קיה EV6 GT-Line, עכשיו גם בעסקת ליסינג דרך טלקאר. צילום יואב פולסטלקאר נכנסת לתחום הליסינג לפרטיים
טלקאר יבואנית דגמי קיה, KGM וסרס החלה להציע ללקוחות עסקאות ליסינג פרטי באמצעות 'טלקאר מוטורס'.
בכך מצטרפת גם טלקאר לרשימת היבואנים המפעילים פעילות ליסינג.
'טלקאר מוטורס' היא חברה בבעלות מלאה של טלקאר ועוסקת במימון ובליסינג
טלקאר יבואנית דגמי קיה, KGM וסרס לישראל החלה להציע ללקוחותיה עסקת ליסינג פרטית הכוללת טיפולים וביטוח.
מי שעוקב אחרי ההערכות שלנו על ענף הרכב זוכר בוודאי כי כבר כתבנו לא אחת על ההיערכות מחדש של יבואני הרכב שמרחיבים את מעורבותם גם לפעילויות נוספות בתחום הרכב דוגמת מימון, ביטוח, ליסינג, עמדות טעינה ועוד.
בעבר ציינו כי טלקאר פעלה עד עתה באופן שנתן מקום לשותפים העסקיים דוגמת חברות הליסינג, בעוד שיבואנים אחרים פעלו באופן שונה ופתחו / רכשו פעילויות ליסינג. לאחר מכן פנו תחילה ללקוחות האסטרטגיים הגדולים, חלקם על חשבון חברות הליסינג המסורתיות. ראינו מהלך מעין זה כשיוניון מוטורס הגבירה פעילות ליסינג באמצעות יוניון מוביליטי, קבוצת 'אלייד' רכשה את חברת 'פרי' והיא היום אחות לפעילות הייבוא של אלייד באמצעות צ'מפיון ובאופן חלקי גם 'שלמה מוטורס' יבואנית BYD לישראל. גם דלק רכב החלה לפעול בתחום עם רכישת יורודרייב, כלמוביל השיקה את פעילות הליסינג שלה, UMI עם אוויס, קבוצת 'מאיר' עם הרץ ואופרייט, לובינסקי עם פריים ליס, פריסבי עם ליס 4 יו, מכשירי תנועה עם חברת כספא ועוד.
טלקאר כיבואנית רכב נותרה ככל הנראה מבחירה ללא חברת ליסינג משמעותית בשוק, בדומה לסמלת יבואנית ג'יפ, סובארו, אלפא רומיאו ועוד מותגים שפעילה בעיקר בתחום הליסינג המסחרי עם דגמי איווקו.
- מוסו EV - נהיגה ראשונה בדגם ה'לייף סטייל' של KGM
- קיה EV3 ו-EV4 - החשמליות שיכולות להחזיר את קיה למרכז הבמה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לביזפורטל נודע כי לאחרונה החלה טלקאר להציע ללקוחות עסקאות ליסינג לקיה EV6 0 ק"מ. על פי ההצעה הכוללת מקדמה של 20.0 אש"ח ותשלום חודשי של 2500 ₪ למשך 36 חודשים, מדובר באחת מהצעות הליסינג האטרקטיביות בשוק, בהינתן הרכב המוצע. העסקה כוללת ביטוח חובה וצד ג' לנהגים שאינם חדשים או צעירים, אחזקה שוטפת וטיפולים, אך אינה כוללת אגרת רישוי. בטלקאר מכוונים את ההצעה ללקוחות פרטיים לרבות עוסקים מורשים, אך לא לחברות.
בניגוד לחלק מהעסקאות בהן הרכב נרשם על שם הלקוח עם היתרונות והחסרונות של רישום מסוג זה, בהצעה של טלקאר הרכב נרשם על שם החברה, והלקוח יוכל לרכוש אותו בתום התקופה.
ההצעה של טלקאר ללקוחות החלה עם דגמי סרס M5 ועתה גם עם הקיה EV6 בדגם ה GT Line המשובח, שלמרות הורדת המחיר בעסקת 0 ק"מ, עדיין נותרו מכוניות שלא נמכרו.
- פרסום ראשון - ג'ילי STARRAY פלאג אין בדרך לישראל
- אאודי מקצצת תחזיות: הרווחיות נשחקת והרכבים החשמליים מתעכבים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
כחלק ממהלך התמיכה במכירות באולמות התצוגה מציעים בטלקאר עסקאות מימון בהן באופן שונה מהמקובל, המימון לא נעשה על ידי בנק או חברת מימון חיצונית אלא באמצעות גוף מימון פרטי בבעלות מלאה של טלקאר הנקרא 'טלקאר מוטורס'. בטלקאר מוטורס מבצעים את כל מהלך המימון משלב המכירה דרך החיתום ועד העברת התשלום הפנימי בטלקאר עצמה, ללא תלות בחברות מחוץ לחברה.
גם פעילות הליסינג החדשה של טלקאר מבוצעת באמצעות 'טלקאר מוטורס' שערוכה לספק מענה לכל תרחיש אפשרי ללקוח ליסינג פרטי באמצעות מוקד של החברה, ושירות המסתמך על רשת המוסכים המורשים של טלקאר.

למה סוחרי הרכב בעולם מקנאים בסוחרי הרכב בישראל?
