צה"ל שוב מגייס רכבים: 478 שקל ליום לטנדר
צה"ל שוב מגייס רכבים: מי שיש לו טנדר או באגר – שימו לב. מדובר בתשלום יומי של עד 1,000 ש"ח. זהו סבב גיוס שלישי של רכבים וציוד הנדסי כאשר בשלב זה הוא יחסית קטן. בעלי טנדרים, כלי צמ"ה ומלגזות – צה"ל מחפש אתכם. חיל הלוגיסטיקה פתח השבוע סבב נוסף של גיוס רכבים אזרחיים לטובת מבצע צבאי מתחדש בעזה. הפעם – ההתמקדות היא בטנדרים וכלים הנדסיים.
גיוס בתשלום: כמה מקבלים?
צה"ל לא לוקח רכבים בחינם. כל רכב מגויס מזכה את בעליו בתשלום יומי, לפי מחירון משרד הביטחון. הנה כמה דוגמאות:
טנדר 4X4 – 477 ש"ח ליום
טנדר רגיל – 478 ש"ח ליום
מלגזה 4X4 – 1,093 ש"ח ליום
מחפר אופני (באגר) – 1,559 ש"ח ליום
רכב פרטי – 107 ש"ח ליום
נגרר להובלת רכב – 144 ש"ח ליום
במקרים מסוימים, גם המפעיל עצמו מגויס יחד עם הכלי – צעד שמייעל את העבודה ומקצר זמני תפעול.
מה חדש בגיוס הזה? להבדיל מהסבבים הראשונים, שבמהלכם גויסו אלפי כלי רכב, כעת הגיוס מתמקד ברכבים חיוניים בלבד. צה"ל כבר פנה לחברות ליסינג והשכרה – כדי לצמצם את הפגיעה בבעלי רכבים פרטיים ועסקים קטנים.
יחד עם זאת, בעלי עסקים קטנים עדיין מהווים אוכלוסייה פגיעה יותר – בשל העובדה שהם מחזיקים טנדרים ומסחריות שהצבא מעוניין בהם במיוחד. החדשות הטובות? היחידה שאחראית על הגיוסים השתדרגה מאז תחילת המלחמה, והיום ניתן לשחרר רכבים במהירות יחסית, במיוחד כשמדובר בצרכים עסקיים מוכחים.
- כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל
- רכב 7 מקומות: אינסוף אפשרויות למשפחה, לחברים ולחיים הדינמיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שאלות ותשובות
האם צה"ל יכול לקחת כל רכב?
כן, אך הוא עושה זאת דרך אגד לאו"ם של חיל הלוגיסטיקה,
ובשיקול דעת. לרוב תתבצע פנייה ישירה לבעל הרכב.
כמה זמן הרכב נשאר אצל הצבא?
אין התחייבות מדויקת, אך יש הבטחה לשחרר מהר יותר עסקים קטנים
שנפגעים.
מה עושים אם לא מעוניינים שהרכב יגויס?
ניתן לפנות לאגד לאו"ם ולהציג טיעונים עסקיים או אישיים – לעיתים הם מתקבלים.
- 6.בכסף שאתם גוזלים מהמורים החילוניים תקנו רכבים משלכם (ל"ת)מדינת פח 14/05/2025 05:51הגב לתגובה זו
- 5.מוכן לגייס את הרכב ואת עצמי איך עושים את זה (ל"ת)מאיר 13/05/2025 09:39הגב לתגובה זו
- גדעון 14/05/2025 08:34הגב לתגובה זולא יגייסו אותך כדי לשמור על הקואליציה
- 4.מימון מיותר וביזבוז כספי ציבור כדי להעשיר מקורבים (ל"ת)אא 12/05/2025 09:44הגב לתגובה זו
- 3.אנונימי 11/05/2025 19:54הגב לתגובה זותתחיל לנפות כמו הגדוליםלפרטים תחפ בגוגל
- 2.פינטו 11/05/2025 18:09הגב לתגובה זוההנהגה החרדית הארורה מתנגדת לגיוס האברכים הפרזיטים לצהל כולל כלי הרכב שלהם.
- 1.יואב 11/05/2025 18:03הגב לתגובה זוהייתי נותן להם את הרכב שלי
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
טויוטה (יצרן)רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?
כ-80 אלף עובדים במשק עומדים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג. הגורמים המשפיעים על ההחלטה הם רבים, לרבות - מס שווי השימוש שנקבע לפי מחירון ולא מחיר שוק, הטבות המס על רכבים חשמליים שפוחתות ב-2026 ומס נסועה שעשוי להיכנס לתוקף בטווח הקרוב
כ-80 אלף עובדים במשק נמצאים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג הצמוד שלהם, וההכרעה הופכת מאתגרת בחודשים הבאים. המצב בשוק הרכב מבלבל מתמיד והופך את ההחלטה לקשה. מחירי המחירון מול מחירי השוק, מבצעי אפס קילומטר, מגמות מעבר להנעה חשמלית והטבות מיסוי שעתידות להתעדכן - כל אלה מייצרים מצבים שונים לאנשים שונים. יש כאלו שרכב בליסינג עדיין כדאי להם, הרבה אחרים יעדיפו פתרונות אחרים.
הנה מדריך דרך שאלות ותשובות בנושא. אבל עוד קודם מומלץ להבין כמה רכב צמוד עולה לכם - כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
האם ליסינג תפעולי עדיין משתלם לעובד?
לרוב כן, בעיקר בגלל השירות, אבל זה פחות ברור מבעבר. העובד נהנה משירותים מלאים וראש שקט, אך מס שווי השימוש שנקבע לפי מחיר המחירון ולא מחיר השוק פוגע בכדאיות. במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים, מה שגורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות שקלים לחודש. העובד משלם מס על שווי תיאורטי שאינו משקף את מה שהמעסיק אכן שילם, והפער הזה הולך ומתרחב עם התמורות בשוק הרכב.
מהו הפער בין מחיר המחירון למחיר השוק?
במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים. דוגמאות נפוצות כוללות רכבי יוקרה ורכבים חשמליים שבהם מחיר המחירון יכול להיות גבוה ב-20%-30% ממחיר השוק האמיתי. הפער הזה גורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות ואף אלפי שקלים לשנה, כאשר העובד למעשה משלם על "שווי" שלא קיים בפועל. חברות ליסינג רבות מקבלות הנחות משמעותיות מיבואני הרכב, אך אלו לא באות לידי ביטוי במחיר המחירון המשמש לחישוב המס.
האם כדאי לעבור לרכישת רכב בבעלות פרטית?
ייתכן. במצב הנוכחי, רכישה פרטית יכולה להיות כלכלית יותר, בעיקר כאשר המעביד משתתף בהוצאות או מציע מענקים חלופיים. חישוב מדויק דורש התחשבות במספר גורמים: עלות המימון, ביטוח, טיפולים שוטפים, פחת צפוי, והעלות האמיתית של הזמן המושקע בניהול הרכב. במקרים רבים, עובדים מוצאים שהחיסכון השנתי במס שווי שימוש עולה על העלות הנוספת של טיפול עצמאי ברכב. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הסיכון של ירידת ערך חדה או תקלות יקרות שאינן מכוסות באחריות.
מהם היתרונות המרכזיים של רכב צמוד?
