דוחות חזקים לקרסו: הרווח ב-Q3 זינק ב-75%, נתח השוק גדל ל-9.7%

יבואנית כלי הרכב הרביעית בגודלה בישראל, שמנייתה זינקה ב-12 החודשים האחרונים ב-120% דיווחה על גידול של 8% בהכנסות שהסתכמו ברבעון ב-705 מיליון שקל
יעל גרונטמן | (1)
נושאים בכתבה יבוא קרסו

קרסו מוטורס, יבואנית כלי הרכב הרביעית בגודלה בישראל, שמייבאת את רנו, ניסאן ואינפיניטי ושמנייתה זינקה ב-12 החודשים האחרונים בכ-120% למחיר המשקף לה שווי של כ-1.258 מיליארד שקל, פירסמה היום (ב') את דוחותיה הכספיים לסיכום הרבעון השלישי של 9 החודשים הראשונים של השנה ואלו היו חזקים והצביעו על גידול נאה בהכנסותיה ועל זינוק חד ברווחיותה.

את השיפור בתוצאות החברה ניתן ליחס לעלייה בנתח השוק של הקבוצה שצמח ל-9.7% בסוף הרבעון השלישי לעומת נתח של 8.1% משוק הרכבים החדשים בישראל ברבעון המקביל אשתקד. זאת, בעיקר בזכות הכפלת מכירות רכבי המותג רנו. הצמיחה בנתח השוק מתבטאת הודות להכפלת מכירת רכבי רנו בהיקף של 3,099 כלי רכב, בהשוואה ל-1,590 רכבי רנו שנמכרו ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה העליונה ההכנסות של קרסו מוטורס עלו ברבעון השלישי של 2013 בכ-8% לעומת התוצאות ברבעון המקביל אשתקד והסתכמו לסך של כ-705 מיליון שקל.

הגידול בהכנסות הרבעוניות בא לידי ביטוי גם בשורת הרווח הנקי של הקבוצה, שצמח ברבעון השלישי של 2013 בכ-75% והסתכם בכ-35.4 מיליון שקל בהשוואה לכ-20.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת הודות לעלייה ברווחיות בכל אחד ממגזרי הפעילות של הקבוצה.

ההון העצמי של החברה, נכון ליום 30.9.2013, הסתכם בכ-883 מיליון שקל ומהווה כ-33% מהמאזן המאוחד וכ-49% מהמאזן ברמת הסולו.

מגזרי הפעילות

מבחינת מגזרי הפעילות, הכנסותיה של קבוצת קרסו במגזר מכירת כלי רכב חדשים, שנחשבת לפעילות הליבה של הקבוצה, גדלו בכ-16% והסתכמו בכ-433 מיליון שקל, לעומת כ-374 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי של המגזר הסתכם ברבעון השלישי בכ-66 מיליון שקל, לעומת כ-48 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-37%, הודות לעלייה בהיקף מכירת רכבים חדשים והירידה בשער החליפין של האירו. שיעור הרווח הגולמי עלה לכ-15.2%, בהשוואה לכ-12.9% ברבעון המקביל אשתקד

ההכנסות ממגזר השירותים הנלווים, הכולל בעיקר את פעילות האחזקה, המוסכים והחלפים, מערך ה"טרייד אין" ופעילות סוכנות הביטוח של הקבוצה, הסתכמו בכ-124 מיליון שקל, לעומת כ-133 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע בעיקר מירידה בהיקף מכירת חלקי חילוף ובהכנסות ממרכזי השירות ומירידה בהכנסות ממכירת כלי רכב משומשים. למרות הקיטון בהכנסות ממגזר זה, הרווח הגולמי עלה בכ-15% והסתכם בכ-15 מיליון שקל, לעומת כ-13.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת לאור השיפור ברווחיות מכירות הטרייד אין.

ההכנסות ממגזר הליסינג, במסגרתו מתבצעת פעילות של השכרה והחכרת כלי רכב, בעיקר באמצעות המותג "ליס פור יו", שהפך בעקבות המיזוג עם משקי ליסינג לאחד ממותגי הליסינג הגדולים בשוק הישראלי, הסתכמו בכ-139 מיליון שקל, לעומת כ-137 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי שהניב המגזר גדל בכ-11.8% והסתכם בכ-29 מיליון שקל, לעומת כ-26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, זאת לאור השיפור ברווחיות עסקאות החכירה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מפתחים מנועי צמיחה חדשים

איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס: "תוצאות הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של השנה ממשיכות לבטא את המשך מגמת הצמיחה בנתח השוק של מכירת כלי רכב חדשים, תוך הכפלת מספר הרכבים החדשים שנמכרו מדגם "רנו" במהלך הרבעון השלישי וחציית הרף של מכירת 5,000 כלי רכב ברבעון. במקביל, ובדומה לרבעונים האחרונים, הקבוצה ממשיכה לשפר את רווחיותה בכל אחד ממגזרי הפעילות, הודות להפחתת הוצאות התפעול.

