פרסום ראשון

מגדל שוקי הון: אייל דומן עוזב את בית ההשקעות אחרי 7 שנים

הסמנכ"ל עוזב את בית ההשקעות מקבוצת מגדל ביטוח אחרי שעמד בראש המחלקה הרווחית והצליח להכניס מספר ברוקרים זרים
אבי שאולי | (11)

אייל דומן מנהל המחלקה הבינלאומית במגדל שוקי הון וסמנכ"ל עוזב אחרי 7 שנים, כך נודע ל-Bizportal. דומן נחשב לעובד בכיר - הצליח לעמוד בראש מחלקה רווחית לאורך שנים רבות והצליח להכניס את ג'פריס וברוקרים זרים נוספים.

מחלקת המסחר מול לקוחות חו"ל במגדל שוקי הון מעניקה שירותים ללקוחות פרטיים ומוסדיים במספר תחומים: אג"ח חו"ל, מניות, אופציות, חוזים עתידיים והמרות מט"ח.

אייל דומן שימש סגנו של ים רובינשטיין עד שהאחרון מונה לתפקיד לסמנכ"ל ברוקראז' במגדל שוקי הון.

מגדל שוקי הון הוא בית השקעות מקבוצת מגדל ביטוח. מנכ"ל החברה מחודש יוני הוא יוסי בן ברוך, שהחליף את רונן טורם.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    בהצלחה דומן אחי לך לגדל תילדים בנגב (ל"ת)
    שועלי 02/12/2014 23:12
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    ניב הכי מתאים לתפקיד מקצוען אמיתי, תחזירו אותו הביתה (ל"ת)
    תחזירו את ניב 02/12/2014 23:11
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    הם לא מבינם איזה טעות (ל"ת)
    עופר עבדו עליך 02/12/2014 18:43
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    עופר אל תוותר רק אתה יוכל אניה לא מתאימה (ל"ת)
    שועלי 02/12/2014 17:57
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    רק עופר מתאים יחסי אנוש טובים מקצועי הוא לימד את אניה (ל"ת)
    שועלי 02/12/2014 17:56
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    למנות את אניה השתגעתם (ל"ת)
    מישהוא השתגע 02/12/2014 17:07
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    השתגעתםלמנות את אניה אין יחסי אנוש אף בשמים ותוצאות ,,, (ל"ת)
    רק לא אניה 02/12/2014 17:04
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אניה זה רק זמנילפני שתהרסי את המחלקה לכי הביתה (ל"ת)
    שועלי 02/12/2014 17:04
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רק לא אניה תהרוס את המחלקה רק לא אניה (ל"ת)
    שועלי 02/12/2014 16:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דודו בראון ממתין לדומן...... (ל"ת)
    לולו 02/12/2014 14:51
    הגב לתגובה זו
  • אבל אף אחד לא ממתין לדודו (ל"ת)
    דודו וגולו 02/12/2014 16:33
    הגב לתגובה זו
בנקים
צילום: אילוסטרציה
ניתוח Bizportal

כמה יפסידו הבנקים מהורדת הריבית?

אחרי הפסקת האש, עסקת החטופים ומדד המחירים המפתיע, הריבית בדרך למטה וזה רק שאלה של עד כמה עמוק היא תרד; ברקע הבנקים מאבדים גובה, ועולה השאלה: עד כמה הבנקים יושפעו מהורדת הריבית?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה בנקים ריבית

למרות שבבנק ישראל אמרו אתמול שלא יורידו את הריבית “לפני הזמן”, כולם מבינים שהזמן הזה מתקרב. העסקה לשחרור החטופים, הפסקת האש וההתייצבות הביטחונית, יחד עם מדד המחירים לצרכן שפורסם אתמול והפתיע כלפי מטה (מדד המחירים בספטמבר ירד ב-0.6%; גם מחירי הדירות ירדו ב-0.6%; מה זה אומר להמשך?), מחזקים את ההערכות שהריבית תרד כבר בהחלטה הקרובה, ושתהליך ההפחתה יימשך גם אל תוך השנה הבאה. אחרי כמעט שנתיים של סביבת ריבית גבוהה, עולה השאלה איך הורדת הריבית תשפיע על הבנקים, שנהנו עד כה מתקופה שהייתה כמעט חלומית מבחינתם עם רווחים חסרי תקדים.

בסוף היום, מודל הרווח של הבנקים מהריבית דיי פשוט: הם מרוויחים על ההפרש שבין מה שהם גובים על ההלוואות למה שהם משלמים על הפיקדונות. כשהריבית במשק גבוהה, ההכנסות על הלוואות ומשכנתאות מזנקות, אבל כשהריבית תרד, הם ירוויחו פחות על אותן הלוואות. במקביל גם ההוצאות שלהם על פיקדונות יקטנו, כי הם ישלמו לציבור פחות ריבית על החסכונות. אלא שזה לא מתאזן אחד לאחד, ההכנסות יורדות מהר יותר והן גדולות יותר, וההוצאות יורדות לאט יותר והן קטנות יותר, כך שבמאזן הכולל הבנקים צפויים להרוויח פחות.

