מיהי "אשת השיווק" של חודש דצמבר ולמה?
"ה-Winner הפך לחלק טבעי ובלתי נפרד מחגיגת המונדיאל בישראל. בכל יום הישראלים ביצעו ניתוח מעמיק ליחסי ההימורים לקראת המשחקים ודנו עליהם, המשפט מהפרסומת "אם לא תשלח, איך תיקח?" הפך למטבע לשון. המועצה להימורים בספורט שברה שיא מכירות אי פעם לטורניר –גידול של 32% לעומת מונדיאל 2018, שיא מכירות באונליין (גידול של 83% לעומת מונדיאל 2018) ושיא מכירות יומי (גידול של 22% ביחס לגמר מונדיאל 2018). 36,000 משתמשים חדשים פתחו חשבון בפלטפורמות הדיגיטליות ושיא רווחים צפוי של כל הזמנים בהעברת הרווחים למדינה –ב-2022".
אלה הם נימוקי ועדת הפרס מדוע איגוד השיווק הישראלי בחר בהילה בז'ז'ינסקי, סמנכ"לית השיווק של המועצה להסדר ההימורים בספורט (הטוטו), ל"אשת השיווק" של חודש דצמבר 2022.
רק נעיר שעידוד הימורים זה דבר רע. זה רק לציבור, זה גורם לאנשים לבזבז כסף שהם לא צריכים לבזבז. זה גורם להתמכרות והתוצאה היא שיש להם פחות כסף למה שהם באמת צריכים.
אבל מהצד של המשווקים זו כמובן הצלחה גדולה ועל זה בז'ז'ינסקי קיבלה את הפרס. בהודעת הזכייה נמסר כי "אחת לארבע שנים, עולם שלם עוצר את נשימתו למשך חודש שלם, מתפנה מכל עיסוק וצופה בחגיגת הכדורגל הגדולה בתבל – המונדיאל. כי מונדיאל זה כיף. מונדיאל זה התרגשות. זה הפתעות. זה שיחת היום לחודש ימים. זה רגעים בלתי נשכחים. מונדיאל זה לברוח מהעבודה ולהספיק למשחק. זה חברים. מונדיאל זה כשפתאום גם אשתך מתעניינת (או אפילו צופה במשחקים). לכן ה-Winner, שהינו חלק אינטגרלי מהספורט בישראל, חייב להיתפס כטבעי גם בחגיגת הגביע העולמי, להעצים את החוויה, הריגוש והכיף".
- אשת השיווק של מרץ: מנכ"לית "שוות" על קמפיין שבוע הנערה
- שת"פ של איגוד השיווק וקשת: מי יהיה איש השיווק של השנה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי הטוטו, "על מנת לעשות זאת, לחבר קהלים חדשים למותג ולהשריש את העובדה שה-Winner משדרג את חוויית הצפייה, בטוטו פעלו בארבעה מישורים: קמפיין פרסום בזמן המשחקים עם 9 סרטונים שונים כדי ליצור גיוון ולא לשחוק את הצופים; פעילויות תוכן בתוכניות הספורט הפופולריות כך שהמותג תמיד יהיה חלק מהשיח סביב המונדיאל וכן בערוצים המסחריים כדי למשוך את הקהל המזדמן; RTM – תגובה בזמן אמת לתוצאות המשחקים והתפתחויות הטורניר, במיוחד במונדיאל בו ישנן הפתעות רבות שזוכות לסיקור רב דוגמת ההפסד של מסי וארגנטינה לערב הסעודית; ולבסוף פרסומת סופרבול במחצית הגמר ולפני ההארכה שמזכירה לכולם שרווחי ה-Winner חוזרים בסוף אל הספורט הישראלי ומסייעים לו להשתדרג ולהתקדם".
בתפקידיה הקודמים שימשה בז'ז'ינסקי כמנכ"לית משרד פרסום יורו RSCG, סמנכ"לית שיווק בחברת רקיט בינקזר ישראל ומנהלת השיווק של חטיבת הסלטים אחלה בחברת שטראוס.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
