לנדרובר דיפנדר, פורד ברונקו, ג'יפ רנגלר רוביקון, טויוטה לנדקרוזר 250. צילום יואב פולסלנדרובר דיפנדר, פורד ברונקו, ג'יפ רנגלר רוביקון, טויוטה לנדקרוזר 250. צילום יואב פולס

צה"ל שוב מגייס רכבים: 478 שקל ליום לטנדר

נושאים בכתבה רכב

צה"ל שוב מגייס רכבים: מי שיש לו טנדר או באגר – שימו לב. מדובר בתשלום יומי של עד 1,000 ש"ח. זהו סבב גיוס שלישי של רכבים וציוד הנדסי כאשר בשלב זה הוא יחסית קטן. בעלי טנדרים, כלי צמ"ה ומלגזות – צה"ל מחפש אתכם. חיל הלוגיסטיקה פתח השבוע סבב נוסף של גיוס רכבים אזרחיים לטובת מבצע צבאי מתחדש בעזה. הפעם – ההתמקדות היא בטנדרים וכלים הנדסיים.

גיוס בתשלום: כמה מקבלים?

צה"ל לא לוקח רכבים בחינם. כל רכב מגויס מזכה את בעליו בתשלום יומי, לפי מחירון משרד הביטחון. הנה כמה דוגמאות:

  • טנדר 4X4 – 477 ש"ח ליום

  • טנדר רגיל – 478 ש"ח ליום

  • מלגזה 4X4 – 1,093 ש"ח ליום

  • מחפר אופני (באגר) – 1,559 ש"ח ליום

  • רכב פרטי – 107 ש"ח ליום

  • נגרר להובלת רכב – 144 ש"ח ליום

במקרים מסוימים, גם המפעיל עצמו מגויס יחד עם הכלי – צעד שמייעל את העבודה ומקצר זמני תפעול.

מה חדש בגיוס הזה? להבדיל מהסבבים הראשונים, שבמהלכם גויסו אלפי כלי רכב, כעת הגיוס מתמקד ברכבים חיוניים בלבד. צה"ל כבר פנה לחברות ליסינג והשכרה – כדי לצמצם את הפגיעה בבעלי רכבים פרטיים ועסקים קטנים.

יחד עם זאת, בעלי עסקים קטנים עדיין מהווים אוכלוסייה פגיעה יותר – בשל העובדה שהם מחזיקים טנדרים ומסחריות שהצבא מעוניין בהם במיוחד. החדשות הטובות? היחידה שאחראית על הגיוסים השתדרגה מאז תחילת המלחמה, והיום ניתן לשחרר רכבים במהירות יחסית, במיוחד כשמדובר בצרכים עסקיים מוכחים.

שאלות ותשובות

האם צה"ל יכול לקחת כל רכב?
כן, אך הוא עושה זאת דרך אגד לאו"ם של חיל הלוגיסטיקה, ובשיקול דעת. לרוב תתבצע פנייה ישירה לבעל הרכב.

כמה זמן הרכב נשאר אצל הצבא?
אין התחייבות מדויקת, אך יש הבטחה לשחרר מהר יותר עסקים קטנים שנפגעים.

מה עושים אם לא מעוניינים שהרכב יגויס?
ניתן לפנות לאגד לאו"ם ולהציג טיעונים עסקיים או אישיים – לעיתים הם מתקבלים.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    בכסף שאתם גוזלים מהמורים החילוניים תקנו רכבים משלכם (ל"ת)
    מדינת פח 14/05/2025 05:51
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מוכן לגייס את הרכב ואת עצמי איך עושים את זה (ל"ת)
    מאיר 13/05/2025 09:39
    הגב לתגובה זו
  • גדעון 14/05/2025 08:34
    הגב לתגובה זו
    לא יגייסו אותך כדי לשמור על הקואליציה
  • 4.
    מימון מיותר וביזבוז כספי ציבור כדי להעשיר מקורבים (ל"ת)
    אא 12/05/2025 09:44
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אנונימי 11/05/2025 19:54
    הגב לתגובה זו
    תתחיל לנפות כמו הגדוליםלפרטים תחפ בגוגל
  • 2.
    פינטו 11/05/2025 18:09
    הגב לתגובה זו
    ההנהגה החרדית הארורה מתנגדת לגיוס האברכים הפרזיטים לצהל כולל כלי הרכב שלהם.
  • 1.
    יואב 11/05/2025 18:03
    הגב לתגובה זו
    הייתי נותן להם את הרכב שלי
יונדאי טוסון LONG היברידי. צילום יואב פולסיונדאי טוסון LONG היברידי. צילום יואב פולס

גדול יותר, חזק יותר - יונדאי טוסון LONG היברידי

הטוסון של יונדאי מקבל גירסה ארוכה יותר, ולראשונה בייבוא רשמי גם הנעה היברידית. התוצאה רכב גדול, מרווח וחסכוני. 

אהבנו: מרווח פנימי, חסכון בדלק, נוחות נסיעה, מרווח גחון, הנעה כפולה

פחות אהבנו: מחיר, העיצוב יכולה היה לעשות עוד שני צעדים קדימה

ציון מסכם: 4.3 במדד פולס

יואב פולס |

שבועות קצרים לאחר שכלמוביל הודיעה על תחילת השיווק של היונדאי טוסון LONG הייבריד, הרכב המגודל נוחת במשרדי ביזפורטל למבחן.

