דוחות חזקים לקרסו: הרווח ב-Q3 זינק ב-75%, נתח השוק גדל ל-9.7%
קרסו מוטורס, יבואנית כלי הרכב הרביעית בגודלה בישראל, שמייבאת את רנו, ניסאן ואינפיניטי ושמנייתה זינקה ב-12 החודשים האחרונים בכ-120% למחיר המשקף לה שווי של כ-1.258 מיליארד שקל, פירסמה היום (ב') את דוחותיה הכספיים לסיכום הרבעון השלישי של 9 החודשים הראשונים של השנה ואלו היו חזקים והצביעו על גידול נאה בהכנסותיה ועל זינוק חד ברווחיותה.
את השיפור בתוצאות החברה ניתן ליחס לעלייה בנתח השוק של הקבוצה שצמח ל-9.7% בסוף הרבעון השלישי לעומת נתח של 8.1% משוק הרכבים החדשים בישראל ברבעון המקביל אשתקד. זאת, בעיקר בזכות הכפלת מכירות רכבי המותג רנו. הצמיחה בנתח השוק מתבטאת הודות להכפלת מכירת רכבי רנו בהיקף של 3,099 כלי רכב, בהשוואה ל-1,590 רכבי רנו שנמכרו ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה העליונה ההכנסות של קרסו מוטורס עלו ברבעון השלישי של 2013 בכ-8% לעומת התוצאות ברבעון המקביל אשתקד והסתכמו לסך של כ-705 מיליון שקל.
הגידול בהכנסות הרבעוניות בא לידי ביטוי גם בשורת הרווח הנקי של הקבוצה, שצמח ברבעון השלישי של 2013 בכ-75% והסתכם בכ-35.4 מיליון שקל בהשוואה לכ-20.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת הודות לעלייה ברווחיות בכל אחד ממגזרי הפעילות של הקבוצה.
ההון העצמי של החברה, נכון ליום 30.9.2013, הסתכם בכ-883 מיליון שקל ומהווה כ-33% מהמאזן המאוחד וכ-49% מהמאזן ברמת הסולו.
מגזרי הפעילות
מבחינת מגזרי הפעילות, הכנסותיה של קבוצת קרסו במגזר מכירת כלי רכב חדשים, שנחשבת לפעילות הליבה של הקבוצה, גדלו בכ-16% והסתכמו בכ-433 מיליון שקל, לעומת כ-374 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
- יבוא וירידה במחיר או ביטחון תזונתי? 5 עובדות על שוק החלב בישראל
- המספר היומי - איך 26.9 משפיע על הקניות שלנו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח הגולמי של המגזר הסתכם ברבעון השלישי בכ-66 מיליון שקל, לעומת כ-48 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-37%, הודות לעלייה בהיקף מכירת רכבים חדשים והירידה בשער החליפין של האירו. שיעור הרווח הגולמי עלה לכ-15.2%, בהשוואה לכ-12.9% ברבעון המקביל אשתקד
ההכנסות ממגזר השירותים הנלווים, הכולל בעיקר את פעילות האחזקה, המוסכים והחלפים, מערך ה"טרייד אין" ופעילות סוכנות הביטוח של הקבוצה, הסתכמו בכ-124 מיליון שקל, לעומת כ-133 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע בעיקר מירידה בהיקף מכירת חלקי חילוף ובהכנסות ממרכזי השירות ומירידה בהכנסות ממכירת כלי רכב משומשים. למרות הקיטון בהכנסות ממגזר זה, הרווח הגולמי עלה בכ-15% והסתכם בכ-15 מיליון שקל, לעומת כ-13.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת לאור השיפור ברווחיות מכירות הטרייד אין.
ההכנסות ממגזר הליסינג, במסגרתו מתבצעת פעילות של השכרה והחכרת כלי רכב, בעיקר באמצעות המותג "ליס פור יו", שהפך בעקבות המיזוג עם משקי ליסינג לאחד ממותגי הליסינג הגדולים בשוק הישראלי, הסתכמו בכ-139 מיליון שקל, לעומת כ-137 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי שהניב המגזר גדל בכ-11.8% והסתכם בכ-29 מיליון שקל, לעומת כ-26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, זאת לאור השיפור ברווחיות עסקאות החכירה.
- לפי שווי של מיליארד שקל: עופר ינאי בדרך לרכוש את השליטה באלומיי קפיטל
- פייזר מאותתת על קיפאון במכירות ב-2026 והמניה נחלשת
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
מפתחים מנועי צמיחה חדשים
איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס: "תוצאות הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של השנה ממשיכות לבטא את המשך מגמת הצמיחה בנתח השוק של מכירת כלי רכב חדשים, תוך הכפלת מספר הרכבים החדשים שנמכרו מדגם "רנו" במהלך הרבעון השלישי וחציית הרף של מכירת 5,000 כלי רכב ברבעון. במקביל, ובדומה לרבעונים האחרונים, הקבוצה ממשיכה לשפר את רווחיותה בכל אחד ממגזרי הפעילות, הודות להפחתת הוצאות התפעול.
