תמיד בפריחה: 7 צמחים רב שנתיים קלים לגידול
מאת מגזין דגן בגן
אתם ממש לא חייבים להשלים עם גינה שפורחת רק בעונת האביב או הקיץ, אפשר ליהנות מגינה פורחת לאורך כל ימות השנה אם מקפידים לשלב צמחים רב שנתיים, לומדים את עונות הפריחה ויוצרים רצף פריחה מתמשך. צמחים רב שנתיים הם צמחים בעלי עונות פריחה, בדומה לצמחים עונתיים, אך בניגוד לעונתיים גם כאשר הם לא בשיא הפריחה הם עדיין שומרים על מראה יפה, ירוק ובריא והם פשוט תענוג לעיניים.
בשמת הגינה
בשמת הגינה היא צמח רב שנתי שמוסיף הרבה צבע לגינה – לבן, ורוד, אדום, אפרסק או כתום, כאשר אפשר ואפילו מומלץ לשלב בין כמה צבעים. בשמת הגינה פורחת בקלות רבה בלי שמש והיא גם לא דורשת הרבה תשומת לב. יש להשקות אותה השקיה בינונית ולשמור על מצע לח. כאשר שותלים מומלץ לשתול בשמת גינה באזורים מוצלים. אם מקפידים לגזום את בשמת הגינה בסוף החורף היא תתחדש ותצמח מהר מחדש.
הדס
להדס יש ריח נפלא ומראה ירוק-עד לאורך כל ימות השנה. הוא מתחיל לפרוח ממאי, בפריחה לבנה ומרהיבה והשיח הזה משמש גם להפקת בשמים ותרופות. הוא גדל די מהר ויש להשקות אותו פעמיים בשבוע בלבד. כדאי לשתול זרעי הדס כבר חודשים אוקטובר- נובמבר, בתחילת החורף ושיח הדס יכול לפרוח ולשגשג גם בתנאי שמש וגם באזורים מוצלים.

בוגנוויליהבוגנוויליה מטפסת לגובה, היא מרהיבה ושומרת על מראה ירוק ובריא לאורך כל ימות השנה. בעונת הפריחה הארוכה שלה, החלה בחודשי האביב עד לסתיו, יצוצו להם פרחים יפיפיים. היא דורשת מעט השקיה אך לא מעט גיזום. הבוגנוויליה יכולה לפרוח גם בתנאי שמש ואור וגם באקלים קריר, אם כי באקלים קריר הצמח יהיה נשיר יותר. חשוב להבין כי הבוגונוויליה היא צמח מטפס, עקשן ופראי, על כן חשוב לווסת את הגדילה המהירה שלה והצפופה. שימו לב, הבוגנוויליה לא מתאימה לכל אחד היא משירה תכופות ו"מלכלכת" את הסביבה.
- אינפימר טסה 250% בשנה- ללא סיבה: החברה לא תתמזג עם פיוצ'ר קרופס
- חברה משפחתית קטנה ממושב ינוב זכתה בחוזה נכסף בתחום תאורת גידולי הקנאביס הרפואי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

תבטיה הרדופיתזהו שיח גדול שתפרחתו יכולה להיות בצהוב, בלבן או בכתום. חשוב לציין כי השיח הזה יכול להיות רעיל והוא יכול להתפתח לממדים של עץ, אז קחו את זה בחשבון כאשר אתם שותלים אתו. עונת הפריחה של שיח תבטיה הרדופית היא מהאביב ועד לחורף, השיח מסתדר היטב בשמש מלאה, אך לא בתנאים של קור. הוא דורש השקיה מועטה וגדל בקצב די מהיר, לכן חשוב לווסת את ההתפתחות שלו על ידי גיזום תקופתי. זה שיח צפוף וזקוף ממשפחת ההרדופים וכאשר גוזמים אותו יש להישמר מהנוזלים הלבנים כי הם עלולים להיות רעילים.
יערה יפנית
היערה היפנית מטפסת (יכולה להגיע לגובה של 10 מטרים!), היא תופסת לא מעט מרחב והיא מאוד פופולרית בישראל. בעונת הפריחה שלה, קרי: בחודשי הקיץ והאביב, היא ריחנית, פורחת בצבעי לבן וצהוב ושומרת על מראה ירוק ועשיר לא רק בעונות הפריחה. היא מתאימה לאזורים קרים ומוצלים, אך שורדת יפה גם בשמש מלאה או חלקית. היא זקוקה להשקיה בינונית וקמלה במצב של השקיית יתר. היערה היפנית שופעת וגדלה בקצב מהיר, לכן חשוב מאוד להקפיד לגזום אותה כבר בתחילת החורף כדי לשלוט בצמיחה השתלטנית שלה. לבסוף, רבים משתמשים ביערה היפנית לפרגולות וגדרות כי היא נכרכת בהם או לסירוגין לכיסוי שטחים ריקים.

גזניההגזניה מגיעה בשלל גוונים משגעים ועזים - לבן, כתום, צהוב ואדום והיא זכתה לכינוי "פרח השמש" תודות לצורתה המזכירה את השמש. עונת הפריחה שלה היא באביב וגם בסתיו והיא צומחת בקצב די מהיר. בעונות שאינן עונות הפריחה היא שומרת על מראה ירוק עד וסימן ההיכר של הגזניה הוא שלעת ערב, עם רדת החשיכה, היא סוגרת את עי הכותרת של פרחיה. די קל לתחזק גזניה, היא צורכת מעט מים ואוהבת הרבה אור. יחד עם זאת היא שורדת היטב גם בתנאי אקלים קיצוניים.
אגפנטוס
נסיים בעוד צמח רב שנתי, איתן ויפיפה - האגפנטוס. הוא מוכר לנו בעיקר בפריחה העגולה הכחולה-סגולה או הלבנה שלו והוא פורח בעיקר בעונת האביב והקיץ למשך כחודשיים. שלא בעונה הוא שומר על מראה ירוק ודי קל לתחזק אותו. הוא דורש השקיה מועטה עד בינונית והוא מסתדר היטב בתנאים של חום וגם בתנאים של קור. קצב הצמיחה של האגפנטוס הוא איטי יחסית, זהו צמח מאוד נפוץ ואהוב בישראל, כנראה בגלל יופיו.
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