 

תעודת חובה        
קטגוריה            קרוסאובר – C-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.64 /רוחב 1.865 /גובה 1.685 /בסיס גלגלים 2.755
מספר מושבים        חמישה
הנעה                טורבו בנזין היברידי, כפולה
הספק ומומנט        משולב 230 כ"ס / 37.4 קג"מ
צריכת דלק ותקן        14.9 ק"מ לליטר, יצרן
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 7. חמישה כוכבים EuroNcap (לגירסה הרגילה)
מחיר                החל מ 200.0 אש"ח ועד 249.0 אש"ח

 

על העיצוב החיצוני של הטוסון אין באמת הרבה מה להרחיב, מדובר במכונית שנמכרת באלפי יחידות מדי שנה. ולמרות זאת, כשמסתכלים עליה מזוית כלשהי, או ממש מהצד, משהו נראה 'אחר'. נראה טוסון על סטרואידים, אבל אם לא יודעים שזו הגירסה הארוכה, מאוד קשה לשים את האצבע על ההבדלים.  אז כן, הוא גם ארוך יותר אבל גם גבוה יותר, ומרווח הגחון שלו נראה מוכן לשטח.

העיצוב הפנימי הוא כמקובל ביונדאי בשנים האחרונות עם שני מסכי ''12.3 – אחד כלוח מחוונים לנהג, והשני מולטימדיה עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בורר ההילוכים נמצא מאחורי ההגה בצד ימין כמו בהרבה מדגמי יונדאי החדשים, ובנוסף מצויידת הטוסון ההיברידית גם במנופים לארבעה מצבי רגנרציה בין 0 למצת שהוא כמעט נהיגה בדוושה אחת. משהתפנתה הקונסולה בין הנהג לנוסע בהעדר ידית הילוכים הרכיבו ביונדאי קונסולה צפה, בדומה לזו שבאיוניק 5, לרבות משטח הטענה אלחוטי לסלולרי. עוד ראוי מאוד לציון הוא פאנל מתגים פיזיים למיזוג. לא עוד חיפוש בתפריטים אלא ממש פאנל שממתין לפקודתכם בכל רגע נתון.

המושבים הקדמיים חשמליים כמובן, ונוחים מאוד לטעמי. כשעוברים למושב האחורי מבינים את הסיפור כולו. המרווח מאחור מצוין, הודות לגידול של 7.5 ס"מ בבסיס הגלגלים. משענת המושב ניתנת להטיה לנוחות מירבית. תא המטען גדול עם נפח הטענה של 610 ליטר מכובדים.


כפר סבא (עיריית כפר סבא)כפר סבא (עיריית כפר סבא)

פרויקט תחבורתי בכפר סבא - חיבור כביש 5503 לדרכים נוספות

כביש 5503 יתחבר לרשת הדרכים הארצית, ישלב שבילי אופניים, מעבר אקולוגי ופתרונות תחבורה מתקדמים

רן קידר |
נושאים בכתבה כפר סבא

פרויקט תחבורתי חדש בכביש 5503 יחבר את כפר סבא למערך דרכים מתקדם עם שבילי אופניים, צומת חדש ומעבר אקולוגי.

משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל מקדמים את תכנון פרויקט שדרוג כביש 5503, מהלך תחבורתי חשוב שיביא להרחבת הדרך לדו־מסלולית, חיבור שכונת המוביל שבכפר סבא לציר המרכזי באמצעות צומת חדש, והטמעה של פתרונות תחבורה מתקדמים הכוללים שבילי אופניים, דרכים חקלאיות ומעבר אקולוגי. 


כפר סבא (עיריית כפר סבא)
כפר סבא (עיריית כפר סבא)


 המהלך מבוצע בתיאום עם תוכנית המתאר הארצית (תמ"ל 1088) ובמטרה לתת מענה לצרכים התחבורתיים והעירוניים ההולכים וגדלים של אזור השרון. התכנון כולל שדרוג משמעותי של מערך הדרכים, תוך שילוב בין בטיחות, נגישות, תחבורה ירוקה וערכי סביבה. 

 במסגרת התכנון מוקדשת חשיבה גם להיערכות עתידית: פיתוח תשתיות נוספות והתאמה לצמיחה האורבנית הצפויה בכפר סבא והאזור כולו. 

 שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "אנחנו ממשיכים לחבר בין הערים לצירים הארציים בצורה חכמה ובטיחותית, תוך דגש על תחבורה ירוקה ונגישה. תכנון כביש 5503 נותן מענה לא רק לצרכים של היום, אלא גם לדורות הבאים, עם שבילי אופניים, תשתיות סביבתיות ותחבורה מותאמת לצמיחה." 

 מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן: "כביש 5503 הוא דוגמה לשילוב מוצלח בין פיתוח תשתיות לתכנון תחבורתי מתקדם. אנחנו פועלים לחבר את השכונות החדשות ברשויות המקומיות למערך ארצי בטיחותי, מהיר ויעיל, ולהבטיח תנועה רציפה גם בשטחים העירוניים וגם הבין-עירוניים."