דוחות חזקים לקרסו: הרווח ב-Q3 זינק ב-75%, נתח השוק גדל ל-9.7%
קרסו מוטורס, יבואנית כלי הרכב הרביעית בגודלה בישראל, שמייבאת את רנו, ניסאן ואינפיניטי ושמנייתה זינקה ב-12 החודשים האחרונים בכ-120% למחיר המשקף לה שווי של כ-1.258 מיליארד שקל, פירסמה היום (ב') את דוחותיה הכספיים לסיכום הרבעון השלישי של 9 החודשים הראשונים של השנה ואלו היו חזקים והצביעו על גידול נאה בהכנסותיה ועל זינוק חד ברווחיותה.
את השיפור בתוצאות החברה ניתן ליחס לעלייה בנתח השוק של הקבוצה שצמח ל-9.7% בסוף הרבעון השלישי לעומת נתח של 8.1% משוק הרכבים החדשים בישראל ברבעון המקביל אשתקד. זאת, בעיקר בזכות הכפלת מכירות רכבי המותג רנו. הצמיחה בנתח השוק מתבטאת הודות להכפלת מכירת רכבי רנו בהיקף של 3,099 כלי רכב, בהשוואה ל-1,590 רכבי רנו שנמכרו ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה העליונה ההכנסות של קרסו מוטורס עלו ברבעון השלישי של 2013 בכ-8% לעומת התוצאות ברבעון המקביל אשתקד והסתכמו לסך של כ-705 מיליון שקל.
הגידול בהכנסות הרבעוניות בא לידי ביטוי גם בשורת הרווח הנקי של הקבוצה, שצמח ברבעון השלישי של 2013 בכ-75% והסתכם בכ-35.4 מיליון שקל בהשוואה לכ-20.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת הודות לעלייה ברווחיות בכל אחד ממגזרי הפעילות של הקבוצה.
ההון העצמי של החברה, נכון ליום 30.9.2013, הסתכם בכ-883 מיליון שקל ומהווה כ-33% מהמאזן המאוחד וכ-49% מהמאזן ברמת הסולו.
מגזרי הפעילות
מבחינת מגזרי הפעילות, הכנסותיה של קבוצת קרסו במגזר מכירת כלי רכב חדשים, שנחשבת לפעילות הליבה של הקבוצה, גדלו בכ-16% והסתכמו בכ-433 מיליון שקל, לעומת כ-374 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
- יבוא וירידה במחיר או ביטחון תזונתי? 5 עובדות על שוק החלב בישראל
- המספר היומי - איך 26.9 משפיע על הקניות שלנו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח הגולמי של המגזר הסתכם ברבעון השלישי בכ-66 מיליון שקל, לעומת כ-48 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-37%, הודות לעלייה בהיקף מכירת רכבים חדשים והירידה בשער החליפין של האירו. שיעור הרווח הגולמי עלה לכ-15.2%, בהשוואה לכ-12.9% ברבעון המקביל אשתקד
ההכנסות ממגזר השירותים הנלווים, הכולל בעיקר את פעילות האחזקה, המוסכים והחלפים, מערך ה"טרייד אין" ופעילות סוכנות הביטוח של הקבוצה, הסתכמו בכ-124 מיליון שקל, לעומת כ-133 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע בעיקר מירידה בהיקף מכירת חלקי חילוף ובהכנסות ממרכזי השירות ומירידה בהכנסות ממכירת כלי רכב משומשים. למרות הקיטון בהכנסות ממגזר זה, הרווח הגולמי עלה בכ-15% והסתכם בכ-15 מיליון שקל, לעומת כ-13.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת לאור השיפור ברווחיות מכירות הטרייד אין.
ההכנסות ממגזר הליסינג, במסגרתו מתבצעת פעילות של השכרה והחכרת כלי רכב, בעיקר באמצעות המותג "ליס פור יו", שהפך בעקבות המיזוג עם משקי ליסינג לאחד ממותגי הליסינג הגדולים בשוק הישראלי, הסתכמו בכ-139 מיליון שקל, לעומת כ-137 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי שהניב המגזר גדל בכ-11.8% והסתכם בכ-29 מיליון שקל, לעומת כ-26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, זאת לאור השיפור ברווחיות עסקאות החכירה.
