אינסטגרם
צילום: FREEPIK

איך להפוך למשפיענית באינסטגרם

יכול להיות שראית את הסלב האהובה עלייך עושה שימוש במוצר כלשהוא והבנת שהיא לא עושה את זה "לשם שמים" אלא מרוויחה מזה לא מעט ויכול להיות שנמאס לך לעבוד משמונה עד חמש ואת רוצה לעשות משהו אחר, מלהיב יותר וגם מכניס יותר. 

נושאים בכתבה אינסטגרם

אם את חושבת על להיות משפיענית אינסטגרם את בכיוון הנכון. אבל זה לא כל כך פשוט ויש לא מעט דברים שצריך לדעת, צריך לצבור ניסיון ואולי הכי חשוב, צריך עוקבים באינסטגרם בשביל שיהיה קהל לתוכן שלך. אבל עשו את זה לפנייך ואין סיבה שלא תהפכי להיות כוכבת רשת, אז הנה קצת על איך עושים את זה נכון, על קניית עוקבים ועל עוד כמה דברים חשובים שרלוונטיים. מה זה אומר בכלל להיות משפיענית באינסטגרם? לפני שנדבר על עוקבים באינסטגרם ועל קניית עוקבים, חשוב להבין קודם מי היא בכלל משפיענית אינסטגרם (יש כמובן גם המון משפיעני אינסטגרם) משפיענית אינסטגרם היא מישהי שמייצרת תוכן מסוים, תוכן שיש בו עניין לקבוצה גדולה של אנשים והעניין הזה הופך אותם להיות עוקבים וכאלו שמתעניינים במה שהיא מייצגת. להיות משפיענית אינסטגרם זה קודם כל ליצור תוכן מעניין, תוכן מלהיב, מרתק, מסקרן וכזה שמעורר את קהל העוקבים. עם תוכן איכותי מהר מאוד יש עוד ועוד עוקבים מכיוון שאלו שכבר עוקבים ישתפו את התוכן ויהיו עוד עוקבים ככל שיעבור הזמן. שאלת השאלות – איך מגדילים את כמות העוקבים אז איך משיגים  עוקבים באינסטגרם ולמה בכלל צריך שיהיו עוקבים? נתחיל מתשובה לשאלה השנייה. כי ככל שיש יותר עוקבים ככה יותר חברות, יצרנים וכאלו שרוצים למכור משהו יעשו במשפיענית שימוש או במילים אחרות, יתנו לה למכור את המוצר או השירות שלהם. כמה שיהיו לה יותר עוקבים יהיה יותר רצון לשיתוף פעולה מטעם גופים מסחריים כי יש למשפיענית כמות גדולה של לקוחות פוטנציאליים לאותם גופים. בפועל, את כמות העוקבים מגדילים כפי שציינו קודם כל באמצעות תוכן איכותי. זה יכול להיות נושא מסוים שבו המשפיענית מומחית וזה יכול להיות בעולמות שונים כמו הפרעות אכילה, כמו אופנה, כמו תחום ספורטיבי מסוים, כמו בישול וכדומה. אפשרות שנייה היא קניית עוקבים . כן, עוקבים באינסטגרם אפשר גם לרכוש וכל מה שצריך זה לפנות לחברה ייעודית שמספקת שירות מעין זה. מה חשוב לוודא? קודם כל שאלו לא עוקבים פיקטיביים מויאטנם או מאיזה שהוא חור בעולם שאין להם באמת רלוונטיות למשפיענית, מכיוון שאף גוף מסחרי לא ירצה לשתף פעולה אם מישהי שאין לה באמת מאגר לקוחות פוטנציאליים, וצריך לוודא שמדובר על עוקבים אמיתיים, בני אדם שיכולים להפוך ללקוחות משלמים. Cכל עניין העוקבים ייקח מעט זמן אבל אל תתייאשי. אם תעבדי נכון הם יגיעו בין אם בקנייה ובין אם באופן אורגני. קצת מספרים כל משפיענית אינסטגרם יכולה להתפרנס מזה. כמה שיהיו לה יותר עוקבים היא תגדיל את ההכנסה שלה והנה המספרים בגדול שצריך. את יכולה להיות משפיענית גם עם פחות מ-10,000 עוקבים, רק תדאגי שהתוכן שלך יהיה נישתי ותהיה בו מעורבות. עד 100,000, אפשר להיות מומחים בתחום מסויים וגם כאן צריך מעורבות ניכרת. עד סביב המיליון זה אומר כבר להיות משפיענית שהיא סוג של סלב וצריך להקדיש לא מעט שעות ביום בשביל לתחזק את החשבון ויותר מזה, זו כבר משפיענית עם חשיפה גדולה אך עם מעורבות קטנה יחסית באחוזים. את יכולה להגשים את החלום ולהיות משפיענית. לא יודעת איך לעשות את זה? תתייעצי עם אנשי המקצוע הנכונים!  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: קרני תכלתצילום: קרני תכלת

פילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים

הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם 

נושאים בכתבה תאורה

בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים

כשמעצבים פנים או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?

הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה

בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.

הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך

במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה. 

הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה

בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.



צילום: קרני תכלת
צילום: קרני תכלת