"השילוב של הגדלת המכירות, הצמיחה בנתח השוק ושיפור הרווחיות בכל אחד ממגזרי הפעילות, איפשרו לנו להציג גם צמיחה בשורה התחתונה. אנו ממשיכים לשקוד על פיתוח מנועי הצמיחה החדשים של קבוצת קרסו, ובראשם תחום התחבורה הציבורית, במסגרתו רכשנו 50% ממניות נתיב אקספרס, ובתחום הציוד המכני הנדסי כבד, אליו נכנסנו לאחרונה באמצעות רכישת מותג CASE".
- 1.YL 25/11/2013 11:50הגב לתגובה זוהכיצד חלף מקורי נמכר על ידי המונופול החזירי ב 2830 שח ולאומת זאת בגרמניה לכל דכפין ב115 יורו כ 550 שח? מקורי כמובן שרות עד הבית
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת
בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות.

לפי שווי של מיליארד שקל: עופר ינאי בדרך לרכוש את השליטה באלומיי קפיטל
העסקה, בהיקף של כ־460–500 מיליון שקל, תאפשר לנופר אנרגיה שבשליטת עופר ינאי להיכנס לייצור חשמל קונבנציונלי באמצעות אחזקת אלומיי בתחנת הכוח דוראד
חברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרגיה , שבשליטת איש העסקים עופר ינאי, נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת השליטה בחברת האנרגיה אלומיי קפיטל. לפי הדיווחים, היקף העסקה מוערך בכ־460–500 מיליון שקל, והיא משקפת לאלומיי שווי של כ־1 מיליארד שקל, פרמיה מתונה ביחס לשווי השוק של החברה בבורסה.
העסקה צפויה להתבצע באמצעות רכישת מניותיהם של בעלי השליטה הנוכחיים באלומיי: שלמה נחמה, רני פרידריך וענת רפאל, אלמנתו של חמי רפאל המנוח. שלושת השותפים מחזיקים יחד בכ־45.9% ממניות אלומיי, ומנסים זה כשנתיים למצוא רוכש לאחזקה. נופר, שפועלת מאז הקמתה כמעט אך ורק בתחום האנרגיה המתחדשת, רואה במהלך רכישה אסטרטגית שמאפשרת לה כניסה מהירה לתחום ייצור החשמל הקונבנציונלי. זאת, על רקע העלייה בביקוש לחשמל בישראל והסביבה הרגולטורית התומכת בהרחבת כושר הייצור.
הנכס המרכזי של אלומיי
הנכס המרכזי של אלומיי הוא אחזקתה בתחנת הכוח דוראד, תחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל, הממוקמת מדרום לאשקלון. אלומיי מחזיקה, בשרשור, בכ־17% ממניות דוראד, וביחד עם קבוצת לוזון מדובר באחזקה משמעותית בגוף המייצר כ־850 מגה־וואט חשמל. בנוסף לדוראד, לאלומיי פעילות רחבה גם בתחום האנרגיה המתחדשת. החברה מחזיקה מתקנים סולאריים פעילים ובייזום בישראל, ארה״ב ומספר מדינות באירופה, ובהן איטליה, ספרד והולנד. בישראל היא שותפה גם בפרויקט אגירה שאובה בצוק מנרה, הנמצא בשלבי הקמה.
מבחינה פיננסית, אלומיי אינה מציגה בשלב זה רווחיות. במחצית הראשונה של 2025 רשמה החברה הכנסות של כ־20.1 מיליון אירו וסיימה בהפסד נקי של כ־1.6 מיליון אירו. בחברה ייחסו את הגידול בהכנסות לחיבור מתקנים סולאריים חדשים באיטליה.
- נופר מציגה קפיצה בהכנסות - אבל הרווחיות עוד מתנדנדת
- עופר ינאי חושב שהוא אילון מאסק - רוצה מניות ב-800 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תקופה סוערת בנופר
אלומיי נסחרת כעת לפי שווי של מיליארד שקל, בעוד נופר נסחרת כיום לפי שווי של כמעט 4 מיליארד שקל. הרכישה מגיעה לאחר תקופה סוערת בנופר, שכללה עזיבת המנכ״לים המשותפים ומכירת מניותיהם. בעקבות זאת, חיזק ינאי את שליטתו בחברה, בין היתר באמצעות הקמת חברה משותפת עם לאומי פרטנרס, שאליה הועברו רוב מניותיו בנופר.
