מיהי "אשת השיווק" של חודש דצמבר ולמה?
"ה-Winner הפך לחלק טבעי ובלתי נפרד מחגיגת המונדיאל בישראל. בכל יום הישראלים ביצעו ניתוח מעמיק ליחסי ההימורים לקראת המשחקים ודנו עליהם, המשפט מהפרסומת "אם לא תשלח, איך תיקח?" הפך למטבע לשון. המועצה להימורים בספורט שברה שיא מכירות אי פעם לטורניר –גידול של 32% לעומת מונדיאל 2018, שיא מכירות באונליין (גידול של 83% לעומת מונדיאל 2018) ושיא מכירות יומי (גידול של 22% ביחס לגמר מונדיאל 2018). 36,000 משתמשים חדשים פתחו חשבון בפלטפורמות הדיגיטליות ושיא רווחים צפוי של כל הזמנים בהעברת הרווחים למדינה –ב-2022".
אלה הם נימוקי ועדת הפרס מדוע איגוד השיווק הישראלי בחר בהילה בז'ז'ינסקי, סמנכ"לית השיווק של המועצה להסדר ההימורים בספורט (הטוטו), ל"אשת השיווק" של חודש דצמבר 2022.
רק נעיר שעידוד הימורים זה דבר רע. זה רק לציבור, זה גורם לאנשים לבזבז כסף שהם לא צריכים לבזבז. זה גורם להתמכרות והתוצאה היא שיש להם פחות כסף למה שהם באמת צריכים.
אבל מהצד של המשווקים זו כמובן הצלחה גדולה ועל זה בז'ז'ינסקי קיבלה את הפרס. בהודעת הזכייה נמסר כי "אחת לארבע שנים, עולם שלם עוצר את נשימתו למשך חודש שלם, מתפנה מכל עיסוק וצופה בחגיגת הכדורגל הגדולה בתבל – המונדיאל. כי מונדיאל זה כיף. מונדיאל זה התרגשות. זה הפתעות. זה שיחת היום לחודש ימים. זה רגעים בלתי נשכחים. מונדיאל זה לברוח מהעבודה ולהספיק למשחק. זה חברים. מונדיאל זה כשפתאום גם אשתך מתעניינת (או אפילו צופה במשחקים). לכן ה-Winner, שהינו חלק אינטגרלי מהספורט בישראל, חייב להיתפס כטבעי גם בחגיגת הגביע העולמי, להעצים את החוויה, הריגוש והכיף".
- אשת השיווק של מרץ: מנכ"לית "שוות" על קמפיין שבוע הנערה
- שת"פ של איגוד השיווק וקשת: מי יהיה איש השיווק של השנה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי הטוטו, "על מנת לעשות זאת, לחבר קהלים חדשים למותג ולהשריש את העובדה שה-Winner משדרג את חוויית הצפייה, בטוטו פעלו בארבעה מישורים: קמפיין פרסום בזמן המשחקים עם 9 סרטונים שונים כדי ליצור גיוון ולא לשחוק את הצופים; פעילויות תוכן בתוכניות הספורט הפופולריות כך שהמותג תמיד יהיה חלק מהשיח סביב המונדיאל וכן בערוצים המסחריים כדי למשוך את הקהל המזדמן; RTM – תגובה בזמן אמת לתוצאות המשחקים והתפתחויות הטורניר, במיוחד במונדיאל בו ישנן הפתעות רבות שזוכות לסיקור רב דוגמת ההפסד של מסי וארגנטינה לערב הסעודית; ולבסוף פרסומת סופרבול במחצית הגמר ולפני ההארכה שמזכירה לכולם שרווחי ה-Winner חוזרים בסוף אל הספורט הישראלי ומסייעים לו להשתדרג ולהתקדם".
בתפקידיה הקודמים שימשה בז'ז'ינסקי כמנכ"לית משרד פרסום יורו RSCG, סמנכ"לית שיווק בחברת רקיט בינקזר ישראל ומנהלת השיווק של חטיבת הסלטים אחלה בחברת שטראוס.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