צריך לזכור שהבנקים מרוויחים כסף ממספר מקורות: עמלות מניהול חשבון, פעולות בשוק ההון, המרות מט"ח, כרטיסי אשראי, וכן גם השקעות כמו גם מקורות נוספים, אבל הרווח העיקרי של הפעילות נמצא בהכנסות נטו מריבית, המרווח שבין הריבית שהם גובים על הלוואות לריבית שהם משלמים על פיקדונות שמהווה מעל 70% מהיקף ההכנסות של הבנקים. 

בשנים האחרונות המרווח הזה זינק לשיאים שלא נראו כאן שנים. הריבית הגבוהה הגדילה את ההכנסות מריבית בקצב מהיר יותר מהוצאות הריבית על הפיקדונות, בעיקר משום שחלק גדול מהציבור מחזיק כספים בעו"ש והריביות על הפיקדונות לא צמחו כמו הריביות על ההלוואות. זו הייתה תקופה שבה כל העלאת ריבית ירדה לשורה התחתונה של הבנקים, והובילה לרווחים היסטוריים.

אבל גם הפרק הזה מתקרב לסיום. כשהריבית יורדת, ההכנסות מריבית, קרי מהלוואות, משכנתאות ואשראי עסקי, מצטמצמות. במקביל, גם הוצאות הריבית של הבנקים על הפיקדונות יורדות, אבל לא באותו קצב. התוצאה היא שחיקה מסוימת במרווח הריבית, ובמילים פשוטות, ירידה ברווחיות.

אריאל קנדל מנכל קבוצת אימקו
צילום: אליעד גולן

אימקו חותמת על שת"פ גלובלי לפיתוח מערכת חכמה לניהול מנועי רכב קרבי

החברה תפתח עבור ספקית עולמית של מערכות הנעה מערכת בקרה וניטור למנועי רכבים משוריינים, שתשווק ברחבי העולם; ההסכם משתלב בגל גובר של השקעות ביטחוניות במדינות נאט"ו והמערב, שמרחיבות את צי הרק"מ והתחזוקה הטכנולוגית שלו

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אימקו אריאל קנדל


אימקו אימקו 9.46%   הודיעה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה גלובלי עם ספקית עולמית של מערכות הנעה לרכבים משוריינים, לפיתוח מערכת חכמה לניהול ובקרת מנועי רכב קרבי. במסגרת ההסכם, אימקו תפתח את מערכת ה־Engine Diagnostic and Sensor Suite (EDSS), שתוטמע במנועי הרכב ותאפשר ניטור ובקרה בזמן אמת.

המערכת החדשה תתחבר למערך רחב של חיישנים ותבצע התאמות אוטומטיות לפעולת המנוע בהתאם לתנאי השטח והשימוש. כך תוכל לשפר את הנצילות, למנוע תקלות ולהאריך את חיי השירות של מנועים קיימים וחדשים כאחד. המערכת תשווק על ידי יצרנית המנועים ללקוחותיה ברחבי העולם ותהווה חלק ממערכת ה־HUMS של אימקו, שמנטרת בזמן אמת משתנים תפעוליים בכלי רכב קרביים.

“אנחנו מודים לשותפנו על האמון המתמשך ועל ההזדמנות לתמוך במשימתה להמשיך ולהוביל את שוק טכנולוגיות ההנעה של רכבים משוריינים,” אמר אריאל קנדל, מנכ”ל קבוצת אימקו. “במסגרת חזון הצמיחה הגלובלית וההובלה הטכנולוגית שלנו, שיתופי הפעולה עם תעשיות מובילות כמו השותפות הזו מוכיחים שוב את אמון האינטגרטורים המובילים בתחומם בחדשנות ובאיכות של אימקו, בכל הנוגע לפתרונות קריטיים למשימה.”

אימקו, שנוסדה ב-1974 ופועלת בישראל, ארה"ב ורומניה, מספקת פתרונות הנדסיים ומערכות מתקדמות לשווקים הביטחוניים והתעשייתיים. החברה פועלת בשתי חטיבות עיקריות, ביטחונית ואזרחית, ומספקת שירותי פיתוח וייצור בהתאם למפרטי הלקוחות.

המהלך מגיע בתקופה שבה מדינות רבות בנאט"ו ובמערב הרחיבו משמעותית את הוצאות הביטחון שלהן, בין היתר על רקע המלחמה באוקראינה והצורך לחדש ציוד ותשתיות לוגיסטיות. הרחבת ההשקעות בכלי רכב קרביים ובפתרונות תחזוקה חכמה יוצרת הזדמנויות נוספות לחברות כמו אימקו, שפועלות בשוק הצבאי הגלובלי ומספקות פתרונות לניטור ובקרה בזמן אמת.