של היצרנית ה C-Class, E-Class ה GLA, GLB, GLC ועוד.