מיני קופר רכב נהיגה כביש נהג דרך
צילום: Istock

מיני קופר תוצע עם תיבה רובוטית דו-מצמדית

תיבות הילוכים חדשות לדגמי מיני, גם רובוטית
נושאים בכתבה מיני קופר רכב

מיני קופר תוצע מעתה עם תיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים, וזו תחליף את התיבה האוטומטית-פלנטרית (שישה הילוכים) ששירתה את הדגם עד כה. בשלב ראשון תוצע תיבה זו רק בגרסת One הבסיסית (1.5 ל' טורבו, 102 כ"ס) ובגרסת D (דיזל, 116 כ"ס), אולם בעתיד הקרוב תוכנס תיבה זו לשימוש ברוב דגמי מיני וגם בדגמי ב.מ.וו בעלי הנעה קדמית. במיני מדובר על הטמעת התיבה במרבית הגרסאות כבר ממרץ 2018, ככל הנראה במסגרת מתיחת פנים לדגם.

 

תיבת ההילוכים החדשה פותחה על-ידי חברת גטרג, שכבר פיתחה תיבות עבור ב.מ.וו, רנו, פורד וגם פרארי. לתיבה זו מצמדים "רטובים" (מצמדים רב-דסקיים טבולים בשמן) וכאמור שבעה הילוכים. הביצועים ללא שינוי, ובמנוע הבנזין הנ"ל ההאצה ל-100 קמ"ש היא 10.2 שניות, המהירות המרבית 195 קמ"ש וצריכת הדלק 20.8 ק"מ לליטר. פליטת המזהמים שופרה ב-3 גרם CO2 לק"מ (ל-109 גרם/ק"מ). יצוין כי המשקל העצמי עלה ב-20 ק"ג ומרווח הגחון גדל בכ-2 ס"מ.

בתוך כך, הגרסאות החזקות של מיני, JCW והדיזל SD, יוצעו עם תיבה פלנטרית שמונה הילוכים, כמו זו הנמצאת כיום בגרסה הבכירה של מיני קלאבמן, וזו תחליף את התיבה הפלנטרית הנוכחית (שישה הילוכים). גרסאות אלה לא צוידו בתיבה הדו-מצמדית מכיוון שהיא מוגבלת למומנט של 30.6 קג"מ, ולמנועים אלה מעל 35 קג"מ. בנוסף, יוחלף בורר ההילוכים הרגיל בבורר אלקטרוני, כמו זה המותקן בדגמי ב.מ.וו.

 

מדלק מוטורס, יבואנית מיני, טרם נמסרה התייחסות בנוגע להתחלת שיווק הדגמים המעודכנים של מיני קופר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.