עיתונות חופשית? הניו יורק טיימס אוסר על שימוש בתכניו לאימון מודלים של AI
הניו יורק טיימס, אחד העיתונים המשפיעים ביותר בארצות הברית, נוקט במדיניות חדשה כלפי שימוש בתכניו לאימון בינה מלאכותית. במסגרתה עדכן העיתון לאחרונה את תנאי השירות שלו באתר, במטרה לאסור שימוש בכל תכניו החל מטקסטים ותמונות, עובר בקטעי אודיו/וידאו, וכלה במטא נתונים, לצורך פיתוח של "כל תוכנה, לרבות, אך לא רק, אימון למידת מכונה או מערכת בינה מלאכותית (AI)".
על פי התנאים המעודכנים של אתר החברה, לא ניתן להשתמש בכלים אוטומטיים כמו סורקי אתרים המיועדים להשתמש, לגשת או לאסוף תוכן כזה ללא אישור בכתב מהמערכת. בעיתון אף הזהירו כי סירוב לציית להגבלות החדשות הללו עלול לגרום לקנסות או עונשים. המהלך עשוי להוות תגובת נגד לעדכון האחרון של מדיניות הפרטיות של ענקית החיפו גוגל, שהודיעה כי היא עשויה לאסוף נתונים ציבוריים מהאינטרנט כדי להכשיר את שירותי הבינה המלאכותית השונים שלה, כמו בארד (Bard).
עם זאת, NYT חתמה גם על עסקה של 100 מיליון דולר עם גוגל בפברואר, המאפשרת לענקית החיפוש להציג תוכן של טיימס בחלק מהפלטפורמות שלה במהלך שלוש השנים הבאות. בפרסום נאמר כי שתי החברות יעבדו יחד על כלים להפצת תוכן, מנויים, שיווק, מודעות ו"ניסויים", כך שייתכן שהשינויים בתנאי השירות של הניו יורק טיימס מכוון בעיקר כלפי החברות המתחרות דוגמת OpenAI או מיקרוסופט.
OpenAI הודיעה לאחרונה כי מפעילי אתרים יכולים כעת לחסום את סורק האינטרנט GPTBot שלה מלגשת אל האתרים שלהם. מיקרוסופט גם היא הוסיפה כמה הגבלות חדשות לתנאים שלה, האוסרות על אנשים להשתמש במוצרי הבינה המלאכותית שלה כדי "ליצור, לאמן או לשפר (באופן ישיר או עקיף) כל שירות בינה מלאכותית אחר", לצד איסור על משתמשים לגרד או לחלץ נתונים מכלי הבינה המלאכותית שלה.
- אורקל זינקה ב-36% בעקבות העסקה עם OpenAI - למה האנליסטים חוששים?
- אורקל ו-OpenAI חתמו על עסקת ענן בהיקף 300 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 1.המגיב 14/08/2023 20:08הגב לתגובה זועיתונות חופשית זה מושג שבא לתאר מצב שבו הכתבים לא כפופים לגוף ממשלתי, ויכולים לכתוב על כל נושא, ובלי צנזורה.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.