גרירה לא רק על מכוניות: גרירת משכנתא, לאלו שחושבים שהמשכנתא שלהם בונבוניירה
אתם רוצים לעבור דירה ועדיין יש לכם משכנתא שלא נגמרה ואתם חושבים שהיא משכנתא "טובה" כלומר עם תנאים טובים? אז אתם יכולים לעשות זאת בפעולה של הגרירה של המשכנתא.
גרירת משכנתא היא שימור משכנתא קיימת על נכס מסוים והעברתה לנכס אחר עם אותם התנאים אחד לאחד.
פעולת הגרירה עושים על משכנתא קיימת בלבד ולא על משכנתא חדשה ואם לא מספיק הכסף לקנות את הנכס החדש גם אחרי גרירת המשכנתא אז מוספים למשכנתא קיימת עוד מסלולים כדי לכסות את מחיר הנכס החדש.
פעולת הגרירה נוצרה בגלל שהלווים הגיעו למצב שהם היו רוצים לשמר את אותם התנאים שהיה להם במשכנתא הנוכחית שלהם ולהעביר אותה לנכס החדש.
יש תנאים לגרירת משכנתא צריך שהנכס שבבעלותכם, הנכס יש לו משכנתא קיימת, המשכון והגרירה הם באותו הבנק (למעט משכנתא/הלוואת זכאות), ערך הנכס החדש מעל המשכנתא הנוכחית (כזכור משכנתא לוקחים עד 70% מימון למחליפי/משפרי דיור) אחרת יש לעשות פירעון מוקדם של המשכנתא עד לאחוז המימון מסויים שצריך, אם הנכס בבנייה אז יש לחכות עד לגמר היסודות, יש ערבות למשכנתא, אתם מוכנים לזה שתצטרכו למכור את הנכס הקיים ושזה יהיה בטווח של 24 חודשים (שנתיים) למציאת/חיפוש נכס (למטרה לשמה אתם רוצים אותה - בהמשך).
- שוק הדיור קורס, אבל המשכנתאות רותחות - הפרדוקס ועל מה הוא מרמז?
- "בשנה הקרובה נראה התאוששות משמעותית בשוק הדירות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יש כמה סוגי גרירה שיש להתייחס אליהם:
- גרירה מבנק לבנק על כל נכס ולכל מטרה לשמה הנכס קיים היא אינה אפשרית (חוץ מזכאות).
- גרירה מנכס לדיור לנכס לדיור אחר אפשרית ולשמה גרירה של משכנתא הוקמה.
- גרירה מדירה למגרש או לכל סוג נכס מסחרי אחר זה תלוי אם זה נכס לדיור או נכס להשקעה: אם נכס לדיור אז זה לא אפשרי אבל אם הנכס הוא נכס להשקעה אז זה כן אפשרי וכמובן צריך לדבר עם הבנק.
- גרירה מנכס לדיור לנכס להשקעה אינה אפשרית כי נכס להשקעה לא יכול לקבל תנאים כמו שהלוואות לדיור יכולות לקבל.
- גרירה מנכס להשקעה לנכס להשקעה אפשרית.
- גרירה מנכס להשקעה לנכס לדיור אפשרית וכמובן באישור הבנק.
- גרירה מנכס לדירה מקבלן בבנייה אפשרית רק לאחר סיום יסודות בנייה.
- גרירה מנכס לדיור לנכס בבניה עצמית אפשרית שוב רק בגמר יסודות.
יש מצבים בהם שאתם יכולים לקבל סירוב לגרירה שערך הדירה החדשה נמוכה מערך המשכנתא המשכנתא שנותרה, המשכורת שלכם השתנתה אבל כלפי מטה ועכשיו הבנק דורש מכם החזר חודשי נמוך יותר, הבנק לא רוצה להתמודד עם הנכס החדש בגלל שהוא בעייתי, הנכס החדש לא עומד בתנאי הזכאות ולכן לא ניתן להעביר את המסלול של הזכאות (אבל אולי מסלולים אחרים כן אפשר והבנק יסכים אליהם).
גרירה לא באה בחינם ולכן תצטרכו לשלם עמלות. למרות שהעמלות אינן גבוהות הן עדיין עולות כסף.
אם תצטרכו לעשות מסלולים חדשים אז הריביות יהיו גבוהות יותר מהממוצע בשוק בגלל שהבנק יודע זאת שיותר קל שתישארו אצלו ושאתם רוצים את המשכנתא הקיימת ולכן הוא מנצל זאת לטובתו.
כדאי להתייעץ עם יועץ משכנתא מקצועי על בניית המסלולים החדשים והאם יש כדאיות לגרירה עצמה. אין טעם לגרור אם יש תנאים טובים יותר כרגע בשוק המשכנתאות.
לפני שאתם עושים את הגרירה, עליכם להוציא מכתב כוונות כדי שתדעו מה נשאר לכם לשלם ולאיזה גרירה אתם הולכים לעשות.
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
