קיה EV6 GT-Line, עכשיו גם בעסקת ליסינג דרך טלקאר. צילום יואב פולס
קיה EV6 GT-Line, עכשיו גם בעסקת ליסינג דרך טלקאר. צילום יואב פולס

טלקאר נכנסת לתחום הליסינג לפרטיים

טלקאר יבואנית דגמי קיה, KGM וסרס החלה להציע ללקוחות עסקאות ליסינג פרטי באמצעות 'טלקאר מוטורס'. 

בכך מצטרפת גם טלקאר לרשימת היבואנים המפעילים פעילות ליסינג. 

'טלקאר מוטורס' היא חברה בבעלות מלאה של טלקאר ועוסקת במימון ובליסינג

יואב פולס |

טלקאר יבואנית דגמי קיה, KGM וסרס לישראל החלה להציע ללקוחותיה עסקת ליסינג פרטית הכוללת טיפולים וביטוח. 

מי שעוקב אחרי ההערכות שלנו על ענף הרכב זוכר בוודאי כי כבר כתבנו לא אחת על ההיערכות מחדש של יבואני הרכב שמרחיבים את מעורבותם גם לפעילויות נוספות בתחום הרכב דוגמת מימון, ביטוח, ליסינג, עמדות טעינה ועוד.

בעבר ציינו כי טלקאר פעלה עד עתה באופן שנתן מקום לשותפים העסקיים דוגמת חברות הליסינג, בעוד שיבואנים אחרים פעלו באופן שונה ופתחו / רכשו פעילויות ליסינג. לאחר מכן פנו תחילה ללקוחות האסטרטגיים הגדולים, חלקם על חשבון חברות הליסינג המסורתיות. ראינו מהלך מעין זה כשיוניון מוטורס הגבירה פעילות ליסינג באמצעות יוניון מוביליטי, קבוצת 'אלייד' רכשה את חברת 'פרי' והיא היום אחות לפעילות הייבוא של אלייד באמצעות צ'מפיון ובאופן חלקי גם 'שלמה מוטורס' יבואנית BYD לישראל. גם דלק רכב החלה לפעול בתחום עם רכישת יורודרייב, כלמוביל השיקה את פעילות הליסינג שלה, UMI עם אוויס, קבוצת 'מאיר' עם הרץ ואופרייט, לובינסקי עם פריים ליס, פריסבי עם ליס 4 יו, מכשירי תנועה עם חברת כספא ועוד.  

טלקאר כיבואנית רכב נותרה ככל הנראה מבחירה ללא חברת ליסינג משמעותית בשוק, בדומה לסמלת יבואנית ג'יפ, סובארו, אלפא רומיאו ועוד מותגים שפעילה בעיקר בתחום הליסינג המסחרי עם דגמי איווקו.

לביזפורטל נודע כי לאחרונה החלה טלקאר להציע ללקוחות עסקאות ליסינג לקיה EV6 0 ק"מ. על פי ההצעה הכוללת מקדמה של 20.0 אש"ח ותשלום חודשי של 2500 ₪ למשך 36 חודשים, מדובר באחת מהצעות הליסינג האטרקטיביות בשוק, בהינתן הרכב המוצע. העסקה כוללת ביטוח חובה וצד ג' לנהגים שאינם חדשים או צעירים, אחזקה שוטפת וטיפולים, אך אינה כוללת אגרת רישוי. בטלקאר מכוונים את ההצעה ללקוחות פרטיים לרבות עוסקים מורשים, אך לא לחברות.

בניגוד לחלק מהעסקאות בהן הרכב נרשם על שם הלקוח עם היתרונות והחסרונות של רישום מסוג זה, בהצעה של טלקאר הרכב נרשם על שם החברה, והלקוח יוכל לרכוש אותו בתום התקופה.

ההצעה של טלקאר ללקוחות החלה עם דגמי סרס M5 ועתה גם עם הקיה EV6 בדגם ה GT Line המשובח, שלמרות הורדת המחיר בעסקת 0 ק"מ, עדיין נותרו מכוניות שלא נמכרו. 

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

כחלק ממהלך התמיכה במכירות באולמות התצוגה מציעים בטלקאר עסקאות מימון בהן באופן שונה מהמקובל, המימון לא נעשה על ידי בנק או חברת מימון חיצונית אלא באמצעות גוף מימון פרטי בבעלות מלאה של טלקאר הנקרא 'טלקאר מוטורס'. בטלקאר מוטורס מבצעים את כל מהלך המימון משלב המכירה דרך החיתום ועד העברת התשלום הפנימי בטלקאר עצמה, ללא תלות בחברות מחוץ לחברה.

