ביז 253
צילום: Pixabay

מקרים נפוצים לרשלנות רופאים

תוכן בחסות |

כל אדם נזקק לטיפול רפואי כלשהו בימי חייו. חלקנו זקוקים לטיפול רציני ותכוף יותר, וחלק מהאנשים נזקקים לו רק במקרי חירום – אך בשלב מסוים בחיינו, נזדקק לטיפול ונרצה לקבל את הטיפול הרפואי האמין והטוב ביותר.

למרות שמערכת הבריאות בארץ ובעולם מתקדמת כל הזמן, לפחות מהבחינה הטכנולוגית, עדיין קיימים מקרים רבים בהם נקבע שהטיפול שקיבל החולה היה כרוך ברשלנות רפואית. מקרים בולטים בתקשורת בשנים האחרונות שיכולנו לשמוע עליהם היו אבחון של חולים בסרטן כאשר כלל לא לקו במחלה, וכן רשלנות בזמן ביצוע ניתוח – עד כדי השארת חפצים זרים בגופו של מנותח.

מהי רשלנות רפואית

רשלנות רפואית מוגדרת כמתן טיפול בלתי זהיר, הגורם לפגיעה של ממש בחולה. בכל מקרה בו ניתנת עצה רפואית (כמו קבלת מרשם) או מבוצעת פרקטיקה רפואית על חולה, שגורמת לו לנזק והייתה יכולה להימנע על ידי הרופא – יש חשד לרשלנות רפואית.

הרשלנות הרפואית יכולה להתבטא בכל מצב בו ניתן טיפול. החל מרופא משפחה הנותן מרשם לחולה המסכן את בריאותו, ועד למקרים של רשלנות רפואית בזמן ביצוע ניתוח כירורגי.

מכיוון שהרפואה היא תחום בו הרופא הוא בעל הידע והפציינטים תלויים בו במידה רבה וחסרי הידע המתאים לערער על קביעתו או דרך טיפולו, ננקטת בעולם הרפואה גישה של "חובת הזהירות". כלומר, על הרופא המטפל לנקוט משנה זהירות במתן הטיפול, על מנת שזכויות החולה ובריאותו לא יישמרו ולא ייפגעו בשום דרך. כאשר נקבע שרופא לא נקט מספיק זהירות, בין אם במתן אבחנה או במתן טיפול, הוא עלול להיחשד במקרה של רשלנות.

כמו כן, צריך להיות מוכח נזק בריאותי או גם עוגמת נפש קשה הנגרמת למטופל בעקבות הטיפול הרפואי הכושל.

מקרים של רשלנות רפואית לדוגמא

ישנם מקרים רבים בהם נפוץ חשד לרשלנות רפואית. ניתן להצביע על מספר מקרים בהם חשד לרשלנות רפואית שכיח יותר.

במקרה של היריון ולידה, למשל, נפוצים מקרים כאלו. החל מאבחנה שגויה בתהליך המעקב אחר היריון ועד ביצוע כושל במהלך הלידה עצמה. נשים רבות נפגעות מרשלנות רפואית הקשורה להיריון ולידה, ומספר תביעות לא מבוטל מוגש מדי שנה בהקשר זה לבתי המשפט.

ניתוחים פלסטיים הם תחום נוסף בו יש צורך במציאת עורך דין רשלנות רפואית. הניתוחים הנפוצים ביותר בהם מטופלים עלולים להיפגע הם הגדלת חזה, ניתוחי אף ומתיחת פנים וכן הזרקות של חומרים "מאטי הזדקנות" לעור הפנים.

מקרים נפוצים נוספים הם מתן מרשם של תרופה לחולה, שאינה מתאימה לו ופוגעת בבריאותו. זה יכול לקרות עקב התנגשות עם תרופה אחרת שהמטופל כבר לוקח, או בגלל מצב רפואי אחר בלתי מאובחן כראוי.

לבסוף, גם אי זיהוי נכון של הבעיה הרפואית של המטופל עלול להיחשב כמצב של רשלנות רפואית. זה קורה במקרים רבים במצב של גידול ממאיר או סרטן, ובמקרים רבים האבחנה הנכונה אינה ניתנת בזמן ועלול להיגרם נזק רב לחולה.

מה עושים?

במקרה בו יש חשד כי אדם נפגע ממקרה של רשלנות רפואית, מומלץ להיעזר בעורך דין רשלנות רפואית. ייעוץ משפטי מקצועי יכול לעזור ולהעריך את רמת הנזק שנגרם והאם הנזק הוא תוצאה של חוסר זהירות או חוסר מקצועיות של הרופא המטפל. במקרה זה ניתן להגיש תביעה אזרחית בבית המשפט כנגד הרופא או בית החולים והמקרה יעבור להכרעת בית המשפט.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.