על הצומת: אחרי ראלי ובתוך תיקון עמוק, מניות הסלולר ובזק - הזדמנות קניה?
פחות משבוע חלף מאז פרסם משרד התקשורת את השימוע למה שמוגדר כרפורמת 'השוק הסיטונאי'. במשרד התקשורת מתכוונים לחייב את בזק למכור את התשתית הקווית לאינטרנט לחברות הסלולר במחיר של בין 50-70 שקלים, שהוא נמוך משמעותית מהמחיר הממוצע אותו משלמים הצרכנים היום. התגובה בשוק לא אחרה לבוא ומאז איבדה מניית בזק כ-8.5% מערכה ובסה"כ כ-18.5% מאז השיא האחרון שנרשם בחודש נובמבר 2013.
מנגד, עוד לא נראתה תגובה משמעותית במניות סלקום ופרטנר שאמורות להכנס עוד השנה לתחום ולהפוך לשחקניות החדשות, שאמורות להפוך את הדואופול של בזק והוט כיום לשוק תחרותי יותר. במקביל עולה השאלה מה יעלה בגורל מיזם הסיבים האופטיים השאפתני של חברת החשמל.
מנהל מחלקת המחקר של מיטב דש, ערן יעקובי ומנהל מחלקת המחקר של IBI, אורי ליכט מתייחסים בראיון ל-Biztv לשאלות שעולות מהרפורמה המתוכננת, כמו ההשפעה שלה על המחיר שהצרכנים ישלמו, חשיבותו של מיזם הסיבים האופטיים נוכח הרפומה הצפויה וכמובן: מה תהיה ההשפעה על מניות בזק, סלקום ופרטנר. צפו בוידיאו.
- 8.ההפסדים הגדולים בדרך 23/01/2014 11:18הגב לתגובה זומשרד התקשורת פרסם מחקר לפיו בזק תאבד 600000 לקוחות ב- 3 השנים הבאות. אם יש חב' שמגיע לה הנתון הזה זו בזק- חב' מתנשאת, יקרה עם שרות מתחת לכל ביקורת.
- 7.טלביט יועצים פיננסים 21/01/2014 19:27הגב לתגובה זוהשקעה באמצעות מדדים בארץ ומדדים וסקטורים בחו"ל לטווחים בינוניים וארוכים תמיד מוכיחה עצמה לאורך זמן גם ע"ס מחקרים.מדוע להמר ולרוץ להשקיע המניה בודדת. תבצעו פיזור סיכונים, בשביל תחושת ההימור מלאו טופס במפעל הפיס ובשביל השקעה מושכלת רכשו מדדים. ככה תבצעו מיצוע השקעות בצורה חכמה לאורך זמן ותמלאו גם את תחושת ההימור שיש אצל כל אחד. בהצלחה. אייל ביטרמן. טלביט יועצים פיננסים www.talbit.co.il ולא, אני לא מקבל תשלום ממפעל הפיס, פשוט מנצל במה להעביר חינוך והבנה לכל המעוניין למחקרים אקדמים מוכחים. בהצלחה
- למי שרוצה להשקיע במדד התקשורת בארץ זה קצת בעיה... (ל"ת)חי 22/01/2014 18:24הגב לתגובה זו
- 6.השפוי 21/01/2014 17:18הגב לתגובה זוכל עוד מחלקת לי 60 אגורות כל שנה דיבידנד....
- 5.אחד העם 21/01/2014 15:29הגב לתגובה זוליכט לא שם לב שמניית בזק ירדה מ650 נק' ל 540 נק ', מחיר המגלם את פתיחת השוק הסיטונאי . להזכירכם , הוא טרם נפתח וכנראה לא יפתח עד סוף השנה. בנתיים מלחמת המחירים בסלולר לא הסתיימה, ה ARPU הרבעון הרביעי והרבעון הראשון ממשיך לרדת. הרווחיות של חברות הסלולר לא תומכות במחיר הנוכחי שלהן. מכאן שבזק היא האלטרנטיבה היחידה הראויה בשוק התקשורת המקומי
- 4.איפה אלה שהמליצו לקנות בזק ממש לפני ההתרסקות ???? (ל"ת)avi2498 21/01/2014 15:27הגב לתגובה זו
- 3.למכור בזק ולקנות מהר מאד את פרטנר! (ל"ת)קורא בקפה 21/01/2014 14:51הגב לתגובה זו
- 2.רו"ח 21/01/2014 14:45הגב לתגובה זוא. עד פתיחת התחרות בזק תחלק עוד 15% מערך המניה ב. התחרות לא מפחידה כפי שמשתמעת ג. מיזוג עם YES הינו 500 מיליון ש"ח חסכון במס ד. מיזוג כל החברות בבזק יפצה על כל התחרות
- לרוח 21/01/2014 16:24הגב לתגובה זועוד 20 שנה. בזק = נזק
- 1.אסור להתקרב לבזק כבר היו המלצות נגד (ל"ת)הרצת מניות 21/01/2014 14:43הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