במשך חמישה העשורים שאחרי מלחמת העולם השניה, תעשיית הרכב היתה התעשייה שהובילה את כלכלת העולם המערבי. זו היתה תעשיה שתרמה לפעילות הכלכלית וליכולת ניידות אישית, ותרמה תרומה חשובה לכלכלה ולחברה. זו היתה התעשיה עליה התבסס והתפתח העולם המערבי והדמוקרטי, בעוד בריה״מ וסין, דיקטטורות קומוניסטיות, כשלו בפיתוח תעשיות רכב עצמאיות ונמצאו בפיגור במירוץ הטכנולוגי הגלובלי.
גם היום תעשיית הרכב עודנה תעשייה מורכבת, בעלת שכבות רבות של ייצור ומסחר, המגלגלת טריליוני דולרים בשנה ומעסיקה מיליוני עובדים. אולם בשל היותה תעשייה תחרותית המרווחים בה אינה גבוהים, גם אם הרווחים, במספרים מוחלטים, אינם נמוכים. בעשורים האחרונים חלפה התעשייה הדיגיטלית על פני תעשיית הרכב, לכל הפחות ברווחים ובמרווחי הרווח, לא מעט בגלל שזו תעשיה שאינה דמוקרטית, אינה תחרותית, נשלטת ע״י קבוצות טכנולוגיה חזקות, שאין כיום מי שיכול להתמודד נגד עוצמתן.
לישראל אין יד ורגל בתעשיית הרכב העולמית, למעט מקרים בודדים ושוליים, אולם יבואניות הרכב הישראליות הן, לכאורה, חלק ממארג גלובלי של מסחר בכלי רכב. אולם למעשה מדובר בבועה, שבגלל התפתחות היסטורית, יצרה חממה שבה הרווחים של יבואניות הרכב חורגים מכל מה שמוכר בתעשיית הרכב העולמית.
במבנה הסחר יש שני שלבים עיקריים של יצירת ערך מוסף והמרווחים הגולמיים בו נעים בסביבות 5% ואף פחות.
התפלגות הכנסות (משמאל) ורווח גולמי של קבוצת אוטוניישן 2024 (אוטוניישן דו״ח שנתי 2024)
- האם הרכב החדש מהיבואן אכן חדש וללא נזק?
- הנחה במס קנייה ברכישת רכב - סיכוי קטן שזה יגיע אליכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כלי רכב עובר מיצרנית הרכב ללקוח הסופי דרך שתי תחנות עיקריות: חברות הפצה (distribution), שהן לרוב בבעלות יצרניות הרכב, המוכרות את כלי הרכב לסוכנויות המכירות (dealerships). חברות אלה, למשל פולקסווגן UK, בבעלות קבוצת פולקסווגן, מפיצות את מכוניות הקבוצה לדילרים, לעיתים עצמאיים לעיתים לקבוצת עסקים שבבעלותה סוכנויות לשיווק כלי רכב ללקוחות הסופיים. קבוצת עסקים כזו יכולה להחזיק מאות סוכנויות ולשווק עשרות מותגים. קבוצות אלה גם מוכרות שירותי מוסך וחלפים. בארה״ב יצרניות הרכב הן גם המפיצות, אולם אסור להן להחזיק סוכנויות למכירות כלי רכב ללקוח הסופי (עד שטסלה שברה את האיסור הזה). Inchape, חברת הפצת כלי רכב הפועלת מבריטניה, מפיצה כלי רכב באזורים אחדים בעולם שבהם ליצרניות הרכב לא כדאי לפתוח חברות הפצה בבעלותן. ישראל היתה יכולה להיות אחד היעדים של החברה זו, אולם המבנה ההיסטורי של יבוא כלי רכב לישראל אינו מאפשר זאת.
ג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יצרןכלמוביל מאגפת את פריסבי - משיקה ג'אקו 8 ב 230 אש"ח
כלמוביל השיקה את הג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. קרוסאובר בסגמנט D-SUV עם שבעה מקומות וטווח חשמלי של 134 ק"מ.
מחיר גרסת הכניסה 230.0 אש"ח, זול ב 15.0 אש"ח מאחיו לקונצרן, הצ'רי טיגו 9 פלאג אין.
אחרי שפגשנו את הג'אקו 8 בסין, השיקה הבוקר כלמוביל את הג'אקו 8 בשוק הישראלי, וסיפקה תשובות שלאלות טכניות שנותרו פתוחות וכמובן מחיר.
הג'אקו 8 פלאג אין הייבריד הוא כזכור קרוסאובר גדול בסגמנט D-SUV עם שבעה מקומות, החולק פלטפורמה עם האומודה 9 שתושק בקרוב, והצ'רי טיגו 9 שהושק על ידי פריסבי לאחרונה.
אין צורך לחזור על כל הפרטים הטכניים, רק נזכיר בסיס גלגלים של 2.82 ס"מ המספק מרווח פנימי ראוי.
מערכת הנעה של הג'אקו 8 משלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, לצד שלושה מנועים חשמליים, אחד אחורי ושניים קדמיים. מנוע הבנזין מספק 143 כ"ס ומומנט של 21.9 קג"מ. המנוע החשמלי האחורי מפתח 238 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ. למנועים החשמליים הקדמיים הספקים שונים כך שהראשון עם 101 כ"ס ומומנט של 17.3 קג"מ, ואילו השני עם 122 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ.
- ג'אקו 8 PHEV - מחמם את התחרות בסגמנט שבעה מושבים
- ג'אקו 5 וג'אקו 8 בדרך לישראל - תיגבור משמעותי לג'אקו 7
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