- 600% בארבע שנים: שלוש החברות של ג’נרל אלקטריק מתפצלות בביצועים
- אפקט ינואר על המבחן: המניות הקטנות מדשדשות, הריבית לא משתפת פעולה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את...
מפתחים מנועי צמיחה חדשים
איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס: "תוצאות הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של השנה ממשיכות לבטא את המשך מגמת הצמיחה בנתח השוק של מכירת כלי רכב חדשים, תוך הכפלת מספר הרכבים החדשים שנמכרו מדגם "רנו" במהלך הרבעון השלישי וחציית הרף של מכירת 5,000 כלי רכב ברבעון. במקביל, ובדומה לרבעונים האחרונים, הקבוצה ממשיכה לשפר את רווחיותה בכל אחד ממגזרי הפעילות, הודות להפחתת הוצאות התפעול.
"השילוב של הגדלת המכירות, הצמיחה בנתח השוק ושיפור הרווחיות בכל אחד ממגזרי הפעילות, איפשרו לנו להציג גם צמיחה בשורה התחתונה. אנו ממשיכים לשקוד על פיתוח מנועי הצמיחה החדשים של קבוצת קרסו, ובראשם תחום התחבורה הציבורית, במסגרתו רכשנו 50% ממניות נתיב אקספרס, ובתחום הציוד המכני הנדסי כבד, אליו נכנסנו לאחרונה באמצעות רכישת מותג CASE".
- 1.YL 25/11/2013 11:50הגב לתגובה זוהכיצד חלף מקורי נמכר על ידי המונופול החזירי ב 2830 שח ולאומת זאת בגרמניה לכל דכפין ב115 יורו כ 550 שח? מקורי כמובן שרות עד הבית

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:

600% בארבע שנים: שלוש החברות של ג’נרל אלקטריק מתפצלות בביצועים
הפיצול של ג’נרל אלקטריק הופך את התמונה לחדה יותר, כי כל עסק עומד לבד. וורנובה נהנית מביקוש לחשמל וטורבינות גז, איירוספייס נשענת על תנועה אווירית ושירותים, והלת’קייר סופגת לחץ מסין וממכסים
ג’נרל אלקטריק מפרקת בשנים האחרונות את הקונצרן הישן לשלוש חברות ציבוריות נפרדות, אחת לתעופה, אחת לאנרגיה ואחת לבריאות. מהרגע שהשוק מתחיל לתמחר כל פעילות לבד, התמונה נהיית ברורה יותר, גם לטוב וגם לרע.
מאז ההודעה על המהלך בנובמבר 2021 ועד היום, מי שהחזיק את ההשקעה לאורך כל הדרך ומחזיק גם בשלוש החברות שנולדו מהפיצול מציג תשואה מצטברת
של יותר מ-600%. זה מגיע מזה שחלק מהפעילויות מושכות חזק למעלה, ואחרות מתקדמות בקצב איטי יותר, בלי שמישהו “מסתיר” את זה בתוך דוח מאוחד.
בפועל זה קורה בשני שלבים. בתחילת 2023 פעילות הבריאות יוצאת כחברה עצמאית. באפריל 2024 גם פעילות האנרגיה מתפצלת, ופעילות התעופה נשארת כחברה עצמאית שממותגת כאיירוספייס.
וורנובה
בוורנובה GE Vernova -4.61% הסיפור הוא בעיקר ביקוש לחשמל, לא סיסמאות. ברגע שהביקוש עולה, חברות חשמל צריכות עוד יכולת ייצור ועוד חיזוק לרשת. וכשצריך להוסיף יכולת מהר יחסית, טורבינות גז וציוד תשתיות חוזרים למרכז, גם אם זה פחות נוצץ מכותרות על אנרגיה ירוקה.
