ניו יורק טיימס ארה"ב
צילום: Bizportal

עיתונות חופשית? הניו יורק טיימס אוסר על שימוש בתכניו לאימון מודלים של AI

העיתון הפופולרי אוסר לעשות שימוש בתכניו המגוונים החל מטקסטים ותמונות, עובר בקטעי אודיו/וידאו וכלה במטא נתונים, עבור אימון מודלים של בינה מלאכותית; זאת לאחר שגוגל הודיעה לאחרונה כי תחל לאסוף נתונים מהאינטרנט כדי להכשיר את שירותי הבינה המלאכותית שלה
איתן גרסטנפלד | (1)

הניו יורק טיימס, אחד העיתונים המשפיעים ביותר בארצות הברית, נוקט במדיניות חדשה כלפי שימוש בתכניו לאימון בינה מלאכותית. במסגרתה עדכן העיתון לאחרונה את תנאי השירות שלו באתר, במטרה לאסור שימוש בכל תכניו החל מטקסטים ותמונות, עובר בקטעי אודיו/וידאו, וכלה במטא נתונים, לצורך פיתוח של "כל תוכנה, לרבות, אך לא רק, אימון למידת מכונה או מערכת בינה מלאכותית (AI)".

על פי התנאים המעודכנים של אתר החברה, לא ניתן להשתמש בכלים אוטומטיים כמו סורקי אתרים המיועדים להשתמש, לגשת או לאסוף תוכן כזה ללא אישור בכתב מהמערכת. בעיתון אף הזהירו כי סירוב לציית להגבלות החדשות הללו עלול לגרום לקנסות או עונשים. המהלך עשוי להוות תגובת נגד לעדכון האחרון של מדיניות הפרטיות של ענקית החיפו גוגל, שהודיעה כי היא עשויה לאסוף נתונים ציבוריים מהאינטרנט כדי להכשיר את שירותי הבינה המלאכותית השונים שלה, כמו בארד (Bard). 

עם זאת, NYT חתמה גם על עסקה של 100 מיליון דולר עם גוגל בפברואר, המאפשרת לענקית החיפוש להציג תוכן של טיימס בחלק מהפלטפורמות שלה במהלך שלוש השנים הבאות. בפרסום נאמר כי שתי החברות יעבדו יחד על כלים להפצת תוכן, מנויים, שיווק, מודעות ו"ניסויים", כך שייתכן שהשינויים בתנאי השירות של הניו יורק טיימס מכוון בעיקר כלפי החברות המתחרות דוגמת OpenAI או מיקרוסופט.

OpenAI הודיעה לאחרונה כי מפעילי אתרים יכולים כעת לחסום את סורק האינטרנט GPTBot שלה מלגשת אל האתרים שלהם. מיקרוסופט גם היא הוסיפה כמה הגבלות חדשות לתנאים שלה, האוסרות על אנשים להשתמש במוצרי הבינה המלאכותית שלה כדי "ליצור, לאמן או לשפר (באופן ישיר או עקיף) כל שירות בינה מלאכותית אחר", לצד איסור על משתמשים לגרד או לחלץ נתונים מכלי הבינה המלאכותית שלה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    המגיב 14/08/2023 20:08
    הגב לתגובה זו
    עיתונות חופשית זה מושג שבא לתאר מצב שבו הכתבים לא כפופים לגוף ממשלתי, ויכולים לכתוב על כל נושא, ובלי צנזורה.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.