גם פעילות הליסינג החדשה של טלקאר מבוצעת באמצעות 'טלקאר מוטורס' שערוכה לספק מענה לכל תרחיש אפשרי ללקוח ליסינג פרטי באמצעות מוקד של החברה, ושירות המסתמך על רשת המוסכים המורשים של טלקאר.

 


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
BYD  חדש
צילום: יצרן

העלאת מס קנייה על רכבים חשמליים והאם היא תשפיע על המחירים?

מס הקנייה על רכבים חשמליים יעלה ל-52% החל מינואר. היבואנים יאיצו בכם לקנות כי המחירים יעלו - זה טריק זול: גם בשנה שעברה מס קנייה עלה, מי שקנה מלחץ התברר כפראייר  - המחירים של הרכבים החשמליים בירידה מתמדת

רן קידר |
נושאים בכתבה מס קנייה


כפי שנחשף אצלנו בשבוע שעבר, מס קנייה יעלה - מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות. באוצר מעוניינים בהעלאה מ-45% ל-52% החל מינואר הקרוב. באוצר מעלים את מס הקנייה בהדרגה (בהמשך יעלה עד ל-83% בדומה לכלי רכב על בנזין) כפיצוי על אובדן מסים צפוי מדלקים. ככל שהחדירה של רכבים חשמליים תגבר, כך צפוי שההכנסות ממיסי דלק ירדו. מס קנייה על רכבים חשמליים הוא חלק מהפיצוי, אבל כפי שניתחנו בעבר זה לא יספיק. בעתיד יהיה מס נסועה. בעלי רכב חשמלי ורוכשי רכב חשמלי צריכים לדעת שהם ישלמו בהמשך מס נסועה. זה יכול להידחות מבעיות טכניות, פוליטיות ואחרות, אבל אין מנוס ממיסוי נוסף עתידי על רכבים חשמליים - מס נסועה - מדריך

ההעלאה הנוכחית לא צפויה להשפיע על מחירי הרכבים החשמליים. שוק הרכבים האלו בתחרות עצומה, המותגים הסיניים ממשיכים להיכנס לכאן בהצעות יחסית נמוכות וזה מייצר ירידת מחירים שוטפת. מעין שחיקת מחירים שאגב מתרחשת גם בעולם. מעבר לכך, רמת המלאי של היבואנים עדיין ענקית והם בחודשים האחרונים וזה יימשך בחודשים הקרובים מציעים מבצעים מאוד משמעותיים.

מס הקנייה שיעלה ב-7% ל-52%, משפיע על העלות הכוללת בשיעור של 3%-4% בערך. המס הזה מוטל על עלות הרכב והיא סדר גודל של חצי מהמחיר הסופי. נניח שמדובר ברכב שהיבואן רוכש ב-80 אלף שקל ועם המסים  העלות היתה 120 אלף שקל והוא מכר לצרכנים סופיים בארץ ב-160 אלף שקל. התוספת של ה-7% כעת תגדיל את המסים ב-5.6 אלף שקל (7% נוספים על עלות של 80 אלף שקל), מתחת ל-4%. 

העלייה הזו בטלה ביחס להנחות והמבצעים שהיבואנים מציעים לכם. אבל יש ליבואנים וזה מזכיר השיטה של הקבלנים בשוק הדירות, מנוף פסיכולוגי - אתם תראו עכשיו פרסומים על "תמהרו לקנות רכב חשמלי לפני שמס הקנייה יעלה" ולמרות שזה לא אמור להשפיע דרמטית, אנשים יכולים להתרשם ולקנות.

נזכיר שמחירי הרכבים החשמליים בירידה וזה צפוי להימשך. המחירים בעולם בירידה בשל תחרות גדולה והחברות הגדולות שנסחרות טוענות או רומזות למשקיעים שלהם שהשחיקה צפויה להימשך. נזכיר גם שהטריק של היבואנים בשנה שעברה הגביר מכירות בחודשים האחרונים של השנה. אז הם אמרו תמהרו כי מס קנייה יעלה מ-35% ל-45%   והגדילו מכירות בדצמבר, אבל הסתבר שהמחירים בהמשך לא עלו ואפילו ירדו. 


משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"

משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור

רן קידר |

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל. 

על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים". 

המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים. 

הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים". 

בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.