לנדרובר דיפנדר, פורד ברונקו, ג'יפ רנגלר רוביקון, טויוטה לנדקרוזר 250. צילום יואב פולס
לנדרובר דיפנדר, פורד ברונקו, ג'יפ רנגלר רוביקון, טויוטה לנדקרוזר 250. צילום יואב פולס

צה"ל שוב מגייס רכבים: 478 שקל ליום לטנדר

נושאים בכתבה רכב

צה"ל שוב מגייס רכבים: מי שיש לו טנדר או באגר – שימו לב. מדובר בתשלום יומי של עד 1,000 ש"ח. זהו סבב גיוס שלישי של רכבים וציוד הנדסי כאשר בשלב זה הוא יחסית קטן. בעלי טנדרים, כלי צמ"ה ומלגזות – צה"ל מחפש אתכם. חיל הלוגיסטיקה פתח השבוע סבב נוסף של גיוס רכבים אזרחיים לטובת מבצע צבאי מתחדש בעזה. הפעם – ההתמקדות היא בטנדרים וכלים הנדסיים.

גיוס בתשלום: כמה מקבלים?

צה"ל לא לוקח רכבים בחינם. כל רכב מגויס מזכה את בעליו בתשלום יומי, לפי מחירון משרד הביטחון. הנה כמה דוגמאות:

  • טנדר 4X4 – 477 ש"ח ליום

  • טנדר רגיל – 478 ש"ח ליום

  • מלגזה 4X4 – 1,093 ש"ח ליום

  • מחפר אופני (באגר) – 1,559 ש"ח ליום

  • רכב פרטי – 107 ש"ח ליום

  • נגרר להובלת רכב – 144 ש"ח ליום

במקרים מסוימים, גם המפעיל עצמו מגויס יחד עם הכלי – צעד שמייעל את העבודה ומקצר זמני תפעול.

מה חדש בגיוס הזה? להבדיל מהסבבים הראשונים, שבמהלכם גויסו אלפי כלי רכב, כעת הגיוס מתמקד ברכבים חיוניים בלבד. צה"ל כבר פנה לחברות ליסינג והשכרה – כדי לצמצם את הפגיעה בבעלי רכבים פרטיים ועסקים קטנים.

יחד עם זאת, בעלי עסקים קטנים עדיין מהווים אוכלוסייה פגיעה יותר – בשל העובדה שהם מחזיקים טנדרים ומסחריות שהצבא מעוניין בהם במיוחד. החדשות הטובות? היחידה שאחראית על הגיוסים השתדרגה מאז תחילת המלחמה, והיום ניתן לשחרר רכבים במהירות יחסית, במיוחד כשמדובר בצרכים עסקיים מוכחים.

שאלות ותשובות

האם צה"ל יכול לקחת כל רכב?
כן, אך הוא עושה זאת דרך אגד לאו"ם של חיל הלוגיסטיקה, ובשיקול דעת. לרוב תתבצע פנייה ישירה לבעל הרכב.

כמה זמן הרכב נשאר אצל הצבא?
אין התחייבות מדויקת, אך יש הבטחה לשחרר מהר יותר עסקים קטנים שנפגעים.

מה עושים אם לא מעוניינים שהרכב יגויס?
ניתן לפנות לאגד לאו"ם ולהציג טיעונים עסקיים או אישיים – לעיתים הם מתקבלים.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    בכסף שאתם גוזלים מהמורים החילוניים תקנו רכבים משלכם (ל"ת)
    מדינת פח 14/05/2025 05:51
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מוכן לגייס את הרכב ואת עצמי איך עושים את זה (ל"ת)
    מאיר 13/05/2025 09:39
    הגב לתגובה זו
  • גדעון 14/05/2025 08:34
    הגב לתגובה זו
    לא יגייסו אותך כדי לשמור על הקואליציה
  • 4.
    מימון מיותר וביזבוז כספי ציבור כדי להעשיר מקורבים (ל"ת)
    אא 12/05/2025 09:44
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אנונימי 11/05/2025 19:54
    הגב לתגובה זו
    תתחיל לנפות כמו הגדוליםלפרטים תחפ בגוגל
  • 2.
    פינטו 11/05/2025 18:09
    הגב לתגובה זו
    ההנהגה החרדית הארורה מתנגדת לגיוס האברכים הפרזיטים לצהל כולל כלי הרכב שלהם.
  • 1.
    יואב 11/05/2025 18:03
    הגב לתגובה זו
    הייתי נותן להם את הרכב שלי
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ביטוח רכב. צילום: Shutterstockביטוח רכב. צילום: Shutterstock

עקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות

עוזי גרסטמן |

בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי. 

בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של ‎125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל. 

המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.