"השילוב של הגדלת המכירות, הצמיחה בנתח השוק ושיפור הרווחיות בכל אחד ממגזרי הפעילות, איפשרו לנו להציג גם צמיחה בשורה התחתונה. אנו ממשיכים לשקוד על פיתוח מנועי הצמיחה החדשים של קבוצת קרסו, ובראשם תחום התחבורה הציבורית, במסגרתו רכשנו 50% ממניות נתיב אקספרס, ובתחום הציוד המכני הנדסי כבד, אליו נכנסנו לאחרונה באמצעות רכישת מותג CASE".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    YL 25/11/2013 11:50
    הגב לתגובה זו
    הכיצד חלף מקורי נמכר על ידי המונופול החזירי ב 2830 שח ולאומת זאת בגרמניה לכל דכפין ב115 יורו כ 550 שח? מקורי כמובן שרות עד הבית
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 1.18%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

ת"א נפט וגז הוסיף 1.9%, הבנקים איבדו 0.8% - נעילה במגמה מעורבת

טבע התחזקה אחרי הגשת בקשה ל-FDA לאישור זריקה תת-עורית לסכיזופרניה; עסקת הייצוא למצרים לקראת אישור סופי ושותפויות הגז זינקו והרימו את מדד הסקטור כולו; נאוויטס עם סיקור ראשוני של איי.בי.איי ואפסייד של כ-30%; מגזר הפיננסים נצבע באדום היום אחרי רצף של עליות בימים האחרונים

מערכת ביזפורטל |

  


הבורסה ננעלה במגמה מעורבת ושיחזרה את הנעילה אתמול. ת"א 35 הוסיף 0.6% העליות בת"א 90 נמחקו והמדד ירד 0.1%.

במגזר הפיננסים התמונה שונה - הבנקים יורדים בכ-0.8%, בעוד ת"א ביטוח ירד קלות, בכ-0.2%. ת"א נדל"ן עלה 0.1%, בעוד ת"א נפט וגז זינק 1.9%.


בתום רצף דיונים שנמשך לתוך הלילה, משרד האנרגיה והשותפויות במאגר לוויתן הגיעו לסיכום שמאפשר להניע את אחת העסקאות המשמעותיות שנרשמו בענף האנרגיה הישראלי. ההסכם, שאמור להיחתם רשמית על ידי ראש הממשלה ביממה הקרובה, יאפשר יצוא גז טבעי למצרים בהיקפים שמעולם לא נחתמו קודם, ויהווה בסיס להרחבת פעילות המאגר בשנים הקרובות. מאחורי ההסכמות עומדת מערכת של שיקולים כלכליים, רגולטוריים ומדיניים, שמתחברת לצורך של שני הצדדים לייצב את משק האנרגיה שלהם ולבסס תשתיות ארוכות טווח.

על פי המתווה, לוויתן ייצא למצרים 130 BCM גז טבעי בהיקף של כ-35 מיליארד דולר, באמצעות חברת Blue Ocean Energy המצרית. מבחינת השותפות - ניו-מד ניו-מד אנרג יהש 3.83%   , שברון ורציו רציו פטרול יהש -2.23%   זה בעסקה שמאפשרת את ההשקעה בהרחבת יכולות ההפקה וההולכה של המאגר, כולל צינור חדש ומערכות שמיועדות להגדיל את קצב ההפקה. מנגד, משרד האנרגיה קיבל כמה התחייבויות שנועדו לשמר את ביטחון האנרגיה של ישראל: מחיר מוגדר לאספקה לשוק המקומי, וכן מנגנון שלפיו במקרה של תקלה במאגרים אחרים, לוויתן יפנה גז ישירות למשק הישראלי. זה גם מהלך שמחזיר חלק מהעקרונות שהיו במתווה הגז המקורי, ומייצר למדינה יכולת תכנון רחבה מול הביקוש הגובר - ישראל ומצרים מתקרבות לחתימה: מתווה יצוא הגז מלוויתן יוצא לדרך