מיהי "אשת השיווק" של חודש דצמבר ולמה?
"ה-Winner הפך לחלק טבעי ובלתי נפרד מחגיגת המונדיאל בישראל. בכל יום הישראלים ביצעו ניתוח מעמיק ליחסי ההימורים לקראת המשחקים ודנו עליהם, המשפט מהפרסומת "אם לא תשלח, איך תיקח?" הפך למטבע לשון. המועצה להימורים בספורט שברה שיא מכירות אי פעם לטורניר –גידול של 32% לעומת מונדיאל 2018, שיא מכירות באונליין (גידול של 83% לעומת מונדיאל 2018) ושיא מכירות יומי (גידול של 22% ביחס לגמר מונדיאל 2018). 36,000 משתמשים חדשים פתחו חשבון בפלטפורמות הדיגיטליות ושיא רווחים צפוי של כל הזמנים בהעברת הרווחים למדינה –ב-2022".
אלה הם נימוקי ועדת הפרס מדוע איגוד השיווק הישראלי בחר בהילה בז'ז'ינסקי, סמנכ"לית השיווק של המועצה להסדר ההימורים בספורט (הטוטו), ל"אשת השיווק" של חודש דצמבר 2022.
רק נעיר שעידוד הימורים זה דבר רע. זה רק לציבור, זה גורם לאנשים לבזבז כסף שהם לא צריכים לבזבז. זה גורם להתמכרות והתוצאה היא שיש להם פחות כסף למה שהם באמת צריכים.
אבל מהצד של המשווקים זו כמובן הצלחה גדולה ועל זה בז'ז'ינסקי קיבלה את הפרס. בהודעת הזכייה נמסר כי "אחת לארבע שנים, עולם שלם עוצר את נשימתו למשך חודש שלם, מתפנה מכל עיסוק וצופה בחגיגת הכדורגל הגדולה בתבל – המונדיאל. כי מונדיאל זה כיף. מונדיאל זה התרגשות. זה הפתעות. זה שיחת היום לחודש ימים. זה רגעים בלתי נשכחים. מונדיאל זה לברוח מהעבודה ולהספיק למשחק. זה חברים. מונדיאל זה כשפתאום גם אשתך מתעניינת (או אפילו צופה במשחקים). לכן ה-Winner, שהינו חלק אינטגרלי מהספורט בישראל, חייב להיתפס כטבעי גם בחגיגת הגביע העולמי, להעצים את החוויה, הריגוש והכיף".
- אשת השיווק של מרץ: מנכ"לית "שוות" על קמפיין שבוע הנערה
- שת"פ של איגוד השיווק וקשת: מי יהיה איש השיווק של השנה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי הטוטו, "על מנת לעשות זאת, לחבר קהלים חדשים למותג ולהשריש את העובדה שה-Winner משדרג את חוויית הצפייה, בטוטו פעלו בארבעה מישורים: קמפיין פרסום בזמן המשחקים עם 9 סרטונים שונים כדי ליצור גיוון ולא לשחוק את הצופים; פעילויות תוכן בתוכניות הספורט הפופולריות כך שהמותג תמיד יהיה חלק מהשיח סביב המונדיאל וכן בערוצים המסחריים כדי למשוך את הקהל המזדמן; RTM – תגובה בזמן אמת לתוצאות המשחקים והתפתחויות הטורניר, במיוחד במונדיאל בו ישנן הפתעות רבות שזוכות לסיקור רב דוגמת ההפסד של מסי וארגנטינה לערב הסעודית; ולבסוף פרסומת סופרבול במחצית הגמר ולפני ההארכה שמזכירה לכולם שרווחי ה-Winner חוזרים בסוף אל הספורט הישראלי ומסייעים לו להשתדרג ולהתקדם".
בתפקידיה הקודמים שימשה בז'ז'ינסקי כמנכ"לית משרד פרסום יורו RSCG, סמנכ"לית שיווק בחברת רקיט בינקזר ישראל ומנהלת השיווק של חטיבת הסלטים אחלה בחברת שטראוס.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.